Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:02

kim_1990 schreef:
maessie schreef:
Kim bedoelt die in Boelenslaan gok ik, die is uit de verkoop gehaald. Is inderdaad een mooi plekje! Moest nog wel genoeg ook aan gebeuren, maar ook genoeg potentie. (Maar daar zaten wel wat stallen in, en een stuk of wat buitengroepsstallen met ruime uitloop, en 2 stacaravans aan een vijvertje)
(En als het wel een andere was ben ik ook benieuwd!)

[ [url=m/35O1KN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze bedoelde ik inderdaad hahaha, maar die heeft er ook een poosje voor minder dan 5 ton op gestaan... Want heb me nog heel erg verbaasd over de prijs toen :')



Deze kende ik inderdaad, maar heb ik alleen gezien voor de €625.000

Ik wilde er kijken, maar mijn man zag het niet zo zitten dus heb toen niet doorgezet.

Er zitten wel degelijk stallen bij. Naast de binnenbak. Met buitendeuren. En ook meerdere inloopstallen.

Prachtig plekje. Ik zag er wel potentie in.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:07

joyce B schreef:
kim_1990 schreef:

Deze bedoelde ik inderdaad hahaha, maar die heeft er ook een poosje voor minder dan 5 ton op gestaan... Want heb me nog heel erg verbaasd over de prijs toen :')



Deze kende ik inderdaad, maar heb ik alleen gezien voor de €625.000

Ik wilde er kijken, maar mijn man zag het niet zo zitten dus heb toen niet doorgezet.

Er zitten wel degelijk stallen bij. Naast de binnenbak. Met buitendeuren. En ook meerdere inloopstallen.

Prachtig plekje. Ik zag er wel potentie in.


Oohw, dan heb ik de stallen gemist... Ik meende dat er alleen in de andere schuur wat grote loopstallen waren en verder geen "gewone" vaste boxen haha..

Desalniettemin heeft TS hier niet zoveel meer aan omdat hij niet meer te koop staat en daarbuiten ook nog boven budget zou zijn en niet in de regio waarin TS zoekt

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:49


missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:23


Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:32


Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:36


CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:39

Rond Hulst/Zeeland denk ik dat je voor je budget misschien ook wel iets kan vinden. Vroeger stonden er hele mooie boerderijen te koop rond die prijs of net iets hoger. Maar is wel al enkele jaren geleden, weet niet hoe het daar nu zit.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:13

Zebrastreep schreef:



Dat tweede huisje vindt ik wel heel leuk! Moet wel veel aan gebeuren maar wat een beste lap grond zit daarbij.[/quote]
Voor paarden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:32

CalipsoLover schreef:
Rond Hulst/Zeeland denk ik dat je voor je budget misschien ook wel iets kan vinden. Vroeger stonden er hele mooie boerderijen te koop rond die prijs of net iets hoger. Maar is wel al enkele jaren geleden, weet niet hoe het daar nu zit.

Duur. Zeeuws-Vlaanderen wordt duurder en duurder. Daarnaast, er is veel aanbod qua pensionstalling en er wonen niet zo heel veel mensen.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:39

_San87_ schreef:
CalipsoLover schreef:
Rond Hulst/Zeeland denk ik dat je voor je budget misschien ook wel iets kan vinden. Vroeger stonden er hele mooie boerderijen te koop rond die prijs of net iets hoger. Maar is wel al enkele jaren geleden, weet niet hoe het daar nu zit.

Duur. Zeeuws-Vlaanderen wordt duurder en duurder. Daarnaast, er is veel aanbod qua pensionstalling en er wonen niet zo heel veel mensen.

Jammer... Een jaar of 5 geleden kon je er nog prachtige panden vinden voor 600k, en dan de kleinere huizen met een paar paardenstallen waren daar tenminste betaalbaar (300-400k) voor een hobbyruiter met 4 paarden...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:44

CalipsoLover schreef:
_San87_ schreef:

Duur. Zeeuws-Vlaanderen wordt duurder en duurder. Daarnaast, er is veel aanbod qua pensionstalling en er wonen niet zo heel veel mensen.

Jammer... Een jaar of 5 geleden kon je er nog prachtige panden vinden voor 600k, en dan de kleinere huizen met een paar paardenstallen waren daar tenminste betaalbaar (300-400k) voor een hobbyruiter met 4 paarden...

Misschien dat dat richting Hoek/Terneuzen nog lukt, maar denk t niet... In Axel stond een normale vrijstaande woning met een stuk of 4 stallen en weide al voor 600k een paar jaar terug.

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:37


ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:04

missfalki schreef:


Die ligt aan een 100 km weg; bos ligt aan de andere kant van die weg :o . Ook nog bijna op de kruising; ik kom daar regelmatig langs en het ding staat al zeker 2,5 jaar te koop. Ik zou het nog niet voor niets willen hebben maar misschien zijn er mensen die geen probleem hebben met al dat langsrazende verkeer. ;)

flooooo
Berichten: 2563
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:50

Daar is de prijs en de mogelijkheden ook na. Hij staat trouwens al wel 10 jaar te koop maar ze vroegen eerst het dubbele en het had toen geen woonbestemming. Nu wel. In vergelijk met de rest van die straat vind ik het heel erg meevallen maar er zit wel werk in.

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:01


Dierenbos
Berichten: 16
Geregistreerd: 24-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:09

Ik weet niet of het al gezegd is maar ik vraag me af hoe lucratief een pensionstal is als je in de dunbevolkte provincies gaat zitten. De vastgoedprijzen zijn lager maar de stalhuur ook.

Stel dat je 350,- per maand kan vragen in Noord Oost Groningen (geen idee hoor), dat is met 15 paarden 5250,- per maand omzet. Daar kan je zeker niet je kosten, belastingafdracht en een salaris uithalen.
Tenzij je de rest van je leven wil sappelen op bijstandsniveau en dan maar hopen dat je niet ziek wordt want een arbeidsongeschiktheidsverzekering zit er ook niet in.

Maar ik neem aan dat je dit wel geleerd hebt op je HBO opleiding paardenhouderij.

Dierenbos
Berichten: 16
Geregistreerd: 24-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:22

_San87_ schreef:
Dat wat jij wil weten hoef je helemaal niet te weten, dat is TS zijn privé info.

TS vraagt accommodatie te koop of te huur en heeft x bedrag, weet je iets, dan is dat mooi en kan TS zelf bekijken of het een optie voor hem is en hoe dat verder gefinancierd wordt. Weet je niks, dan weet je niks.



Zoals jij denkt is zoals een particulier een huis zou kopen. TO wil een bedrijf opzetten.
Dan is het dan een stuk kansrijker als je wat meer informatie geeft zodat mensen echt mee kunnen denken. Linkjes van Funda plakken kan TO zelf ook wel. Wat interessant zou zijn (en het meest kansrijk voor TO), zijn mensen die zelf een stallencomplex hebben en die (deels) willen verhuren of in een samenwerkingsverband met TO in zee willen. Die mensen bereik je eerder met wat meer informatie over wat je precies kan en wil.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:23

Babootje schreef:
5 Ton is vrij kansloos in de omgeving die je aangeeft. 15 stallen is leuk voor een uit de hand gelopen hobby maar daar ga je geen goed belegde boterham van eten.
Reken erop dat je voor een paardenbedrijf ook flink wat "eigen geld" mee moet nemen. De bank financiert geen weiland.


15 boxen met paarden semi/geheel in training en beetje handel, kom je een heel eind hoor.
:j

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:25

Volgens mij kunnen we wel stoppen met in dit topic reageren want TS heeft al tijden niet gereageerd en is ook al tijden niet op bokt geweest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:14

Dierenbos schreef:
_San87_ schreef:
Dat wat jij wil weten hoef je helemaal niet te weten, dat is TS zijn privé info.

TS vraagt accommodatie te koop of te huur en heeft x bedrag, weet je iets, dan is dat mooi en kan TS zelf bekijken of het een optie voor hem is en hoe dat verder gefinancierd wordt. Weet je niks, dan weet je niks.



Zoals jij denkt is zoals een particulier een huis zou kopen. TO wil een bedrijf opzetten.
Dan is het dan een stuk kansrijker als je wat meer informatie geeft zodat mensen echt mee kunnen denken. Linkjes van Funda plakken kan TO zelf ook wel. Wat interessant zou zijn (en het meest kansrijk voor TO), zijn mensen die zelf een stallencomplex hebben en die (deels) willen verhuren of in een samenwerkingsverband met TO in zee willen. Die mensen bereik je eerder met wat meer informatie over wat je precies kan en wil.

Nee, het gaat Jan met de pet gewoon geen kont aan hoe TS dingen financiert. Gooi gewoon linkjes, daar vraagt ie om. Als ie samenwerkingen wil, dan vraagt ie daar wel om, toch.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:30


missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:27


troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:27

Dierenbos schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is maar ik vraag me af hoe lucratief een pensionstal is als je in de dunbevolkte provincies gaat zitten. De vastgoedprijzen zijn lager maar de stalhuur ook.

Stel dat je 350,- per maand kan vragen in Noord Oost Groningen (geen idee hoor), dat is met 15 paarden 5250,- per maand omzet. Daar kan je zeker niet je kosten, belastingafdracht en een salaris uithalen.
Tenzij je de rest van je leven wil sappelen op bijstandsniveau en dan maar hopen dat je niet ziek wordt want een arbeidsongeschiktheidsverzekering zit er ook niet in.

Maar ik neem aan dat je dit wel geleerd hebt op je HBO opleiding paardenhouderij.


Relevant punt! En in die regio is 350 onmogelijk. Met luxe faciliteiten en binnenbak kan je tot de 275 gaan. Met buitenbak max 200...

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:39


KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:40