Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fotoshoot met paarden

 
Profiel   

Ik weet dat er op bokt heel veel fotografen zitten dus daarom stel ik mijn vraag hier.

Ik heb twee paarden waarvan ik me realiseerde dat zij nog nooit echt mooi op de foto gezet zijn. Daarnaast verwacht ik in mei mijn eerste zelfgefokte veulentje dus het leek mij een goed moment om eens een fotograaf uit te nodigen voor een fotoshoot.

Echter heb ik dit nog nooit eerder gedaan. Ik heb wel eens een shoot gedaan, maar die waren aan de hand van een bokt meeting en een keer gereageerd op een oproep van een fotograaf.

Ik heb al wat rond gekeken maar kom er niet helemaal aan uit. Ik wil graag kwalitatief goede foto's, zonder al te veel nabewerking (ze moeten wel realistisch lijken). Ik ben ook best bereid daar voor te betalen, maar wat is nou een normale prijs?
Ik zie vaak veel verschillende pakketten en een groot prijsverschil tussen de pakketten en fotografen.

Feitelijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Help?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 15:23 



 
Profiel   

Heb je al eens aan een video portret gedacht? https://marijkebeensproductions.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 15:52 



 
Profiel   

Dat ligt heel erg aan hoeveel foto's jij wilt maar de prijs verschilt ook in de kwaliteit van de foto's, een fotograaf dat echt als werk doet en veel materialen en lenzen heeft aangeschaft zal duurder zijn dan iemand die het als hobby doet. Je moet je ook bedenken dat de fotograaf tijd kwijt is aan reizen, de fotoshoot zelf, en de nabewerking per foto, daar gaat toch snel al zeker een paar uur in zitten. Ik zou ten eerste vooral kijken hoe je de stijl vind van de fotograaf in bijvoorbeeld compositie en nabewerking

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 21:41 



 
Profiel   

Eventjes op insta rondzoeken, eventueel op de tag #paardenfotografie. En dan kijken welke foto's jou erg aanspreken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 21:43 



 
Profiel   

Nikki de Kerf kan je helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 21:44 



 
Profiel   

Er zijn heeeel veel paardenfotografen, van hobby tot professioneel. De ene heeft sprookjesachtige foto's, de ander meer natuurlijke foto's. Dus het ligt echt heel erg aan wat je wilt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 21:47 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Eventjes op insta rondzoeken, eventueel op de tag #paardenfotografie. En dan kijken welke foto's jou erg aanspreken. :)


Dat is inderdaad wel een goed idee!
Deracine schreef
Dat ligt heel erg aan hoeveel foto's jij wilt maar de prijs verschilt ook in de kwaliteit van de foto's, een fotograaf dat echt als werk doet en veel materialen en lenzen heeft aangeschaft zal duurder zijn dan iemand die het als hobby doet. Je moet je ook bedenken dat de fotograaf tijd kwijt is aan reizen, de fotoshoot zelf, en de nabewerking per foto, daar gaat toch snel al zeker een paar uur in zitten. Ik zou ten eerste vooral kijken hoe je de stijl vind van de fotograaf in bijvoorbeeld compositie en nabewerking


Ja dat snap ik inderdaad. Maar wat is nou normaal. ik zie verschillende hoeveelheden die je krijgt, maar wat heb je daar van nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 16:25 



 
Profiel   

Dat hangt ook een beetje van af wat je met de foto's wilt. Wil je ze vooral om af en toe op terug te kijken en te delen op social media? Wil je een fotoboek maken, wil je ze juist uitgeprint in huis hangen of zelfs laten printen om mooi materiaal? Uitvergrote foto's, dan kies je vaker voor enkele hele goed gelukte foto's, bij een fotoboek is het ook leuk vele foto's te hebben.

Een goede fotograaf neemt de tijd om de foto te maken die jij zoekt van jouw paard en kan het stukje persoonlijkheid van de paarden ook door laten spreken in de foto. Maar een echt goede fotograaf is ook kostbaar, ik kan me ook goed voorstellen dat je iets daaronder gaat zitten zodat je het wellicht wat vaker kan doen.

Bedenk daarom voor jezelf wat je zou willen, voor welk budget je dat zou willen en ga dan inderdaad eens kijken bij fotograven die je aanspreken. Dan weet je ook of je budget voldoende is, of dat je meer zou moeten uitgeven om de kwaliteit te krijgen die je graag wilt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 16:32 



 
Profiel   

Ik maak foto’s in de stijl die jij bedoelt, zo realistisch mogelijk en weinig nabewerking. En dit ook nog kwalitatief goed. Morgen komt mijn website online want dan ben ik ook bij de kvk geweest. Maar kijk gerust eens op mijn insta: @lauraploeger.nl je mag ook een DM sturen voor meer info.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 16:33 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Amado7 schreef
Eventjes op insta rondzoeken, eventueel op de tag #paardenfotografie. En dan kijken welke foto's jou erg aanspreken. :)


Dat is inderdaad wel een goed idee!
Deracine schreef
Dat ligt heel erg aan hoeveel foto's jij wilt maar de prijs verschilt ook in de kwaliteit van de foto's, een fotograaf dat echt als werk doet en veel materialen en lenzen heeft aangeschaft zal duurder zijn dan iemand die het als hobby doet. Je moet je ook bedenken dat de fotograaf tijd kwijt is aan reizen, de fotoshoot zelf, en de nabewerking per foto, daar gaat toch snel al zeker een paar uur in zitten. Ik zou ten eerste vooral kijken hoe je de stijl vind van de fotograaf in bijvoorbeeld compositie en nabewerking


Ja dat snap ik inderdaad. Maar wat is nou normaal. ik zie verschillende hoeveelheden die je krijgt, maar wat heb je daar van nodig?

Als je budget niet heel veel uitmaakt zou ik voor minimaal 20 foto's gaan. Sommige geven maar 10 fotos en dat vind ik voor veel geld echt veel en veel te gek. Er bestaan ook genoeg fotograven met kwaliteit die minimaal 20fotos leveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 18:50 



 
Profiel   

Heyy, ik ben paardenfotograaf en kan foto's maken naar jou wens. Normaal bewerk ik mijn foto's op een sprookjes achtige manier, maar kan ook jou wensen volgen en het realistischer laten in de nabewerking. Je kunt een kijkje nemen op mijn website:
https://www.novizijlstra.com/paardenfotografie

Ik hoor het graag, groetjes Novi :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 16:25 



 
Profiel   

Bedenk dat je voor kwalitatief goede fotografen ongeveer 100 per paard moet rekenen excl reiskosten en vaak enkel met webbestanden. Ikzelf fotografeer eigenlijk nog zelden in opdracht, al denk ik dat ik wel redelijk in de buurt kom met wat je zoekt ( http://www.reneefotografie.nl ) . In elk geval succes, er is tegenwoordig zoveel keus..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 17:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen