Ervaringen online Featherlight Academy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:04

Ooit ben ik begonnen met dressage pro. Die vond ik toen fijn om te zien. En nu irritant omdat het platform zonder overdrijven al 35 x is aangepast en opgesplitst en ik het gevoel heb dat er dingen verdwenen zijn. Ik kijk er nooit meer op. Tristan tucker daar viel ik echt bij in slaap. Zo een monotome stem. En hij longeert niet. Aangezien dat niet in zijn werkwijze past. Hij plaatst heel erg veel de voor en achterbenen. Dan werd ik lid van team by jill. Fijn vanaf de eerste minuut. Korte filmpjes tussen de 12 en 20 min. Waarbij ze een onderwerp uitlegt en laat zien. + de manier van rijden spreekt me heel erg aan. Gewoon simpel. Featherlight ook een half j lid van geweest. Ik was toen mijn paard zadelmak aan het maken. En vond het toen erg inspirerend wat ik allemaal moest voorbereiden. Gelukkig werkte mijn instructeur op een gelijkaardige methode. En was het bij mij vaak bevestiging krijgen dat we goed bezig waren. Echt uitleggen hoe ze te werk gaat vond ik te weinig. Ik kijk nog steeds naar team by jill. En de rest helaas niet meer.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 17:05

Ik heb nog geen volledige filmpjes gezien van Featherlight, vandaar dat ik om ervaringen vroeg :-)

Ik had gehoopt dat in de filmpjes de bouwsteentjes naar voren komen (lijkt me dat dat best uit te leggen moet zijn, wat je wil zien en hoe je dat kunt zien) En wat bij problemen. (noem maar als voorbeeld, je geeft een intentie, paard reageert niet, je geeft je hulp iets groter) Nogmaals, dit is naar wat ik zou verwachten, ik heb de training niet gezien dus ik kan er geen oordeel over velen, maar wilde graag ervaringen van andere weten of het de moeite is om er gelijk zo veel geld aan uit te geven. Maar niet iedereen is even enthousiast, dus voor nu zou ik dan kiezen voor een maand om te proberen en te kijken of het voor mij werkt.
En uiteraard deel ik dan hier ook mijn bevindingen, zodat andere daar ook weer wat aan hebben :-)

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:06

By Jill heeft ook een heel andere insteek. Dat is meer een opgedeelde training. Voor mij vergelijkbaar met vrijheidsdressuur. Iemand die dat kan kan je ook echt stap voor stap leren hoe je een paard kan laten liggen. Net zoals Jill je stap voor stap kan leren hoe je een schouderbinnenwaarts rijdt, wat mogelijke fouten zijn en hoe je die oplost. Dat zijn afgesloten stukjes 'les' en daardoor ook gemakkelijker in afzonderlijke bouwsteentjes op te bouwen.
Maar echt de omgang met een paard en een paard trainen op gevoel, dat stroomt zo in alles door. Vanaf het moment dat je op stal komt, begint in dat opzicht eigenlijk "de training", niet enkel dat moment dat je met touwhalster en leadrope in de piste staat. Nu ben ik het sowieso met je eens dat er mensen zijn die het beter kunnen uitleggen dan anderen en dat je dus op zoek gaat naar die persoon die het beste bij je past, is uiteraard alleen maar logisch :) Maar ik denk dat het op dit vlak dus toch meer zelfstudie is in die zin dat je de redenering erachter volledig eigen gaat moeten maken en niet zozeer een stappenplan met sterktes en zwaktes, verbeterpunten en oplossingen.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 17:08

kitobeer schreef:
Ooit ben ik begonnen met dressage pro. Die vond ik toen fijn om te zien. En nu irritant omdat het platform zonder overdrijven al 35 x is aangepast en opgesplitst en ik het gevoel heb dat er dingen verdwenen zijn. Ik kijk er nooit meer op. Tristan tucker daar viel ik echt bij in slaap. Zo een monotome stem. En hij longeert niet. Aangezien dat niet in zijn werkwijze past. Hij plaatst heel erg veel de voor en achterbenen. Dan werd ik lid van team by jill. Fijn vanaf de eerste minuut. Korte filmpjes tussen de 12 en 20 min. Waarbij ze een onderwerp uitlegt en laat zien. + de manier van rijden spreekt me heel erg aan. Gewoon simpel. Featherlight ook een half j lid van geweest. Ik was toen mijn paard zadelmak aan het maken. En vond het toen erg inspirerend wat ik allemaal moest voorbereiden. Gelukkig werkte mijn instructeur op een gelijkaardige methode. En was het bij mij vaak bevestiging krijgen dat we goed bezig waren. Echt uitleggen hoe ze te werk gaat vond ik te weinig. Ik kijk nog steeds naar team by jill. En de rest helaas niet meer.


dank je, ook hier kan ik weer wat mee. en grappig dat jij ze allemaal gehad hebt :-) dressage pro vind ik ook jammer dat dat zo wisselt. En dat is allemaal rij technisch, daar ben ik niet naar op zoek (want ik heb inderdaad al team by jill wat super fijn is en het geld echt waard), maar ik wil wat meer voor de dingen op de grond en de onvoorwaardelijke band met je paard. Het gevoel dat je paard echt graag bij je wil zijn en je samen dingen kunt ondernemen. En of dat dan op de grond is, of erop, dat maakt me dan nog niet eens zo veel uit. (mijn ambities zijn daarin gewoon wat veranderd in de loop der jaren)

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:09

Als je op gevoel, vertrouwen en geen haast wil gaan dan is er nog de Two Happy Athletes Academy, maar die is wel erg duur en opent maar 1 of 2 keer per jaar de deuren voor nieuwe deelnemers. Die is erg gericht op ontspanning bij paard en ruiter en daar leer je ook dingen over hoe paarden leren, denken en doen. Maar ook wel weer een beetje zweverig. :')

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 17:12

ja en dat is nou net wat ik niet zoek....zweverig. Ik ben wel bezig met het welzijn van mijn paard, maar dan wel met een nuchtere boerenkijk zullen we maar zeggen.....
Paarden zijn instinctdieren, en op die manier wil ik er ook mee om gaan. Ik zit niet te wachten op een manier die uit gaat van de onderliggende emoties van een dier en dat als het blauwe maan is je geen draf van je paard mag verwachten (bij wijze van ;-) ). Ik zoek gewoon een soort Jill, maar dan voor het stukje er naast.
En de manier van Featherlight staat me nog steeds aan, dus dat proefabbonement gaat er denk ik echt wel komen, maar ik had gewoon gehoopt dat mensen hier allemaal zouden zeggen (zoals je van team by jill eigenlijk altijd wel hoort) dat het zo'n aanrader is. Dan had ik gelijk voor een jaar afgesloten gezien de kosten in verhouding....

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:19

Gini schreef:
By Jill heeft ook een heel andere insteek. Dat is meer een opgedeelde training. Voor mij vergelijkbaar met vrijheidsdressuur. Iemand die dat kan kan je ook echt stap voor stap leren hoe je een paard kan laten liggen. Net zoals Jill je stap voor stap kan leren hoe je een schouderbinnenwaarts rijdt, wat mogelijke fouten zijn en hoe je die oplost. Dat zijn afgesloten stukjes 'les' en daardoor ook gemakkelijker in afzonderlijke bouwsteentjes op te bouwen.
Maar echt de omgang met een paard en een paard trainen op gevoel, dat stroomt zo in alles door. Vanaf het moment dat je op stal komt, begint in dat opzicht eigenlijk "de training", niet enkel dat moment dat je met touwhalster en leadrope in de piste staat. Nu ben ik het sowieso met je eens dat er mensen zijn die het beter kunnen uitleggen dan anderen en dat je dus op zoek gaat naar die persoon die het beste bij je past, is uiteraard alleen maar logisch :) Maar ik denk dat het op dit vlak dus toch meer zelfstudie is in die zin dat je de redenering erachter volledig eigen gaat moeten maken en niet zozeer een stappenplan met sterktes en zwaktes, verbeterpunten en oplossingen.


Ja en zo dacht ik er 'vroeger' ook over, toen ik nog heel veel met parelli e.d. bezig was. 'Een way of life', onbereikbaar voor velen want die missen het gevoel etc. Alleen, als je paard dan een keer bij de kliniek is met een lompe DA of bij de hoefsmid, kan ie zichzelf niet meer managen want hij is een eigenaar gewend die al vanaf dat ie de stal in komt op een bepaalde manier met hem/haar omgaat.

Ik ben nu veel meer voor het coachen van het paard zijn eigen zelfvertrouwen, zodat hij niet alleen met mij, maar ook met die lompe DA of die enge situatie waar ik even niet ben, kan omgaan. Uiteindelijk moet het paard zichzelf ook weten te redden in deze 'enge boze mensenwereld' als jij er even niet bent.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:19

Sky_As schreef:
Ik heb nog geen volledige filmpjes gezien van Featherlight, vandaar dat ik om ervaringen vroeg :-)

Ik had gehoopt dat in de filmpjes de bouwsteentjes naar voren komen (lijkt me dat dat best uit te leggen moet zijn, wat je wil zien en hoe je dat kunt zien) En wat bij problemen. (noem maar als voorbeeld, je geeft een intentie, paard reageert niet, je geeft je hulp iets groter)


Maar dit legt ze ook wel duidelijk uit.
Ze geeft een hulp eerst dmv lichaamstaal en intentie, daarna wordt de hulp vergroot. Maar ze leert je bijv ook dat je de hulp vervolgens wel weer klein moet geven om te kunnen verfijnen.

Ik weet niet waar je woont maar je mag gerust hier eens meekijken met filmpjes.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 17:26

in ieder geval super bedankt iedereen voor de reacties. Ik ben niet overtuigd genoeg om een jaarabonnement af te sluiten, maar wel nieuwsgierig genoeg voor een maandabonnement. Misschien dit weekend maar eens voor zitten als het qua tijd lukt, anders wordt het denk ik pas maart....Natuurlijk laat ik hier dan ook weten wat mijn ervaring is :-)
Het is nog wel altijd de manier die me zo op het eerste oog het meeste aanspreekt als het gaat over wat ik wil bereiken.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:29

Sky_As schreef:
dat is een gevoel wat ik krijg bij de filmpjes die ik voorbij zie komen. Ik word er op de 1 of andere manier niet zo blij van als ik er naar kijk.

Datzelfde heb ik met Monty Roberts en Clinton Anderson, dat is gewoon allemaal niet zo mijn ding.
Als ik naar het resultaat van Featherlight kijk, het plezier wat zowel paard als ruiter heeft, dat zou ik willen bereiken. Dat heb ik eigenlijk nog niet heel veel vaker gezien.....
Jammer dat er nog niet erg duidelijk te vinden is hoe je daar kunt komen. Ik zoek eigenlijk filmpjes dat je ziet welke stappen je moet doorlopen om bepaalde dingen te bereiken, en welke signalen je dan op moet vangen en hoe je daarop moet reageren. En vooral ook, waar je moet beginnen met grondwerk (bijvoorbeeld dat rennen naast je paard terwijl je arm over je paard ligt, hoe kom je daar en welke stappen heb je dan gehad)


Maar ik denk ook niet dat featherlight het meest objectieve beeld geeft van samenwerken met je paard. Ik bedoel, wat zij doet en kan, dat kunnen maar weinig mensen, en is wel bijzonder te noemen wat zij doet. Ik denk dat een Warwick of Tristan gewoon wat toegankelijker zijn voor de gemiddelde ruiter en paard.
Je kunt beter focussen op gewoon een braaf paard hebben die je niet ondersteboven loopt als hij iets eng vindt, dan met mooie achtergrondmuziekjes met je ogen dicht zonder handen door een prachtig lavendelveld galoppeert :+ :')

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:40

_Nelleke_ schreef:
Gini schreef:
By Jill heeft ook een heel andere insteek. Dat is meer een opgedeelde training. Voor mij vergelijkbaar met vrijheidsdressuur. Iemand die dat kan kan je ook echt stap voor stap leren hoe je een paard kan laten liggen. Net zoals Jill je stap voor stap kan leren hoe je een schouderbinnenwaarts rijdt, wat mogelijke fouten zijn en hoe je die oplost. Dat zijn afgesloten stukjes 'les' en daardoor ook gemakkelijker in afzonderlijke bouwsteentjes op te bouwen.
Maar echt de omgang met een paard en een paard trainen op gevoel, dat stroomt zo in alles door. Vanaf het moment dat je op stal komt, begint in dat opzicht eigenlijk "de training", niet enkel dat moment dat je met touwhalster en leadrope in de piste staat. Nu ben ik het sowieso met je eens dat er mensen zijn die het beter kunnen uitleggen dan anderen en dat je dus op zoek gaat naar die persoon die het beste bij je past, is uiteraard alleen maar logisch :) Maar ik denk dat het op dit vlak dus toch meer zelfstudie is in die zin dat je de redenering erachter volledig eigen gaat moeten maken en niet zozeer een stappenplan met sterktes en zwaktes, verbeterpunten en oplossingen.


Ja en zo dacht ik er 'vroeger' ook over, toen ik nog heel veel met parelli e.d. bezig was. 'Een way of life', onbereikbaar voor velen want die missen het gevoel etc. Alleen, als je paard dan een keer bij de kliniek is met een lompe DA of bij de hoefsmid, kan ie zichzelf niet meer managen want hij is een eigenaar gewend die al vanaf dat ie de stal in komt op een bepaalde manier met hem/haar omgaat.

Ik ben nu veel meer voor het coachen van het paard zijn eigen zelfvertrouwen, zodat hij niet alleen met mij, maar ook met die lompe DA of die enge situatie waar ik even niet ben, kan omgaan. Uiteindelijk moet het paard zichzelf ook weten te redden in deze 'enge boze mensenwereld' als jij er even niet bent.


Is dat niet waar iedereen naartoe traint? Als een paard bij een dierenarts zich ineens niet meer weet te gedragen, dan heb je (nog) geen goed opgevoed paard. Maar wat ik bedoel is: Je kunt natuurlijk moeilijk verwachten dat je van de ene op de andere dag met je arm over de rug van het paard in vrijheid rond zit te dartelen, terwijl je normaal een hork bent die alle problemen met de zweep oplost, om even twee absolute extremen te nemen.
Als ik zeg "het stroomt in alles door", dan bedoel ik daar dus niet het zweverige mee, maar dus eerder dat jouw gedrag en hoe je met je paard omgaat in alles doorstroomt. Je kan bv. niet in de piste oefenen op het perfecte volgen en leiden van je paard als je daar dan op weg van de piste naar de stal totaal geen aandacht meer aan besteedt. Het trainen van je paard begint van zodra je een interactie met het paard aangaat.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:06

Sky_As schreef:
Ik had gehoopt dat in de filmpjes de bouwsteentjes naar voren komen (lijkt me dat dat best uit te leggen moet zijn, wat je wil zien en hoe je dat kunt zien) En wat bij problemen (noem maar als voorbeeld, je geeft een intentie, paard reageert niet, je geeft je hulp iets groter)


O maar dit legt ze zeker uit! Ze werkt wel met opbouwende druk (3 fases geloof ik?) maar begint dan weer opnieuw ipv de druk almaar op te bouwen tot fase 100 waarin hij wel reageert. Ze blijft die 3 fases herhalen tot er een reactie komt zodat paarden zelf zoeken naar een antwoord. Direct afwisselen van kant na goede reactie etc, ik vond het allemaal wel duidelijk.

Ik ben wel benieuwd wat je van je proefabonnement vind, ik kon uiteindelijk met de filmpjes over het beleren best een systematiek ontdekken.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:13

Als ik je zo hoor denk ik dat het platform van Warwick Schiller goed bij je past! Het is goed betaalbaar en de eerste week is gratis. En er staan echt verschrikkelijk veel videos op, maar wel heel duidelijk gestructureerd met een soort leidraad van hoe je het het beste kan aanpakken. Als je dan ook nog lid wordt van de besloten facebook groep kan je daar vragen stellen waar hij persoonlijk op antwoord.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:15

Omdat hier naar ervaringen van een bedrijf gevraagd wordt, verplaats ik dit topic naar [ED] Ervaringen en Diensten.
Mocht TS nog een volgtopic willen maken, mag ze altijd nog een nieuw topic maken op PP.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:57

Earth schreef:
Sky_As schreef:
dat is een gevoel wat ik krijg bij de filmpjes die ik voorbij zie komen. Ik word er op de 1 of andere manier niet zo blij van als ik er naar kijk.

Datzelfde heb ik met Monty Roberts en Clinton Anderson, dat is gewoon allemaal niet zo mijn ding.
Als ik naar het resultaat van Featherlight kijk, het plezier wat zowel paard als ruiter heeft, dat zou ik willen bereiken. Dat heb ik eigenlijk nog niet heel veel vaker gezien.....
Jammer dat er nog niet erg duidelijk te vinden is hoe je daar kunt komen. Ik zoek eigenlijk filmpjes dat je ziet welke stappen je moet doorlopen om bepaalde dingen te bereiken, en welke signalen je dan op moet vangen en hoe je daarop moet reageren. En vooral ook, waar je moet beginnen met grondwerk (bijvoorbeeld dat rennen naast je paard terwijl je arm over je paard ligt, hoe kom je daar en welke stappen heb je dan gehad)


Maar ik denk ook niet dat featherlight het meest objectieve beeld geeft van samenwerken met je paard. Ik bedoel, wat zij doet en kan, dat kunnen maar weinig mensen, en is wel bijzonder te noemen wat zij doet. Ik denk dat een Warwick of Tristan gewoon wat toegankelijker zijn voor de gemiddelde ruiter en paard.
Je kunt beter focussen op gewoon een braaf paard hebben die je niet ondersteboven loopt als hij iets eng vindt, dan met mooie achtergrondmuziekjes met je ogen dicht zonder handen door een prachtig lavendelveld galoppeert :+ :')


Maar dat laatste is iets wat niet terug komt in de academy. Dat is iets wat zij met haar eigen paarden doet omdat ze dat leuk vindt. De academy is er veel meer op gericht om je paard te leren om na te blijven denken in spannende situaties. Dat is de basis van alles, weer terug naar de ontspanning en zelfvertrouwen opbouwen. En omdat zij zo ontzettend goed is in het in de waarde laten van elk paard, kan zij inderdaad met haar ogen dicht door een lavendel veld galopperen.

Overigens ben ik niet zo'n actief lid maar ik kijk eens in de zoveel tijd. Ik heb er wel echt heel van geleerd en mijn jonkie is echt op die 'manier' opgeleid. Je krijgt er vanzelf meer feeling mee. Ik kijk vaak eerst de filmpjes, dan ga ik het zelf proberen waarbij is sowieso ergens vast loop. Dan ga ik weer terug naar de filmpjes om te zien wat ik gemist heb.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:38

En wehorse.com heb je daar al eens gekeken? 40 trainers beschikbaar in alle disciplines. Ook interessant

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:55

Als featherlight niet bevalt raad ik warwick schiller ook aan. Hij praat graag en legt goed uit, richt zich op rust en de relatie met je paard, maar hij is ook een erg goede trainer, en het heeft mij énorm veel inzichten gegeven in paarden gedrag. Ik was een paar maanden lid in 2018 en toen had hij stappenplan voor training en een stappenplan voor je band met het paard. Welllicht dat er sindsdien het eea is aangepast maar ik raad het iedereen nog steeds aan. En de eerste week is inderdaad gratis

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:40

Warwick Schiller heeft trouwens ook een podcast, mocht je nieuwsgierig zijn en je in willen luisteren. Die heet de Journey On podcast waar hij allemaal paardenmensen interviewt, ook Tristan Tucker.

Ik vond zelf de aflevering met Elsa Sinclair, die een mustang getraind heeft zonder hulpmiddelen (geen zweep maar ook geen voer) enorm interessant, bijvoorbeeld.

Maar goed, dat is even een zijspoor :)

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 09:04

Dank je wel allemaal. Warwick komt vaak voorbij dus daar ga ik me ook eens in verdiepen

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:19

Warwick Schiller heeft ook heeeel veel instructie video's op Youtube staan, geeft je een kijkje hoe hij dingen aanpakt. Ik heb aan een aantal video's wel veel gehad en een aantal vond ik een beetje mweh, maar dat heb je met elke trainer (en niet elk paard heeft datzelfde probleem dus is logisch dat je oplossing je niet aanspreekt ook).

https://www.youtube.com/c/WarwickSchiller/videos

Snoopysnoep
Berichten: 88
Geregistreerd: 17-12-19
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:52

Sky_As schreef:
ja en dat is nou net wat ik niet zoek....zweverig. Ik ben wel bezig met het welzijn van mijn paard, maar dan wel met een nuchtere boerenkijk zullen we maar zeggen.....
Paarden zijn instinctdieren, en op die manier wil ik er ook mee om gaan. Ik zit niet te wachten op een manier die uit gaat van de onderliggende emoties van een dier en dat als het blauwe maan is je geen draf van je paard mag verwachten (bij wijze van ;-) ). Ik zoek gewoon een soort Jill, maar dan voor het stukje er naast.
En de manier van Featherlight staat me nog steeds aan, dus dat proefabbonement gaat er denk ik echt wel komen, maar ik had gewoon gehoopt dat mensen hier allemaal zouden zeggen (zoals je van team by jill eigenlijk altijd wel hoort) dat het zo'n aanrader is. Dan had ik gelijk voor een jaar afgesloten gezien de kosten in verhouding....


Is greetje hakvoort dan niks voor je? Zij verteld alles goed en ik denk dat dat nog het meeste in de buurt komt van Jill maar dan op de grond.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 13:32

Ik heb even gekeken, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek.....

van het weekend ga ik me verdiepen in Warwick en mocht ik me vervelen misschien toch maar een proefabonnement op Featherlight afsluiten (al heb ik dan alleen dit weekend tijd en daarna 2 of 3 weekenden niet, dus misschien toch maar even een maandje wachten)....dilemma's

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:41

Ik vind greetjes platform minder fijn dan featherlight. Greetje heeft wel heldere uitleg, maar de filmpjes zijn steeds vrij kort en de intro mega irritant. Ik kan niet meer dan 4 filmpjes in een rij kijken omdat de muziekjes etc dan te veel worden. En natuurlijk weer een compleet andere stroming, wel interessant.

Featherlight is vooral inspirerend en leuk als je de basisprincipes al kent. Dan kan je zelf analyseren wat er nu precies gebeurd. De serie dat ze mensen gaat helpen vind ik wel een stap naar meer duidelijkheid, omdat je dan ook kan kijken wat er bij de eigenaar fout gaat en hoe ze dat kunnen verbeteren.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:56

Hier ook een voorstander van Warwick Schiller. Maar, alleen zijn "nieuwe" methode. Een aantal jaar geleden heeft hij het roer omgegooid in zijn trainingen en zich meer gericht op focus and relaxation. En vanuit daar opbouwen. Dus als je youtube gaat afstruinen, dan zou ik de nieuwere videos pakken.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 14:23

dank je...

Ik moet zeggen dat naarmate ik me wat meer verdiep, ik namelijk ook een hele hoop dingen zie, waarbij ik me dan afvraag of het paard er werkelijk zo'n plezier in heeft. En niet dat ik het systeem met alleen maar positieve beloning iets vind, dat is ook niks voor mij. Maar voedselbeloning vind ik bijvoorbeeld helemaal niks. Daar krijg je vaak chagrijnige paarden van (en ja, ik ken het voedsel weigeren enzo, en mij valt op dat in mijn ogen paarden een verkeerde motivatie krijgen, of in ieder geval, een motivatie die ik niet wil )

Maar ook zie je vaak bij sommige mensen dat ze dan heel erg blijven hameren op bijvoorbeeld als er een been opgetild moet worden met de aanwijzing van een zweep, dat er best wel wat getikt wordt op zo'n been voordat er reactie komt, of dat je gewoon aan de paarden kan zien dat ze het echt niet leuk vinden wat ze op dat moment moeten doen.

En omdat ik juist bij Featherlight het idee heb dat de paarden echt mee willen werken, staat dat me zo aan. En ik vind het ook mooi, dat haar paarden ook gewoon dressuurmatig goed voor elkaar zijn. En dat zie je vaak bij andere, dan is het weer "te klassiek" voor wat ik zoek. Dan zie je eigenlijk paarden lopen waarmee je geen fatsoenlijke dressuurproef door zou komen (Niet dat dat perse mijn doel is, maar ik ben wel een "dressuurruiter" zeg maar, dus wil gewoon een fijne afwisseling bereiken tussen serieus dressuren en wat grondwerk)