Schilderij laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebelly

Berichten: 1114
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: 't Gooi

Schilderij laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 08:43

Goedendag!

Ik weet niet of dit de juiste plek is, anders hoor ik het graag!
Ik zou graag van mijn paard en onze geiten een schilderij laten maken. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer op Google. Hebben jullie ervaringen met mensen die dit goed kunnen? En wat is ongeveer de prijs waar ik bij diegene aan zou moeten denken? Ik kom ook in prijs veel variatie tegen.

Alvast bedankt!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Schilderij laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:24

Hangt ook van het formaat af. Er zijn best veel dames die dit doen hier op Bokt. Geef het even tijd en je postvak staat vol offertes.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:28

Karel van vggo (https://vggo.nl/art/) maakt mooie tekeningen, en veel mogelijk op afspraak volgens mij qua formaat enz.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:31

Geen idee of ze ook geiten schildert maar ik ben per toeval op deze kunstenares uit het dorp van mijn ouders gestuit. Voor een challenge had ze mijn pony's geschilderd en dat raakte me zo omdat ik hun vibe gewoon door het schilderij kon herkennen. Maar ze maakt ook heel realistisch werk. Dat was te zien in dat schilderprogramma op max

https://www.paardenportrettenmetkarakter.nl/

Afbeelding

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:56

Even een schopje, omdat dit het meest recente en vergelijkbare topic is voor mijn verzoek.

Loopt er hier op bokt iemand rond die voor een betaalbare prijs een acryl schilderij kan maken van een paard? Het is voor een kerstcadeautje en daarom is mijn budget niet super hoog. Op fb is er iemand met een stijl die mij wel aanspreekt, maar dat vind ik toch wat te duur. Liefst zou ik onder de €100 blijven. Het hoeft daarom niet hyperrealistisch ofzo te zijn, een wat lossere stijl met veel kleurgebruik vind ik ook mooi!

Google heb ik al afgestruind, en kom alleen maar dingen van €200+ tegen. Dat is voor mij echt veel te veel. Dus... heeft iemand de gouden tip? :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:13

Prima2Donna schreef:
Even een schopje, omdat dit het meest recente en vergelijkbare topic is voor mijn verzoek.

Loopt er hier op bokt iemand rond die voor een betaalbare prijs een acryl schilderij kan maken van een paard? Het is voor een kerstcadeautje en daarom is mijn budget niet super hoog. Op fb is er iemand met een stijl die mij wel aanspreekt, maar dat vind ik toch wat te duur. Liefst zou ik onder de €100 blijven. Het hoeft daarom niet hyperrealistisch ofzo te zijn, een wat lossere stijl met veel kleurgebruik vind ik ook mooi!

Google heb ik al afgestruind, en kom alleen maar dingen van €200+ tegen. Dat is voor mij echt veel te veel. Dus... heeft iemand de gouden tip? :D

Hoe groot moet het zijn?

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Schilderij laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:19


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:24

Prima2Donna schreef:
Even een schopje, omdat dit het meest recente en vergelijkbare topic is voor mijn verzoek.

Loopt er hier op bokt iemand rond die voor een betaalbare prijs een acryl schilderij kan maken van een paard? Het is voor een kerstcadeautje en daarom is mijn budget niet super hoog. Op fb is er iemand met een stijl die mij wel aanspreekt, maar dat vind ik toch wat te duur. Liefst zou ik onder de €100 blijven. Het hoeft daarom niet hyperrealistisch ofzo te zijn, een wat lossere stijl met veel kleurgebruik vind ik ook mooi!

Google heb ik al afgestruind, en kom alleen maar dingen van €200+ tegen. Dat is voor mij echt veel te veel. Dus... heeft iemand de gouden tip? :D
Ik snap dat 200 euro een hoop geld is, maar als je bekijkt wat een kunstenaar kwijt is aan materiaalkosten, tijd etc. is dat natuurlijk een schijntje en 100 euro al helemaal. Wil je kwaliteit, dan zul je toch je budget wat moeten vergroten, of genoegen nemen met (veel) minder.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:25

@Azmay ik zat te denken aan zo'n 30x40 cm
@MarliesV dat heb ik idd gedaan. Al zag ik daar vooral tekeningen met potlood of pastel, en ik zoek echt iets geschilderd met acrylverf. Veel van de websites in de lijst bestaan niet, of hebben weer heel hoge prijzen.
@Mkango daarom vroeg ik me af of er iemand is die hobbymatig schildert, en er dus niet van hoeft te leven maar wel een eigen stijl heeft :)

Hikje
Berichten: 32
Geregistreerd: 01-03-15

Re: Schilderij laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:04

Maar iemand die het hobbymatig doet, steekt er toch ook materiaalkosten en heel veel tijd in?

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Schilderij laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:19

Dat klopt, maar dan is het makkelijker om een vriendschappelijke prijs af te spreken.

Ir111

Berichten: 11951
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:34


Hikje
Berichten: 32
Geregistreerd: 01-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:42

Prima2Donna schreef:
Dat klopt, maar dan is het makkelijker om een vriendschappelijke prijs af te spreken.

100 euro is niet realistisch. Of je moet kleuterverf op printerpapier willen en een onherkenbaar paard.

es_crea
Berichten: 13
Geregistreerd: 09-06-21

Re: Schilderij laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:37

Of je laat er een drukken en je schildert zelf op nummer? Dan wordt het ook niet zo duur, moet je wel zelf wat moeite doen. Heb resultaten gezien die er best mooi uitzagen.
Heel eerlijk, als er iemand 10 uur mee bezig is + materiaalkosten dan is 100 euro echt niet realistisch

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Schilderij laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:39

Ik heb inmiddels al een alternatief gevonden :)

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Schilderij laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:47

Wat je ook kan (laten) doen is een foto met photoshop bewerken zodat het een Andy Warhol achtig effect krijgt, maar er zijn ook andere effecten mogelijk. Er staan allerlei tutorials op internet hoe dit te doen.

Dat laat je afdrukken op canvas en klaar.