Ruiterbewijs Poelenburgh Schoorl

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cd88
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-12-11

Ruiterbewijs Poelenburgh Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 15:59

Heeft iemand zijn/haar ruiterbewijs bij Poelenburgh in Schoorl gehaald?
ik heb daar vroeger buitenritten gemaakt en die waren nogal ongecontroleerd en vaak gingen er handelspaarden mee die nogal wild waren op het strand. Binnenkort kan je er weer je ruiterbewijs halen. ik was benieuwd of iemand me zijn ervaring kan vertellen (en of hij een braaf paard had wat ook makkelijk sprong). mvg CD.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Ruiterbewijs Poelenburgh Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:08

Inmiddels alweer een aantal jaar terug, maar ik heb daar toen in een weekend mijn ruiterbewijs gehaald.
Ik had een prima pony (pony met pit, was niet de makkelijkste om mee te springen, hadden ze me ook gezegd, ik vond dit geen probleem en ze heeft alles gesprongen met me, niks geweigerd) en er werd in de groep ook echt gekeken dat iedereen een paard kreeg waar ze alle opdrachten mee konden doen en zich okee op voelden.

Ik had verder geen ervaringen met ze maar ik heb het als positief ervaren en ben ook in één keer geslaagd. Ik geloof dat er in mijn groep wel twee ofzo gezakt waren maar dat weet ik niet meer precies. Het was ook een enorm uiteenlopende groep qua ervaring en vaardigheden.

Cholwell

Berichten: 70
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:58

Afgelopen weekend hebben mijn dochter en ik hieraan deelgenomen. Alle paarden/ponies did the job, prima instructie, solide organisatie, erg leuke groep.
(en heel mooi weer :D)
Alle twaalf deelnemers geslaagd voor de praktijkgedeelten. *\%/*

Overweging: er is geen ruimte om je les te geven in rijtechniek, alleen fijne kneepjes en handigheidjes van de programma onderdelen. Heb je bv. niet eerder gesprongen dan wordt het verhaal wrs 'kort en overzichtelijk'. Vanaf zaterdagochtend is het 'aan de bak in de bak'. Best intensief.
Ook de SRR-examinator wist waar ze het over had. Prima procesbegeleiding, geen flauwekul, niet overdreven streng.

Wij hebben iig een top weekend gehad. +:)+