Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Vakantie stalling Dwingeloo of Appelscha rcn park

 
Profiel   

Je hebt in Appelscha zelf ook nog Manege RCA en manege Appelscha op de Boerestreek.. Geen idee of je daar alleen een paddock kunt huren, maar even bellen en navragen is natuurlijk altijd mogelijk (of Saskiaojan hier op Bokt even een berichtje doen, die werkt op RCA) Ook Camping de Reeënwissel in Hoogersmilde is een supermooi plekje, die hebben zeker weten paddocks maar weer, of je daar alleen een paddock zonder campingplek kunt huren; geen idee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 23:01 



 
Profiel   

Manege RCA, daar heb ik een keer gestaan met vakantie, op een kale weide toen nog, maar dat kan natuurlijk veranderd zijn. Het was zeker 20 minuten rijden naar het bos, voor een groot deel langs de weg, dat moet je paard wel gewend zijn en je moet zo lang willen rijden. Ik draafde het laatste stuk langs het fietspad dan ook nog. Mij viel dat toen wel tegen, het is niet dat je even lekker een rondje bos doet, dan ben je al weer langer onderweg. Ook nogal wat groot trekkerverkeer daar voordat je in het bos was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 06:27 



 
Profiel   

Vicky wat bedoel je precies?

Onze paarden kennen verkeer wel, maar ik ben een beetje verwend want ik sta nu aan het bos dus vind het wel zonde om dan op vakantie zo’n eind te moeten rijden voor het bos.

We gaan het liefst naar Dwingeloo, daar ben ik nog nooit geweest. Ik denk dat het wel goed gaat komen, we gaan er vandaag nog even achteraan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 07:43 



 
Profiel   

Stal is vlakbij Diever, ligt eraan hoe je rijd kortste route naar het bos is 1 km. Via andere route 1.8 km. Dan zit je in het Drents Friese wold

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 12:52 



 
Profiel   

Camping en manege de Reëenwissel heeft zandpaddocks. Zijn er diverse keren geweest alles super voor elkaar daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 13:02 



 
Profiel   

We hebben inmiddels een datum, maar de Reënwissel heeft dan helaas geen plek meer. Ziet er wel top uit. De Drift had in geen 40 jaar zo'n rare vraag gehad want paarden horen op de wei , geen paddocks dus :') Zonnetij verhuurd sowieso niet aan mensen van buitenaf die daar niet ook op vakantie zijn en hebben helaas geen paddocks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 17:02 



 
Profiel   

Op vakantie lopen paarden vaker meer kilometer waardoor gras meestal prima gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 18:57 



 
Profiel   

Mijn paard loopt op vakantie net zoveel als thuis. De omslag van enkel hooi naar 24/7 gras is veel te groot. Ik ga geen risico nemen omdat ik hem persee mee wil hebben, dat is niet eerlijk tegenover hem ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 19:03 



 
Profiel   

Lastig probleem hoor! Ik herken het wel, als je speciale eisen hebt wordt het vaak lastiger om een fijne vakantiestalling te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 20:39 



 
Profiel   

Heel stom misschien hoor, maar vind je Epe niet iets? Of is dat te dichtbij voor je? Ik denk dat je daar wel een stalling kan vinden die aan je eisen voldoet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 20:45 



 
Profiel   

Haha ja dat is prachtig! Mijn paarden staan aan het bos in Epe/Heerde, daar rijden we dus dagelijks :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 21:12 



 
Profiel   

Daar was ik al bang voor met woonplaats Zwolle en paarden aan het bos....

Richting Chaam misschien nog een idee? Daar kan je ook prachtig rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 21:19 



 
Profiel   

Dat wordt helaas te ver, ik ga met een vriendin uit Veendam haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 21:32 



 
Profiel   

Ik meld me...
Wij hebben geen paddocks, maar de luxe van weides. De paddock die in de winter gebruikt wordt, is in de zomer een buitenbak met parcours. In de zomer zijn ze wel kaler, maar er staat nog wel gras, helemaal de weides die gebruikt worden voor vakantiegasten.
Persoonlijk vind ik het geen probleem dat we 20 min langs de weg moeten om bij het bos te komen, maar goed dat is maar net wat je gewend bent om daarna met 120 kilometer ruiterpad verwend te zijn.
Ik weet zo ook geen bedrijf waar paddocks zijn buiten de reeenwissel.


Laatst bijgewerkt door saskiaojan op 25-05-21 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 21:43 



 
Profiel   

Ja, dan wordt het lastig. Zijn er geen Facebookgroepen daar in de buurt waar je om stalling kan vragen voor de vakantie? Ik zou daar eens naar gaan zoeken, wie weet kom je op die manier bij iemand in de buurt uit die een oplossing heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 21:47 



 
Profiel   

Camping Samoza heeft paddocks als uitloop van de stal. Niet groot, maar ze kunnen wel de hele dag buiten staan. En je kan daar ook heerlijk rijden. Is alleen wel ook Veluwe, en geen Drenthe.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 06:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen