stalling omg Ede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:15

Ik ben op zoek naar een andere plek voor een hengst, wel met buitenstaan met andere ruinen. Geen hengstengedrag dekt ook niet.

Ik word doodmoe van de vooroordelen die ik zie.. misschien iemand hier die iets weet?

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:29

Ik heb op de Poelweg gestaan in Ederveen bij Stal Amanda Suijker en momenteel bij de Mariahoeve in Heteren met mijn hengst. Staat nu nog 1 andere hengst en vanaf februari komt mijn hengst aan huis te staan.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:30

Is er een reden dat je hem hengst laat?
Ik zou zo ook geen stal weten waar hengsten toegestaan zijn die dan in de ruinengroep gegooid worden.
Sterker nog, op de meeste stallen zijn hengsten helemaal niet welkom.


Nessie schreef:
Ik heb op de Poelweg gestaan in Ederveen bij Stal Amanda Suijker en momenteel bij de Mariahoeve in Heteren met mijn hengst. Staat nu nog 1 andere hengst en vanaf februari komt mijn hengst aan huis te staan.

Na Amanda hebben er al meerdere mensen in gezeten, inmiddels zit Stal Almaro erin.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:33

Nessie schreef:
Ik heb op de Poelweg gestaan in Ederveen bij Stal Amanda Suijker en momenteel bij de Mariahoeve in Heteren met mijn hengst. Staat nu nog 1 andere hengst en vanaf februari komt mijn hengst aan huis te staan.


Hoe is de Mariahoeve? Zou je iets willen vertellen over de faciliteiten en je ervaringen in de praktijk?

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:37

Op Facebook kwam een x ook in Putten (niet helemaal de directe omgeving van Ede, maar enigszins te doen) een PP voorbij voor hengsten en ruinen. Bij PaardenPension Buitenkans in Uddel kunnen ook hengsten staan (al is dit volgens mij altijd vol). Mij werd ook Ruitersportcentrum M&M in Voorthuizen aangeraden, hier heb ik echter nooit contact mee gehad dus ik weet niet of ze hengsten daadwerkelijk stallen.

Mariahoeve staat wel te koop, maar dat staat het inmiddels al een poos. Mijn hengst staat apart met mijn minipaard samen. Zo lang mogelijk komen de paarden op de weide, er is geen vast seizoen. In de echte drek (kleigrond) komen ze korter op de paddocks. Mijn hengst en mini stonden nog langer buiten i.v.m. eigen weitje, maar draaien nu voor een korte periode (voor het eerst in 5 jaar) mee in het paddock rooster doordeweeks, de weekenden staan ze nog wel op hun weitje. Er is een 20x60 buitenbak en een 20x40 binnenbak, buitenrijden kan langs de dijk of door de boomgaard. De stallen zijn ruim, gedeeltelijk aantal met matten, gedeeltelijk zijn er met stro. Sfeer is gemoedelijk, nooit echt gezeur. Paarden staan met onbeperkt ruwvoer op stal, in de paddock wordt geen ruwvoer bijgevoerd. Mijn hengst en mini hebben wel altijd beschikking tot ruwvoer op hun weitje.

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:24

Nessie schreef:
Ik heb op de Poelweg gestaan in Ederveen bij Stal Amanda Suijker en momenteel bij de Mariahoeve in Heteren met mijn hengst. Staat nu nog 1 andere hengst en vanaf februari komt mijn hengst aan huis te staan.


Ik ga eens rondkijken, thanks!!

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:41

Ik sta op de Poelweg en daar nemen ze geen hengsten meer aan. Hengsten lopen hier sowieso niet in een koppel. Er staan er nu nog 2 en vorige week begreep ik dat er geen nieuwe meer bij komen js toch erg lastig te managen met de andere paarden.

xRaisin

Berichten: 1756
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:34

Kaitlyn schreef:
Nessie schreef:
Ik heb op de Poelweg gestaan in Ederveen bij Stal Amanda Suijker en momenteel bij de Mariahoeve in Heteren met mijn hengst. Staat nu nog 1 andere hengst en vanaf februari komt mijn hengst aan huis te staan.

Na Amanda hebben er al meerdere mensen in gezeten, inmiddels zit Stal Almaro erin.


Ik dacht dat Stal Almaro aan de Lunterseweg in Ede zat, meen dat daar een bordje van hangt langs de weg.

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:22

Almaro heeft volgens mij twee locaties, dus dat klopt dan wel.

Paradiso in Lunteren biedt ook weleens stalling aan voor hengsten, alleen staan ze daar niet samen.

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:26

Unicornetto schreef:
Paradiso in Lunteren biedt ook weleens stalling aan voor hengsten, alleen staan ze daar niet samen.


En ook amper buiten, heb daar al weleens geïnformeerd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:54

Voor een hengst ken ik ook niks hier in de buurt.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:21

Stal Jochemsen in Ede kon ik destijds ook terecht met mijn hengst, weet niet of dat nog steeds mogelijk is.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:36

Volgens mij zijn ze weg op de Lunterseweg omdat ze de volledige locatie aan de Poelweg ter beschikking kregen. :j

Edit; ik heb nog bij ze gestaan toen ze alleen wat spul aan huis hadden. Ben er toen echt weggegaan omdat ik graag een binnenbak wilde, maar stond er altijd met veel plezier.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:16

Klopt alles is nu op de poelweg

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:17

Ze zijn weg bij de Lunterseweg omdat ze idd de hele locatie op de Poelweg konden huren. Ik wilde idd al zeggen, ik weet dat er momenteel iig 1 hengst staat die te koop staat, maar als ze geen nieuwe meer aan willen nemen wordt het lastig idd. Alhoewel ik wrs toch zo eigenwijs zou zijn gewoon nog eens navraag te doen :')
Je zou wellicht Sans Souci nog eens kunnen proberen. Ze hadden voorheen zelf een paar dekhengsten. Inmiddels is er daar iig 1 van geruind maar geen idee of zij daarin evt nog opties hebben.

En om dan gelijk zelf nog maar weer laagdrempelig een zoekertje erin te gooien, ik zoek zelf per maart/april een stal voor een jonge merrie. Voorkeur voor hele dagen buiten, binnenbak en volpension alhoewel evt eigen stal mesten geen probleem is. Liever geen gezamenlijke roosters ivm onregelmatige uren.

Ange1a

Berichten: 283
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 18:09

Afbeelding

Ik kom net dit bericht tegen op facebook.
Had al gevraagd of er eventueel hengsten welkom zijn maar helaas niet Captain.
Misschien dat iemand anders hier er wat aan heeft.

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:14

Ange1a schreef:
[ [url=m/pLfIzD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kom net dit bericht tegen op facebook.
Had al gevraagd of er eventueel hengsten welkom zijn maar helaas niet Captain.
Misschien dat iemand anders hier er wat aan heeft.


Superlief, ik zag het! Dank je wel! <3

Ik word zo walgelijk kwaad van hoeveel vooroordelen er zijn. Elke zure pismerrie kun je overal kwijt, maar mijn doodbrave superlieve sociale hengst zonder énig hengstengedrag is gelijk reden tot dikke paniek. -O-

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:25

@Captain: Ik heb met mijn (goedgekeurde) dekhengst bij M&M in Voorthuizen gestaan. Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad! :j

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:38

Captain schreef:
Ange1a schreef:
[ [url=m/pLfIzD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kom net dit bericht tegen op facebook.
Had al gevraagd of er eventueel hengsten welkom zijn maar helaas niet Captain.
Misschien dat iemand anders hier er wat aan heeft.


Superlief, ik zag het! Dank je wel! <3

Ik word zo walgelijk kwaad van hoeveel vooroordelen er zijn. Elke zure pismerrie kun je overal kwijt, maar mijn doodbrave superlieve sociale hengst zonder énig hengstengedrag is gelijk reden tot dikke paniek. -O-


Ik dacht dat jij op een droomplek staat? Vanwaar de zoektocht als ik zo vrij mag zijn?

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:45

Amber_ schreef:
@Captain: Ik heb met mijn (goedgekeurde) dekhengst bij M&M in Voorthuizen gestaan. Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad! :j


Gaat ook op het lijstje, thanks! :D

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:04

Superlief, ik zag het! Dank je wel! <3

Ik word zo walgelijk kwaad van hoeveel vooroordelen er zijn. Elke zure pismerrie kun je overal kwijt, maar mijn doodbrave superlieve sociale hengst zonder énig hengstengedrag is gelijk reden tot dikke paniek. -O-[/quote]

Is dit niet een beetje overdreven?
Sommige stallen zijn hier gewoon niet op ingericht en zij mogen zelf bepalen wie ze wel en niet op stal willen hebben

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:06

Eens met Laura
Ook is het zo dat een hengst makkelijker voor nageslacht zorgt als een pismerrie wanneer er ff iets fout gaat. Je kant nooit zeggen dat ie nooit zal dekken, dat weet je niet.
Als je er zo last van hebt, dat hengsten nergens welkom zijn, en je niet met hem als dekhengst aan de gang wil, wat let het je hem te laten ruinen? Hoef je ook niet meer kwaad te worden...

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:47

Ik ben blij dat ze bij ons geen hengsten toelaten, want geheid dat die "zure pismerrie" van mij alles doet om erbij in de buurt te komen.
Het is absoluut geen zure pismerrie, tijdens de hengstigheid merk je er amper wat aan, maar ze vindt elke ruin dan wel enorm interessant en gaat het liefst met haar benen wijd bij hun hoofd staan in de stalgang.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:01

Laura1982 schreef:
Is dit niet een beetje overdreven?
Sommige stallen zijn hier gewoon niet op ingericht en zij mogen zelf bepalen wie ze wel en niet op stal willen hebben

Als je je dier een paardwaardig leven wil geven, is dat prima iets om je over op te winden, imo.

Stallen mogen inderdaad zelf bepalen hoe of wat, het maakt de zoektocht naar de perfecte plek niet minder frustrerend wanneer je om het geslacht van je dier ergens niet welkom bent.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:57

Maar kun je zo’n dier dan niet ruinen?
Ik zie de meerwaarde er niet van in om ze hengst te houden als ze toch niet voor de dekdienst gebruikt worden.