Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 327 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

stalling omg Ede

 
Profiel   

Hoi mede bokkers, /3

Ik ben op zoek naar het liefst een 24/7 buitenplek (zonder of beperkt gras ivm HB gevoelig paard) of een plek waar ze s'nachts binnen staan en verder overdag buiten. En dan ook echt altijd buiten overdag. Moet volpension zijn of minimaal aantal klusjes i.v.m. woonafstand.

Het allerliefste natuurlijk een Paddock Paradise, maar die zijn schaars....

Zijn er in de omgeving van Ede/Lunteren/Wageningen nog plekjes waar jullie van weten?

Ik heb eerder de fout gemaakt naar een stal te verhuizen zonder eerst ervaringen te lezen of op te vragen. Daar heb ik spijt van gehad. Dus vandaar dat ik het even zo doe.

Overigens ga ik binnenkort bij de Oscarhoeve langs, aan de telefoon super vriendelijke mensen en op de website zag het er keurig uit. Misschien mensen hier met ervaring met deze stal?

Alvast dank!! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 12:43 



 
Profiel   

Hoi,

Ik heb een aantal jaren op de Oscarhoeve gestaan. Ik heb er met veel plezier gestaan.
Het is zeker geen paddock paradise maar ze hebben wel veel mogelijkheden waarbij de paarden veel buiten komen.
Ik was alleen zelf niet te spreken over het voerbeleid. Maar ik ben er inmiddels al bijna 2 jaar weg. Dat kan veranderd zijn.
De uitrijmogelijkheden zijn wel echt fantastisch en de binnen en buitenbak zijn ook top.

Ik heb ook goede verhalen gehoord over Stal Franke. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 12:54 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Hoi,

Ik heb een aantal jaren op de Oscarhoeve gestaan. Ik heb er met veel plezier gestaan.
Het is zeker geen paddock paradise maar ze hebben wel veel mogelijkheden waarbij de paarden veel buiten komen.
Ik was alleen zelf niet te spreken over het voerbeleid. Maar ik ben er inmiddels al bijna 2 jaar weg. Dat kan veranderd zijn.
De uitrijmogelijkheden zijn wel echt fantastisch en de binnen en buitenbak zijn ook top.

Ik heb ook goede verhalen gehoord over Stal Franke. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.


Stal Franke heet nu Stal Joël.
http://staljoel.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 13:26 



 
Profiel   

Ik denk wel dat Stal Joël aan jouw eisen voldoet. Zijn ook super vriendelijke mensen die hun best doen om het zo goed mogelijk te doen voor de paarden. Ik hoor hier ook eigenlijk nooit wat negatiefs over, dus hier zou ik sowieso langsgaan. :j

Bij de Oscarhoeve moet je in het weekend wel zelf regelen dat ze buitenkomen volgens mij, verder weet ik niet hoe het daar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:26 



 
Profiel   

Ik sta op de Oscarhoeve. Heb het daar erg naar m'n zin :D
Je hebt er 3 mogelijkheden: 24/7 weide (volgensmij is die weide redelijk kaal met schuilstal), klein paddockje met schuilstal (24/7, is volgensmij nu wel wachtlijst voor, maar ik weet toevallig dat iemand van stal nog een paddock maatje zoekt) en snachts op stal en overdag buiten. Indien op stal moet je in het weekend inderdaad zelf buiten en binnen zetten en evt stal doen als je dat wilt, hoeft niet, maar wordt niet gedaan in het weekend. Afhankelijk van de paddock zijn er groepjes ontstaan die voor elkaar de paarden buiten en binnen zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:32 



 
Profiel   

J0anieke schreef
Ik sta op de Oscarhoeve. Heb het daar erg naar m'n zin :D
Je hebt er 3 mogelijkheden: 24/7 weide (volgensmij is die weide redelijk kaal met schuilstal), klein paddockje met schuilstal (24/7, is volgensmij nu wel wachtlijst voor, maar ik weet toevallig dat iemand van stal nog een paddock maatje zoekt) en snachts op stal en overdag buiten. Indien op stal moet je in het weekend inderdaad zelf buiten en binnen zetten en evt stal doen als je dat wilt, hoeft niet, maar wordt niet gedaan in het weekend. Afhankelijk van de paddock zijn er groepjes ontstaan die voor elkaar de paarden buiten en binnen zetten.


Leuk! Ik ga zaterdag kijken bij de Oscarhoeve. Ik begreep alleen wel dat de paarden die overdag in de paddocks staan geen eten krijgen overdag, enkel savonds in stal, klopt dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:42 



 
Profiel   

San_ner schreef
Ik denk wel dat Stal Joël aan jouw eisen voldoet. Zijn ook super vriendelijke mensen die hun best doen om het zo goed mogelijk te doen voor de paarden. Ik hoor hier ook eigenlijk nooit wat negatiefs over, dus hier zou ik sowieso langsgaan. :j

Bij de Oscarhoeve moet je in het weekend wel zelf regelen dat ze buitenkomen volgens mij, verder weet ik niet hoe het daar is.


Dankjewel! Ik ga zaterdag ook bij stal Joël kijken :-)
Hoop dat deze stal of de Oscarhoeve aansluit bij onze wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:43 



 
Profiel   

CriolloHope schreef
J0anieke schreef
Ik sta op de Oscarhoeve. Heb het daar erg naar m'n zin :D
Je hebt er 3 mogelijkheden: 24/7 weide (volgensmij is die weide redelijk kaal met schuilstal), klein paddockje met schuilstal (24/7, is volgensmij nu wel wachtlijst voor, maar ik weet toevallig dat iemand van stal nog een paddock maatje zoekt) en snachts op stal en overdag buiten. Indien op stal moet je in het weekend inderdaad zelf buiten en binnen zetten en evt stal doen als je dat wilt, hoeft niet, maar wordt niet gedaan in het weekend. Afhankelijk van de paddock zijn er groepjes ontstaan die voor elkaar de paarden buiten en binnen zetten.


Leuk! Ik ga zaterdag kijken bij de Oscarhoeve. Ik begreep alleen wel dat de paarden die overdag in de paddocks staan geen eten krijgen overdag, enkel savonds in stal, klopt dit?

Ze doen inderdaad 1x per dag een grote hoeveelheid hooi in de stallen tijdens het uitmesten, dit doen ze als de paarden buiten staan (van 7/8 tot 3 geloof ik). Dus vanaf 3 uur kunnen ze eten. Ik doe vaak het hooi s'avonds in een groot hooinet en de volgende dag hangt er dan nog wel een deel in, maar dit doet niet iedereen. Ik weet niet hoeveel hooi de paarden krijgen op de weide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:06 



 
Profiel   

Ik ben echt niet nieuwsgierig, maar hoe was het kijken bij de stallen?

Hopelijk heb je iets kunnen vinden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 21:41 



 
Profiel   

Hier stiekem ook wel benieuwd of er iets tussen zat en wat de bezoekjes opgeleverd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 21:42 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Geen ervaring uit eerste hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 21:47 



 
Profiel   

BOTtraining schreef
Hier stiekem ook wel benieuwd of er iets tussen zat en wat de bezoekjes opgeleverd hebben.


Het is helaas uitgesteld i.v.m. kans op droes besmettingen.
Ik ga na mijn vakantie langs, ik zal een update geven!

Inmiddels staat er nog een stal op het lijstje, maar die heeft geen naam.
Die zit op de Bruissteeg in Wageningen dacht ik. Misschien zegt het iemand iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 06:58 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Geen ervaringen uit eerste hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 06:59 



 
Profiel   

Ik ben onlangs ook op zoek geweest in die regio. Ik vond de maria hoeve in Renkum echt perfect! Beetje vreemde eigenaar maar ach, hoe vaak kom je die nou tegen. :) Paarden zagen er zo gelukkig uit, mooie lange track, letterlijk naast het bos.. zo van het weiland het bos in. En een binnen- en buitenbak voor hele mooie prijs.

Het is dat is daar geen hengst kon houden, anders was ik daar heen gegaan.

Succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:00 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bericht voldeed niet aan de regels, geen ervaring uit eerste hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:11 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bericht voldeed niet aan de regels, geen ervaring uit eerste hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:23 



 
Profiel   

San_ner schreef
Moderatoropmerking:
Bericht voldeed niet aan de regels, geen ervaring uit eerste hand



Dat dacht ik ook, maar ik vind toch dat je dat zelf moet gaan bekijken. Ben twee keer geweest op hele verschillende tijdstippen, paarden stonden met genoeg hooi en de mensen die er stonden waren ook erg tevreden.

Kan natuurlijk anders zijn (geweest) maar ik was er wel heen gegaan als ik hem hengst had kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 07:27 



 
Profiel   

Heb je al wat gevonden? Is Overberg te doen voor je? http://www.stal-equilibrium.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 12:26 



 
Profiel   

Equilibrium heeft momenteel geen plek helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 12:41 



 
Profiel   

Heel veel stallen in de regio hebben een wachtlijst idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 13:03 



 
Profiel   

De Mariahoeve hoor je echt veel verschillende dingen over, om er echt achter te komen zou je moeten kijken, zelf staat mijn paard in het bos ernaast op 24/7 weidegang en ik kom dan langs de Mariahoeve, de paarden zien er dan altijd goed uit maar ik zie ze natuurlijk alleen van een afstand dus kan het fout hebben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 14:14 



 
Profiel   

Ik lees even mee, wij verhuizen van het najaar naar Ede. Hopelijk is het te doen qua reistijd naar mijn huidige stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 17:25 



 
Profiel   

Ligt eraan waar in Ede je gaat wonen. Zit tijdelijk in kernhem tot ons nieuwbouwhuis af is. En Kootwijkerbroek is dan goed aan te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 18:34 



 
Profiel   

Ook Kernhem, ik sta niet in Kootwijkerbroek en t is dan iets meer dan 30 min naar mijn huidige stal. Dagelijks 60 min in de auto wat ik voor een keer een deken wissel of een keer tussen de middag afspuiten met heet weer wel heel gortig vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 13:45 



 
Profiel   

Oh ja dat is wel een lange reistijd dan idd. Als ik niet naar Veenendaal zou gaan verhuizen dan zou ik naar Willemien gaan. Dat is 10 minuten vanaf kernhem. Je hebt ook aan de boerenweg langs kernhem een kleine stal, die adverteren nog weleens op marktplaats. Wel alleen een buitenbak en niet aan het bos. Maar dan kun je lopend naar stal :D En anders is de Oscarhoeve nog een fijne locatie of Stal Amanda Suijker. Het is wel lastig plek vinden nu hier in de omgeving omdat in Arnhem wat stallen gestopt zijn en mensen deze kant op zijn gekomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 15:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 327 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen