stalling omg Ede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:01

Blacky94 schreef:
Ik had inderdaad al wel een lijstje gemaakt met stallen waar ik nog eens contact mee op wil nemen. "Ken" gelukkig de meeste stallen in de omgeving wel, maar stallen die mij (tot nu toe) het meest aanspreken zie ik idd weinig/geen advertenties van of weet ik van dat er idd weinig verloop is :') En ik heb idd ook de afgelopen jaren steeds meer (grote) stallen zien sluiten hier in de omgeving :') nu zou ik richting de Utrechtse Heuvelrug ook niet erg vinden, maar volgens mij is het daar haast nog beroerder gesteld dan hier in de omgeving. Het is allemaal wat...


UH is niet zaligmakend nee. De fijne stallen staan altijd vol. Je moet het hier meer hebben van de particulieren die stalling bij hen aan huis aanbieden. Ik heb er 2 bij 1 particulier staan. Die staan er super goed verzorgd bij. Alles is zoals ik het zelf zou doen. De andere staat ook bij een particulier, en daar doen we de verzorging met z’n allen. Er is eigenlijk geen doorloop hier.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:40

Wereldpaarden zit toch in Kootwijkerbroek? Of is dat een andere?

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:48

Inmiddels wel ja, zat eerst in Woudenberg

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:23

Volgensmij is de Harn een dagdeel buiten (zomer & winter)en half pension (dus zelf je stal uitmesten).

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:41

De harn is inderdaad een dagdeel buiten. En zelf uitmesten maar dat is altijd zo geweest. Heb er 15 jaar met plezier gestaan. Maar heb nu paard aan huis staan. De harn is overgenomen en staan ook wel trainingspaarden. Zo ver ik weet van de oude garde is het prima.

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:17

Ik heb door het overlijden van mijn oude merrie een stal vrij. Wij zijn op zoek naar een lieve en rustige merrie of ruin (mits die niet dekt).
Momenteel staat er een tinkerruin in pension van 1,45 en mijn eigen jonge merrie van 1,61. Zij zal aankomend jaar gedekt worden dus hopelijk volgend jaar een veulentje erbij.

Zomer;
In de ochtend staan ze met zijn allen in de bak en in de middag gaat mijn merrie de wei op. De tinker mag niet op het gras dus die blijft in de bak en krijgt dan ruwvoer. Meestal gaan ze dan begin vd avond naar binnen en bij warm weer rond een uurtje of 3 als ze het zat zijn en dan gaan ze s avonds nog een paar uurtjes.

Winter:
Staan ze in de bak en krijgen tussen de middag ruwvoer. Ze staan dan van 9 tot 4 ongeveer. Soms zelfs nog iets langer en bij slecht weer eerder.

Ze krijgen daarnaast 3x per dag ruwvoer (verpakt) en brok (dit koop je zelf want iedereen voert weer wat anders). Ze worden binnen en buiten gezet. Uitmesten mag je zelf doen. Daarnaast heb je een paar keer per week mestdienst om wormbesmetting te voorkomen. Dus iedere dag halen wij de bak/wei leeg.
We zitten aan een ruiterpad en je zit hier zo in het bos en de hei is ook vlakbij. De rijbak is 20 x 60. De boxen zijn ruim en hebben tralies. Zijn buitenstallen.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:40

Ik schop dit topic even omhoog, kan geen recentere vinden (of ik heb niet goed gezocht, dan sorry :D ).

Ik ben rustig aan het oriënteren naar een nieuwe (liefst 24/7 buiten) plek voor mijn ruin in een straal van 25/30 autominuten vanaf Leusden, dus aan die kant zo ongeveer tot aan Ede gok ik.
We staan nu op een fijne stal, maar dat is volledig doe het zelf en de kans is zeer aanwezig dat ik dat over een tijdje niet meer ga redden. Daarom zoek ik iets wat volpension is of alleen zelf mesten bijvoorbeeld.

Heeft er iemand in de tussentijd recente ervaringen met stallen in deze omgeving of tips? Had er al een aantal gegoogeld nav info hier, ik ken in deze hoek verder alleen de opfok waar hij heeft gestaan en de grote stallen (met te weinig uren buiten). En ik begreep ook dat er wat stallen zijn gestopt.
Een plek op een wachtlijst is ook prima trouwens.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101763
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:50

Geen idee of er nu plek is maar Stal Joel in Ede. Daar staat alles nu 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:12

Stal Jochemsen heeft een aantal plekken waar ze 24/7 buiten kunnen staan ( paddock met container stal) maar ook zonder 24/7 buiten komen ze meer uren buiten dan op de gemiddelde pensionstal in de regio.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:08

Naast de Oscarhoeve zitten mensen die nog een PP in aanbouw hebben. Ene helft is klaar, andere helft moet nog gerealiseerd worden. Ik kan je evt. wel aan contactgegevens helpen mocht je willen informeren.

Ik ben ook langzaam maar eens aan het oriënteren en aan het langsgaan bij wat stallen. Hoop mijn 2,5 jarige volgend voorjaar op te halen maar vind het maar lastig. Meeste stallen in de omgeving ken ik wel en ik loop er ook tegenaan dat ze op veel stallen niet zo lang buiten komen als ik zou willen.

xRaisin

Berichten: 1756
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:54

Mandarijn schreef:
Ik schop dit topic even omhoog, kan geen recentere vinden (of ik heb niet goed gezocht, dan sorry :D ).

Ik ben rustig aan het oriënteren naar een nieuwe (liefst 24/7 buiten) plek voor mijn ruin in een straal van 25/30 autominuten vanaf Leusden, dus aan die kant zo ongeveer tot aan Ede gok ik.
We staan nu op een fijne stal, maar dat is volledig doe het zelf en de kans is zeer aanwezig dat ik dat over een tijdje niet meer ga redden. Daarom zoek ik iets wat volpension is of alleen zelf mesten bijvoorbeeld.

Heeft er iemand in de tussentijd recente ervaringen met stallen in deze omgeving of tips? Had er al een aantal gegoogeld nav info hier, ik ken in deze hoek verder alleen de opfok waar hij heeft gestaan en de grote stallen (met te weinig uren buiten). En ik begreep ook dat er wat stallen zijn gestopt.
Een plek op een wachtlijst is ook prima trouwens.


Ik geloof dat we momenteel geen plek hebben, maar gezien je geen haast hebt: ik sta op een paddock paradise tussen Ede en Lunteren met 1 x per week staldienst. Kan eventueel via pb meer info geven.

Ook zag ik dat er op onze vorige plek in Scherpenzeel nu plek vrij is. Is misschien qua afstand ook wat beter vanaf Leusden? (Wel voor een klein paard/grote pony)

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:04

xRaisin schreef:
Mandarijn schreef:
Ik schop dit topic even omhoog, kan geen recentere vinden (of ik heb niet goed gezocht, dan sorry :D ).

Ik ben rustig aan het oriënteren naar een nieuwe (liefst 24/7 buiten) plek voor mijn ruin in een straal van 25/30 autominuten vanaf Leusden, dus aan die kant zo ongeveer tot aan Ede gok ik.
We staan nu op een fijne stal, maar dat is volledig doe het zelf en de kans is zeer aanwezig dat ik dat over een tijdje niet meer ga redden. Daarom zoek ik iets wat volpension is of alleen zelf mesten bijvoorbeeld.

Heeft er iemand in de tussentijd recente ervaringen met stallen in deze omgeving of tips? Had er al een aantal gegoogeld nav info hier, ik ken in deze hoek verder alleen de opfok waar hij heeft gestaan en de grote stallen (met te weinig uren buiten). En ik begreep ook dat er wat stallen zijn gestopt.
Een plek op een wachtlijst is ook prima trouwens.


Ik geloof dat we momenteel geen plek hebben, maar gezien je geen haast hebt: ik sta op een paddock paradise tussen Ede en Lunteren met 1 x per week staldienst. Kan eventueel via pb meer info geven.

Ook zag ik dat er op onze vorige plek in Scherpenzeel nu plek vrij is. Is misschien qua afstand ook wat beter vanaf Leusden? (Wel voor een klein paard/grote pony)

Bij Top horsetraining oid? Want dan wil ik ook wel wat informatie :) heb een paar weken terug, via het contactformulier op de website, geprobeerd om in contact te komen vanwege de wachtlijst die ze hebben maar tot op heden niks gehoord helaas...

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:49

Blacky94 schreef:
Naast de Oscarhoeve zitten mensen die nog een PP in aanbouw hebben. Ene helft is klaar, andere helft moet nog gerealiseerd worden. Ik kan je evt. wel aan contactgegevens helpen mocht je willen informeren.

Ik heb je een pb gedaan.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:02

Ik zie stal Sans Souci ook veel adverteren met stalling, veel buiten en nabij bos. Maar ken hen verder niet, dus weet niet of het wat is.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:23

Bij Sans Soucci is geen weidegang toch? Mijn voorkeur zou wel (gedeeltelijk) gras zijn.

Bedankt voor de tips! Stal Joel heb ik op mijn lijstje staan om eens te kijken en kreeg via pb ook nog een stal met een wachtlijst door die interessant klinkt.
Blijf uiteraard nog wel kijken naar andere eventueel passende plekken, scheelt dat we geen haast hebben. :D

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:06

Ik dacht dat Stal Sans Souci wel weidegang had, maar ik ben de advertenties er eens bij gaan pakken en zie het er idd niet (meer?) tussen staan. Maar ik ga er overmorgen kijken dus zal dan eens horen. ''Ken'' Mirjam alleen van toen ik eens bij dr geweest ben toen ze nog in Kootwijkerbroek die kant op zaten, ivm een dekhengst die ze toen had staan. Maar dat is ook alweer zo'n 3 jaar geleden, dus ben benieuwd.

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:32

Sans Souci heeft inderdaad geen weidegang. Dacht in het begin in Kootwijkerbroek nog wel, daarna daar ook niet meer. En op de locatie in Ede zit er geen land bij.

Lijkt mij vooral niet fijn om m'n paard in pension te zetten op een handelsstal. De wisseling in paarden die het met zich meebrengt en de kijkers.
Laatst bijgewerkt door Coby op 19-10-23 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel niet toegestaan verwijderd.

Heide83
Berichten: 22
Geregistreerd: 28-02-19
Woonplaats: Ede

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:05

Sans souci verkoopt o.a. volbloeden. Die zijn vaak mager als ze aankomen. De paarden krijgen zowel op de paddock als in de stal hooi/kuil gevoerd (in de stal in een slowfeeder). Er is idd gee weiland.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:32

Moderatoropmerking:
ik heb zojuist berichten moeten verwijderen die niet voldeden aan de regels van ED. Op ED zijn je eigen ervaringen plaatsen toegestaan. Mits neutraal en onderbouwd.

CriolloHope

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 19:02

Mandarijn schreef:
Ik schop dit topic even omhoog, kan geen recentere vinden (of ik heb niet goed gezocht, dan sorry :D ).

Ik ben rustig aan het oriënteren naar een nieuwe (liefst 24/7 buiten) plek voor mijn ruin in een straal van 25/30 autominuten vanaf Leusden, dus aan die kant zo ongeveer tot aan Ede gok ik.
We staan nu op een fijne stal, maar dat is volledig doe het zelf en de kans is zeer aanwezig dat ik dat over een tijdje niet meer ga redden. Daarom zoek ik iets wat volpension is of alleen zelf mesten bijvoorbeeld.

Heeft er iemand in de tussentijd recente ervaringen met stallen in deze omgeving of tips? Had er al een aantal gegoogeld nav info hier, ik ken in deze hoek verder alleen de opfok waar hij heeft gestaan en de grote stallen (met te weinig uren buiten). En ik begreep ook dat er wat stallen zijn gestopt.
Een plek op een wachtlijst is ook prima trouwens.




Ik sta nog steeds bij stal Joël met mijn oudje. Inmiddels inderdaad 2 24/7 groepen met schuilstal. Ik vind het een hele fijne stal en zeer prettige staleigenaar. Veel succes met het vinden van een plekje!

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 14:25

Willen jullie eens meedenken voor me kennis?


Eisen:
snachts op stal
overdag in een kleine kudde buiten
wei of paddock is beide prima
kwalitatief ruwvoer (ook overdag)
Afsluitbare zadelkast of ruimte voor een eigen kast


Wensen:
verlichte buitenbak
(verlichte) longeermogelijkheid, of toegestaan in de rijbak
kortbij uitrijmogelijkheden/bos


Bij voorkeur volpension. Bovenal is betrouwbaarheid erg leidend. We hebben een jonge ruin, erg braaf, sociaal en eerlijk.

Prijs notk. Afhankelijk van faciliteiten, mogelijkheden en locatie. Liefst binnen 15km rondom Ede.

**
De meeste grote stallen zijn bekend.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:02

Weet iemand een stal waar de paarden in tweetal kunnen staan op een goede, droge paddock met hooi, en snachts op stal?
Liefst aan de kant van Arnhem.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 11:17

Bij stal Jochemsen is veel bespreekbaar.

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:53

Weet er iemand nog een (liefst kleinschalige) 24/7 buiten plek waar de paarden in de winter ook droog kunnen slapen? Weidegang hoeft niet. Net als veel luxe, maar wel een verlichte (buiten) bak.
Stal Joël las ik hierboven al en kan ik wel even naar kijken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101763
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:03

Is een fijne stal. :j