Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 14 [ 327 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

stalling omg Ede

 
Profiel   

CriolloHope schreef
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels succesvol verhuist naar stal Joel.
Tot nu toe ontzettend naar mijn zin en goede ervaringen.

Dit wilde ik jullie even laten weten.
Bedankt voor alle reacties!

Groetjes



Dan zie ik je vast een keer op stal! Ik ben bijrijder van Kato. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:25 



 
Profiel   

Mijn paard gaat per 1-11 naar stal Welgelegen in Otterlo. Zelf verhuis ik dit weekend naar Kernhem. Dan ben ik lekker met een minuut of 10/15 (als alle stoplichten tegen zijn) op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 18:02 



 
Profiel   

Wat is er bekend over stal welgelegen? Is heel kleinschalig toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:34 



 
Profiel   

Janntjuh schreef
Niet alleen Willemien toch? Ik dacht nog 2 anderen in de buurt. Ik ben ook nog steeds op zoek naar iets hier in de buurt, maar er is bijna niet tussen te komen nu.


Volgens mij zijn de volgende stallen onlangs gesloten of gaan binnenkort sluiten:
Midden Heuven, (Rheden)
Loenen, (Schaarsbergen)
Akkerman, (Gaanderen)
Willemien, (Otterlo)
Drielse Vrijheid (Driel)
Als iemand er nog meer weet vul maar aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:37 



 
Profiel   

Treekhoeve - Leusden (nieuwe eigenaren)
Willemshoeve - Soest (verkocht en krijgt een andere bestemming)
De Molshoop - Bosch en Duin - (verkocht)

Klinkt alsof al deze stallen te ver liggen om er "last" van te hebben. Maar alle pensionklanten hebben in eigen omgeving moeite om überhaupt een stal te vinden waar je nog terecht kunt, deze wijken ook allemaal uit naar wijdere omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:52 



 
Profiel   

BOTtraining schreef
Treekhoeve - Leusden (nieuwe eigenaren)
Willemshoeve - Soest (verkocht en krijgt een andere bestemming)
De Molshoop - Bosch en Duin - (verkocht)

Klinkt alsof al deze stallen te ver liggen om er "last" van te hebben. Maar alle pensionklanten hebben in eigen omgeving moeite om überhaupt een stal te vinden waar je nog terecht kunt, deze wijken ook allemaal uit naar wijdere omgeving.

Klopt. Ik kom ook uit die omgeving, en daar was het al hopeloos kwa stallen en er sluiten er steeds meer. Ik heb de pony’s niet voor niets in Ederveen staan, dan maar een half uur rijden. Maar naar mijn idee zijn er in Ede en omgeving wel wat fijne stallen te vinden? Ik heb die omgeving echt niet als problematisch ervaren, vergeleken met Amersfoort en omgeving en Huizen en omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:40 



 
Profiel   

Ik sta op de mars, maar ook wij zijn vol met een wachtlijst.
Willemien is verkocht, iedereen moet 1 januari eruit zijn begreep ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:42 



 
Profiel   

Wereldpaarden, Woudenberg gaat een keer sluiten, termijn weet ik niet. Zijn 100 paarden ofzo.
En er zit bij Zeist een stal die er over een paar jaar ook mee gaat stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:52 



 
Profiel   

Nikass schreef
Wat is er bekend over stal welgelegen? Is heel kleinschalig toch?


Klopt 20x40 binnen en 20x 60 buiten. 2 was en poetsplaatsen met warm water. Eb en vloedbodems ook in de longeerton. Zomer weide gang. In de winter paddocks. Vlak bij het bos en veel ruwvoer over meerdere voerbeurten verdeeld. Ik heb er eerder met veel plezier gestaan.

Ik ga mijn oude plekje wel missen in Kootwijk maar ik kijk uit naar weer een binnenbak

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 05:51 



 
Profiel   

Ik vind dat voor hier in de regio toch wel grote stallen hoor die gaan sluiten. Al die mensen moeten/willen ook weer een fijn nieuw plekje voor hun paard. Dat gaat toch wel problemen geven voor veel mensen want heel veel plekken zitten vol en hebben een wachtlijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 06:57 



 
Profiel   

Ik lees en praat ook even mee hier. Wij staan nu op een nieuwe stalling die op papier heel tof is, maar waar ik in de praktijk net iets te veel vraagtekens krijg.. Ik heb actief meegelezen en gezocht in het stalling in het Arnhem topic en een aantal bezoeken gedaan, maar nog niet "het" gevonden.

Het zijn zeker grote stallen die sluiten plotseling. Ik schrik ook wel van hoeveel het er zijn. Onlangs heb ik daarom mijn zoektocht op een laag pitje gezet voor de Willemien'ers. Daar staan enorm veel oud bekenden van mij die ik ook een goede stal gun.. Ik doe nu zoveel mogelijk zelf op stal en houd het dan nog wel uit, maar een plek zonder allerlei bizarre zorgen zou wel fijner zijn. :o

Voor mijn huidige stal stond ik kleinschalig in Ede wat geweldig moest zijn, maar wij een werkelijke hel mee hebben meegemaakt. Ik ben dus wel wat huiverig geworden, maar ik wil het toch ook hier weer een kans geven. :o

Wat wij sowieso graag zien:
• Weidegang voor meer dan 4 uur.
• Paddocks in de winter
• Stallen die minstens 1x per dag worden gemest
• Een binnenbak
• Veilige omheining die wordt bijgehouden
• Eigen instructie meenemen
• Een open poetsplaats
• Eigen kast (eigen zadelopslag)

Zou mooi zijn als dit er is:
• Mogelijkheid tot eigen voer
• Mogelijkheid tot voeren hooi
• Toestemming gebruik eigen hooinetten
• Vrijwel directe aansluiting aan het bos
• Warm water

Zou mooi zijn als dit er niet is:
• Loslopende honden
• Handelsgedeelte van paarden
• Gewoonte gangen van stallen schoon te maken met een bladblazer
• Een beleid waardoor paarden al met miezer de hele dag (hooiloos) op stal staan

Wij zoeken in de omgeving Arnhem, Apeldoorn, Beekbergen, Ede, Otterlo, Kootwijk en Vaassen.. Bij een particulier zou voor ons eigenlijk helemaal mooi zijn. Vragen of tips mogen ook altijd via Pb. Ik help anderen ook graag. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 11:20 



 
Profiel   

Hoe ver van Ede ben je nog bereid te gaan? Of is Ede echt de grens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:31 



 
Profiel   

Canon schreef
Wij zoeken in de omgeving Arnhem, Apeldoorn, Beekbergen, Ede, Otterlo, Kootwijk en Vaassen..


Zo te lezen best ver. Ik ben alleen bang dat als je al je vereisten samen wilt laten komen, dat dat een hele unieke locatie gaat zijn.
Als je de binnenbaan als optie zou zien, maakt dat je kans al aanzienlijk groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 13:03 



 
Profiel   

Nimber schreef
Nikass schreef
Wat is er bekend over stal welgelegen? Is heel kleinschalig toch?


Klopt 20x40 binnen en 20x 60 buiten. 2 was en poetsplaatsen met warm water. Eb en vloedbodems ook in de longeerton. Zomer weide gang. In de winter paddocks. Vlak bij het bos en veel ruwvoer over meerdere voerbeurten verdeeld. Ik heb er eerder met veel plezier gestaan.

Ik ga mijn oude plekje wel missen in Kootwijk maar ik kijk uit naar weer een binnenbak


Dat klinkt zeker niet slecht. Hoeveel uren staan ze buiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:03 



 
Profiel   

Hele dagen gelukkig.

Canon mijn oude stal heeft geen binnenbak en geen warm water. ( wel een wasbak met warm water voor slobber) de eigen hond loopt wel los ( aller liefste beagle )

Eigen voer kan, hooi weet ik niet er zit verpakt ruwvoer van goede kwaliteit bij. Hooinet had een vorige stal genoot ook.

Verder voldoet het aan al je eisen. Je moet 650 meter over de weg naar het bos maar dit is een weg voor aanwonenden waardoor er zelden tot nooit verkeer is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:06 



 
Profiel   

Weidegang met schuilstallen/paddock paradise in Rhenen per 1 november.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 15:56 



 
Profiel   

Zunzuncito schreef
Weidegang met schuilstallen/paddock paradise in Rhenen per 1 november.


Daar heb ik morgen een afspraak om te gaan kijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 16:28 



 
Profiel   

Gezellig, dat is bij ons :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 17:20 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Gezellig, dat is bij ons :-)


Wat leuk, wie weet wordt het wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 17:59 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Gezellig, dat is bij ons :-)


Waarom zoeken jullie iemand die van buiten rijden houdt? Ik vind het altijd zo apart die voorkeur voor wat iemand leuk vindt om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:45 



 
Profiel   

Ik heb de eisen niet opgesteld haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:18 



 
Profiel   

Dat weet ik ook niet, maar ik hou erg van buiten rijden, dus dat maakt mij verder niet uit :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:06 



 
Profiel   

Heeft iemand ook ervaring met, of informatie over de Kleine hei in Lunteren? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:06 



 
Profiel   

Volpension, ik dacht iets van 250 pm
Paarden staan hele dagen buiten in groepsverband met hooiruif. Snachts op stal.
Er is een kleine buitenbak waar je ook mag longeren. Geen geweldige bodem. Vanaf het erf direct uitrijmogelijkheden het bos in. Er zijn stallen met buitenluik, maar die zijn uiteraard bezet, dus als er een stal vrij is is dit zonder buitenluik, wel gangpadluik. Er zijn ook een paar paarden die in tweetal staan, maar dit is omdat die er al heel lang staan, en ze willen dit niet voor nieuwkomers. De bedoeling is in de kudde.
Mijn inschatting is dat ze in de winter in de modder staan, maar ik weet het niet precies.
Het lijkt mij een prima stal voor een "makkelijk" paard qua buiten staan in wat mindere omstandigheden en invoegen in een kudde die met zijn allen (stuk of tien?) gebruik maken van één hooiruif.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:11 



 
Profiel   

Dankje! Ik was wel nieuwsgierig geworden omdat er bijna niks over te vinden is. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 14 [ 327 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen