Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stal Zoetermeer

 
Profiel   

Hi!
Ik ben opzoek naar een stal op ongeveer 10 minuten afstand vanuit Leidschenveen met de auto. Ik ben per juli/augustus opzoek naar een stal.
Onze eisen:
- Weidegang/paddocks
- Uitrijdmogelijkheid
- Evt. Te bereiken met het ov
- Binnenbak of een overdekte bak
- Max. €400 per maand

Ik hoor graag of jullie ideeën hebben. Het hoeft van ons geen stal te zijn die erg gericht is op wedstrijden omdat wij toch recreatief rijden.

Alvast bedankt!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 14:49 



 
Profiel   

Stal de Groene meer? Is misschien 13 min, maar biedt verder alles wel. Staalprijs weet ik zo niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 15:44 



 
Profiel   

RC Voorweg in Zoetermeer misschien? Die is wel iets duurder dan 400 euro per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:28 



 
Profiel   

Groene Meer?

Weet niet of die met het OV te bereiken is. Maar biedt wel de andere opties :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:32 



 
Profiel   

Stal de groene meer, voldoet aan al je eisen en een hele fijne ongedwongen sfeer. De beste optie in de omgeving in mijn ogen. (stompwijk)

Stal de nieuwe uithof, die is wat verder maar zou ook voldoen. Binnenbak is wel erg klein (25x11) (zoeterwoude)

Stal de driegang, voldoet ook, maar volgens mij heeft die een wachtlijst van 20 jaar, geen idee wat daar de prijzen zijn. (leidschenveen)

RC de Voorweg heeft heel beperkt weidegang, het meeste is opgekocht door de gemeente een paar jaar geleden. Is ook een manege, en daar moet je uiteraard maar net zin in hebben. (rand zoetermeer/leidschenveen)

Stal Ypenburghoeve, alleen kan je daar niet zomaar naar buiten, volgens mij moet je een deel door een woonwijk heen. Geven wel lessen, maar de hoeveelheid geen idee.. (nootdorp)

Hippisch centrum Nootdorp, maar daar betaal je flink meer voor. Is ook een manege/wedstrijdlocatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:39 



 
Profiel   

Hippisch centrum Nootdorp heeft ook een wachtlijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:08 



 
Profiel   

En bijna niet buiten. Zelfde geldt voor de driegang en RC de voorweg. Tenzij je genoegen neemt met max drie uur.

Stuk of vijf paddocks met 100 paarden bij HCN... werkt natuurlijk ook niet. Weiland moet je 305 euro extra per jaar voor betalen. Zou daar nooit mijn paard zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:21 



 
Profiel   

De Groene meer kost 420 per maand, volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:24 



 
Profiel   

beegee schreef
En bijna niet buiten. Zelfde geldt voor de driegang en RC de voorweg. Tenzij je genoegen neemt met max drie uur.

Stuk of vijf paddocks met 100 paarden bij HCN... werkt natuurlijk ook niet. Weiland moet je 305 euro extra per jaar voor betalen. Zou daar nooit mijn paard zetten.

aah, dat wist ik niet. wist alleen dat er wel weiland was.
driegang was toendertijd had ik het idee wel veel buiten, maar dan hebben we het over 10 jaar geleden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:26 



 
Profiel   

Afhankelijk van wat je wilt Merje. Als je ‘s zomers voor 24/7 buiten kiest hoef je die maanden minder te betalen. Iets van 230 wordt het dan dacht ik. Als je dat niet wilt of je zet m in de loopstal dan wel 420 jaarrond. Ben er enkele keren geweest en idd zeer fijne sfeer. Enige stal in de omgeving waar ik mijn paard zou willen zetten, buiten waar ik nu sta.

Klopt Celiien, ik had er veel goede dingen over gehoord... Ik bellen, 3u buiten :( Jammer. En wachtlijst van 3 jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:28 



 
Profiel   

beegee schreef
En bijna niet buiten. Zelfde geldt voor de driegang en RC de voorweg. Tenzij je genoegen neemt met max drie uur.

Stuk of vijf paddocks met 100 paarden bij HCN... werkt natuurlijk ook niet. Weiland moet je 305 euro extra per jaar voor betalen. Zou daar nooit mijn paard zetten.

Voor die 305 euro per jaar staat je paard wel de hele zomer hele dagen buiten. Ik vind dat geen slechte deal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:33 



 
Profiel   

beegee schreef
Afhankelijk van wat je wilt Merje. Als je ‘s zomers voor 24/7 buiten kiest hoef je die maanden minder te betalen. Iets van 230 wordt het dan dacht ik. Als je dat niet wilt of je zet m in de loopstal dan wel 420 jaarrond. Ben er enkele keren geweest en idd zeer fijne sfeer. Enige stal in de omgeving waar ik mijn paard zou willen zetten, buiten waar ik nu sta.

Klopt Celiien, ik had er veel goede dingen over gehoord... Ik bellen, 3u buiten :( Jammer. En wachtlijst van 3 jaar!

Maar de Groene Meer is geen fnrs/knhs, dus voor elke wedstrijd of evenement moet je paard de trailer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:34 



 
Profiel   

Merje schreef
beegee schreef
En bijna niet buiten. Zelfde geldt voor de driegang en RC de voorweg. Tenzij je genoegen neemt met max drie uur.

Stuk of vijf paddocks met 100 paarden bij HCN... werkt natuurlijk ook niet. Weiland moet je 305 euro extra per jaar voor betalen. Zou daar nooit mijn paard zetten.

Voor die 305 euro per jaar staat je paard wel de hele zomer hele dagen buiten. Ik vind dat geen slechte deal.

En de winter vrijwel niet. Vind ik dus wel een slechte deal. Je bent dan met het allergoedkoopste pakket 440 per maand kwijt en dan heb je dus maar de helft van het jaar je paard buiten.

O ja klopt wat je zegt. Had de eis over wedstrijden even gemist :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:40 



 
Profiel   

geen wedstrijden toch juist?

in stompwijk zelf zit wel een vereniging die wedstrijden organiseert. dat is letterlijk 10-15min stappen erheen. wel over de weg, dus verkeersmak moet je paard wel zijn.
je kan ook iets verder doorrijden, en met 20-25 min zit je bij stal Bliss, die ook wedstrijden organiseert.

als je wedstrijden wilt, kom je in deze regio uit bij een grote, drukke stal waar ruiter op 1 komt, faciliteiten op 2 en paardenwelzijn helaas op 3. dan maar met de trailer onderweg voor die paar wedstrijden per jaar, dan het paard zn welzijn op de 2e plek voor het hele jaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:47 



 
Profiel   

Goedemorgen. Wel goed gelezen dus :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:50 



 
Profiel   

Celiien schreef
geen wedstrijden toch juist?

in stompwijk zelf zit wel een vereniging die wedstrijden organiseert. dat is letterlijk 10-15min stappen erheen. wel over de weg, dus verkeersmak moet je paard wel zijn.
je kan ook iets verder doorrijden, en met 20-25 min zit je bij stal Bliss, die ook wedstrijden organiseert.

als je wedstrijden wilt, kom je in deze regio uit bij een grote, drukke stal waar ruiter op 1 komt, faciliteiten op 2 en paardenwelzijn helaas op 3. dan maar met de trailer onderweg voor die paar wedstrijden per jaar, dan het paard zn welzijn op de 2e plek voor het hele jaar..

Niet erg gericht op wedstrijden is niet hetzelfde als helemaal geen wedstrijden, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 11:00 



 
Profiel   

Gelukkig rijd ik zelf geen dressuurwedstrijden met mijn oudere westernpaard Bedankt voor jullie reacties allemaal! Weidegang is wel echt belangrijk al is het maar 5 uurtjes op een dag. Uitrijden is daarom ook erg belangrijk en een binnenbank is alleen voor de slechte dagen qua weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 16:37 



 
Profiel   

dan zou ik zeker niet bij een HCN of RC Voorweg gaan staan
dat is echt gericht op dressuur en sprongen, western wordt je daar echt een beetje met de nek aangekeken.
Stal de groene meer, 100% :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 16:56 



 
Profiel   

UnknownC schreef
Gelukkig rijd ik zelf geen dressuurwedstrijden met mijn oudere westernpaard Bedankt voor jullie reacties allemaal! Weidegang is wel echt belangrijk al is het maar 5 uurtjes op een dag. Uitrijden is daarom ook erg belangrijk en een binnenbank is alleen voor de slechte dagen qua weer.

Als je een western paard hebt, zou je Country Stables kunnen proberen, in Wassenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 17:12 



 
Profiel   

Golden way in Woubrugge of de Vrijhoeve in Hazerswoude is ook nog een optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 18:01 



 
Profiel   

Chesss schreef
Golden way in Woubrugge of de Vrijhoeve in Hazerswoude is ook nog een optie


Goldenway is helaas failliet gegaan. Hazerswoude en Wassenaar zijn echt net te ver. Mijn merrie heeft jaren in de sport gelopen en het is nu tijd om welverdiend bewegend met pensioen te gaan. Wij willen haar juist zo dichtbij huis zodat we haar extra veel aandacht kunnen geven. Maar bedankt voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 18:05 



 
Profiel   

Celiien schreef
dan zou ik zeker niet bij een HCN of RC Voorweg gaan staan
dat is echt gericht op dressuur en sprongen, western wordt je daar echt een beetje met de nek aangekeken.
Stal de groene meer, 100% :j


Ik zal 9/10 keer toch buitenrijden. Western zal altijd een soort vooroordeel blijven hebben, ookal is het recreatief. Maar bedankt voor het advies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 18:06 



 
Profiel   

Four star stables in de vlietlanden heb ik nog niet voorbij zien komen. Jaren geleden ben ik er wezen kijken en ware diverse dingen aan het verbouwen. hadden toen weidegang en ik meen een binnenbak.
Helaas verder geen ervaring met deze stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 19:16 



 
Profiel   

UnknownC schreef
Celiien schreef
dan zou ik zeker niet bij een HCN of RC Voorweg gaan staan
dat is echt gericht op dressuur en sprongen, western wordt je daar echt een beetje met de nek aangekeken.
Stal de groene meer, 100% :j


Ik zal 9/10 keer toch buitenrijden. Western zal altijd een soort vooroordeel blijven hebben, ookal is het recreatief. Maar bedankt voor het advies!


Op stal de groene meer zal je daar geen last van hebben, ik heb daar zelf een paar jaar met mijn quarter gestaan (oke 25 jaar geleden :') ) en inmiddels hebben ze wel meer westernruiters op stal.
Als ik ooit terug zou moeten naar t westen is dat de eerste plek waar ik zou kijken voor een stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 19:51 



 
Profiel   

Kun je bij de groene meer buitenritten maken? Je zit verder bij het Buytenpark vandaan dan bij RC Voorhof toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 20:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen