Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hulp met inrijden haflinger.

 
Profiel   

Ik open dit topic met eigenlijk de vraag; waar vind ik iemand die kan helpen om mijn paard te beleren? Gewoon op mijn weide, in regio van Breda.

Mijn 5 jarige haflinger ruin heb ik 6 weken op training gehad, maar hij kon niet wennen aan andere mensen, andere manier van trainen, ik zag ontzettend veel spanning bij hem, ook toen ik simpel even ging wandelen, dus heb ik hem terug gehaald en ga zelf verder, want hier is hij gewoon ontspannen.

Nu heb ikzelf teveel spanning om er voor het eerst op te draven (Hangen, opstappen, afstappen, stappen onder het zadel heb ik zelf gedaan en hij doet geen stap verkeerd). Ik heb meedere keren adv. gezet op marktplaats en hier op bokt, maar er komt helaas geen reactie op.. Uiteraard word degene betaald en reiskosten vergoed.

Zal ik bepaalde stallen naderen en ben ik te veel eisend? Het liefste heb ik een ruiter zonder angst, die de eventuele spurten en ren acties kan uitzitten zonder aan de teugels te hangen. Ikzelf begeleid op de grond en laat hem niet als een dolle rennen, maar een ren-actie komt gegarandeerd.
Ik zoek een ruiter die hem beloond voor okal is het maar een poging tot draven en dus een veruiming van de stap, die ook bitloos beleerd want dat is een eis.
Ik wil het been laten bevestigen en de eerste 3-4 keer buitenrit uit handen geven. Een galop als Dexter zelf daar al klaar voor is, het hoeft niet binnen een week, kan er prima een jaar voor uitrekken. Hij is extreem gevoelig en soms een kleine angsthaas, betekend wel dat ik er niet zomaar iemand op kan zetten zeg maar.
Mocht iemand hier in de buurt van Breda tijd hebben om een paar keer Dexter door te rijden dan zie ik gráag een pbtje tegemoet.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Stallen aanschrijven? Blijven adverteren? Heb ik meer opties?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 15:28 



 
Profiel   

Sharon love op Facebook eens benaderen die komt op locatie en zit niet zo gek ver van je vandaan dacht ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 15:55 



 
Profiel   

Het is voor mij inmiddels meer dan 10 jaar geleden maar ik vond Lynn van Elegantiahorses een fijn persoon om mee te werken. Zij zit in de omgeving van Breda en deed toendertijd ook zadelmak maken en doorrijden op aan. huis. Ze zit ook op bokt, ik weet alleen haar boktnaam even niet meer......

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 15:56 



 
Profiel   

Kijk even naar Cornerstone horsemanship :) Vanaf de grond beginnen en kan ook kundig zadelmak maken.

Echter zit ze wel in Zwolle, Dat is best een eindje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 15:57 



 
Profiel   

Super bedankt voor jullie antwoorden! Ik ze allemaal even na! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 16:07 



 
Profiel   

Ik verplaats deze naar ED daar past het beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 16:11 



 
Profiel   

Ik weet niet precies of ze tijd heeft, maar je zou Myrthe eens kunnen vragen. Even zoeken op MG Horse training.

Handige meid, werkt veel met de stem. Maar is niet te flauw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 16:12 



 
Profiel   

Ik schop dit topic even omhoog.
Helaas krijg ik weinig reactie terug, ook marktplaats heeft maar beperkt aanbod... Heb er een paar aangeschreven maar of die personen geschikt zijn of dat we op één lijn liggen moet ook maar blijken.
Mocht iemand nog wat tips hebben of iemand kunnen aanraden + mail hoor ik het heel graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:43 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe je je advertentie verwoord maar misschien komt het teveel over als het moet precies op mijn manier? Als ik een paard beleer, zou ik daar niet om staan te springen. Natuurlijk houd je rekening met de wensen van een eigenaar maar het kan nu lijken alsof jij elke stap al helemaal heb uitgedacht. En dat werkt denk ik voor een hoop mensen niet prettig :o :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:58 



 
Profiel   

Haha, dat snap ik heel goed. Ik ben erg gehecht aan Dexter en zou het zonde vinden als er word gehangen aan de teugels, of dat de ruiter boos word en gaat straffen etc. Misschien omdat ik dat zoveel op manege\pensionstallen heb zien gebeuren bij de paarden die werden ingereden. Uiteraard heeft ieder zijn eigen manier maar het kan maar één keer goed dus dan ben ik erg voorzichtig. Als hij eenmaal geschrokken is, kost het lang voordat het eruit is. Vandaar dat ik zoveel eisen heb. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 20:05 



 
Profiel   

Dan moet hij eigenlijk vaker 'schrikken', en leren dat het ok is. Oftewel; desensibiliseren.

Zadelmak makers verstaan hun vak over het algemeen uitstekend. Ze hebben allemaal hun eigen werkwijze en tempo en die hebben zij nodig voor hun veiligheid. Als een trainer nooit aan de teugel trekt, dan zal het paard inderdaad in paniek raken als dat een keer (per ongeluk) wel gebeurt. Dus, een goede trainer zorgt dat het paard druk op de teugels kent.

Je paard als een porseleinen popje behandelen geeft averechts effect.

Een keer hangen aan teugels moet prima kunnen, of een keer flink been geven, een zwaai met een arm, been, zweep. Gerammel aan het zadel, een duw tegen zijn billen om opzij te gaan. Een jas aan of uittrekken te paard, languit op zijn rug liggen, klapperende beugels. Bedenk het maar, hoe meer ze kennen hoe braver.

Als je je paardenkind niet uit handen durft te geven dan zal je zelf aan de slag moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 07:50 



 
Profiel   

Eens met Kelly.
Een zadelmak maker zal over het algemeen niet zomaar onterecht straffen.
Maar als een paard iets doet wat echt niet door de beugel kan, en daardoor gevaarlijk is of kan worden, ja dan pakken ze dat wel aan.

Daarnaast kun jij inderdaad al erg veel leren.
Beugels los klapperend langs het zadel, als ze het eenmaal kennen doe ik het niet meer, want kan niet fijn zijn, maar ik wil wel dat ze het voordat ik op stap ken.
Longeerlijn over de kont, onder de beuk, tussen de benen. Ik wil geen paniek als het eens per ongeluk zou gebeuren.
Ik ben iemand die meestal longeert zonder bijzet op de Mireille den Hoed manier. Toch voordat er een ruiter op komt hebben ze iets om gehad wat ook druk aan het bit geeft. Wennen ze er maar aan.
Overal kloppen, ook achter het zadel, dat stel je komt er met je voet tegen dat ze niet vooruit springen.

je kan al heel veel zelf doen, maar behandel je paard niet als watje, hoe meer je dat doet hoe meer hij zich zo al gedragen.

Verder ken ik helaas geen mensen uit je omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 08:06 



 
Profiel   

Mag toch hopen dat TS na 2 jaar wel hulp gevonden heft ja. Erg vervelend dat je oude topics omhoog gaat halen om reclame voor jezelf te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 11:08 



 
Profiel   

'Ik zal waarschijnlijk wat te laat zijn' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 11:09 



 
Profiel   

TurdusMerula schreef
'Ik zal waarschijnlijk wat te laat zijn' :')

Maar kan zo mooi wel even reklame maken voor zichzelf. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 12:21 



 
Profiel   

Als je 45 bent en op deze manier reclame moet maken voor jezelf of je bedrijf heb ik vrij weinig vertrouwen in de kunde.....
Alle goede beleerstallen die ik ken zitten vol en hebben een wachtlijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 12:30 



 
Profiel   

Ik heb TeM gedaan, momenteel in andere (oude) beleertopics soortgelijke berichten. Inderdaad niet echt goede reclame :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 12:32 



 
Profiel   

Ik heb het desbetreffende reclamebericht verwijderd. En sluit dit oude topic.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 17:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen