Pensioen voor geblesseerd paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Darliiing7
Berichten: 316
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 13:40

MarliesV schreef:
Rocamor schreef:
TS, even iets heel anders, maar hoe staat jouw partner hierin? Want het beeld dat geschetst wordt van zijn/haar moeder is niet heel jofel. En ook al zou ik weten dat mijn moeder niet heel handig bezig is, het staat nu wel zwart op wit op het wereldwijde web. Ik weet niet of ik dat zo tof zou vinden.

wellicht is het verstandiger om de verwijzingen naar "schoonmoeder" te laten wijzigen in "kennis"? Of evt helemaal weg laten halen?


Het verhaal staat met naam en toenaam op Facebook. 1x zoeken en je hebt alles te pakken.

TS, ik zag op Facebook dat de verkopende partij alleen maar lof over jou en je communicatie had.
Doe je toch netjes.
Hopelijk vind je een oplossing. Ondanks dat het niet de oplossing (dier weg doen) is die je zelf zou willen, moet ik zeggen dat ik het knap vind dat je er alles aan doet om de second best te vinden.


Dankjewel, ik doe ook gewoon mijn best om te helpen. Ik had haar nog zo gewaarschuwd om het paard te laten keuren, dus deze zooi is haar eigen verantwoordelijkheid. Ik kan er gewoon niet tegen dat het paard hier nu de dupe van wordt :(

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:55

Citaat:
Zijn naam is Sir Henry :)


t zal wel aan mij liggen, maar ik kan geen tinkerhengst vinden die zo heet -O-

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:51

Spoiler:
https://www.2dehands.be/v/dieren-en-toebehoren/paarden/m1722266385-irish-cob-tinker

Darliiing7
Berichten: 316
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 08:12

Marigold schreef:
Spoiler:
https://www.2dehands.be/v/dieren-en-toebehoren/paarden/m1722266385-irish-cob-tinker



Klopt, dit is hem... maar de advertentie wordt vandaag nog verwijderd. Want, na veel wikken en wegen en heeeel erg veel en lang prat met de eigenaar, vandaag wordt Henry ingeslapen... :( Het beestje ziet teveel af, na een second opinion van een nieuwe veearts werd dus besloten dat dit de beste oplossing is voor hem...

Darliiing7
Berichten: 316
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 08:46

Ik wil iedereen hier even bedanken, mijn schoonmoeder heeft de reacties gelezen. We hebben er heel lang over gepraat, heen en weer gediscussieerd. .. een second opinion gevraagd bij een nieuwe veearts en dan toch besloten dat inslapen de beste keuze is... binnen een klein uurtje zal hij ingeslapen worden...
Bedankt allemaal voor de tips enzo

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:48

Darliiing7 schreef:
Ik wil iedereen hier even bedanken, mijn schoonmoeder heeft de reacties gelezen. We hebben er heel lang over gepraat, heen en weer gediscussieerd. .. een second opinion gevraagd bij een nieuwe veearts en dan toch besloten dat inslapen de beste keuze is... binnen een klein uurtje zal hij ingeslapen worden...
Bedankt allemaal voor de tips enzo

Sterkte

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Pensioen voor geblesseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:50

Sterkte....

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Pensioen voor geblesseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:54

Goede en eerlijke keuze. Heel veel sterkte!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Pensioen voor geblesseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:57

Sterkte!

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Pensioen voor geblesseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:59

Sterkte

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensioen voor geblesseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:01

Eerlijke keuze naar het paard toe. Sterkte

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Pensioen voor geblesseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:41

Verdrietig, maar wel beter als een DA ook zegt dat hij niet meer opknapt. Sterkte :(:)

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pensioen voor geblesseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:49

Sterkte |(

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:53

Ik heb je laatste berichten ook gelezen: heel veel sterkte en wellicht is dit voor het paard in elk geval het beste. Jij hebt je best gedaan!

Darliiing7 schreef:
Rocamor schreef:
TS, even iets heel anders, maar hoe staat jouw partner hierin? Want het beeld dat geschetst wordt van zijn/haar moeder is niet heel jofel. En ook al zou ik weten dat mijn moeder niet heel handig bezig is, het staat nu wel zwart op wit op het wereldwijde web. Ik weet niet of ik dat zo tof zou vinden.

wellicht is het verstandiger om de verwijzingen naar "schoonmoeder" te laten wijzigen in "kennis"? Of evt helemaal weg laten halen?


Mijn partner staat hierin aan mijn ´kant´ om het even zo te zeggen. Maw hij is ook niet akkoord met haar manier van omgaan met de paarden, heeft gezien hoeveel stress en verdriet het mij doet dat ze er zo mee omgaat... wij hebben zelf veel dieren, ook enkele zieke/gehandicapte dieren, maar geen haar op ons hoofd dat er aan denkt hen weg te doen of in te ruilen voor een ander..

Hij zegt zelf ook, ze heeft alles zelf op Facebook gezet, dus is zelf verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan, die boeien ons niet. Als ze daarover belt of klaagt kapt hij dat ook meteen zelf af.. :p

Het wijzigen van die benoeming is dus niet nodig, want ze is zelf begonnen met alles delen. En ik heb altijd alleen maar geholpen om de best mogelijke ´oplossing´ te vinden ;)

Dan hebben jullie dit in elk geval wel overwogen gedaan en je partner staat er gelukkig achter. Mijn bericht was ook niet banketstaaf bedoeld, meer als "pas even op dat dit niet ook nog tussen jullie gaat staan". En dat is dus - gelukkig - niet zo.

SjonnieZ

Berichten: 2304
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Pensioen voor geblesseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:06

Fijn dat dit paard wordt ingeslapen. Dat is het beste voor dit dier.
Heb nog nooit zo’n bizarre advertentie gelezen.

In jouw andere topic gaf je aan dat je uiteindelijk een paard gekocht had met jouw schoonmoeder na advies van een aantal deskundigen.
Ik mag hopen dat dit niet dit paard is.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:46

Omdat dit topic inmiddels niet meer gaat om de zoektocht naar een geschikte stalling maar vooral het medische verloop wbt gezondheid paard plaats ik hier een slotje.