Je favoriete rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mvh_c
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-03-21

Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 10:34

Hallo iedereen, ik ga zelf een rijbroekmerk op de markt brengen. Sowieso een legging dus iets voor eerder in de zomer maar zou graag jullie meningen eens horen. Wat vinden jullie ideaal aan een rijbroek. Hierbij denk ik aan zaken zoals een gsm zakje aan de zijkant van je been, etc… Laat jullie gaan. Eventuele kleurtjes enz mogen ook altijd

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:35

Géén siliconen.
Het is tegenwoordig bijna onmogelijk om nog een rijbroek te vinden zonder zooi erop. Oh ja, en genoeg lengte want rijbroeken zijn me eigenlijk altijd te kort.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:43

Geen siliconen!! Of in ieder geval de keuze voor wel of niet.. zoek me suf naar betaalbare broeken zonder plak. Gsm zakje vind ik wel erg fijn ook en riemlussen

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:43

Geen siliconen en een niet te hoge broekband (mid rise is perfect). Stof graag katoen (en wat dikker zodat deze niet te veel tekent) of in ieder geval niet al te synthetisch.

De prijs maakt me dan nog niet eens zo gek veel uit, voor een fijne broek wil ik best >100 euro betalen.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 22-07-21 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:44

Mijn lievelings zijn:
- de dunne rijlegging van de Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/rijlegging-v ... 88&c=BLAUW

- en een jeansrijbroek van Harry's Horse (Equestrian Society) die me echt perfect zit. Zo oud dat hij niet meer online te vinden is.

Ik sluit me aan bij 'geen siliconen', voor mij persoonlijk ook enkel stoffen zitvlak.

Ga je maar één model op de markt brengen?

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:49

Wat ik ideaal vind in een rijbroek is een rits met schuifknopen aan de bovenkant, en klittenband aan de onderkant :+ :D
Leggings vind ik persoonlijk echt hopeloos. Ze passen me nooit en ik vind ze er eerlijk gezegd ook gewoon niet uitzien bij het overgrote deel van de volwassen ruiters... Maar, omdat je een vraag stelt over leggings, als je er eentje weet te fabriceren die aan de volgende wensen voldoet, zou ik de legging nog wel een kans willen geven! :j

Een wat dikkere/sterkere stof die niet teveel tekent en een model met ruimte voor heupen/billen en smal rond taille. Daarnaast lekker hoog; niks zo ellendig als een broek die halverwege je billen hangt als je bukt. Neutrale kleuren vind ik ideaal: grijs, donkerblauw... Oh en ik ben fan van leren zitvlakken, maar of dat lukt in een legging? ;-) :D

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:58

Het is zo enorm persoonlijk hé. Ik wil juist geen hoge taille. Ik heb meer ruimte bij mijn middel nodig, maar de pijpen zitten bij mij dan weer bijna altijd te wijd. Ook heb ik korte benen, dus de pijpen zijn ook altijd te lang. Misschien moet ik zelf mijn ideale rijbroek maar eens ontwerpen :Y)

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:18

Geen silliconen inderdaad! en liefst een zakje voor de telefoon op je been, maar extra zakjes bovenaan om wat brokjes in te kunnen doen. Qua kleur zou ik zelf graag wat meer beige, bruin, groen etc willen zien, ipv altijd maar dat navyblauw.

- de dunne rijlegging van de Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/rijlegging-v ... 88&c=BLAUW
Is op dit moment mijn favoriete rijbroek, mist alleen de zakjes bovenaan en is weer navyblauw. Ik zou best een broek als dit willen hebben in iets dikkere stof, voor de winter.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:24

Een die niet afzakt zou top zijn :+

Ik vind siliconen wel fijn, maar dan wel die die niet super plakt aan je zadel dat je in je broek beweegt terwijl de broek blijft staan zeg maar haha.

Ik vind medium tot hoog fijn, rits met knoop, lustjes voor evt riem. Kontzak heel fijn! En minimaal 1 voorzakje, liefst af te sluiten met een rits oid. Onderzijde idd klittenband sluiting,

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:26

Ik wil graag een hoge taille die voldoende aansluit. Veel lengte in de benen.
Mooi slank model.

Geen silicone maar graag een leren zitvlak. Dan rij ik mezelf niet door.

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:28

een herenlijn zou ook prettig zijn. :D
veel te weinig keuze.

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:29

Ik draag graag rijleggings, zonder siliconen en met matchende baselayers qua kleuren. Voorbeelden van merken die mij aanspreken zijn Black Heart Equestrian, Aztec Diamond Equestrian en Maximilian Equestrian. Een zak op het bovenbeen is voor mij wel een must.

Anoniem

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:30

Full seat siliconen en een steekzak op het bovenbeen waar mijn telefoon inpast!

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:33

Geen legging, die dingen zakken altijd af bij mij. Heb het liefst hoge taille en siliconen en wat ik nu vooral mis zijn diepe zakken waar fatsoenlijk een telefoon in past.

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:34

miereneter schreef:
Mijn lievelings zijn:
- de dunne rijlegging van de Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/rijlegging-v ... 88&c=BLAUW

- en een jeansrijbroek van Harry's Horse (Equestrian Society) die me echt perfect zit. Zo oud dat hij niet meer online te vinden is.

Ik sluit me aan bij 'geen siliconen', voor mij persoonlijk ook enkel stoffen zitvlak.

Ga je maar één model op de markt brengen?



Nou ja zeg dat zijn ook precies mijn favorieten!
Maar ook deze rijbroek van Ariat vind ik echt top:
https://www.deka-tuin.nl/wms-denim-rijbroek-26r-indigo/

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:39

voor de winter/regenachtige dagen zéker de waterdichte kunstleren broek van decathlon. Ik heb echt al heel lang last van koude bovenbenen en regen is natuurlijk ook helemaal oliebol. Maar met die broek geen centje pijn. en voor t geld kun je het niet laten: https://www.decathlon.nl/p/warme-en-wat ... 9UQAvD_BwE

voor de zomer heb ik nog geen favoriet. heb een heerlijk dunne rijlegging die fantastisch zit maar zonder zakje en belangrijkst: die @#$^& siliconen

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:51

Als je een broek of legging zonder kunstleer en siliconen wilt, waarom dan nog wel een paardrijlegging of -broek? Voldoet dan een gewone sportlegging niet? Of vraag ik nu iets onnozels?

Maar goed, mijn ideaal: Hoge taille, soepele stof, kunstleer of siliconen (met siliconen rijd ik beduidend minder wondjes overigens, maar ik heb ook wel een probleemhuid die bij het minste open ligt) en een niet al te tekenende stof. De legging die ik nu het liefst draag zit niet zo mooi, heeft geen goed telefoonzakje (door de rits krijg ik mijn telefoon er niet in) en mocht van mij hoger in mijn taille, maar heeft siliconen die niet heel erg plakken, zit fijn tijdens het rijden en ik heb mezelf er nog niet in open gereden.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:55

Hoge taille, steekzakken, stoffen of kunstleren zit en voldoende lengte. Ik vind stof die licht rekt wel fijn maar niet teveel.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:59

Bij een gewone broek of legging zitten vaak naden op plekken waar je ze niet wil hebben. Vandaar wel gewoon een rijbroek, maar zonder plak of leer

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:28

Mijn favoriete broeken zijn op het moment de pikeur candela.
Hoger model, mijn benen, buik en heupen passen er in, maar zakt ook zonder riem niet van mijn kont.

Ideale broek:
Hoge taille
Ruimte bij de benen en billen
Iets korter
Geen klitteband sluiting, echt een hel als je altijd stof overhebt aan de onderkant. Dan gaat de klittenband net knellen.
Fatsoenlijke zakken waar een telefoon van tegenwoordig ook nog in past.
Geen zit, stoffen, leren of siliconen maakt me niet uit. Wel volledige grip, alleen kniegrip werkt voor mij niet.
Neutrale kleuren
Riem lusjes als de broek dan net niet perfect zit.
Legging alleen als hij een beetje afkleed en blijft zitten ander wil ik hem niet.

Beetje leuker geprijsd dan de pikeur candela broeken zou echt fijn zijn.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:33

Ik zou het fijn vinden als er een merk kwam dat, net als Levi's bij de spijkerbroeken, wat meer werkt met de verschillende typen rondingen van vrouwen in combinatie met verschillende lengtes. Mijzelf bijvoorbeeld zijn rijbroeken standaard VEEL te kort en te wijd in de taille.

Verder handig:
- niet-doorschijnend materiaal
- steekzak op bovenbeen
- goed rekbare onderkant bij de enkels

En helemaal geweldig zou ik het vinden als er eens wat duurzaams kwam. Gerecyclede materialen, ocean plastic etc etc.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:34

Moonlight17 schreef:
Mijn favoriete broeken zijn op het moment de pikeur candela.
Hoger model, mijn benen, buik en heupen passen er in, maar zakt ook zonder riem niet van mijn kont.

Ideale broek:
Hoge taille
Ruimte bij de benen en billen
Iets korter
Geen klitteband sluiting, echt een hel als je altijd stof overhebt aan de onderkant. Dan gaat de klittenband net knellen.
Fatsoenlijke zakken waar een telefoon van tegenwoordig ook nog in past.
Geen zit, stoffen, leren of siliconen maakt me niet uit. Wel volledige grip, alleen kniegrip werkt voor mij niet.
Neutrale kleuren
Riem lusjes als de broek dan net niet perfect zit.
Legging alleen als hij een beetje afkleed en blijft zitten ander wil ik hem niet.



Beetje leuker geprijsd dan de pikeur candela broeken zou echt fijn zijn.


Idd de pikeur Candela zit zo fijn!
ze gaan ook wel lang mee.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:39

Echt GEEN siliconen. Liefst full grip leder, maar dat lijkt me met een legging niet haalbaar. Dat gaat toch allemaal schuren en schuiven? Of zit het zo straks dat het niet beweegt (is dat dan wel zo comfortabel?)? Ik ben eerder voor broeken ipv legging. Een zakje op je been om gsm in te schuiven is idd super handig!

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:47

Dreamybol schreef:
Als je een broek of legging zonder kunstleer en siliconen wilt, waarom dan nog wel een paardrijlegging of -broek? Voldoet dan een gewone sportlegging niet? Of vraag ik nu iets onnozels?

Die zijn vaak te dun en idd met naden op verkeerde plek.

Toen de legging in opkomst was zag veel joggingbroek achtige rijbroeken, dat vond ik de fijnste rijleggings (en dan zonder siliconen :+ ).

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:03

Ik heb sinds kort een Flexar rijlegging. Wat een heerlijk ding is dat!
Voor mij zou het dus zijn een soepele stof (sommige broeken zijn zo stug), mag in legging of broekvorm, hoge taille, lang genoeg met onderaan gewoon rekkers, een zakje op het bovenbeen voor een telefoon en (dit mis ik bij Flexar) een apart afgesloten zakje voor een sleutel ofzo. Verder geen silicone of gelijkaardige dingen en geen bling.
Qua kleuren hoeft het niet zo speciaal voor mij. Ik hou van donkerblauw, donkerbruin, Bordeaux/rood , eventueel donkergroen. Redelijk donker en neutraal dus.