Je favoriete rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:22

Lena82 schreef:
Bij een gewone broek of legging zitten vaak naden op plekken waar je ze niet wil hebben. Vandaar wel gewoon een rijbroek, maar zonder plak of leer


Aaah ja, naden. Niet aan gedacht!

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:37

High waist (navel hoogte), met siliconen, rits en schuifknoopjes. Lang genoeg en met lycra aan de onderkant. Precies dat is de Horze Tara rijbroek dus die heb ik massaal ingeslagen. Heeeeeeeeerlijk

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:47

High waist, smal taille, geen silicone. Lieft geen legging, knoop/schuif en rits trekt fijner aan en blijft beter hangen. Plus een riem er om heen kunmen doen is ook top.

Geen gekke kleurtjes. Gewoon spijker, zwart, grijs of donkerblauw

Broekzak groot genoeg voor telefoon. Zakje niet aan de zijkant van je been, maar op de normale plek van zakken.

Lang genoeg of een lengte maat
Eigenlijk zoals een broek van Montar, alleen dan zonder silicone.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:48

Ik leef momenteel in mijn Flexars, maar het liefst wil ik eigenlijk iets met twee zakken. En dan inderdaad van die mobiel zakken op je bovenbeen. Flexar heeft er 1, maar ik heb graag ook nog een plek waar ik snoepjes in kan doen :')
Verder is het voor mij belangrijk dat ze kleine maten hebben, als het ophoudt bij 36 dan pas ik het niet.
Ik vind een rijlegging veel comfortabeler dan een rijbroek, wel moet het dan flaterend blijven. Dus niet doorschijnend of lijnen van ondergoed zien. Ik vind die leggings die wel riemlussen of andere afwerkingen hebben die lijken op een broek ook interessant. Wel het comfort van een legging, maar beetje stijl van een broek.

Geen siliconen is echt mijn grootste eis.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:30

Serieuze vraag, maar wat is er zo irritant aan siliconen? Ik heb alleen een rijlegging van Pikeur met siliconen, maar merk geen verschil tussen kunstleer of siliconen. Of is het merkafhankelijk?

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:36

kimmetje26 schreef:
Moonlight17 schreef:
Mijn favoriete broeken zijn op het moment de pikeur candela.

*knip*

Beetje leuker geprijsd dan de pikeur candela broeken zou echt fijn zijn.


Idd de pikeur Candela zit zo fijn!
ze gaan ook wel lang mee.


Dit dus! Ook hier een Candela fan :D

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:43

Sheran schreef:
Serieuze vraag, maar wat is er zo irritant aan siliconen? Ik heb alleen een rijlegging van Pikeur met siliconen, maar merk geen verschil tussen kunstleer of siliconen. Of is het merkafhankelijk?

Net als met kunstleer plak je er mee aan je zadel, verschrikkelijk vind ik.

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:44

Moonlight17 schreef:
Mijn favoriete broeken zijn op het moment de pikeur candela.

*knip*

Beetje leuker geprijsd dan de pikeur candela broeken zou echt fijn zijn.


Idd de pikeur Candela zit zo fijn!
ze gaan ook wel lang mee.[/quote]

Dit dus! Ook hier een Candela fan :D[/quote]

En hier nog een. Ik heb allerlei broeken in de kast liggen, maar grijp toch altijd naar mijn Candela's. Voor mij is het vooral de hoge brede band die 'm voor mij zo fijn maakt én dat de broek in lengtematen te verkrijgen is. Nadeel is alleen de prijs..

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:48

Ik vind een fijne rekbare maar wel wat stevigere stof erg fijn. Niet dat je het gevoel hebt een panty aan te trekken.
Daarnaast qua looks wil ik dat de legging er wel mooi afgewerkt uitziet. Niet als een kale maillot. Dus een nep gulp aan de voorkant, (nep)kontzakken aan de achterkant. Riemlussen etc.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:51

Mijn ideale broek is een legging die een hoge, brede band heeft en siliconen zitvlak. Rekbaar maar blijft wel goed zitten. Aan twee kanten een zakje voor je telefoon.

De leggings van Kramer komen enorm in de buurt, die hebben alleen maar aan 1 kant een zakje voor de telefoon en dan ook nog rechts; dat is niet handig met afstijgen.

https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:54

Sheran schreef:
Serieuze vraag, maar wat is er zo irritant aan siliconen? Ik heb alleen een rijlegging van Pikeur met siliconen, maar merk geen verschil tussen kunstleer of siliconen. Of is het merkafhankelijk?


Ik haal m'n knie open aan knie siliconen, want dan beweeg ik in de broek :=

Hier zou een ideale broek ook een telefoonzakje hebben, ideaal in de zomer. En liever zonder siliconen, maar voor een legging is dat niet handig, want dan glijdt het. Dus geen legging :+

marley93

Berichten: 6033
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:57

Geen silliconen, mid- of high rise waist, en de onderkant van de pijpen of met klitteband, of smal genoeg dat het gewoon mooi om een smallere kuit valt in plaats van eromheen te slobberen (zoals Pikeur heeft). Oh ja, en een zakje op het been waar een smartphone in past is ook heel fijn. :D

Qua kleur vind ik donkere kleuren toch altijd het mooist, zoals navy, zwart of donkergroen, of gewoon mooi rood.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:08

Ik vind een legging absoluut niet fijn. Zakt af, tekent en ik wil graag een leren zitvlak.

Ik heb net weer een broek doorgesleten. Wat ik graag heb: Hoge smallere taille, sterk kunstleren zitvlak, schuifknoop en rits, ruimte voor benen en billen.
Stof of klittenband bij de enkels maakt me niet zoveel uit. Alleen tegenwoordig hebben broeken in een grotere maat ook mega veel ruimte bij de enkels, heel vervelend om stof over te hebben daar. Dus gewoon aansluitend onderaan.

Oja, kleur, beetje neutraal.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:13

Sheran schreef:
Serieuze vraag, maar wat is er zo irritant aan siliconen? Ik heb alleen een rijlegging van Pikeur met siliconen, maar merk geen verschil tussen kunstleer of siliconen. Of is het merkafhankelijk?


Ik rij me met de meest me open en vind het plakken irritant. Heb liever ook een geen leren zitvlak, want dan zit ik te vast voor m’n gevoel. Wil gewoon kunnen bewegen

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:32

Naast dat veel mensen siliconen niet fijn vinden omdat je daardoor inderdaad in je zadel plakt, kan het ook je zadel beschadigen. Komt steeds vaker voor dat het zitvlak van zadels beschadigd raakt. Grip geeft ook wrijving, wrijving zorgt voor schuurplekken.

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:35

ik vind zelf de Pikeur Candela heel fijn zitten, wel met leren zitvlak.
Sinds kort heb ik ook een legging van Donqui, wel met grip maar hij zit echt heerlijk als een joggingbroek. Moest wel flink wennen aan de grip. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een leren zitvlak.

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:39

Nu ga je alles horen, iedereen anders :D

Ik vind siliconen wel fijn. Maar is per merk verschillend van een beetje stroef tot vast geplakt zitten. Dat laatste vind ik niet fijn.

Ik wil een riem in de broek kunnen doen.

Hoge taille.

Ik wil een diep telefoon zakje met drukknopen.

dan ongebruikelijk;
Geen maat 34 tot 46 of xs tot xl.
Nee centimeters.
X voor taile.
X voor heup
X voor lengte.
Per type broek apart gemeten.

Gewoon duidelijk.
Nu bestel ik om die reden niets meer online.
Want ook bij geplaatste maat tabellen zijn vaak algemeen.

Enzo_Ollie

Berichten: 776
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:45

Hoge taille!! Mijn favoriete rijbroeken zijn de high waisted van Montar.
Nadeel van deze is wel dat de broekspijpen te lang zijn dus mijn moeder maakt ze altijd een stukje korter.

Ik zelf zou een rijbroek met iig verschillende lengtematen dan ook fijn vinden, als ze te lang zijn zit het dik bij je enkels en dat zit niet fijn.

En inderdaad een zak die diep genoeg is voor een telefoon en breed genoeg, eventueel met een klein ritsje of klittenband zodat ie er niet uit kan vliegen.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:56

Sheran schreef:
Serieuze vraag, maar wat is er zo irritant aan siliconen? Ik heb alleen een rijlegging van Pikeur met siliconen, maar merk geen verschil tussen kunstleer of siliconen. Of is het merkafhankelijk?

Ik vind kunstleer ook irritant :+ dus dat klopt. Ik wil flexibel materiaal waarmee ik makkelijk kan schuiven.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:59

DuoPenotti schreef:
Nu ga je alles horen, iedereen anders :D

Ik vind siliconen wel fijn. Maar is per merk verschillend van een beetje stroef tot vast geplakt zitten. Dat laatste vind ik niet fijn.


Eens inderdaad. Een beetje stroef vind ik wel fijn, maar helemaal vastgeplakt is niks..

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:40

DuoPenotti schreef:
Nu ga je alles horen, iedereen anders :D

Ik vind siliconen wel fijn. Maar is per merk verschillend van een beetje stroef tot vast geplakt zitten. Dat laatste vind ik niet fijn.

Ik wil een riem in de broek kunnen doen.

Hoge taille.

Ik wil een diep telefoon zakje met drukknopen.

dan ongebruikelijk;
Geen maat 34 tot 46 of xs tot xl.
Nee centimeters.
X voor taile.
X voor heup
X voor lengte.
Per type broek apart gemeten.

Gewoon duidelijk.
Nu bestel ik om die reden niets meer online.
Want ook bij geplaatste maat tabellen zijn vaak algemeen.


Oja dat van die cm’s is ook een goede! Heel veel mensen hoor ik over de montar broeken, maar die zitten voor mij dus echt slecht.
En de diepe broekzakken was ik ook nog vergeten. De telefoon worden steeds groter tegenwoordig.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:47

Hoge taille, steekzakken, kunstlederen zitvlak, géén legging.

Ik heb zo’n hekel aan die leggings met die stomme siliconen. En ik vind nergens meer de ouderwetse rijbroeken zoals hierboven -O-

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:48

ik ben gek op rij leggings met full seat silicone en ruimte om mijn telefoon kwijt te kunnen, bij een rijlegging vind ik een brede band een must, liefste met mogelijkheid om er een riem door te kunnen doen :) nu sta ik wel echt bekend als een zijkerd om me rijbroeken :)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Je favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:54

Ik heb geen taille. Dus rijbroeken met een hoge taille zitten vaak enorm prut.

Mijn lichaam is maatje 40 met een taille van maatje 44. :(

Wellicht is dus mijn bijdrage:

Maak broeken op basis van figuurtypes. Iemand met stevigere dijen en een taille en heeft heel andere behoeftes dan een iemand met een appelfiguur.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:00

Maar 1 wens: kleur taupe

Zo makkelijk te combineren met alle kleuren, maar amper te verkrijgen (heb 1 zomerrijbroek in kleur taupe, maar wil ook graag een all season in taupe).

Toch 2 wensen: geen siliconen. Vreselijk vind ik dat :Y)