Stalling met weide voor revalideren paard (hekelingen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FL15
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-03-21

Stalling met weide voor revalideren paard (hekelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 10:49

Goede morgen allemaal,

Dit bericht valt me redelijk zwaar.
Vrijdag is bij onze merrie (aan 2 wervels achter het zadel) KS geconstateerd met een geblesseerde linker knie, deze knie is behandeld. Ze mag nu 10 dagen niet naar de weide enkel na 3 dagen van die 10, 10 min stappen. Daarna begint het revalideren.
Ze is erg onrustig.

Ik sta nu op een heerlijke stal, 24 uur weidegang, voldoende kuilvoer, enkel is deze stal gericht op buiten rijden en zijn de faciliteiten hiervoor niet voldoende aanwezig. Ik wil echt niet weet verhuizen, maar ik ben bang dat ik wel moet.

We hebben haar pas sinds mei, er is al veel gebeurd in deze korte tijd. We gaan echt voor het beste voor haar.

Ik woon zelf vlakbij Willemshof in Hekelingen. Deze stal is qua faciliteiten het beste. Ik kom er alleen niet achter of ze weide gang hebben, dit is echt wel nodig. Ook in de winter. Geprobeerd te bellen maar er wordt niet opgenomen. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om langs te gaan. Binnen dit budget kan ik voor de faciliteiten die ze hebben veel doen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie, en naar welke stal zou ik anders uit kunnen wijken met voldoende faciliteiten?

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Re: Stalling met weide voor revalideren paard (hekelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:41

Kun je niet iets organiseren op je huidige plek dat er een klein stukje wordt afgezet zodat ze wel haar maatjes ziet, maar dat ze niet heen en weer kan rennen? Misschien dat ze dan rustiger blijft, maar wel op een klein stukje.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Stalling met weide voor revalideren paard (hekelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:00

Als je vlakbij woont, kan je langs gaan om te overleggen?

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Stalling met weide voor revalideren paard (hekelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:55

Als je in die omgeving een plek hebt gevonden waar ze zoveel buiten komen zou ik dat niet opgeven, dat vind je nooit meer.
Ik zou kijken of je op je huidige stalling wat kan regelen.
Klein stuk afzetten? Tijdelijke stal plaatsen/huren?

Willemshof bied iig in de winter geen weidegang aan.