Waar je paard adverteren voor verkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 13:16

Wil binnenkort een sportpaard verkopen, maar kom er niet uit waar ik hem het beste kan adverteren.
Gaat om een gewoon leuk en correct wpn paard, geschikt voor de basissport, in een gewone prijsklasse.

Ik heb echter al zeker 6-7 jaar geen paard meer verkocht. Vandaar mijn vraag hier:
Waar kijk jij online wanneer je op zoek bent naar een leuk paard voor de sport?

Ik leer graag van je!
Laatst bijgewerkt door Dees op 03-08-21 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:18

De meeste paarden staan gewoon op marktplaats… het lijkt me geen slecht idee om daar te adverteren. Let wel op dat het een betaalde categorie is. Kost vlgm 30 euro per maand.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:18

Sporthorses zou ik dan het meest logisch vinden. Met Marktplaats als tweede optie.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:24

Sporthorses. Ik vond marktplaats verschrikkelijk qua zoeken als koper.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:27

Marktplaats
Sporthorses
Facebook verkoop groepen

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:29

Op dit moment??? Ze weten je voor zo'n paard overal te vinden :+ .
Het publiek is wel wat verschillend: iedereen kijkt op Marktplaats, dus je krijgt vaak heel snel heel veel reacties, maar niet allemaal serieus. Sporthorses is wat serieuzer en ook internationaler.
E-horses en de site van het KWPN zijn wat minder bekend. Minder reacties, maar zeker bij de site van KWPN mensen die echt op zoek zijn.
Handelaren vind je overal, maar dat had je ws. zelf ook al bedacht.

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:33

In je omgeving laten vallen dat je je paard wilt verkopen.
Zo heb ik mijn paard verkocht aan een stalgenootje, zij is er super wijs mee en ik kan hem nog mooi volgen op social media.
En ook als ik wil mag hem opzoeken, dat ga ik ook doen binnenkort. Het was me nog te pijnlijk -O-

Sky_As

Berichten: 4722
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:35

Ik denk als je hem op sporthorses en hier op bokt markt zet, je al een heel eind bent. (ook op je Facebookaccount neerzetten dat je een nieuwe baas zoekt kan al klanten opleveren als mensen dat onderling gaan delen)

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:29

Persoonlijk, op MP staat meestal niet zoveel soeps en lastig zoeken

Als het een fijn correct paard is zou ik op Sporthorses adverteren, daar kijken over het algemeen ook de wat meer serieuzere kopers.

Op MP krijg je ook veel reacties van mensen die gewoon een keertje willen rijden zonder de intentie hebben te verkopen.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:48

Ik dacht dus ook altijd Sporthorses.
Maar mijn recente ervaring is anders: ik had een leuk 4-jarig dressuurpaard te koop. Eerst op Sporthorses gezet, daar allemaal gedoe reacties.
Toen op Marktplaats, en daar veel serieuzere reacties. Ik had m wel minstens 4 x kunnen verkopen.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:52

Ehorses en Facebook groepen.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:57

Ik heb mijn paarden via bokt of marktplaats verkocht gehad :j
Ging eigenlijk altijd wel heel goed.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:31

Marktplaats

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:56

Als je een beetje goede connecties hebt zou ik hem gewoon op Facebook zetten.

Zo heb ik mijn eigen paard ook gevonden (via een oproepje, binnen een half uur al 25 verschillende paarden aangeboden gekregen) en via Facebook ook al andere mensen aan een paard geholpen die op zoek waren.

Sporthorses zou mijn tweede optie zijn, gevolgd door marktplaats.

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:17

Het ligt aan het type klanten dat je wil trekken en de vraagprijs... Facebook en Sporthorses geven over het algemeen dezelfde type klanten en hier kun je het beste paarden op zetten die boven de 10.000,- zijn. Dit trekt wel verschillende soorten mensen want ligt natuurlijk aan het paard wat voor mensen er op af komen, maar over het algemeen zijn dit niet super aparte mensen.

Marktplaats is goed voor goedkopere paarden, meeste mensen die daar paarden zoeken, zoeken paarden in de goedkope prijsklasse >10,000 maar die zijn al sneller tevreden met een paard met bemerking etc. Meeste paarden die ik op marktplaats heb gezet in die prijsklasse waren binnen de week weg, allemaal zonder (klinische) keuring. Moet wel zeggen uit eigen ervaring dat meeste mensen die zo komen... wat apart kunnen zijn.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:20

De laatste keer dat ik er eentje voor verkoop had kreeg ik op Facebook de meeste en de meest serieuze reacties. Aansprekende advertentie, goede foto's/film en in de grotere groepen plaatsen en dan kwam het hier vanzelf.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:23

sporthorses, facebook, stamboek

marktplaats vind ik (als koper) meestal niet zo veel op staan, dus daar kijk ik niet eens om eerlijk te zijn :+

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:40

Op facebook mag je toch geen dieren verkopen?
Of zeg ik nu wat geks?
Ik meende dat je daar alleen 'verdoken' kon adverteren. Meer als 'kijk wat een mooi paard ik heb, en toevallig zoekt hij een baasje'. Maar dat het woord 'te koop' vermeden moet worden?
Of zijn daar aparte plekken voor op fb?
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 03-08-21 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:49

Wij kijken zelf op marktplaats en sporthorses. Ook wel op e-horses, maar daar hebben we nu een paar keer gehad dat de verkoper helemaal niet reageerde. Dat nodigt dan niet uit.

Tip: filmpjes! En dan geen lollige animaties, maar gewoon de drie gangen linksom en rechtsom, en wat stelling (of wat springen/endurance). Dat scheelt een hoop appjes.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:05

Marktplaats, facebook(groepen), Bokt, ;) sommige zullen niet altijd serieus zijn maar dat houd je denk ik toch.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:26

Luckystory schreef:
Op facebook mag je toch geen dieren verkopen?
Of zeg ik nu wat geks?
Ik meende dat je daar alleen 'verdoken' kon adverteren. Meer als 'kijk wat een mooi paard ik heb, en toevallig zoekt hij een baasje'. Maar dat het woord 'te koop' vermeden moet worden?
Of zijn daar aparte plekken voor op fb?


Je zeggen gewoon ‘ maatje gezocht’ en de vraagprijs wordt aangeduid in wortels, waarbij 1 wortel voor 1000 euro staat :+

Galoppig

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:28

Zelf was ik actief zoeken op MP, sporthorses ook maar grotendeels is daar 10k+ en zijn toch wel hoog opgeleide paarden, waar ik niet naar op zoek was. En facebook groepen!

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:31

Ik ben alles afgestruind, uiteindelijk 3x een paard gaan bezichtigen (waar ik wel echt oprecht in geïnteresseerd was) en dat was elke keer via een advertentie via Facebook! Misschien toeval.

Anoniem

Re: Waar je paard adverteren voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:39

Ik zou hem op facebook in zon verkoop groep zetten. Alleen even opletten dat je daar niet de woorden ‘te koop’ en ‘prijs’ noemt. Dan ben he hem zo kwijt.

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:08

Vorige maand een zelfde soort paard via Sporthorses verkocht. Diverse serieuse reacties. Binnen tien dagen verkocht.
Zet ze eigenlijk nooit op Marktplaats. Krijg je toch wat raardere reacties op is mijn ervaring. Paarden met bemerking of lagere prijsklasse zou ik daar wel op zetten.