Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Waar je paard adverteren voor verkoop?

 
Profiel   

Dagelijks kijk ik, sedert half jaar, voor de koop van een paard op alle reeds genoemde websites. Voor gewoon geld heb ik nog niets gezien in dat half jaar. Slechts 1 keer een paard gereden maar het kwam niet in de buurt kwa wensen. Ik heb het dan over tot 11 jaar en tot € 8000,- voor een allround sport/ recreatiepaard.
De reden dat ik zoek is dat het paard wat ik in bruikleen had verkocht is. 8 jarig allround sport/ recreatie. Adverteren was niet nodig, in de kennissenkring boven de 10.000,- direct verkocht. Heb voor gereden en ben bij de keuringen geweest namens de verkoper.
Dus als iemand wat weet ik hoor het graag.


Laatst bijgewerkt door Nico12 op 03-08-21 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 18:51 



 
Profiel   

liberia schreef
Vorige maand een zelfde soort paard via Sporthorses verkocht. Diverse serieuse reacties. Binnen tien dagen verkocht.
Zet ze eigenlijk nooit op Marktplaats. Krijg je toch wat raardere reacties op is mijn ervaring. Paarden met bemerking of lagere prijsklasse zou ik daar wel op zetten.

Ja, vreemde reacties of dat je denkt dat mensen een 0 zijn vergeten, bied je een mooi, gezond psg paard aan van 9 die altijd 70+ heeft gelopen en krijg je een bod van 6000 :+
Dat zie je dan weer niet snel op sporthorses gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 18:52 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ja, vreemde reacties of dat je denkt dat mensen een 0 zijn vergeten, bied je een mooi, gezond psg paard aan van 9 die altijd 70+ heeft gelopen en krijg je een bod van 6000 :+
Dat zie je dan weer niet snel op sporthorses gebeuren.

Andersom zie je ook. Uitgebreid verhaal over de vele winstpunten in de ZZ zwaar, en helemaal onderaan dat het paard wegens blessures of artrose niet meer kan starten in de sport. Dan zijn die winstpunten in de ZZ zwaar voor mij niet meer interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 20:24 



 
Profiel   

liberia schreef
Vorige maand een zelfde soort paard via Sporthorses verkocht. Diverse serieuse reacties. Binnen tien dagen verkocht.
Zet ze eigenlijk nooit op Marktplaats. Krijg je toch wat raardere reacties op is mijn ervaring. Paarden met bemerking of lagere prijsklasse zou ik daar wel op zetten.



Jouw laatste zin vind ik heel raar alsof MP plek is voor kneusjes of jij gunt ze geen fatsoenlijke advertentie.

MP, FB zou ik doen.. of reageren bij mensen die zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 20:29 



 
Profiel   

Je kan mijn facebookgroep proberen: Paard & Pony Maatje ;)
Ik heb 65000+ leden

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 21:09 



 
Profiel   

Lieser schreef
c_alsemgeest schreef
Ja, vreemde reacties of dat je denkt dat mensen een 0 zijn vergeten, bied je een mooi, gezond psg paard aan van 9 die altijd 70+ heeft gelopen en krijg je een bod van 6000 :+
Dat zie je dan weer niet snel op sporthorses gebeuren.

Andersom zie je ook. Uitgebreid verhaal over de vele winstpunten in de ZZ zwaar, en helemaal onderaan dat het paard wegens blessures of artrose niet meer kan starten in de sport. Dan zijn die winstpunten in de ZZ zwaar voor mij niet meer interessant.


Ook zeker waar inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 21:31 



 
Profiel   

tita schreef
liberia schreef
Vorige maand een zelfde soort paard via Sporthorses verkocht. Diverse serieuse reacties. Binnen tien dagen verkocht.
Zet ze eigenlijk nooit op Marktplaats. Krijg je toch wat raardere reacties op is mijn ervaring. Paarden met bemerking of lagere prijsklasse zou ik daar wel op zetten.



Jouw laatste zin vind ik heel raar alsof MP plek is voor kneusjes of jij gunt ze geen fatsoenlijke advertentie.

MP, FB zou ik doen.. of reageren bij mensen die zoeken



Titia, zo bedoel ik het niet. Mijn ervaring is dat de kijkers/kopers op Marktplaats meer open staan voor een paard met bemerking en daarvoor bijpassende prijs.
Op Sporthorses adverteer ik voor een hogere prijsklasse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 13:56 



 
Profiel   

Ik heb mijn, overigens volledig RX goedgekeurde ;) ,nieuwe paard van marktplaats af. Toen ik op zoek was keek ik op marktplaats, sporthorses en Facebook. Soms ook nog wel eens op tweedehands.be, maar dat nam ik niet zo heel serieus. Ik kan me trouwens wel vinden in het verschil tussen marktplaats en sporthorses.
Maar van beide sites heb ik leuke paarden mogen bezichtigen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 13:59 



 
Profiel   

Ik gebruik sporthorses en MP, maar MP moet je idd wel rekening houden met (veel) reacties waar je niets aan hebt. De eerste dagen wel vermakelijk, daarna niet meer :+

Wij gaan binnenkort 1 van onze NF pony's verkopen. Als ik het zelf ga doen, bied ik die eerst aan in de 2 NF pony groepen op FB.

Het werkt ook goed mensen die een groot netwerk hebben, het te laten weten. Onze instructrice heb ik het verteld en zij heeft buitenlanders die eind aug. willen komen kijken. Of ze ook echt komen, moet ik dan nog zien maar hij komt ook pas in sept. te koop. Dochter wil graag nog een paar keer met hem starten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:01 



 
Profiel   

Nico12 schreef
Dagelijks kijk ik, sedert half jaar, voor de koop van een paard op alle reeds genoemde websites. Voor gewoon geld heb ik nog niets gezien in dat half jaar. Slechts 1 keer een paard gereden maar het kwam niet in de buurt kwa wensen. Ik heb het dan over tot 11 jaar en tot € 8000,- voor een allround sport/ recreatiepaard.
De reden dat ik zoek is dat het paard wat ik in bruikleen had verkocht is. 8 jarig allround sport/ recreatie. Adverteren was niet nodig, in de kennissenkring boven de 10.000,- direct verkocht. Heb voor gereden en ben bij de keuringen geweest namens de verkoper.
Dus als iemand wat weet ik hoor het graag.


Ik denk dat wat je wilt eerder 18 dan 8 duizend kost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:11 



 
Profiel   

Die van mij verkocht via Facebook.. ze was binnen een dag verkocht. Vrijdagavond te koopbaar gezet en zondag vertrok ze naar haar nieuwe huisje. Aardig snel voor mij maar goed.. deze meid was helemaal weg van haar en krijg nog steeds updates! Er worden op het moment veel pre’s enz aangeboden dus mijn kwpn sprong er wel tussen uit op Facebook. Ik had iets van 70 reacties waar echt wel veel serieuze tussen zaten. Ik had een wachtlijst aan kijkers :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:11 



 
Profiel   

Ik ben jullie dankbaar voor het delen van jullie ervaring!

Per saldo lees ik over 3, misschien 4 verkoopkanalen: FB, MP, Sporthorses en Ehorses.
Nu is Ehorses echt totaal niet geschikt voor mij, want er worden op die site geen paarden aangeboden binnen 200km van mijn woonplaats. Ehorses lijkt mij mij meer gericht op Zuid-Nederland en vooral Duitsland.

Ik ben al jaren niet meer actief in de sport en ook nergens meer lid van, mijn netwerk is dus aardig verouderd :D De verkoop zal echt moeten verlopen via advertenties.

Maar via welke site, daar ben ik nog niet helemaal uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:36 



 
Profiel   

De paardenmarkt is nu zo overspannen, dat waar je ook adverteert, je bent je paard toch wel zo kwijt. Vooral als het een sportpaard in de gewone prijsklasse is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:43 



 
Profiel   

Ik zou gewoon op een site beginnen. Krijg je hem daar niet verkocht, dan ga je over naar een anderen. Zeker wat Selina zegt, goede betaalbare paarden in het midden segment zijn niet aan te slepen op dit moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:45 



 
Profiel   

Selina schreef
De paardenmarkt is nu zo overspannen, dat waar je ook adverteert, je bent je paard toch wel zo kwijt. Vooral als het een sportpaard in de gewone prijsklasse is.


Precies dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:47 



 
Profiel   

Mijn Haflinger is destijds ook naar Duitsland verkocht, ik woon dan wel redelijk dichtbij de grens, maar ze heeft er ruim 400 km enkele reis voor gereden (2x op en neer). Zou daarom gewoon op Ehorses ook adverteren, je raakt ze zo kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 15:05 



 
Profiel   

Ik kreeg (als Belgische verkoper) zelfs een serieuze Zweedse koper via ehorses :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 15:07 



 
Profiel   

Ik had mijn paard op sporthorses, ehorses en marktplaats staan, en hier moet je vaak nog betalen voor een advertentie. Heeft ze 2 a 3 maanden opgestaan en bijna geen reacties gehad.
Toen op Facebook gezet bij paard/pony maatje gezocht. Binnen een half uur al verschillende kijk afspraken gemaakt en binnen een paar dagen verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 09:11 



 
Profiel   

Ik had mijn quarter destijds (2019) op Facebook staan en die was binnen 4 weken verkocht naar Engeland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 11:15 



 
Profiel   

Het kan echt heel hard gaan inderdaad tegenwoordig!
Ik kreeg gister toevallig bericht van iemand dat het bericht er weer af kon.
Ze hadden gister iemand langs gehad wat zo goed klikte
Paard heeft 1 dag op de groep gestaan :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 21:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen