Ervaringen met Handellaar van Stal Seldam Alteveer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SRurenga
Berichten: 46
Geregistreerd: 25-09-12

Ervaringen met Handellaar van Stal Seldam Alteveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 18:45

Ik wou bij hem een paard kopen: Margaret, een 10 Jarige Cruzado Schimmel Merie met Zwarte manen en straat, van 1.60m, chipnummer: 724019010054969.
Ik heb haar Klinich laten keuren bij Paarden Kliniek Schoonloo, goede dierenarts en uitgebreide keuring.
Het paard trok met haar linker voorbeen toen de dierenarts een pees indrukte en op de harde volte liep ze kreupel met haar linker voorbeen. Ze heeft daarom ook een negavief aankoop advies gegeven.
Ik heb het paard terug gebracht naar de handellaar. Hij gaf de dierenarts de schuld dat ze meer keuren dan nodig is, latern gaf het vervoer naar de klinkiek de schuld was overtuigd dat het paard wel goed liep. Maar her keuren bij hem op stal wou hij ook niet.
De volgende dag, stond het paard weer te koop op marktplaats, zonder uitleg verslag van de keuring. Een vriendin van mij heeft hem gevraagd of het paard gekeurd en gezond is. Ze kreek alleen als antwoord dat het paard braaf is.
Hij verzwijgt dat het paard is afgekeurd, ik heb geen vertrouwen meer in deze handellaar.


Moderatoropmerking:
Dit topic is herschreven en voldoet nu aan de regels van ED, verdere ervaringen mogen gedeeld worden, mits neutraal geschreven en uit eerste hand.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 07-08-21 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: modopmerking

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ervaringen met Handellaar van Stal Seldam Alteveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:48

Je moet per definitie sowieso geen vertrouwen hebben in paardenverkopers. Daarom altijd laten keuren

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:48

Dit is je tweede topic over deze ervaring. Ik denk niet dat dat de bedoeling is.

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:51

Allereerst super goed dat je zelf hebt laten keuren. Ik denk dat je heel blij mag zijn dat je dit paard niet gekocht hebt. Gezien het om een commerciële stal gaat zullen zij wel de potentiële nieuwe eigenaar over de bevindingen moeten inlichten. Of dat echt gebeurd, tja dat is de vraag.
Hopelijk is de volgende potentiële koper net zo verstandig als jij om zelf te laten keuren.