Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling/aangespannen rijden Friesland (Leeuwarden-Franeker)

 
Profiel   

Beste bokkers,

Ik vroeg me af of jullie mij misschien de gouden tip kunnen geven. Ik ben op zoek naar een stal in de regio Leeuwarden - Franeker voor onze twee tuigpaardmerries die louter aangespannen en aan de longe worden getraind.

Mijn ervaring is dat veel stalhouders vrezen voor hun bodem als ik daar met de wagen door rijd. Ik rijd niet op een hoog tempo, we gaan niet driftend door de bocht. Sterker nog, meestal rijd ik in een klein drafje voltes en achtjes om mijn paard los te maken. Na 15 tot 20 minuten ben ik klaar en is onze merrie weer lekker los en fris. Het grote draven doen we alleen op concours. We rijden namelijk mee in de aangespannen sport, het echte tuigen op een concours hippique. Onze jonge merrie is nu 2,5 en dus nog geheel onbeleerd. Zij gaat volgend jaar naar de keuring vh KWPN en ze zal beleerd worden voor de wagen.

Onze paarden zijn scherp en temperamentvol, doch ook braaf in de hand en gevoelig voor je hulp.

Het lijkt bijna onmogelijk te zijn om een stal te vinden waar de faciliteiten voor het trainen aanwezig zijn en waar tegelijkertijd het management passend is voor onze hittepetitjes. Ik hoef niet beslist een binnenbak, maar heb wel een goede buitenbak nodig. De paarden wil ik 's zomers graag overdag een aantal uur op het land en 's winters in de paddock ivm de kleigrond. Het ruwvoer dient van goede kwaliteit te zijn, ik wil best zelf uit mesten, liefst worden de paarden binnen en buiten gezet of middels een roulerend systeem en ik wil ook best mijn eigen krachtvoer aanleveren. Voor de paarden vind ik het heel belangrijk dat er sprake is van rust en regelmaat en dat ik niet afhankelijk ben van stalgenoten die angst hebben voor het temperament van onze paarden.

Wie o wie denkt een fijne plek te weten? Ik heb al meerdere stallen benaderd (alles wat op marktplaats en fb staat). Voor de ideale plek wil ik best wat langer in de auto zitten, maar het liefst zit ik max 15 tot 20 minuten in de auto. Ook ivm een druk gezinsleven en natuurlijk mijn baan die ook tijd vraagt. De reistijd beperk ik daarom het liefst tot een minimum.

Ik hoop dat een bokker hier de gouden tip heeft of die misschien zelf plek heeft voor ons :)

Foto van mij en onze oudste merrie:


[ img ]


Bedankt alvast!



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 11-08-21 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Titel aangevuld met regio

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 07:34 



 
Profiel   

Hey,

Vanaf leeuwarden ben je geloof ik in +-20/25 minuutjes in ureterp...daar zit een stal die zelf ook erg veel doen mennen en de pensionklanten ook. Stal paardenhoeve is dat.
Zij hebben een gloednieuwe bak aangelegt waar complete kegelparcoursjes in gereden kunnen worden en hebben een andere bak waar ook men hindernis in staat.
Misschien wel wat verder weg, maar is voor een men liefhebber zeker de moeite waard! Buiten dan, zit het ook nog eens in de buurt van bakkeveen...waar je lekker buitenritten kunt mennen.

Succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 08:25 



 
Profiel   

Dank voor je bericht. Ik ga even kijken. Ureterp is wel echt een eind uit de richting.

Edit: ik weet dat het moeilijk is om het verschil te begrijpen maar wij mennen niet, wij hebben de paarden voor het tuigen. Dus zonder hindernissen en kegeltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 11:58 



 
Profiel   

WB Stables in Warga?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 12:23 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Dank voor je bericht. Ik ga even kijken. Ureterp is wel echt een eind uit de richting.

Edit: ik weet dat het moeilijk is om het verschil te begrijpen maar wij mennen niet, wij hebben de paarden voor het tuigen. Dus zonder hindernissen en kegeltjes.



Maar daar staan ze aangespannen rijden dus wel prima toe.

Of er nou kegels staan in de bak of niet, maakt voor het loswerken van een tuiger verder niet uit in principe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 12:30 



 
Profiel   

Stal Fokkema in Zweins? (Als die er nog is). Daar reden ze destijds ook aangespannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 12:51 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Dank voor je bericht. Ik ga even kijken. Ureterp is wel echt een eind uit de richting.

Edit: ik weet dat het moeilijk is om het verschil te begrijpen maar wij mennen niet, wij hebben de paarden voor het tuigen. Dus zonder hindernissen en kegeltjes.


Kegels staan niet standaard in de bak in ureterp. Normaal is dat gewoon de rijbak, dus je kunt ook zonder kegels en hindernissen mennen/tuigen.
Uit de richting is het wel een beetje, maar vanaf leeuwarden +-20 minuten

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 17:00 



 
Profiel   

Vanuit welke plaats zoek je? En wat is jouw budget? Ken wel een paar stallen, maar een advertentie op MP is ook altijd de moeite waard, heeft mij destijds buiten de gebaande paden wel stalling opgeleverd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 17:07 



 
Profiel   

RianneH schreef
Vanuit welke plaats zoek je? En wat is jouw budget? Ken wel een paar stallen, maar een advertentie op MP is ook altijd de moeite waard, heeft mij destijds buiten de gebaande paden wel stalling opgeleverd :)


Regio Leeuwarden - Franeker. Wij wonen op 10 minuten ten westen van Leeuwarden. Budget is tot zo'n 250 euro per paard per maand. Heb al een advertentie op mp :)

@Kim: Ureterp is voor mij een half uur enkele reis..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 18:45 



 
Profiel   

ThornForest schreef
Stal Fokkema in Zweins? (Als die er nog is). Daar reden ze destijds ook aangespannen.


Ja die zijn gestopt.. Zo jammer!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 18:46 



 
Profiel   

Even denken hoor, ben beter bekend aan de andere kant van Leeuwarden, maar dan ben je wel flink tijdje onderweg inderdaad.

Hiddemastate is denk ik niet zo happig op aanspanningen in de bak, voldoet verder wel grotendeels aan je eisen.

Andere kant op en misschien te ver weg is Horsea bij Harlingen. Geen idee wat ze qua stalling vragen.

Verder heb je in rinsumazyl een pensionstal op de hegedyk dacht ik.

*ho, verkeerde knopje..
en heeft beetgummermolen niet ook een stal/manege? Meerdere denk ik zelfs, Stal Lunia maar er is ook die stal waar de Pensioenpaarden (oude manegepaarden) staan.

In Menaldum was ook een stal maar geen idee of die er nog is, kan ik ook niet echt iets over vinden.

En dan heb je in Hilaard nog een stal maar die komt ook op MP wel langs. En ik ken er nog eentje in Weidum, al ga je dan wel verder uit jullie richting.

Er is ook nog een FB pagina over stallingen in Friesland, daar al aangemeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 18:58 



 
Profiel   

Eventueel zou het ook een stal in de buurt van Oenkerk mogen zijn.

Iemand die dan wat weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 06:15 



 
Profiel   

Je zou ook kunnen denken aan draversstallen rondom Wolvega.
Op de dravers trainingsbanen kan je prima voorwaarts trainen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 06:38 



 
Profiel   

Wolvega is een uur autorijden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 07:01 



 
Profiel   

Ik heb een stal gevonden! Echt een pak van mn hart zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:35 



 
Profiel   

Dat is fijn. Waar ga je naar toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:37 



 
Profiel   

Ryptsjerk. Heel kleinschalig. Oenkerk om de hoek, daar kan ik mooi binnen trainen. Ze hebben prachtig ruwvoer van eigen land, de bak wordt nu aangelegd en ik mag zelfs op het gras trainen. De wagen is geen enkel probleem, de boxen zijn keurig en er staat genoeg gras op het land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:41 



 
Profiel   

Ooh nu ben ik benieuwd, is daar een nieuwe stalling bij gekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 06:13 



 
Profiel   

Fijn! Prettige hoek daar altijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 06:27 



 
Profiel   

RianneH schreef
Fijn! Prettige hoek daar altijd :D


Ja het voelt als thuis komen. Heb 10 jaar in die regio gewoond. En ik ben in mijn leven zo vaak verhuisd dat het me verbaasde hoe fijn ik het vond om er straks weer meer te zijn. Ook in Oenkerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 06:37 



 
Profiel   

Klinkt als een goed plekje voor je. Mooie omgeving ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 06:38 



 
Profiel   

Zoeken naar een dienst mag op het subforum ervaringen en diensten, het topic verhuist daar naartoe:

VSW -> ED
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 18:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen