Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

 
Profiel   

Dat het vreselijk is hier in de regio ben ik helemaal mee eens! Er zijn maar een aantal stallen die voldoen, maarja die zitten natuurlijk vol en werken met een wachtlijst.

De rest is het allemaal net niet, of ze komen idd te weinig buiten of enkel op een postzegel paddock. Of de paarden worden slecht behandeld. Heb zelfs gehoord dat op een bepaalde stal de paarden beschimmeld hooi gevoerd krijgen als je niet zelf het hooinet vult. Of je zit weer op een plek waar je voor geen meter een fijne buitenrit kan maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 10:36 



 
Profiel   

Beschimmeld hooi heb ik al op alle stallen waar ik heb gestaan meegemaakt. Alleen de huidige niet... maarja, ook deze stal heeft dus nadelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 16:02 



 
Profiel   

Toch fijn om te merken dat veel het probleem herkennen!

Wij gaan zaterdag nog ergens kijken, klinkt in iedergeval erg goed. Maar is wel ver uit de buurt voor ons. Als het het perfecte plekje is heb ik het er voor over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 19:08 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Dat het vreselijk is hier in de regio ben ik helemaal mee eens! Er zijn maar een aantal stallen die voldoen, maarja die zitten natuurlijk vol en werken met een wachtlijst.

De rest is het allemaal net niet, of ze komen idd te weinig buiten of enkel op een postzegel paddock. Of de paarden worden slecht behandeld. Heb zelfs gehoord dat op een bepaalde stal de paarden beschimmeld hooi gevoerd krijgen als je niet zelf het hooinet vult. Of je zit weer op een plek waar je voor geen meter een fijne buitenrit kan maken.


Dit dus! Volgens mij weet ik welke stal je bedoeld als het over de hooinetten gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 19:10 



 
Profiel   

Mischien met ons alle samen maar een stal beginnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 19:12 



 
Profiel   

LuckyLuna schreef
Petrichor schreef
Dat het vreselijk is hier in de regio ben ik helemaal mee eens! Er zijn maar een aantal stallen die voldoen, maarja die zitten natuurlijk vol en werken met een wachtlijst.

De rest is het allemaal net niet, of ze komen idd te weinig buiten of enkel op een postzegel paddock. Of de paarden worden slecht behandeld. Heb zelfs gehoord dat op een bepaalde stal de paarden beschimmeld hooi gevoerd krijgen als je niet zelf het hooinet vult. Of je zit weer op een plek waar je voor geen meter een fijne buitenrit kan maken.


Dit dus! Volgens mij weet ik welke stal je bedoeld als het over de hooinetten gaat.


Kun je mij vertellen welke het is? Mag ook per pb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 19:20 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Heb jij je stallen al vol Irm?


Nee hebben de stallen niet vol. Maar hebben een paar mensen over de vloer gehad die echt niet bij ons paste dus hebben gezegd dat het zo prima is. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 20:02 



 
Profiel   

Alle stallen die ik ken zijn hier al genoemd dus ga ik niet nog eens noemen :')

Maar misschien een optie om zelf een oproepje op marktplaats/facebook te zetten? Misschien kun je particulier iets vinden wat aan je eisen voldoet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 20:23 



 
Profiel   

lrm schreef
Petrichor schreef
Heb jij je stallen al vol Irm?


Nee hebben de stallen niet vol. Maar hebben een paar mensen over de vloer gehad die echt niet bij ons paste dus hebben gezegd dat het zo prima is. :Y)

Oh wat zonde! -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 21:45 



 
Profiel   

Het is inderdaad echt rampzalig hier. Ik wil eigenlijk ook weg waar ik nu sta, maar waar naartoe? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 17:45 



 
Profiel   

Er is een facebook pagina stalling en/of weidegang Overijssel dacht ik, wellicht komt daar nog wat voorbij. Zag vanochtend een berichtje van een prive stal, met een paar paardjes en buitenbak bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 17:46 



 
Profiel   

Ik weet natuurlijk niet precies waar je zit, maar hier in het dorp heeft ook iemand stallen vrij. Als je aan de juiste kant van Enschede/Hengelo zit zou dit zomaar een optie kunnen zijn. Ze zitten in Noordijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:25 



 
Profiel   

Ik woon in Hengelo. Mijn paard gaat nu eerst even in training, ik kan zelf nu namelijk niks door een gebroken arm. Ik zoek dus eigenlijk iets voor over een aantal maanden :+ Sorry voor de onduidelijkheid! En natuurlijk bedankt voor de tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:30 



 
Profiel   

IndianSu schreef
Het is inderdaad echt rampzalig hier. Ik wil eigenlijk ook weg waar ik nu sta, maar waar naartoe? -O-


Ik zag nog een advertentie voor een stal in Lonneker. Wie weet is dat wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:28 



 
Profiel   

Ik zie net een stalling in Boekelo voorbij komen . Op Facebook bij stalling en weidegang in Overijssel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 22:13 



 
Profiel   

yumi01 schreef
Ik zie net een stalling in Boekelo voorbij komen . Op Facebook bij stalling en weidegang in Overijssel.

Toevallig ben ik daar laatst wezen kijken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 06:27 



 

Ik weet niet wat je precies zoekt maar ik sta in saasveld op een super fijne stal.
De enige stal waar alles gewoon goed is, hele fijne staleigenaar die ook meteen doorheeft als er wat met je paard is, goede faciliteiten, onbeperkt goed hooi etc.
Wel een wachtlijst…

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 12:25 



 
Profiel   

Het is zeker moeilijk hier in de omgeving. Vanwege het lesgeven en eigen paarden al redelijk wat stallen gezien.. Overal krijg en laat je wat valt me op.

Stal Twekkelo heb ik een lange tijd gestaan meer dan 4 jaar. Maar deze kan ik niet aanraden als je fanatiek in de bak wilt trainen qua bodem en je paard heel wilt houden. Paard had door de bodem veel last van gallen en liep nooit echt los door het lichaam. Nu op de andere stal echt ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. De binnenbak heeft geen demping en is behoorlijk hard. Stel je zelf maar voor wat dat met de gewrichten doet. Maar rijd je af en toe een rondje in de bak dan is het wel te doen. De buitenbak was echt prima. De springbak en het materiaal is echt niet grappig, tenzij je splinters in de benen van je paard wilt of de kans dat hij op een verrotte balk springt. Het onderhoud laat te wensen over. Heb er jaren met plezier gestaan, maar de prijs/kwaliteit is niet meer in verhouding. Hij groeit alleen maar, wordt steeds duurder en dit gaat ten koste van de rest. Buitenrijden kan daar vrijwel niet, een klein rondje van ongeveer 6 kilometer. Maar voor sommige is dat prima en lang genoeg.
En het hooi..tja als je je paard beschimmeld, zuur/nat hooi wilt voeren moet je daar zeker gaan staan. Het was op het laatst zo erg dat we zelf voor drie dagen hooi klaar zetten in bakken of hooinetten om zeker te weten dat ze "goed" hooi kregen. En dan was het nog uitzoeken uit 3 slechte balen. Hierdoor veel paarden die last hebben van opgelopen benen, opgeblazen buik, last van slechte mest etc. Zet je geen hooi klaar dan kun je er vanuit gaan dat ze slecht hooi gevoerd krijgen, want ze voeren het beschimmelde hooi gewoon op aan de overige paarden.
Qua weidegang, ik had geluk en stond aan de goede kant. Mijn paard had een grote wei en kon daar goed haar ei kwijt. Maar sta je aan de slechte kant dan heb je meer modder dan wei en staan ze vrij klein. Weides zijn vrij schraal maar bijvoeren mag. Het onderhoud is slecht, meerdere keren paarden door het draad gegaan met dusdanige beenwonden, puur omdat er geen stroom op stond. Maar dan was het eigen verantwoordelijkheid :n Ik zou er niet meer gaan staan, maar recreatief kun je denk ik prima je ei daar kwijt.

Holzikstables heb ik met 2 paarden gestaan ook zeker wel een aantal jaren. Ik stond er altijd heel tevreden. Goede weidegang en goed hooi, veel te overleggen qua stalstrooisel. Buitenrijden kon ook niet zo heel ver daar, denk ongeveer hetzelfde qua km's als bij Twekkelo. Goede bakbodems en overige faciliteiten. Wel wat drukker omdat er een manege bij zit. Eigen voer was geen probleem. Prijs/kwaliteit zeker in verhouding.

Stal Drienerbroak heb ik gestaan met mijn eerste paard en toen was ik nog niet zo bekend qua stallingsmogelijkheden. Het zijn mensen met verstand van zaken. Wel liep ik er tegen aan dat ze vrijwel niet buiten komen en ervaarde ik dat hun paarden voor gingen qua weidegang en hoe lang ze buiten stonden ten opzichte van de pensionpaarden. De binnenbak was fijn. De buitenbak? is geen echte buitenbak maar gewoon een open stuk in het crossbosje. Buitenrijden is echt prachtig daar kilometers aan zandpaden. Eigen voer kon destijds niet, geen idee of dat nu wel kan. Longeren is vrij lastig daar, ze hebben 1 longeercirkel maar die wordt ook gebruikt als paddock en was vaak erg nat met slecht weer.

Tja en dan stal Spiele, Proud Stables, of wat voor namen het al heeft gehad. Ik kan niemand aanraden daar naar toe te gaan. Naar mijn mening is de locatie prachtig en de faciliteiten ook. Maar voor de rest gebeuren er dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Of je moet je daar prettig bij voelen. Ze houden zich niet aan afspraken, er wordt te weinig gevoerd en de paarden komen er niet buiten. Denk geen stal voor iemand die van paarden houdt.

Stal Wiggers zijn veel mensen van Stal Twekkelo naar toe gegaan. Voor mij lag het uit de richting maar erg positieve verhalen. Alleen weinig uitrijmogelijkheden.

Stal Erve Rutbeek, prachtige omgeving en mensen met verstand van paarden. Paarden komen er wel weinig buiten. Binnenbak is prima, buitenbak ook vooral in de droge maanden. Veel hindernismateriaal en fijne sfeer.

Stal Kleine, prima buitenbakken en de paarden gaan daar ook echt de hele dag naar buiten. Wel worden ze losgegooid vanuit stal en lopen ze in de groep naar de wei. Dit is wel eens mis gegaan, paarden die uitgleden in de gangen etc. Uitrijmogelijkheden zijn niet zo mooi daar.

Stal Pegge, is hierboven al genoemd. Paarden komen er nauwelijks buiten in de winterperiode. Verder prachtige uitrijmogelijkheden. Pensioenstal is wel echt super mooi. De pensioenstal bij Twekkelo kan ik trouwens niet aanraden, paarden staan de grootste deel van de tijd in hun eigen stront en er worden vaak slechte balen kuil neer gezet vol met schimmel.

Je zou bij Carla Euverman kunnen kijken of ze plek hebben (Dominka Hoeve). Paarden komen niet op de wei en er is geen binnenbak. Maar wel mensen met verstand van paarden en een fijne sfeer. Paarden komen in de molen en daarna in de paddock of andersom.

Ik sta nu in Haaksbergen, aan de kant van Enschede, bij Horse Wronge (hier zaten dus eerst andere mensen op) ben heel tevreden. Tuurlijk loop ik wel tegen dingen aan, maar zoals ik al begon, je krijgt wat en je laat wat :j Paarden staan de hele dag buiten op de wei, krijgen fatsoenlijk hooi. De binnen- en buitenbak zijn van prima kwaliteit. En de uitrijmogelijkheden zijn prachtig. En de prijs/kwaliteitverhouding is ook goed.

Dit is voor nu even wat er zo in mij opkomt maar ken er nog wel meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 16:00 



 
Profiel   

Inmiddels al mensen een goed plekje gevonden? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:44 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Inmiddels al mensen een goed plekje gevonden? :)


Nee nog niks. Heb helaas door privé omstandigheden mijn zoektocht ook even moeten staken. Ga binnenkort nog kijken bij iemand maar moet daar nog een berichtje weer voor sturen..

Wel super frustrerend, vandaag weer van alles aan de hand bij onze huidige stal. Wil het liefste zo snel mogelijk weg.

We hebben inmiddels wel harde eisen.
-Veel weide gang zomer en winter.
-Ruime stal minimaal 3x3,5. Of goede inloopstal.
-Goede bak ivm blessure gevoeligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 16:45 



 

LuckyLuna schreef
Petrichor schreef
Inmiddels al mensen een goed plekje gevonden? :)


Nee nog niks. Heb helaas door privé omstandigheden mijn zoektocht ook even moeten staken. Ga binnenkort nog kijken bij iemand maar moet daar nog een berichtje weer voor sturen..

Wel super frustrerend, vandaag weer van alles aan de hand bij onze huidige stal. Wil het liefste zo snel mogelijk weg.

We hebben inmiddels wel harde eisen.
-Veel weide gang zomer en winter.
-Ruime stal minimaal 3x3,5. Of goede inloopstal.
-Goede bak ivm blessure gevoeligheid.


Welke omgeving zoek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 06:10 



 
Profiel   

Stal Ter Denge in Losser?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 06:19 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Stal Ter Denge in Losser?


Lijkt me zeker een fijne stal. Hebben momenteel een wachtlijst. En krijg moeilijk tot geen contact met ze..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:11 



 
Profiel   

LuckyLuna schreef
_San87_ schreef
Stal Ter Denge in Losser?


Lijkt me zeker een fijne stal. Hebben momenteel een wachtlijst. En krijg moeilijk tot geen contact met ze..

Oh jammer. Ik ben er al een poos niet meer geweest, maar heb er heel goede ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:13 



 
Profiel   

Ik zou denken Stal Wiggers, maar volgens mij hebben zij ook een wachtlijst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen