Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:34

Bedoel je Horste Wronge?

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:49

Bedoel je de capriole?

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:02

Misschien moet je het henzelf eens vragen?

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:54

Volgens mij komen ze daar in de winter niet mega lang buiten maar helemaal zeker weet ik dat ook niet inderdaad neem contact met ze op .

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:36

Als er alleen maar over de geweldige faciliteiten wordt gesproken en over stapmolens, dan heb ik gelijk mijn twijfels over het buitenzijn, sociale contacten tussen paarden, en weidegang. Dit soort pensions zijn meestal mensenstallingen.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:39

Ik ben het met Lindsey eens. Volgens is er weinig grond om ze los te laten. Tis een dressuurstal geworden. Ik praat niet uit eigen ervaring maar ben er vroeger geweest vanuit de verenigingslessen en met wedstrijden. Als ze buiten komen dan is het niet lang.

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:59

Misschien als je in de buurt van Haaksbergen wat zoekt dan zou je eens in Neede bij stal Hermelink kunnen kijken? Ik moet wel zeggen dat ik niet weet hoe het er daar aan toe gaat maar ik heb nog nooit iets negatiefs gehoort.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 13:14

Nadeel van Hermelink is dat ze eigenlijk geen weide hebben. Paarden komen wel buiten maar ook niet lang. Hebben verder wel goeie faciliteiten voor de ruiters, binnenbak, stapmolen dacht ik en een buitenbak. Echter daarin staan ook regelmatig gewoon paarden in. Men rijdt daar eigenlijk altijd in de binnenbak.

laura_kr
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-02-24

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 21:10

Ik schuif eens bij dit topic aan

Voor mijn KWPN ruin van bijna 9 ben ik namelijk op zoek naar een stal rond 30min van Overdinkel.
Eisen zijn een beetje wat iedereen hier zoekt denk ik:
- in de zomer de hele dag weidegang in groepjes
- in de winter minstens een halve dag op de paddock als er geen weidegang mogelijk is
- goed voerbeleid (niet maar twee keer per dag een kleine portie hooi oid)
- binnenbak (minimaal 20x40) een pré
- buitenbak (minimaal 20x40), die (bijna) altijd goed is om in te rijden, zeker als er geen binnenbak is
- mogelijkheid om te longeren
- goede bodem die dan ook regelmatig wordt onderhouden
- springmateriaal
- uitrijmogelijkheden aanwezig

Het mag een grotere stal maar zeker ook een kleinschalige stal zijn. Ik ben bereid wat dingen zelf te doen, eigen voer klaar te zetten, wekelijkse diensten over te nemen of in het weekend eens te helpen. Maar aangezien ik soms dagen heb dat ik het vanwege werk niet naar stal red en mijn paard dan een rustdag krijgt, wil ik dingen zoals uitmesten, binnen- of buitenzetten en voeren niet elke dag zelf moeten doen. Dus wel richting volpension...

Waarschijnlijk ben ik nog de helft vergeten op te noemen

Kom zelf niet uit de buurt, dus vind het nog lastig stallen te weten te komen en dan ook nog de goede stallen daartussen uit te vissen. Wellicht dat jullie wat ideeën hebben waar ik eens kan kijken voor stalling.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 22:25

Heb je al eens in De Lutte gekeken, bij het Hoefijzer? In de tijd dat ik er zelf stond voldeed het zeker wel aan je eisen, maar in alle eerlijkheid: dat is al jaren geleden. Maar zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:35

Laura_kr: Stal Wiggers aan de Hoge Boekelerweg 301.
Dat is voor jou vanuit Overdinkel wel goed te doen. Ik weet niet precies of ze kunnen bieden wat jij wil, maar je kan altijd kijken/informeren.

Wat verder weg voor jou is stal Pegge in Hengelo. Die komen aardig in de richting met wat jij wilt.

laura_kr
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-02-24

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:13

Het Hoefijzer kende ik nog niet, zal ik eens kijken. Pegge heb ik laatst van een kennis gehoord en wou van week eens benaderen.

Bij Wiggers had ik al eerder eens gevraagd omdat dat idd mooi in de buurt is. Maar ze hebben een lange wachtlijst. Ik hoef mijn paard gelukkig niet met spoed te verhuizen maar wil toch weten waar ik aan toe ben bij een stal en dan niet eerst erg lang op een wachtlijst staan en niet weten wanneer ik er een plek zou kunnen krijgen. Toen ik er was kijken leken de stallen nog redelijk klein. Mijn paard is 1,75m dus is wel een beetje ruimte in zijn stal nodig.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:06

Speelde inderdaad wat persoonlijks, waarna er 1 pensiongast is weggestuurd. Verder onderling tussen de klanten geen gedoe hoor, zeker geen escalaties :') En ook geen flink verloop, anders was de enorme wachtlijst wel wat geslonken. Dus ik zou een stal zeker niet afschrijven op basis van lekker aangedikte juice, al geef ik je met de wachtlijst weinig kans dat je er op korte termijn tussen komt.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:24

Denk op grotere stallen dat er wel meer gepraat wordt. Er zijn in de omgeving ook veel stallen gestopt. Denk dat stallen nu ook mensen hebben die echt niet bij elkaar passen (ergens noodgedwongen door weinig plek), dan krijg je wel gezeik.

Ambervt
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:44

Voor mijn paard van 21 zoek ik een plekje waar zij van haar pensioen kan gaan genieten.

Ik zoek in de omgeving van Losser/Oldenzaal/de Lutte/Hengelo Noord/ Enschede zijde van Losser.

Liefste 24/7 weidegang met mogelijkheid tot schuilen.
Graag wel samen met een ander paard/pony’s

Buitenbak etc is niet noodzakelijk want ze gaat met pensioen.

weet iemand iets?
Stal Pegge en stal Twekkelo is bekend.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:56

Stal ‘t hoefijzer in de lutte?

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:43

Tja, wat zal ik zeggen? Ja, het is zeker een ding en niet alleen op de grote stallen. En ook niet alleen de stal eigenaren.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:49

Nee ook op kleine stallen gebeurd het zeker. Aan de kant van de pension eigenaar: mensen zijn momenteel ook wel echt veeleisend, kosten hoog en het houdt qua stalkosten omhoog gooien ook een keertje op.

Hopelijk vind je een mooi plekje. Op de facebookpagina stalling Overijssel wordt ook veel in de omgeving nog wel aangeboden. Misschien daar eens op kijken!

laura_kr
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-02-24

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:32

Ik heb tot nu toe nog geen plek voor mijn paard gevonden maar in de Facebook groep "Stalling en of weidegang Overijssel" binnen een week op twee advertenties in mijn dorp gereageerd en ga er de komende dagen kijken. Het zijn kleinere stallen bij mensen aan huis, dus hopelijk is een van de twee een beetje wat ik zoek zodat mijn paard en ik wat meer tot rust komen dan op de grote stal waar we nu staan.

Voor mensen die zoeken lijkt het mij dus echt een aanrader een post in deze groep te zetten en ook de andere posts in de gaten te houden. Uiteraard is het natuurlijk altijd een kwestie van geluk dat iets passends langskomt.

Keep your fingers crossed for me and my horse!