Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sophie_ella
Berichten: 11
Geregistreerd: 05-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 18:43

Dag allemaal.
Ik wil binnenkort mijn paard naar deze regio verhuizen. Ik heb er meerdere, maar zou er minimaal 1 graag mee hier naartoe willen nemen.
Ik zoek eigenlijk hetzelfde wat iedereen hier zoekt: ruime stallen, veel weidegang, onbeperkt ruwvoer, goede rijmogelijkheden.
Zijn er nog mogelijkheden bijgekomen of afgevallen hier in de buurt?

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 17:46

Hoi hoi,

Toch even benieuwd of er wat nieuws is. Wij zijn namelijk nog steeds opzoek!! :(

sophie_ella
Berichten: 11
Geregistreerd: 05-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:03

LuckyLuna schreef:
Hoi hoi,

Toch even benieuwd of er wat nieuws is. Wij zijn namelijk nog steeds opzoek!! :(



Ik heb ook nog niets gevonden helaas. Het blijkt erg lastig momenteel. Wellicht kunnen we elkaar op de hoogte houden.

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 18:58

Sophie_ella dat lijkt me fijn!

Wiggers lijkt me nog steeds erg fijn maar die wachtlijst is niet te doen..

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:47

Crosskip schreef:
daantje31 schreef:
Ben benieuwd of jullie, welke al bekend zijn in de regio, mij kunnen helpen.
Ik ben voornemens om richting Twente, Enschede, Hengelo te verhuizen en ik wil natuurlijk mijn paardenbeest meenemen.
Nou heb ik wel een paar harde eisen:

Gehele jaar weidegang en dan het liefst in een groep, aangezien hij nogal van spelen houdt
Goed en ruim voldoende ruwvoer en voldoende stalbedekking
Stal min 3 bij 3
Goede bak
Uitrijmogelijkheden zouden zeer welkom zijn.

Ik heb een auto, dus een stukje rijden voor een goede plek is geen probleem
Stallingsprijs is niet zo belangrijk voor mij, goede plek wel.

Heb al gelezen dat het een lastige regio is, maar wil me toch alvast oriënteren.
Stallingen waar ik absoluut niet moet staan, zijn ook welkom via pb.


Misschien wat uit de richting, maar Stal Roerink in Buurse biedt dit...
Er zijn wel wat beperkingen in openingstijden (vanaf 10 uur en op feestdagen beperkter open), maar als je je daarin kunt vinden, dan is dit een super stalling.
Er zijn 2 groepen (merrie en ruinen) en die staan beide in een grote weide. Zorg voor paard is prima!


En helaas stopt Stal Roerink er mee per 1 december. 17 paarden zijn op zoek naar een nieuw plekje. Sommigen hebben al wat gevonden, maar het is niet makkelijk. Mocht iemand nog wat weten... bij voorkeur Haaksbergen/Buurse/Rekken evt. Eibergen? Ik hoor graag!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 12:02

Stal Scholten heeft stallen vrij momenteel. Ligt in Beckum, dus wellicht net wat te ver uit de richting als je vanuit Buurse komt.

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 13:49

Die ligt achter het wapen van Beckum toch?
Volgens mij gaan 3 stalgenootjes daar naar toe.
Maar is voor mij inderdaad wat uit de richting... deze stalgenoten komen uit Enschede/Haaksbergen, dus dan is het wat makkelijker.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 14:07

Weet iemand hier iets over Stal Driene in Hengelo?

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:22

Heb je al eens gezocht via facebook? Via een aantal paarden groepen vind je ook het een en ander. Ik zag Neede trouwens niet in het lijstje, in die omgeving zitten wellicht ook nog wat geschikte plekken

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:11

Yep, heb al wat lijntjes uitstaan en sta ook wel op de wachtlijst bij 1 stal, maar veel weidegang liefst in grote weide is ietwat uniek (en dan moet er ook nog plek zijn).

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:16

Daarom noem ik deze omgeving, je komt het daar nog wat vaker tegen dat rondom de steden ;)

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:30

IndianSu schreef:
Weet iemand hier iets over Stal Driene in Hengelo?


Wat ik ervan weet is dat het een prima stal is, mooie ligging direct bij het bos. Pegge is iets verder, en daarvan is de buitenstalling prima mits je paard gras kan verdragen in de zomer. Het gebruik maken van de prima rijbakken is een optie. Als je van buitenrijden houdt is het perfect.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:58

Dankjewel voor je reactie! Pegge ken ik idd, in een ver verleden ook eens gestaan maar dat is niks voor mijn paard i.v.m. teveel gras. Nu ben ik pas verhuisd en woon op loopafstand van Driene. Ik vind het er erg goed uitzien, maar ik kan er online maar weinig over vinden. Ik sta nu privé en helemaal fantastisch voor mijn paard, alleen relatief ver rijden en de uitrijmogelijkheden zijn niet super. Dus ik ben het een en ander aan het afwegen.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:31

Je kan bij Pegge er ook voor kiezen om je paard 2 uurtjes ( in de zomer) op de wei te hebben, ipv van de hele dag. Of anders in de paddock op zand. In overleg is daar best veel mogelijk hoor. Je kan altijd vragen of er andere mogelijkheden zijn.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:13

Buiten die 2 uurtjes staan ze dan op stal. Dat is voor mij geen optie.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:20

Ik heb bij Stal ter Denge in Losser gestaan. Inmiddels al jaren niet geweest maar heb daar wel met veel plezier gestaan destijds, enige nadeel voor mij was dat de paarden in groepen buiten stonden en je zelf hooi moest voeren. Weet niet hoe het daar nu is. Verder reed je vanaf daar zo het bos in en goede bodems in de rijbanen.

Daarna bij Stal Twekkelo gestaan met 2 paarden, we hadden daar 2 grote fijne stallen naast elkaar in een hoekje apart van de rest, met luik. Voordeel voor mij was dat ze apart konden lopen in de wei en genoeg ruimte om te trainen. Zelf zoveel hooi geven als je wilde, bodem van de binnenbanen wel erg slecht en alles was een beetje houtje touwtje.

Ik heb inmiddels de paarden al 3 jaar aan huis dus er zal her en der vast wat veranderd zijn maar heb op beide stallen wel met plezier gestaan!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 20:49

Ik heb vroeger (echt al heel lang geleden) bij het Hoefijzer gestaan in De Lutte, maar heb geen idee hoe het daar inmiddels is. De reden dat we daar zijn vertrokken is omdat we niet echt blij werden van een aantal dingetjes, maar volgens mij heeft de eigenaar de boel inmiddels overgedaan, dus het kan goed zijn dat er veel veranderd is. Ook hadden we regelmatig te maken met een huurder die overmatig beslag legde op de binnenbak, maar dat is nu niet meer. Wat vermoedelijk niet veranderd is, is dat het daar steeds lastiger werd met buitenrijden. Natuurmonumenten stond nergens ruiters toe, strooide met boetes en het is daar wel erg druk met toeristen.

Daarna zijn we naar Stal Timbo gegaan in Rossum. Dat veranderde helaas niet in hun voordeel en paste uiteindelijk niet meer goed. O.a. te weinig buiten in de winter.

Ik vond het lastig in die omgeving en daarom raad ik mensen ook aan om op andere plekken te kijken, daar is vaak echt meer mogelijk. Zowel in het welzijn van het paard (zo is het hier in de omgeving van Neede de normaalste zaak van de wereld dat paarden ook in de winter de hele dag op de wei staan, indien nodig met extra hooi), als in faciliteiten en uitrijmogelijkheden.

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:47

Zwolle is echt te ver weg zeker?

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:34

Nickeltje schreef:
Zwolle is echt te ver weg zeker?


Yep, helaas wel!

Priscilla27
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-11-15
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:56

Ik weet niet wat je precies zoekt maar ik heb misschien nog wel een stal over in de buurt van Rekken.

sophie_ella
Berichten: 11
Geregistreerd: 05-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:41

Ik heb nog niets geschikts gevonden hier. Zijn er nog nieuwe tips?

sophie_ella
Berichten: 11
Geregistreerd: 05-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:00

*knip*

Wauw dat klinkt heel mooi en bijzonder! Voor ons inderdaad wel echt te ver weg helaas. Wellicht dat iemand anders hier interesse heeft.
Succes!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 30-03-24 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderd bericht verwijderd

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:56

Ik zou voor de juiste match (merrie) een plekje vrij hebben op een privé plekje in Haaksbergen. Pb voor info bij interesse :o

sophie_ella
Berichten: 11
Geregistreerd: 05-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:01

Colinda20 schreef:
Ik zou voor de juiste match (merrie) een plekje vrij hebben op een privé plekje in Haaksbergen. Pb voor info bij interesse :o


Ik stuur je even een pb

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:28

Welke bedoel je?