Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ring van paardenhaar?

 
Profiel   

Hoi Bokt,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met ringen van paardenhaar en dan vooral met het langdurig dragen hiervan.

Vanmiddag laat ik mijn paardje inslapen, en ik ga een pluk haar afknippen waar ik wat moois van wil laten maken.

Ik wil graag een ring (en een hangertje) omdat ik die veel zal dragen, in tegenstelling tot een armband. Het schoot me alleen wel te binnen dat ik niet weet of dat wel kan. Ik zou hem ieder dag om willen hebben, maar gaat dit met dingen als handen wassen, stalwerk etc? Zelf zat ik te denken om de haren in hars of resin te laten zetten om zo de haren te beschermen, maar daar lees ik verschillende verhalen over.

Zijn er hier mensen die zo'n ring hebben en hem langdurig/intensief dragen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 12:08 



 
Profiel   

Ik heb hier een ring van mijn overleden merries. Ik heb de ring een kleine 2 jaar niet meer afgehad. Na het eerste jaar moest hij terug om het hars weer goed en netjes te maken. Toen ik in het 2e jaar zag na ongeveer een half jaar dat het weer begon heb ik de ring eerst nog een tijdje om mijn nek gehad maar erna aan de muur gehangen omdat ik als de dood was hem zo kwijt te raken, daar hangt die nu ruim 3 jaar later nog steeds.

Ik moet zeggen dat ik het heel fijn heb gevonden dat ik zo de eerste periode ze altijd bij mij had, het was een gigantisch gat waar ik in gevallen was (tegelijk in laten slapen) en nu 5 jaar later heb ik dat niet meer nodig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 12:34 



 
Profiel   

Ik heb ook een ring met haar van mijn overleden merrie. De haren waren van slechte kwaliteit, omdat de merrie nog gerold had waren ze enorm vies. Bij het inslapen heb ik de vlechten afgeknipt, in een zak gedaan en ik heb er een hele tijd niet naar durven kijken. Dat kwam de kwaliteit van de haren niet ten goede, dus ik had weinig andere keuze dan de haren in hars te laten inleggen. Voor een vlechtwerk waren de haren echt al te broos.

Ik de ring een jaar lang bijna dagelijks gedragen. In de zomer soms wat minder, met warmte zwellen mijn vingers nogal snel op en dan wordt ie me snel te strak. De hars ziet er nog prima uit, echt bijna als nieuw nog. De maakster van de ring gaf wel aan dat het bij veelvuldig gebruik nodig kan zijn de hars te laten bijwerken, maar dat is bij mij dus nog niet nodig geweest. Ik doe de ring overigens wel af met zwemmen en schoonmaken, maar heb hem bij de paarden wel regelmatig nog om.

Inmiddels heb ik net als neetoch minder de behoefte de ring te dragen. Ik viel ook in een enorm gat, miste haar intens, miste de dromen en plannen die ik had. Ondanks dat ik snel een nieuw maatje vond, bleef dat gemis intens. En toch, ineens, van de een op de andere dag, gingen de scherpe randjes eraf. Er kwamen meer plannen met ons nieuwe maatje en nu hebben we zelfs zicht op een nieuwe merrie om alsnog onze fokdromen te gaan verwezenlijken. Daarmee is ook de behoefte om de ring te dragen minder geworden, maar ik ben nog altijd enorm blij dat ik de ring heb laten maken. Zo heb ik toch een stukje van haar en op belangrijke momenten of als ik haar toch ineens heel erg mis, heb ik toch de neiging haar te dragen, zodat ze er toch een beetje bij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:04 



 
Profiel   

Met hars werk ik niet dus daar kan ik je niet zoveel over vertellen behalve dan dat je met hars kans hebt op verkleuren en dof worden. Tevens zie je met hars minder de structuur van het haar.

Ringen zonder hars kun je ook prima intensief dragen. Wat belangrijk is, is dat je het sieraad niet te warm laat worden. Bij een hoge temperatuur wordt de lijm zacht en daarmee kwetsbaar. Dus geen heet water er op en leg hem ook niet in de zon weg. Wil je hem niet af doen met handen wassen en douchen dan dien je de haren te verzorgen met een olie. Wanneer de haren uitdrogen zullen ze eerder slijten/breken. Doe hem dan dus ook altijd af wanneer je met een schoonmaakmiddel werkt.
Stalwerk e.d. gaat prima.
Wanneer je zorgt dat je voldoende haar bewaard kan er altijd een nieuwe vlecht ingezet worden wanneer er toch slijtage optreedt.

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:29 



 
Profiel   

Sterkte met deze beslissing.

Ik heb 2 ringen, ondanks dat de mijne nog leeft maar ik draag ze regelmatig.
1 zilveren en 1 stainless steel.
Beide vind ik fijn maar door het afvallen zit de stainless steel mij fijner.

Met douchen deed ik ze wel altijd af.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:29 



 
Profiel   

Ik heb een ring met haar van mijn twee overleden pony's, en ik draag hem dagelijks. Ik doe hem wel af met handen wassen, douchen en als ik naar stal ga. Er zit een wit vlechtje in, en dat wordt toch wel snel grauw. Ze zitten bij mij niet in hars. Ik ben er echt heel voorzichtig mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:30 



 
Profiel   

Mando, die steenless steel van jou is prachtig! :D

Ik zou ook een ring met haren van de paarden willen, maar ik wil geen "Klazien-uut-Zalk"-versie van de ring (ring aan ring af ring aan ring af). Dat weerhoudt me er dus echt van om er eentje te laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:52 



 
Profiel   

Ik heb een gouden ring met paardenhaar en draag deze nu ruim 2,5 jaar dag en nacht. De ring ziet er nog perfect uit. Ik heb ook een hanger en een gevlochten armbandje. Die draag ik niet dagelijks maar ook deze zien er nog super uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:59 



 
Profiel   

Ik heb een ring (zonder hars) en een bedel. De ring ben ik een aantal jaar geleden kwijt geraakt tot mijn grote spijt. Gelukkig leeft pony nog steeds. Ik heb vorig jaar een bedel gekregen voor aan mijn Pandora armband. Hier ben ik onwijs blij mee. De ring had ik veel om maar met douchen, slapen en schoonmaken deed ik hem af. Daar vond ik hem te dierbaar voor.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 14:07 



 
Profiel   

Ik heb die van mij bij Paard & Ring besteld, en ben er nog altijd super blij mee! Ook met een hars laagje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 14:18 



 
Profiel   

Ik heb een gouden ring met een dun vlechtje paardenhaar ingelegd (zonder hars), deze komt van makedreamz. Na 6 jaar veel dragen is hij nog steeds prachtig en de vlecht is nog steeds mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 14:21 



 
Profiel   

ik heb een ring van paardenhaarsieraad, maar die is helaas te groot geworden (of mijn vingers zijn dunner geworden). Ik deed hem altijd wel af met handen wassen, douchen, schoonmaken, slapen.
[ img ]

Zo'n bedel voor aan de Pandora armband vind ik wel interessant, waar heb je die laten maken Yennie?

Mijn paard is 3 jaar geleden ingeslapen, maar ik heb de staart nog bewaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 14:42 



 
Profiel   

Morrie schreef
Zo'n bedel voor aan de Pandora armband vind ik wel interessant, waar heb je die laten maken Yennie?

Mijn paard is 3 jaar geleden ingeslapen, maar ik heb de staart nog bewaard.


Ik heb hem gekregen maar hij is volgens mij gemaakt bij paardenhaarsieraad. Ik had mijn ring daar ook van en erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 19:22 



 
Profiel   

Tnx ik ga eens contact met ze opnemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 19:27 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik ben niet van plan de ring met douchen of slapen om te houden. Het is vooral dat ik gedurende de dag veel mijn handen was, waardoor ik twijfelde.

Grauw worden ben ik niet zo bang voor, het zijn zwarte haren.

Ondertussen heb ik ook contact opgenomen met iemand die ringen maakt met wie ik verder ga kijken wat het moet gaan worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 12:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen