Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen stal de Ronde

 
Profiel   

Goedemorgen,

Momenteel om me heen aan het kijken naar stalling. Hier in de regio (Spijkenisse) is er echt bijna niks te vinden. Stal de Ronde lijkt qua faciliteiten heel mooi, maar hoe is het daar echt, en komen de paarden zomer en winter buiten?

Alternatief is m'n paard in regio Amersfoort, daar weet ik genoeg. Hoor graag :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 07:45 



 
Profiel   

Bijna niets te vinden in de buurt van Spijkenisse? Ik zit zo al op 10 wat grotere stallen in de buurt.
Waar moet het aan voldoen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 15:08 



 
Profiel   

Het blijft nagenoeg altijd steken op in de winter buiten. Dat gebeurt of niet, of een uurtje of ze staan in de bagger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 15:10 



 
Profiel   

Tja je hebt hier wel te maken met klei. In Piershil zit een stal met alleen buitenbak maar wel veel paddocks en weiland. Is met de pont niet zo ver.
In Hellevoetsluis komen ze volgens mij ook veel buiten, ook in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 15:12 



 
Profiel   

Als je wil dat ze in deze regio ook in de winter buiten komen kan je het beter richting Oostvoorne / Rockanje zoeken.
Ik heb enorm geluk met een super fijne plek waar ze zomer en winter naar buiten gaan in die omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 15:19 



 
Profiel   

EllyC schreef
Tja je hebt hier wel te maken met klei. In Piershil zit een stal met alleen buitenbak maar wel veel paddocks en weiland. Is met de pont niet zo ver.
In Hellevoetsluis komen ze volgens mij ook veel buiten, ook in de winter.


Ja snap ik, maar ik vind het vooroorlogs om een paard in de winter veel binnen te houden. Gelukkig ook optie omgeving Amersfoort.

Ik heb daar ook wat op de lijst staan Marss, zal nog eens verder zoeken. Bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 17:43 



 
Profiel   

Zeker in de omgeving brielle, oostvoorne en rockanje is veel te vinden met zomers en winters buiten.

Helaas is het hier in de regio wel vaak zo dat als je ze in de winter buiten wilt hebben je geen binnenbak hebt.

Stal de Ronde is wel groot. En in de winter worden ze niet buitengezet. Dit zal je zelf moeten doen. Helaas is het een grote stal..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 02:04 



 
Profiel   

In de winter staat het meestal buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 11:08 



 
Profiel   

DinaxUllie schreef
Zeker in de omgeving brielle, oostvoorne en rockanje is veel te vinden met zomers en winters buiten.

Helaas is het hier in de regio wel vaak zo dat als je ze in de winter buiten wilt hebben je geen binnenbak hebt.

Stal de Ronde is wel groot. En in de winter worden ze niet buitengezet. Dit zal je zelf moeten doen. Helaas is het een grote stal..

Dat valt tegen hoor.
Ik woon er en kan nog steeds niet geschikts vinden.

Mijn paard staat op de Ronde, in de winter komen ze daar in principe niet buiten tenzij je ze zelf even in de paddock zet.
Gelukkig heb ik iemand die haar elke dag buiten kan zetten overdag, en zet ik haar zelf savonds nog even buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:06 



 
Profiel   

Ja dat valt voor mij af helaas. Ik wil niet alle dagen van iemand anders afhankelijk zijn en sowieso vind ik 1-2 uur in de paddock veel te weinig.

Valt echt tegen hier :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:08 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Ja dat valt voor mij af helaas. Ik wil niet alle dagen van iemand anders afhankelijk zijn en sowieso vind ik 1-2 uur in de paddock veel te weinig.

Valt echt tegen hier :n

Ik betaal diegene dus eigenlijk is het haar werk zeg maar :')
Maar ik vind dat erg ook weinig hoor, ze staat er overdag meestal 2 a 3 uur in en dan in de avond nog even.
Er zijn hier niet heel veel opties in de omgeving.

Succes met de zoektocht ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:16 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
DinaxUllie schreef
Zeker in de omgeving brielle, oostvoorne en rockanje is veel te vinden met zomers en winters buiten.

Helaas is het hier in de regio wel vaak zo dat als je ze in de winter buiten wilt hebben je geen binnenbak hebt.

Stal de Ronde is wel groot. En in de winter worden ze niet buitengezet. Dit zal je zelf moeten doen. Helaas is het een grote stal..

Dat valt tegen hoor.
Ik woon er en kan nog steeds niet geschikts vinden.

Mijn paard staat op de Ronde, in de winter komen ze daar in principe niet buiten tenzij je ze zelf even in de paddock zet.
Gelukkig heb ik iemand die haar elke dag buiten kan zetten overdag, en zet ik haar zelf savonds nog even buiten.


Die omgeving gaat vaak mond op mond en je moet de plekjes kennen zeg maar.
Zelf eerst in Tinte ergens gestaan (nu niet meer bestaand) en daarna in Oostvoorne bij iemand aan huis.
Ik ken meerdere mensen die in Rockanje staan met jaarrond weidegang of winter paddock met hooi.

Soms lever je wel in qua faciliteiten en heb je een mindere bak zeg maar.

Je zou kunnen kijken bij Henk de Wit in Rockanje of Speelpenning in Zwartewaal. Beide staat nu op marktplaats.

Succes! Het is niet makkelijk in die omgeving maar zeker niet onmogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 21:07 



 
Profiel   

Billy heeft daar 1 of meerdere paarden staan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 21:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen