Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht: Oude dag, permanente weidegang/natuurgebieden

 
Profiel   

Wat denk je van Spanje? Een vriendin heeft haar Tinker daarheen laten verhuizen voor zijn gezondheid. Het paard vond het geweldig! En het blijft jouw paard.
https://www.paardinnoodspanje.nl/paard-met-pensioen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 17:49 



 
Profiel   

Babootje schreef
Dat vind ik echt heel redelijk.


En dat is echt heel "krap" berekend...
Sws komt bij ons de hoefsmid echt best "vaak" ik wil echt niet bij de hoefsmid sparen.
Dus 10 x per jaar dus alle 5-6 weken is hij er.
Naja en wormenmiddel 3 kuren + mestonderzoek is ook wel een kostengrapje

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 18:38 



 
Profiel   

Zou Frankrijk een optie zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 18:59 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Ik hevel alles even door naar de eigenaresse. Spanje is denk ik een tikkeltje te ver, maar ook die heb ik doorgegeven. En lizy, als je meer info hebt over Frankrijk hoor ik het graag!

Sorry dat ik niet overal diep op in ga, ik maar uiteindelijk niet de keuze, maar als ik meer weer neem ik even de tijd om te reageren over de plannen en de priveberichten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:53 



 
Profiel   

Ik weet een plekje in Friesland
In een natuurgebied met toezicht.
Ik dacht bij de zomerdag 65 euro bij de winterdag 90 euro maar pin me daar niet op vast

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:58 



 
Profiel   

Ik heb 2 paarden op pensioen in Spanga. 20 hectare grond en de paarden kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten willen staan. Altijd ruwvoer en/of gras beschikbaar. Je bent 24/7 welkom. Hoefsmid, dierenarts etc wordt voor je geregeld. Ik betaal 125 per paard per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 22:36 



 
Profiel   

Mijn gepensioneerde haf heeft bij de Lindehoeve gestaan in Emst. Mooie, fijne plek. Helaas door zomereczeem daar weggegaan. Als hij geen eczeem zou hebben, dan had hij er nog gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 09:18 



 
Profiel   

Citaat
Het zegt naar mijn idee al genoeg dat de paarden niet gewoon maar verkocht of weggegeven worden met alle risico's van dien. Er is echt hart voor deze dieren, maar ze hebben gebreken en de eigenaresse kan ze niet langer goed zelf verzorgen ivm leeftijd en ruimte. En voordat we gaan roepen 'dat had je 17 jaar geleden al kunnen weten': Er is sprake van een ongeluk wat de verzorging aanzienlijk heeft bemoeilijkt. Ik en anderen hebben in de tussentijd geholpen te zorgen voor deze paarden. Maar soms houdt het ergens op een gegeven moment op, in dit geval voor meerdere partijen.


Dit dus. Wij hebben om gezondheidsredenen 11 jaar geleden besloten om in Spanje te gaan wonen en we wilden onze paarden ook absoluut niet de handel in. In Nederland hadden we ze aan huis, maar ook dat is destijds verkocht. Onze paarden zijn in Frankrijk in pensioenpension (de ene was ook pas 9, maar was een krampentrekker met veel spanning) gegaan en hebben daar nog een aantal hele mooie jaren gehad. We konden komen wanneer we wilden. Wat betreft kosten: dat kon daar inderdaad voor een stuk minder dan het in Nederland gekost zou hebben. Prijs zal nu ongeveer overeenkomen met wat hierboven genoemd wordt, 125 euro per maand. Wij stonden bij Equine Pensions, er zijn diverse Bokkers met paarden daar volgens mij.

Neem inderdaad maar contact op met Lizy, ook zij kan je vast helpen als Frankrijk een optie is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 09:52 



 
Profiel   

https://www.drentsrusthuisvoorpaarden.nl/

Super plekje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 10:31 



 
Profiel   

Mijne staat bij equine pensions in Frankrijk, echt een super plek. Stabiele kudde, veel ruimte en toezicht.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 11:16 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Wat denk je van Spanje? Een vriendin heeft haar Tinker daarheen laten verhuizen voor zijn gezondheid. Het paard vond het geweldig! En het blijft jouw paard.
https://www.paardinnoodspanje.nl/paard-met-pensioen


Dan moet je paard het leven daar wel aan kunnen.
Paarden van bekende van mij hebben graatmager en verzwakt weer heel snel naar Nederland gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 18:54 



 
Profiel   

Ik zal wel een lompe boer zijn. Maar waarom een paard waar je niks meer kunt ergens naar toe doen, waar je hem nauwelijks of niet meer ziet. Daar moet je dan ook nog iedere maand voor betalen. Jij hebt er in geen enkel opzicht nog iets aan. En of een paard die niet gezond is gelukkig wordt om 365 dagen per jaar ergens op een weide te lopen, vraag ik me ook af. Verkoop hem dan aan iemand als gezelschapspaard oid zodat je weet dat hij goed verzorgd wordt en iemand er nog iets aan heeft. Of anders naar de eeuwige groene weide.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen