Plek voor paard gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PaardjesFan1
Berichten: 679
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Amstelveen

Plek voor paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 12:46

Hi lieve bokkers,

Binnenkort ga ik twee maandjes naar Barcelona om een taalcursus te doen. Nu heb ik helaas een paardje staan die niet in het vliegtuig past en dus moet achterblijven. Hij staat nu op Stal Wennekers, rondom Amsterdam en gaat elke dag wel naar buiten etc, maar het allerliefst heb ik een plekje voor hem waar hij bijvoorbeeld 2 maanden met allemaal andere paarden lekker kan spelen buiten etc en zelf ook vakantie kan vieren. Hebben jullie enig idee wat een goede plek zou kunnen zijn? . Nu ga ik wel van oktober tot half december en is het in NL erg koud om hem bijvoorbeeld op een land met andere paarden te zetten. Of zou dit prima kunnen? Alle suggesties/ideeën zijn welkom. Het is een 10-jarige KWPN.

Groetjes Laura en Gijs

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:55


belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Plek voor paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:57

Ik zou hem lekker op z’n vertrouwde plek laten staan als dat verder wel bevalt. Of wil je na die 2 maanden hem op z’n nieuwe plek laten staan? Verhuizen heeft impact op een paard. Niet doen als hij nu ook gewoon goed staat.

PaardjesFan1
Berichten: 679
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 13:02

belle_boef schreef:
Ik zou hem lekker op z’n vertrouwde plek laten staan als dat verder wel bevalt. Of wil je na die 2 maanden hem op z’n nieuwe plek laten staan? Verhuizen heeft impact op een paard. Niet doen als hij nu ook gewoon goed staat.


Als ik weg ga kunnen mijn verzorgsters helaas niet hem 7 dagen overnemen in de week. Hij staat minstens 2/3 uur per dag op een landje, maar als hij verder niet eruit wordt gehaald is dat veel te weinig helaas. Ook betalen we echt de hoofdprijs omdat hij een mega grote stal heeft, wat ook zonde zou zijn als ik daar zelf niet eens ben. Ik heb hem 2 jaar geleden ook op een land gezet voor 2 maanden en dat deed hem echt super goed, hij kwam helemaal relaxed terug. Helaas is die plek niet meer beschikbaar. Vandaar dat het echt beter uitkomt om hem ergens naartoe te brengen.

PaardjesFan1
Berichten: 679
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 13:03

Kidde schreef:
Je zou deze stal een kunnen benaderen: http://denoudenstal.nl/ Het is een pensioenstal, maar ik weet van een kennis dat ze ook wel aan vakantieopvang doen. Maar dan zou je eens moeten informeren of dat nog steeds zo is.

Deze stal kwam ik ook nog tegen: https://www.stalluxor.nl/paardenhotel/


Bedankt, ik zal er even naar kijken.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:04

belle_boef schreef:
Ik zou hem lekker op z’n vertrouwde plek laten staan als dat verder wel bevalt. Of wil je na die 2 maanden hem op z’n nieuwe plek laten staan? Verhuizen heeft impact op een paard. Niet doen als hij nu ook gewoon goed staat.

Helemaal mee eens! Hij komt daar toch geregeld buiten schrijf je? 2 maanden is ook niet lang,je kunt ook wel eens 2 maanden ziek zijn,in een verhuizing zitten of wat dan ook.Waardoor je niet naar stal zou kunnen.Vraag gewoon op stal of ze extra op hem kunnen letten terwijl jij er niet bent.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:05

Met een beetje pech is dat een hele natte periode en is het een behoorlijke overgang voor je paard van stal naar weide.

Als je dat voor m wil doen om hem zen te laten worden, dan zou ik daar toch een ander moment voor uitkiezen.

Het is maar voor een paar maanden. Heb je geen stalgenoten, staleigenaar die kan bijspringen?

PaardjesFan1
Berichten: 679
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 13:20

anjali schreef:
belle_boef schreef:
Ik zou hem lekker op z’n vertrouwde plek laten staan als dat verder wel bevalt. Of wil je na die 2 maanden hem op z’n nieuwe plek laten staan? Verhuizen heeft impact op een paard. Niet doen als hij nu ook gewoon goed staat.

Helemaal mee eens! Hij komt daar toch geregeld buiten schrijf je? 2 maanden is ook niet lang,je kunt ook wel eens 2 maanden ziek zijn,in een verhuizing zitten of wat dan ook.Waardoor je niet naar stal zou kunnen.Vraag gewoon op stal of ze extra op hem kunnen letten terwijl jij er niet bent.


2 uur per dag. Dat is niet genoeg voor een paard. Het gaat hem geen goed doen 2 maanden te blijven staan. Dat betekent dat hij 22 uur per dag binnen staat voor 4 dagen in de week. Het is een energiek paard wat veel te doen moet hebben. Ik ga over een week weg naar Italie en kan voor die tijd niet iemand vinden die hem opeens 2 maanden kan verzorgen en goed kan trainen, anders had ik dat wel gedaan. Hij is niet de makkelijkste.

PaardjesFan1
Berichten: 679
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: Plek voor paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 13:26

Hij hoeft overigens niet 24/7 op een wei te gaan staan. Paddock of overdag wei is ook prima. Misschien een soort paddock paradise of iets. Helaas ken ik daar ook geen van.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:28

PaardjesFan1 schreef:
2 uur per dag. Dat is niet genoeg voor een paard. Het gaat hem geen goed doen 2 maanden te blijven staan. Dat betekent dat hij 22 uur per dag binnen staat voor 4 dagen in de week. Het is een energiek paard wat veel te doen moet hebben. Ik ga over een week weg naar Italie en kan voor die tijd niet iemand vinden die hem opeens 2 maanden kan verzorgen en goed kan trainen, anders had ik dat wel gedaan. Hij is niet de makkelijkste.


2 uur per dag is ook weinig als je er zelf wel elke dag bent. Je kunt er ook voor kiezen om hem langer buiten te laten.
Als je over een week weg gaat was het misschien handiger geweest om eerder te bedenken wat je met je paard aan moest, en hem desnoods nog langer dan 2 maanden vakantie te geven zodat hij bij goed weer het land op had gekund. Dan is de stap naar het koude en natte weer alweer iets kleiner.

Amber_anne

Berichten: 6904
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:30

Ik ken de stal waar je nu staat en snap dat je hem daar niet twee maanden wilt laten staan als je er niet bent. Helemaal in de winter komen ze amper buiten.


Ik zou zoeken op pensioen plekken voor paarden en dan kijken of deze vakantie stalking aanbieden

Ik heb deze site nog gevonden
https://dewildtshof.nl/onze-paardenzorg/#paardenhotel

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:33

Amber_anne schreef:
Ik ken de stal waar je nu staat en snap dat je hem daar niet twee maanden wilt laten staan als je er niet bent. Helemaal in de winter komen ze amper buiten.


Ik ken de stal ook, sta er al 14 jaar. Als je wil, en een eigen landje hebt, kunnen ze naar buiten zolang als jij wil.

PaardjesFan1
Berichten: 679
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 13:34

Amber_anne schreef:
Ik ken de stal waar je nu staat en snap dat je hem daar niet twee maanden wilt laten staan als je er niet bent. Helemaal in de winter komen ze amper buiten.


Ik zou zoeken op pensioen plekken voor paarden en dan kijken of deze vakantie stalking aanbieden

Ik heb deze site nog gevonden
https://dewildtshof.nl/onze-paardenzorg/#paardenhotel


Top hier heb ik wat aan thanks

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:43

Je zou trouwens ook nog kunnen vragen of hij op het landje van Beek erbij kan. Ik weet niet wat daar de regels voor zijn, want dat is een redelijk vaste groep, maar voorzover ik weet is dat als enige groepsland altijd open. En mocht het dan alsnog superslecht weer worden of wat dan ook, dan kan ie altijd nog zolang het duurt in z'n eigen stal.

Amber_anne

Berichten: 6904
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:09

Sandra_H schreef:
Amber_anne schreef:
Ik ken de stal waar je nu staat en snap dat je hem daar niet twee maanden wilt laten staan als je er niet bent. Helemaal in de winter komen ze amper buiten.


Ik ken de stal ook, sta er al 14 jaar. Als je wil, en een eigen landje hebt, kunnen ze naar buiten zolang als jij wil.


Dat klopt alleen het landje is zo klein daar kan je paard niet elke dag een paar uur staan als je geen modder bende wilt. En als je het op deelt in stukken dan heb je eigenlijk gewoon een buiten stal

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:30

Amber_anne schreef:
Dat klopt alleen het landje is zo klein daar kan je paard niet elke dag een paar uur staan als je geen modder bende wilt. En als je het op deelt in stukken dan heb je eigenlijk gewoon een buiten stal


Er zijn er toch genoeg die dat zo doen, zonder opdelen, en ik heb nog nooit een modderbende gezien, zelfs geen echt kale landjes. Zeker niet in de periode tussen maart en oktober/november. Behalve dan op de paden tussen de landjes, maar daar staan ze niet in.
Mensen die in de winter hun paarden ook grotendeels op de dag op het land hebben doen vaak samen met hun landjes zodat die tussendoor telkens weer bij kunnen komen. Zo klein zijn die landjes ook weer niet, en elk geval groot genoeg voor een tot drie paarden. Er zijn toch heel wat meer paarden die het met flink minder moeten doen.
Ik wil alleen maar aangeven dat er heel veel mogelijk is als je maar wil.

Lys_PPA

Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Plek voor paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:28

Wellicht teveel uit de richting maar in Egchel (Noord-Limburg) is ook een 'vakantiestalling'. Daar komen ze veel buiten maar 's nachts binnen in ruime stallen.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Plek voor paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:38

Heb je op de stalling van ts geen wachtlijsten? Ik zou alleen een stalling opgeven als ik er toch niet tevreden mee was en eigenlijk toch weg wilde.Anders is een vakantietijd van 2 maanden toch gemakkelijk te overbruggen.Wat als na die 2 maanden je plek door een ander is ingenomen?Maar goed,ik ken de stal van ts niet en ik zit zelf in een ander deel van het land waar de omstandigheden anders zijn.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:40

anjali schreef:
Heb je op de stalling van ts geen wachtlijsten? Ik zou alleen een stalling opgeven als ik er toch niet tevreden mee was en eigenlijk toch weg wilde.Anders is een vakantietijd van 2 maanden toch gemakkelijk te overbruggen.Wat als na die 2 maanden je plek door een ander is ingenomen?Maar goed,ik ken de stal van ts niet en ik zit zelf in een ander deel van het land waar de omstandigheden anders zijn.

Bij veel stallen kan je een lege boxhuur betalen

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:51

Ja je kunt inderdaad je stal voor een beperkte periode reserveren. Dan betaal je een deel van je huur. Toendertijd (maar dat was in 2013) was dat 100 euro, nu weet ik het niet. En dan kun je in elk geval ook je landje aanhouden. Als je je stal opzegt loop je inderdaad (net zoals op veel andere stallen, zeker hier in de omgeving) het risico dat je 'm echt kwijt bent, en dat geldt dan ook voor je landje.