Trailerrenovatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessabo

Berichten: 250
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Haaksbergen

Trailerrenovatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 20:47

Aan alle Bokkers die hun trailer gerenoveerd hebben

Ik wil mijn trailer opnieuw schilderen en ben nu begonnen met alles wat eraf kan te verwijderen.

- hoe maak je in vredesnaam je bumper los als de moeren verroest zijn en de bouten van die bolkoppen
hebben zodat je dus niks tegen kunt houden? Bout draait dus mee Dit geldt ook voor bv de twee
bouten en moeren van het handvat op de voorkant. Iemand tips?

- weet iemand waar je van die deurprofielen kunt bestellen? Dus de rubberen rand die rondom de
deuropening zit, hoe heet dat precies en waar koop je dat?

- de sluitingen van de klep en de stang bevestigingen aan de binnenwand zijn erg verroest, is dit niet in rvs
verkrijgbaar? Of kun je die verroeste nog weer een beetje opleuken?

- zijn die knoppen voor de zeilrubbers nou dezelfde als die ze voor boten gebruiken?

- het opstapje aan de klep wil er ook niet af; moeren verroest en bouten draaien mee. Maar de kop
van de bouten zit onder het rubber van de klep en dat ga ik niet vervangen, is nog goed genoeg. Dus ik
kan er niet bij.

Ik weet precies wat ik wil doen, maar niet precies hoe ik dit soort dingen nou uit moet voeren
Welke handige Harry (of Harriette ) helpt me op weg?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Trailerrenovatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:56

Als je op internet op het merk van je trailer zoekt, kun je sowieso vaak passende onderdelen vinden. Doordraaiende bouten en moeren zul je al moeten slijpen en eventueel uitboren. Is de kwaliteit van je plaatwerk nog wel goed?

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Trailerrenovatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:32


Tessabo

Berichten: 250
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Trailerrenovatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 20:29

@Tessebes
Ja de wanden zijn nog prima voor zover ik kan beoordelen en ik heb 2 jaar gelden de bodem al laten vervangen.