Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel vragen voor pensionpony

 
Profiel   

Ik heb mijn paard en pony aan huis staan. 24/7 buiten met schuilstal en ruime paddock. Geen weiland helaas. Eigenlijk nooit nagedacht over een pensionpony erbij tot ik vandaag een oproepje zag van iemand die een plekje zocht. Ik heb voorheen mijn paard ook altijd in pension gehad zowel 24/7 buiten als 's-nachts op stal, van doe het zelf tot volpension,maar dat was in een heel andere regio dus ik heb echt geen idee van prijzen. Het gaat dus om het volgende:

24/7 buiten in een ruime paddock met schuilstal. Onbeperkt goed hooi.
Brok in overleg zelf kopen of via mij.
Rijbak met verlichting aanwezig.
Uitrij mogelijkheden, mits de pony goed verkeersmak is.
Paddock wordt alle dagen uit gemest.
Schuurtje beschikbaar voor het opbergen van de spullen.
Bijna altijd toezicht.
Het gaat om een D pony.

Wat zou ik hiervoor kunnen vragen? Regio Drenthe.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:36 



 
Profiel   

Denk 180 euro. Omdat er geen wei bijzit.
Zou toch tot de basis moeten behoren.

Onbeperkt voeren doet ook niet elk paard (met name pony’s) het goed op. Je zult dan weer moeten scheiden. Is er geen individuele stalling voor paar uur in de nacht?

24/7 buiten met schuilstal is erg mooi. Maar Dan moet het koppel goed passen. En als je geen wei hebt, zitten ze constant beetje te hangen bij de voerplek.

Geen antwoord op je vraag. Maar ik zou er in Drenthe niet veel meer voor geven dan 180 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:43 



 
Profiel   

kijk eerst zelf eens naar wat het jou extra zou gaan kosten.
En dan daar je prijs op gaan baseren

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:46 



 
Profiel   

Anomien schreef
Denk 180 euro. Omdat er geen wei bijzit.
Zou toch tot de basis moeten behoren.

Onbeperkt voeren doet ook niet elk paard (met name pony’s) het goed op. Je zult dan weer moeten scheiden. Is er geen individuele stalling voor paar uur in de nacht?

24/7 buiten met schuilstal is erg mooi. Maar Dan moet het koppel goed passen. En als je geen wei hebt, zitten ze constant beetje te hangen bij de voerplek.

Geen antwoord op je vraag. Maar ik zou er in Drenthe niet veel meer voor geven dan 180 euro.


Die van mij doen het al jaren prima op onbeperkt hooi. Onbeperkt is ook relatief he, ze zullen heus wel eens een uurtje zonder staan. Weiland als basis is onzin. Er zijn er genoeg die het juist niet goed doen op gras. En hangen rond de voerplek? Heb ik ze hier nog niet zien doen. Heb meerdere voerplekken en de drinkbakken staan ver bij het voer vandaan. Zie ze hier regelmatig heen en weer scharrelen in stap, draf en galop. Beweging genoeg. Bovendien zijn er maar erg weinig paarden die in het najaar en winter op de wei staan. Dan nog liever buiten hangen op de voerplek dan 20 uur in een box staan. Maar goed, dat is weer een heel andere discussie. Bedankt voor je feedback.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:53 



 
Profiel   

Mri schreef
kijk eerst zelf eens naar wat het jou extra zou gaan kosten.
En dan daar je prijs op gaan baseren



Dat ga ik zeker even uitzoeken. Maar hoe doe ik dat met de extra tijd die er voor mij in gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:54 



 
Profiel   

Er zijn genoeg paarden die het niet goed doen op een wei en beter op een paddock met hooi staan.

Klinkt als een mooi plekje. Dus eigenlijk bied je volpension aan huis, met rijbak en uitrijmogelijkheden? Of komen er voer-/merstbeurten bij? Hoe sociaal is jouw paard? Hoe groot is de paddock en is deze goed droog met slecht weer? Voer je in slowfeeders of gewoon los?
Ik zou tussen de 170 (bij voer-/mestbeurten) en 200 (volpension) denken.
Als het jou teveel tijd gaat kosten, zou je kunnen denken aan 3x per week een kruiwagen mest weghalen bijvoorbeeld en dat versleutelen in de prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:59 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Er zijn genoeg paarden die het niet goed doen op een wei en beter op een paddock met hooi staan.

Klinkt als een mooi plekje. Dus eigenlijk bied je volpension aan huis, met rijbak en uitrijmogelijkheden? Of komen er voer-/merstbeurten bij? Hoe sociaal is jouw paard? Hoe groot is de paddock en is deze goed droog met slecht weer? Voer je in slowfeeders of gewoon los?
Ik zou tussen de 170 (bij voer-/mestbeurten) en 200 (volpension) denken.
Als het jou teveel tijd gaat kosten, zou je kunnen denken aan 3x per week een kruiwagen mest weghalen bijvoorbeeld en dat versleutelen in de prijs.

Lijkt me idd een mooie prijs voor de mogelijkheden die het plekje te bieden heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:02 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Er zijn genoeg paarden die het niet goed doen op een wei en beter op een paddock met hooi staan.

Klinkt als een mooi plekje. Dus eigenlijk bied je volpension aan huis, met rijbak en uitrijmogelijkheden? Of komen er voer-/merstbeurten bij? Hoe sociaal is jouw paard? Hoe groot is de paddock en is deze goed droog met slecht weer? Voer je in slowfeeders of gewoon los?
Ik zou tussen de 170 (bij voer-/mestbeurten) en 200 (volpension) denken.
Als het jou teveel tijd gaat kosten, zou je kunnen denken aan 3x per week een kruiwagen mest weghalen bijvoorbeeld en dat versleutelen in de prijs.


Volpension of halfpension is beide bespreekbaar. Zowel mijn paard als shetlander zijn heel sociaal. De paddock is redelijk snel weer droog maar er is sowieso een stuk betegeld dus ze hebben altijd wel een plekje waar ze droog kunnen staan. Het zal mij niet teveel tijd gaan kosten, uitmesten moet ik toch. Hulp is welkom maar niet verplicht. Ik voor uit hooinetten / slowfeeders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:05 



 
Profiel   

Klinkt heel goed hoor :j
Zou een plekje zijn waar ik met mijn haflinger graag zou willen staan als ik op zoek zou zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:08 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Klinkt heel goed hoor :j
Zou een plekje zijn waar ik met mijn haflinger graag zou willen staan als ik op zoek zou zijn :D


Dank je wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:10 



 
Profiel   

Voor de regio Drenthe betaal je ongeveer 150 tot 200 euro voor een volpension plek. Ik denk dat je met 150 goed uit je kosten komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:22 



 
Profiel   

Klinkt als een fijne plek! In mijn regio zouden ze hier 200 - 250 euro voor vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:25 



 
Profiel   

Napie schreef
Voor de regio Drenthe betaal je ongeveer 150 tot 200 euro voor een volpension plek. Ik denk dat je met 150 goed uit je kosten komt

Dit is toch ook volpension?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:26 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Napie schreef
Voor de regio Drenthe betaal je ongeveer 150 tot 200 euro voor een volpension plek. Ik denk dat je met 150 goed uit je kosten komt

Dit is toch ook volpension?


Ja precies. Het is echt niet minder werk dan een paard op stal. Daar ben ik inmiddels wel achter :j
Ik zit zelf tussen de 175 en 185 te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:38 



 
Profiel   

Ik zit zelf in regio drenthe, en mocht dit zijn waar ik naar opzoek ben, vind ik 175/185 een prima prijs. En dan zou ik er ook echt wel af en toe een kruiwagen mest uit willen halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:50 



 
Profiel   

Als je alleen je kosten rekent ben je eigenlijk aan het werk voor niets. Het lijkt me redelijk als je daar ook iets voor rekent. Het kost je toch extra tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:54 



 
Profiel   

Niqui schreef
Als je alleen je kosten rekent ben je eigenlijk aan het werk voor niets. Het lijkt me redelijk als je daar ook iets voor rekent. Het kost je toch extra tijd.


Klopt, maar het is ook een stukje eigen belang. Nu sta ik altijd alleen en samen met iemand rijden is veel leuker. Hoeft niet altijd, maar zo nu en dan samen een buitenritje of zo. Bovendien hoop ik een back-up te hebben als ik eens een paar dagen weg wil, iets wat nu eigenlijk niet mogelijk is. Dat is me die paar extra drollen scheppen wel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:06 



 
Profiel   

Anomien schreef
Denk 180 euro. Omdat er geen wei bijzit.
Zou toch tot de basis moeten behoren.

Onbeperkt voeren doet ook niet elk paard (met name pony’s) het goed op. Je zult dan weer moeten scheiden. Is er geen individuele stalling voor paar uur in de nacht?

24/7 buiten met schuilstal is erg mooi. Maar Dan moet het koppel goed passen. En als je geen wei hebt, zitten ze constant beetje te hangen bij de voerplek.

Geen antwoord op je vraag. Maar ik zou er in Drenthe niet veel meer voor geven dan 180 euro.

Zoiets. In mijn omgeving heb je dit voor 160 euro,maar dan zit er geen rijbak bij.Er wordt helemaal geen hulp of werk van de klant verwacht.Daar staan dan wel paarden die niet meer gereden worden waardoor het ontbreken van een rijbak geen probleem is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:15 



 
Profiel   

Geen antwoord op je vraag. Maar ik zou er in Drenthe niet veel meer voor geven.
[/quote]
Zoiets. In mijn omgeving heb je dit voor 160 euro,maar dan zit er geen rijbak bij.Er wordt helemaal geen hulp of werk van de klant verwacht.Daar staan dan wel paarden die niet meer gereden worden waardoor het ontbreken van een rijbak geen probleem is.[/quote]

Dat is dus ook niet te vergelijken. Ik heb wel een bak. Helpen wordt bij mij ook niet verwacht. Dus dan denk ik dat ik tussen de 175 en 185 niet verkeerd zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:26 



 
Profiel   

Eerst zien of het klikt tussen de dieren zodat straks niet één van jou word buitengesloten en of het klikt met de eigenaar. Samen rijden, leuk met iemand waar je het goed mee kunt vinden maar een ramp wanneer je elkaar niet ligt, zowel op mens als paarden gebied .
Dus duidelijke afspraken maken in geval dat !

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:35 



 
Profiel   

bigone schreef
Eerst zien of het klikt tussen de dieren zodat straks niet één van jou word buitengesloten en of het klikt met de eigenaar. Samen rijden, leuk met iemand waar je het goed mee kunt vinden maar een ramp wanneer je elkaar niet ligt, zowel op mens als paarden gebied .
Dus duidelijke afspraken maken in geval dat !


Dat is sowieso een eerste vereiste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:37 



 
Profiel   

Dit klinkt als een droomplekje, dat is hier in de buurt echt niet te vinden helaas. Ik zou hier gerust rond de 190 voor betalen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen