Cursus basis dierencommunicatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Cursus basis dierencommunicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 12:29

Heeft iemand eerder zo'n cursus gedaan?
Lijkt mij echt heel interessant, maar vraag mij af of het ook echt lukt om contact te maken. En of je er echt wat aan hebt, gezien zo'n cursus wel een paar honderd euro kost.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:32

bren979 schreef:
Heeft iemand eerder zo'n cursus gedaan?
Lijkt mij echt heel interessant, maar vraag mij af of het ook echt lukt om contact te maken. En of je er echt wat aan hebt, gezien zo'n cursus wel een paar honderd euro kost.


Hoe zie je het in contact komen met dieren voor je? Wil je echt met ze praten? Want ik kan me nog niet voorstellen dat dit echt kan, en dat het meer een manier is om makkelijk geld te verdienen.
Mocht er iemand echt kunnen communiceren met dieren dan is dat een speciale gave die je van nature hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:33

Earth schreef:
bren979 schreef:
Heeft iemand eerder zo'n cursus gedaan?
Lijkt mij echt heel interessant, maar vraag mij af of het ook echt lukt om contact te maken. En of je er echt wat aan hebt, gezien zo'n cursus wel een paar honderd euro kost.


Hoe zie je het in contact komen met dieren voor je? Wil je echt met ze praten? Want ik kan me nog niet voorstellen dat dit echt kan, en dat het meer een manier is om makkelijk geld te verdienen.
Mocht er iemand echt kunnen communiceren met dieren dan is dat een speciale gave die je van nature hebt.

Bovendien communiceert elke diersoort op zijn eigen manier, dus ik kan me niet voorstellen dat je dat in een cursusje kunt vangen.

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:37

Ik denk dat dit een hele leuke cursus is voor de bedenker zijn of haar portemonnee :P

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 12:43

c_alsemgeest schreef:
Ik denk dat dit een hele leuke cursus is voor de bedenker zijn of haar portemonnee :P

Daar ben ik dus ook "bang" voor....


Dit staat er bij omschreven bij de cursus:
Wil je handvatten om te leren communiceren met dieren?
We gaan contact leggen met jullie eigen dieren. We werken met behulp van foto’s. Zo leer je basisvaardigheden die je later ook kunt gebruiken bij dieren die bij je in de buurt zijn, in levende lijve.

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Cursus basis dierencommunicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:45

Heel eerlijk, dat klinkt flink vaag..

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:45

bren979 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik denk dat dit een hele leuke cursus is voor de bedenker zijn of haar portemonnee :P

Daar ben ik dus ook "bang" voor....


Dit staat er bij omschreven bij de cursus:
Wil je handvatten om te leren communiceren met dieren?
We gaan contact leggen met jullie eigen dieren. We werken met behulp van foto’s. Zo leer je basisvaardigheden die je later ook kunt gebruiken bij dieren die bij je in de buurt zijn, in levende lijve.



Als je deze tekst leest, communicatie met dieren mbv foto's, en je kijkt hier even naar zonder roze bril.. Wat denk je er dan zelf van?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:47

Ik heb een keer met mijn paarden als 'voorbeeld' gediend voor een dergelijke cursus. Niet omdat ik er zo van overtuigd ben maar ik werd gevraagd, had tijd en wilde mijn paard graag laten wennen aan nieuwe omgevingen (jong paard).

Ik vond het allemaal maar braafjes, vaag, algemeen. Dat mijn 4-jarige baby meer 'energie' uitstraalt op een plek waar hij nooit is geweest dan mijn 13-jarige goedzak die met gemak over de kermis loopt en dus alles wel gezien heeft, dat had ik ook nog wel kunnen verzinnen.

Achteraf heb ik nog een verslagje gekregen maar ook daar stond eigenlijk niks nieuws in. Ik denk, als je dit wilt leren, dat je best gewoon tussen de paarden kunt gaan. Ik heb mijn paarden (en kat en hond ook) leren 'lezen' of begrijpen door er af geflikkerd te worden als ik niet naar hem luisterde. Is gratis en uiterst efficiënt.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Cursus basis dierencommunicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:53

Sorry ts, ik geloof er ook niet in. Lees je eens in over hoe paarden bepaalde dingen uiten via lichaamstaal (gespannen neusgaten, niet knipperen, richting van de oren, smakken, kauwen, etc. ) daar heb je meer aan. Als je een eigen paard hebt, die leer je na een paar maanden echt wel kennen. Mijn haflinger schiet bijvoorbeeld weg als ik over zijn grenzen ga, tja, daar heb ik geen cursus voor nodig om de volgende keer een stapje terug te doen.
Daarnaast, via foto's klinkt al helemaal als onzin... Nee, zou er niet je geld aan uitgeven. :)

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Cursus basis dierencommunicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:56

Ik geloof best dat er meer tussen hemel en aarde is.
En dat er mensen zijn die door het dier te 'omarmen' hier meer info uit kunnen halen.

Maar van een foto, nee daar geloof ik niet in. En al helemaal niet dat iedereen dit even met een cursusje kan leren.

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 12:57

Het gaat eigenlijk ook niet over de communicatie die ik met mijn paard heb. Dat vind ik duidelijk en makkelijker.

Meer om informatie over een kat en overleden hond te krijgen.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:00

Ik denk dat àls het al bestaat het een natuurlijke gave is die je niet via een cursus kan leren. Dus ik zou er mijn geld niet aan geven.

pateeke
Berichten: 2211
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Cursus basis dierencommunicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:45

Ik denk dat je uit foto’s wel wat kan leren over de communicatie van een dier. Het zijn stilstaande beelden en dus makkelijker te lezen dan in de situatie. Je kan aan de hand van verschillende foto’s, met het tijdstip en de context in acht genomen, een ethogram opstellen van je dier en dat kan zeker leerrijk en zijn.

Maar ik geloof persoonlijk niet in het feit dat je aan de hand van een foto contact kan leggen met een overleden dier dat dan bepaalde zaken naar jou zou communiceren. En ik geloof dus ook niet in de effectiviteit van zo’n cursus. Ja, je zal er mss mee leren bepaalde zaken van de lichaamstaal af te leiden… maar zelfs dat zou al een mooi resultaat zijn…
Vaak zijn zo’n dingen als communicatie met overleden dieren gebaseerd op vage uitspraken die meestal wel kloppen en op het lezen van de mens die advies vraagt (en zaken afleiden uit wat die prijs geeft)

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Cursus basis dierencommunicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:00

Ik denk wel dat er via foto het een en ander gevoeld kan worden.
Ook wel wel dat mensen dit kunnen leren. Maar ik denk dat een natuurlijke aanleg daarvoor veel verder kan voelen dan iemand die dat moet leren.
Maar hier op bokt kom je alleen maar de tegenhangers tegen.
Dus hier ga je je antwoord niet vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:42

DuoPenotti schreef:
Ik denk wel dat er via foto het een en ander gevoeld kan worden.
Ook wel wel dat mensen dit kunnen leren. Maar ik denk dat een natuurlijke aanleg daarvoor veel verder kan voelen dan iemand die dat moet leren.
Maar hier op bokt kom je alleen maar de tegenhangers tegen.
Dus hier ga je je antwoord niet vinden :)

Ik denk alleen dat dat iets zegt over hoe het dier zich op het moment van de foto voelde/gedroeg/iets ervaarde, niet dat je via een foto door een soort van hogere macht contact kunt maken met zo’n dier.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Cursus basis dierencommunicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:59

Als jij hier in gelooft dan kan je zoiets doen, zelf geloof ik niet dat dit kan. Maar als het jou troost geeft houdt niemand je tegen TS.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:43

Ik geloof er wel in. Heb in drie verschillende gevallen een dier (paard en katten) aanmerkelijk zien veranderen als gevolg van een reading. Ja, op basis van een foto en een hulpvraag van mijn kant. En toch veranderde het gedrag van het dier.

Maar of je kunt leren communiceren met dieren op zo'n dagcursus... daar geloof ik dan niet zozeer in. Als je het ooit gaat kunnen, is het iets wat je leert met veel tijd, heel veel tijd en oefenen. En dan nog is het niet iedereen gegeven. Sommige mensen blijven teveel "in het hoofd" zitten en dan lukt het niet.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Cursus basis dierencommunicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:44

Ik weet niet waar je woont, maar misschien is de sixt sense methode van Dog & Human support iets voor je.
Deze cursus wordt in St.Willebrord.