Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht een soort rust huis

 
Profiel   

Hoi hoi allemaal,

Ik vind dit bericht best moeilijk om te schrijven maar na een tijdje goed na gedacht te hebben wil ik voor mijn 15 jarige ruin opzoek naar een 4ever rust huis. Afgelopen jaar is bij hem kissing spines vast gesteld na een periode van 11 weken rust zijn wij begonnen aan een revalidatie proces in de hoop dat hij weer vrolijk en pijn vrij kan worden onder het zadel. Helaas merk ik aan hem dat hij ook na het inspuiten van Mesotherapie niet de gewenste vooruitgang laat zien. Dat is niet alleen vanuit mijn ogen zonde (ik zou nog wel een jaar verder willen trainen en geld uitgeven aan therapie) maar meer naar hem toe. Hij is niet het vrolijke paard dat hij Afgelopen zomer was toen hij verplicht 11 weken op rust stond op de wei. En begrijp me niet verkeerd het gaat mijn niet om het geld van de therapie(ën) want dat heb ik voor hem over maar het gaat mij er om dat hij de rust krijgt die hij verdient. Volledig 24/7 buiten en niks doen is niet voor hem weg gelegd want dan word hij vervelend en te sterk word.

Hij heeft tot z'n 11e bij het fjordenpaard gestaan en daar alles uit het rijden gehaald. Daarna is hij verkocht aan een meid die lekker de bossen in stapte vanuit stal. En 1.5 jaar geleden kocht ik hem en na eerst afvallen wegens overgewicht traden langzaam de problemen op. Maar de dierenarts vermoede geen kissing spines dus eerst geen foto's laten maken. Uiteindelijk wel foto's gemaakt dus en daar kwam kissing spines uit.

Hij is echt mijn maatje en het zou mijn hart echt pijn doen om hem nooit meer tezien. Maar hoe verdrietig hij nu in z'n stal staat en hoe weinig zijn hij heeft in het longeren doet mijn hart ook pijn.

Dus ben ik langzaam op zoek naar een huisje voor altijd. Waar hij lekker paard mag zijn en een vrolijk (semi) trainbaar paard mag zijn. Mits dat hij zomer en winter buiten mag staan en niet in een stal. Hij heeft 11 jaar dagelijks buiten gestaan. En een stal maakt hem simpel gezegd depressief. Hij voelt zich in een stal niet fijn! Wij hopen dat op het moment dat hij dagelijks 24/7 buiten is hij weer vrolijk word.

Weet iemand een goede. Plaats / stichting/ persoon / leaser ? Laat het weten. Het hoeft nog niet nu meteen en er is geen absolute haast achter maar ik wil me maatje weer vrolijk zien.

Groetjes Ginnie en Imor❤


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:16 



 
Profiel   

Zoek je een pensioenplek voor je paard, waarbij hij niets meer doet en waarbij jij de eigenaar blijft? Of zoek je een nieuwe eigenaar, die met hem op een bepaald niveau wil rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:28 



 
Profiel   

Goed dat je hier over nadenkt! Ik zou je willen adviseren om zelf eigenaar van dit paard te blijven. Zodra jij geen eigenaar meer bent kunnen mensen met hem doen wat ze willen, waaronder doorverkopen en rijden.

Ik heb mijn merrie (inmiddels overleden) op 2 verschillende pensioenplekken gehad. Eerst op de Lindehoeve (prachtige plek, enorm duur) en daarna bij super lieve mensen in Friesland. Zij bieden uitsluitend onderdak aan paarden die genieten van hun welverdiende pensioen, of paarden die voor lange tijd moeten revalideren.

Houd er wel rekening mee dat de maandelijkse kosten blijven doorlopen. Voor de prijs die je bij Lindehoeve betaald kan je een paard volpension stallen. In Friesland was ik 100 euro per maand kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:36 



 
Profiel   

Paardenrusthuis Van der Kruis. Veel verschillende stallingsvormen en zeer goede zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:43 



 
Profiel   

rien10 schreef
Zoek je een pensioenplek voor je paard, waarbij hij niets meer doet en waarbij jij de eigenaar blijft? Of zoek je een nieuwe eigenaar, die met hem op een bepaald niveau wil rijden?


Het mag allebei. Echter is er een kans dat hij nooit meer bereden gaat kunnen worden. Maar pensioen in de vorm van lekker op een wei niks doen. Is weer een stap tever. Hij wil nog werken voor je maar of dat dit in de vorm van rijden kan weten we nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:16 



 
Profiel   

Een paard van 15 wat niets kan, denk je dat je daar een koper voor gaat vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:20 



 
Profiel   

Verkopen zou ik persoonlijk nooit doen.
1 oneerlijk persoon en hij komt weer volop onder de man met alle gevolgen van dien.

Is aangespannen werk niets voor hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:24 



 
Profiel   

Mijn nu 17 jarige staat ook sinds haar 15e met pensioen. Wildtshoeve op de Veluwe is echt een heerlijk plek. Ze vervelen zich daar echt niet als er niet met ze gewerkt wordt.
paddocks, weides, track rondom alle weides. voedsel en drinken flink eind uitelkaar en altijd in de kudde .
En er wordt elke dag goed gekeken hoe heet met ze gaat, even borstel eroverheen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:07 



 
Profiel   

Waarom niet zelf aanhouden en lekker gaan wandelen/ fietsen/ VD.
Rijden is toch niet de hoofdzaak bij het houden van een paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:23 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Verkopen zou ik persoonlijk nooit doen.
1 oneerlijk persoon en hij komt weer volop onder de man met alle gevolgen van dien.

Is aangespannen werk niets voor hem?


Ach, "oneerlijk" hoeft het nog niet eens te zijn. Als je een paard verkocht hebt, heb je er als vorige eigenaar helemaal niets meer over te zeggen. Als de nieuwe eigenaar vind dat het allemaal wel meevalt, en dat het paard prima gereden kan worden, dan sta je er bij en je kijkt er naar. (Maar je kan niets doen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:23 



 
Profiel   

Er komen ontzettend vaak berichten langs van mensen in een soortgelijke situatie, waarbij alles in het begin super leek. Vaak belooft de koper ze dan een fijn pensioen, maar worden ze toch doorverkocht waarna ze onvindbaar zijn. In jouw geval zou ik er dus voor kiezen om hem zelf ergens in een rusthuis onder te brengen en niet 'verkopen'.

Je paard is nog vrij jong en ziet er leuk uit, dus de kans dat hij toch weer aan het werk gezet zal worden is vrij groot

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:30 



 
Profiel   

Kissing spines is niet een blessure die zomaar vanzelf overgaat bij rust.
Afhankelijk van de plaats van de blessure kan gerichte training nog iets verlichting geven maar over gaat het nooit. Een paard met pijn weggeven is het recept voor problemen.
De eerlijkste keuze is, volgens mij, 'laten inslapen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:32 



 
Profiel   

Kidde schreef
Er komen ontzettend vaak berichten langs van mensen in een soortgelijke situatie, waarbij alles in het begin super leek. Vaak belooft de koper ze dan een fijn pensioen, maar worden ze toch doorverkocht waarna ze onvindbaar zijn. In jouw geval zou ik er dus voor kiezen om hem zelf ergens in een rusthuis onder te brengen en niet 'verkopen'.

Je paard is nog vrij jong en ziet er leuk uit, dus de kans dat hij toch weer aan het werk gezet zal worden is vrij groot


Mee eens, het is een schoonheid. Als je hem verkoopt voor een spotprijs met een eerlijk verhaal dan gaat er geheid iemand winst op willen maken en gaat hij voor 7/8 k (ofzo) weer de markt op. En dan heb je vreselijke spijt!

Zijn er geen toffe paddock paradises in jouw omgeving? Desnoods wat verder weg. Misschien als opvoeder naar een opfok stal (als hij goed omgaat met jong spul). Dan houd je de maandelijkse kosten maar ook je zielerust!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:35 



 
Profiel   

Paarden rusthuis van der kruis.
Loopt ook een topic over op bokt.
Prima plek paard word verzorgd en je blijft zelf de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:50 



 
Profiel   

Onali schreef
Waarom niet zelf aanhouden en lekker gaan wandelen/ fietsen/ VD.
Rijden is toch niet de hoofdzaak bij het houden van een paard?



Klopt rijden is zeker niet het belangrijkste. Maar zoals ik in het verhaal aangeef word hij een soort van depressief in de stal. Op het moment dat ik hem zelf aan houd wat trouwens wel een mogelijkheid is die ik zeer fijn vind moet ik hem verder weg gaan zetten want ik woon op een plek waar de dichtstbijzijnde paddock paradise ruim een half uur rijden is. En omdat ik zelf me rijbewijs nog niet heb ben ik afhankelijk van vrienden en familie met een auto. Dus zal ik niet dagelijks met hem kunnen lopen of fietsen. Dus in dat geval zal er een leaser gevraagd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:34 



 
Profiel   

ginnie078 schreef
Onali schreef
Waarom niet zelf aanhouden en lekker gaan wandelen/ fietsen/ VD.
Rijden is toch niet de hoofdzaak bij het houden van een paard?



Klopt rijden is zeker niet het belangrijkste. Maar zoals ik in het verhaal aangeef word hij een soort van depressief in de stal. Op het moment dat ik hem zelf aan houd wat trouwens wel een mogelijkheid is die ik zeer fijn vind moet ik hem verder weg gaan zetten want ik woon op een plek waar de dichtstbijzijnde paddock paradise ruim een half uur rijden is. En omdat ik zelf me rijbewijs nog niet heb ben ik afhankelijk van vrienden en familie met een auto. Dus zal ik niet dagelijks met hem kunnen lopen of fietsen. Dus in dat geval zal er een leaser gevraagd worden.



Bij de meeste rusthuizen hoef je ook niet elke dag te komen :) Een vriendin heeft haar paard ook in een pensioenstal op een uur rijden staan. Ze gaat er max een keer per maand heen. Als ze buiten lopen krijgen ze natuurlijk van zich zelf al beweging

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:44 



 
Profiel   

Ik zit zelf ook met een soortgelijk probleem, alleen zijn wij al 4 jaar bezig.
Ik wens je veel sterkte en success met je beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:58 



 
Profiel   

ginnie078 schreef
Onali schreef
Waarom niet zelf aanhouden en lekker gaan wandelen/ fietsen/ VD.
Rijden is toch niet de hoofdzaak bij het houden van een paard?



Klopt rijden is zeker niet het belangrijkste. Maar zoals ik in het verhaal aangeef word hij een soort van depressief in de stal. Op het moment dat ik hem zelf aan houd wat trouwens wel een mogelijkheid is die ik zeer fijn vind moet ik hem verder weg gaan zetten want ik woon op een plek waar de dichtstbijzijnde paddock paradise ruim een half uur rijden is. En omdat ik zelf me rijbewijs nog niet heb ben ik afhankelijk van vrienden en familie met een auto. Dus zal ik niet dagelijks met hem kunnen lopen of fietsen. Dus in dat geval zal er een leaser gevraagd worden.


Wat ik net aangaf Wildtshof daar hoef je dus niet te komen. Voor mij ook meer dan een uur rijden. Ik kom 1x in de week soms 1x in de twee weken (eerste maanden vaker ) .
En er zijn top buitenrijd mogelijkheden dus als je lekker stapritje wil maken kan dat prima.
En nee ik heb geen aandelen :D , ik ben gewoon heel blij met hoe mijn dame er nu bij staat.


Meeste pensioenplekken hebben trouwens een wachtlijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:02 



 
Profiel   

Is het probleem dan niet meer dat hij verkeerd gehouden wordt.
Maw hij komt niet buiten, of te weinig buiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:04 



 
Profiel   

Onali schreef
Is het probleem dan niet meer dat hij verkeerd gehouden wordt.
Maw hij komt niet buiten, of te weinig buiten?



Het is niet dat hij verkeerd gehouden word voor de standaard van een paard. Volgens wet gevingen komt hij genoeg buiten. Zijn behoefte is alleen meer. Dat weet ik zelf ook daarom ben ik opzoek naar een plek waar hij zomer en winter 24/7 buiten kan zijn. Dit kan in mijn beheer of in beheer van een stichting. alles zal volledig op papier gezet worden in het geval van een verkoop en ondertekent door beide partijen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:20 



 
Profiel   

Veriye schreef
Ik zit zelf ook met een soortgelijk probleem, alleen zijn wij al 4 jaar bezig.
Ik wens je veel sterkte en success met je beslissing.


Dankjewel jullie ook heel veel sterkte en succes❤

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:21 



 
Profiel   

ginnie078 schreef
Onali schreef
Waarom niet zelf aanhouden en lekker gaan wandelen/ fietsen/ VD.
Rijden is toch niet de hoofdzaak bij het houden van een paard?



Klopt rijden is zeker niet het belangrijkste. Maar zoals ik in het verhaal aangeef word hij een soort van depressief in de stal. Op het moment dat ik hem zelf aan houd wat trouwens wel een mogelijkheid is die ik zeer fijn vind moet ik hem verder weg gaan zetten want ik woon op een plek waar de dichtstbijzijnde paddock paradise ruim een half uur rijden is. En omdat ik zelf me rijbewijs nog niet heb ben ik afhankelijk van vrienden en familie met een auto. Dus zal ik niet dagelijks met hem kunnen lopen of fietsen. Dus in dat geval zal er een leaser gevraagd worden.


Dan zou ik denk ik op zoek gaan naar een pensioen/pension plek waar hij volledig verzorgd word en lekker 24/7 buiten staat.
Mijn 18-jarige staat al een aantal jaren stil door tijdgebrek maar omdat hij lekker thuis in een wei van een paar hectare staat in een fijne kudde is hij helemaal gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:27 



 
Profiel   

Ik snap nog niet helemaal waar je nu precies naar op zoek bent, maar er zijn denk ik een paar opties:

1. Een rusthuis/pensioenplek waar je hem stalt en maandelijkse of jaarlijkse kosten betaalt. Waar hij de rest van z'n leven in een kudde kan slijten. Kan ook een opfok of begrazing zijn.

2. Een andere pensionstal die meer aan zijn behoeftes voldoet en je verder gewoon met hem doet wat hij wel kan/leuk vindt. Dat kan of volpension zijn waardoor je niet elke dag hoeft te komen of waar de klusjes verdeeld worden. (Ik heb bv 2 vaste dagen voor uitmesten, dus hoef maar 2 dagen verplicht te komen). Op zo'n plek vervelen ze zich ook niet zo snel, omdat ze in een kudde staan, dus in alle basisvoorzieningen worden voorzien. Rij/ doe ook vaak maar 3x per week wat met ze, maar dat maakt ze echt niet uit hoor!

3. Verkopen of weggeven, maar dan moet je los kunnen laten wat er evt nog met hem gaat gebeuren

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:25 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/stalwagemakersnispen.aupaysan/

Ja, in Brabant, maar wel voorzien van alle voorzieningen en mogelijk kunnen ze je zelfs helpen met therapieën om je paard pijnvrij rond te laten lopen. Mijn paard staat er ook, ik woon op dit moment nog in Rotterdam. Er loopt een paard in de kudde waarvan de rug gebroken is (geweest) die loopt ook pijnvrij in de kudde zonder problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:34 



 

Hier op bokt heb ik ook een oproep geplaats. Die in de Veluwe, klinkt heel aantrekkelijk. Uiteindelijk heb ik mijn beide paarden privé bij mensen gestald staan. Vooral de persoonlijke zorg en aandacht spreekt mij aan en mijn pensioenpaard kan zich echt geen beter pensioen wensen. Die staat prachtig en wordt geweldig verzorgd. Nadeel is dat je betaald en dat je je paard minder ziet. Voordeel en 'topleven voor je dier en dat is alles waard +:)+

Je zou via bokt of Facebook een oproep kunnen plaatsen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen