Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht: stalling omgeving Amerongen/Veenendaal/Rhenen/Ede

 
Profiel   

Hoi Blokkers! :wave:

Ik ben erg benieuwd naar jullie advies en ervaringen. Ik ben opzoek naar een andere stal. Hoeft niet per direct, mag ook pas over een half jaar of jaar als er dan pas plek is op de perfecte locatie voor ons.

Welzijn voor het paard staat bij mij op nr. 1, hij moet er immers 24/7 kunnen leven. Daarna komen pas eventueel eigen wensen.

Het belangrijkste in wat ik zoek is:
- Onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit, liefst hooi (evt. tegen bijbetaling).
- Veel uren weidegang of eventueel zeer ruime paddocks met ruwvoer en in groepen. In elk geval veel bewegingsvrijheid, zowel zomers als ‘s winters. 24/7 buiten mag maar alleen ‘s nachts op stal is ook prima.
- meenemen eigen krachtvoer/vitaminebrok oid.

Daarnaast graag:
- Een bak met goede bodem en verlichting die het hele jaar goed begaanbaar is
- Het moet toegestaan zijn om in de bak te longeren, of dat moet kunnen in een andere paddock oid. Liefst geen longeerton ivm ook rechte stukken willen maken.
- Lessen bij eigen instructie op terrein moet geen probleem zijn
- Het bos/heide met ruiterpaden op loopafstand zou fantastisch zijn (maar welzijn paard gaat voor!)
- Mogelijkheid tot parkeren trailer zou fijn zijn, maar ook geen must

Ik ben gewend om veel zelf te doen. Hulp met klusjes is ook geen probleem.

Wie heeft er goede ervaringen of kan me iets adviseren? Ik ben heel benieuwd! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:58 



 
Profiel   

Een vriendin van mij heeft haar pony staan bij een stalling in Achterberg.
Weet niet of dat de ver voor je is?

Is geen luxe stal oid, maar erg gezellig onder elkaar en hele goede verzorging voor de paarden.
Ze staan veel buiten, hebben een buitenbak, longeercircel weet ik zo uit mijn hoofd niet.
Mensen daar zijn erg begaan met de paarden en bellen gelijk wanneer ze zien dat er iets anders is aan je paard.
Ohja, en je loopt regelrecht het bos in.

Als je wil zou ik eens kunnen vragen hoe de stalling heet en of ze nog plek hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:46 



 
Profiel   

littlexannie schreef
Een vriendin van mij heeft haar pony staan bij een stalling in Achterberg.
Weet niet of dat de ver voor je is?

Is geen luxe stal oid, maar erg gezellig onder elkaar en hele goede verzorging voor de paarden.
Ze staan veel buiten, hebben een buitenbak, longeercircel weet ik zo uit mijn hoofd niet.
Mensen daar zijn erg begaan met de paarden en bellen gelijk wanneer ze zien dat er iets anders is aan je paard.
Ohja, en je loopt regelrecht het bos in.

Als je wil zou ik eens kunnen vragen hoe de stalling heet en of ze nog plek hebben.


Als je zou willen vragen graag! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:54 



 
Profiel   

Is onbeperkt ruwvoer een harde eis? Ik ken weinig stallen hier in de buurt die dat bieden. Wij staan op een plek waar in principe alles is wat jij zoekt, op het onbeperkte ruwvoer na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:51 



 
Profiel   

Miltenburg? Wel een wachtlijst en geen onbeperkt hooi, maar voldoet verder wel aan je eisen. Je mag wel zelf extra hooi voeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:56 



 
Profiel   

SusanH schreef
Is onbeperkt ruwvoer een harde eis? Ik ken weinig stallen hier in de buurt die dat bieden. Wij staan op een plek waar in principe alles is wat jij zoekt, op het onbeperkte ruwvoer na.


Geen harde eis maar wel een wens. Als je bijvoorbeeld zelf een slowfeedernet mag ophangen in de stal is dat ook heel fijn. Als ze maar niet té lang zonder staan. Mag ik vragen waar je staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:50 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Miltenburg? Wel een wachtlijst en geen onbeperkt hooi, maar voldoet verder wel aan je eisen. Je mag wel zelf extra hooi voeren


Oh dat klinkt goed! Het was inderdaad in mijn zoektocht voorbij gekomen. Zijn er mensen hier die daar staan of mensen weten die daar hebben gestaan? Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van klanten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:51 



 
Profiel   

Haycan schreef
Ghostattack schreef
Miltenburg? Wel een wachtlijst en geen onbeperkt hooi, maar voldoet verder wel aan je eisen. Je mag wel zelf extra hooi voeren


Oh dat klinkt goed! Het was inderdaad in mijn zoektocht voorbij gekomen. Zijn er mensen hier die daar staan of mensen weten die daar hebben gestaan? Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van klanten.



Bekende van mij stond er ook, dus kwam er veel. Enige nadeel vind ik dat er ontzettend veel paarden staan ( en dus eigenaren ) ik vind zelf de rust heerlijk.
En vrij prijzig...ookal is het luxe...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:56 



 
Profiel   

Haycan schreef
Ghostattack schreef
Miltenburg? Wel een wachtlijst en geen onbeperkt hooi, maar voldoet verder wel aan je eisen. Je mag wel zelf extra hooi voeren


Oh dat klinkt goed! Het was inderdaad in mijn zoektocht voorbij gekomen. Zijn er mensen hier die daar staan of mensen weten die daar hebben gestaan? Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van klanten.


Ik sta er zelf :+ Ben er heel tevreden! Het is groot, maar heb er nooit last van. 9 van de 10 keer heb ik de bak voor mezelf of max 2 personen. Of je moet toevallig op een tijd komen dat veel mensen les hebben, maar zelfs dan valt het allemaal mee.

Mijn paard staat er ook echt heel fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:57 



 
Profiel   

Wij hebben er ooit gekeken. Wat ik jammer vond is dat je ondanks dat je de volle mep betaalt wel zelf de paddock en weide uit moest mesten. De plek is wel prachtig verder. En de staleigenaar kwam ook prettig over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:20 



 
Profiel   

Dat klopt, paddock/wei is zelf uitmesten. Ik sta met 3 anderen en wij regelen het onderling zodat het nooit te veel werk is. Meestal doe ik er 20 minuten over, dus dat valt mee. Er loopt wel iemand rond die tegen betaling je paddock uitmest volgens mij :+

Enige "minpunt" vind ik de ruiterpaden in Rhenen. Die zijn niet fantastisch en je kan eigenlijk maar 2 rondjes rijden. Voor een echte buitenrijder is het te weinig, maar voor mij als allrounder is het een prima afwisseling! En anders heb ik nog de trailer om ergens te gaan rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:30 



 
Profiel   

Wat fijn die ervaringen, dat vind ik heel waardevol. Miltenburg is inderdaad prijzig, maar als het echt goed is heb ik dat er wel voor over. Zelf mesten heb ik geen moeite mee, ben gewend om veel zelf te doen.

@Ghostattack, Hoe is de sfeer op stal? Veel mensen is natuurlijk ook veel meningen. Helpt men elkaar onderling, met bijvoorbeeld vakanties? En van hoe laat tot hoe laat staan ze buiten in de zomer? En in de winter?

En voeren ze voldoende ruwvoer of is dat schaars? Krijgen ze als ze op de paddock staan ook ruwvoer? En hoe vaak?

En is er iemand bekend met Ten Cate in Leersum?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:37 



 
Profiel   

Haycan schreef
Wat fijn die ervaringen, dat vind ik heel waardevol. Miltenburg is inderdaad prijzig, maar als het echt goed is heb ik dat er wel voor over. Zelf mesten heb ik geen moeite mee, ben gewend om veel zelf te doen.

@Ghostattack, Hoe is de sfeer op stal? Veel mensen is natuurlijk ook veel meningen. Helpt men elkaar onderling, met bijvoorbeeld vakanties? En van hoe laat tot hoe laat staan ze buiten in de zomer? En in de winter?

En voeren ze voldoende ruwvoer of is dat schaars? Krijgen ze als ze op de paddock staan ook ruwvoer? En hoe vaak?


Sfeer is ontzettend gezellig! Geen ongevraagde meningen, mensen zijn heel behulpzaam, er worden soms leuke clinics etc georganiseerd. Laatst hadden we een clinicdag met bbq erna, super gezellig! Op het whiteboard worden lessen en bak reserveringen opgeschreven, afspraken gecommuniceerd (bijvoorbeeld tandarts of zadelmaker) zodat je kan aansluiten. Binnenkort komt er iemand de paarden wegen en meten, kon je je ook voor inschrijven. Wat betreft vakanties is er vast iets met stalgenoten te regelen! Ik heb zelf een bijrijder dus heb daar verder geen ervaring mee.

Ze gaan tussen 8 en 9 naar buiten en in de winter zijn ze dan voor het donker binnen (ivm aan de hand binnen halen). In de zomer zal het rond een uur of 19 zijn? Voorheen was dat later, ik durf niet te zeggen waarom het nu vroeger is geworden.

3 keer per dag ruwvoer, er wordt ook gewoon op de paddock gevoerd in hooibakken. Ik vind de hoeveelheid voldoende, sterker nog.. Mijn paard staat echt met enorm overgewicht, dus die probeer ik nu te laten afvallen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:46 



 
Profiel   

Klinkt goed Ghostattack! Ik zet ze op mijn lijstje en zal eens een afspraak maken om te komen kijken. Dankjewel voor je reacties

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:53 



 
Profiel   

In de zomer zie ik ze vaak ook al ruim voor 17.00 uur binnenstaan, soms zelfs voor 15.00 uur.

Dat verbaasd mij altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:03 



 
Profiel   

Onali schreef
In de zomer zie ik ze vaak ook al ruim voor 17.00 uur binnenstaan, soms zelfs voor 15.00 uur.

Dat verbaasd mij altijd.


Bij Miltenburg bedoel je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:39 



 
Profiel   

Mijn beste vriendin heeft een bijrijdpaard op Miltenburg. Ze vind het daar erg leuk. Ik ga wel es mee maar vind het nooit druk. Stallen zien er altijd netjes uit ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:53 



 
Profiel   

Haycan schreef
Onali schreef
In de zomer zie ik ze vaak ook al ruim voor 17.00 uur binnenstaan, soms zelfs voor 15.00 uur.

Dat verbaasd mij altijd.


Bij Miltenburg bedoel je?


Ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 22:48 



 
Profiel   

Dat zou ik wel echt te vroeg vinden als dat zo is, zeker in de zomer.

Fijn te horen dat je vriendin ook tevreden is Bellatrix!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 23:20 



 
Profiel   

Onali schreef
In de zomer zie ik ze vaak ook al ruim voor 17.00 uur binnenstaan, soms zelfs voor 15.00 uur.

Dat verbaasd mij altijd.


Gaan ze dan misschien niet in de ochtend heel vroeg naar buiten ivm de beestjes? Dat deden ze op onze vorige pensionstal geregeld in de zomer. En dan op het heetst van de dag weer naar binnen allemaal. Niet dat dat trouwens voor de warmte veel scheelde want op stal was het ook bloedheet, maar wel schaduw en geen steekvliegen daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 07:51 



 
Profiel   

SusanH schreef
Onali schreef
In de zomer zie ik ze vaak ook al ruim voor 17.00 uur binnenstaan, soms zelfs voor 15.00 uur.

Dat verbaasd mij altijd.


Gaan ze dan misschien niet in de ochtend heel vroeg naar buiten ivm de beestjes? Dat deden ze op onze vorige pensionstal geregeld in de zomer. En dan op het heetst van de dag weer naar binnen allemaal. Niet dat dat trouwens voor de warmte veel scheelde want op stal was het ook bloedheet, maar wel schaduw en geen steekvliegen daar.


Met heet weer gaan ze overdag op stal en 's nachts naar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 08:44 



 
Profiel   

Bedankt voor alle informatie over Miltenburg! Zijn er verder nog tips? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:57 



 
Profiel   

Hier paarden privé staan, dus ik heb geen persoonlijke ervaring met deze stallen. Maar bij mij komen in deze buurt de Dijkhoeve in Amerongen en Equilibrium in Overberg nog in mij op. Weet niet of je die al gecheckt had?

Verder heb je volgens mij in het buitengebied tussen Ede/Renswoude/Lunteren best wel wat kleinere stallen zitten en zie ook wel eens wat op marktplaats voorbij komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:05 



 
Profiel   

SUSANNEx schreef
Hier paarden privé staan, dus ik heb geen persoonlijke ervaring met deze stallen. Maar bij mij komen in deze buurt de Dijkhoeve in Amerongen en Equilibrium in Overberg nog in mij op. Weet niet of je die al gecheckt had?

Verder heb je volgens mij in het buitengebied tussen Ede/Renswoude/Lunteren best wel wat kleinere stallen zitten en zie ook wel eens wat op marktplaats voorbij komen!


Die in Overberg staan maximaal 4 uur zonder eten buiten, vaak in koppels IPV een groep en afgewogen hooi, niet onbeperkt. Om in het bos te rijden moet je best een stuk over een drukke 60 weg lopen. Ondanks dat veel punten daar top zijn, is het geen optie voor TS ivm haar eisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:36 



 
Profiel   

Oh jammer! Dan valt dat zeker af ja. Wist niet dat ze daar maar 4 uur buiten kwamen.. Dacht dat de focus daar juist best wel op het paardenwelzijn lag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen