Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rijlessen omg. Ede/Wageningen/Lunteren

 
Profiel   

Hoi!

Na zo'n 12 jaar paard gereden te hebben ben ik er nu alweer zo'n 5 a 6 jaar tussen uit.
En ja, stiekem mis ik het en daarom zou ik graag in het nieuwe jaar weer willen beginnen met eens in de week of twee weken te lessen.
Ik heb geen ervaring met de stallen hier in de buurt en daarom heb ik jullie hulp nodig :D

Wat zoek ik;

Ik wil graag 1x in de week of 2 weken gaan lessen.
Voornamelijk dressuurmatig voor nu, in de toekomst zou ik afentoe een buitenrit erg leuk vinden maar is geen vereiste.
Een stal met gezellige sfeer onderling, liever geen "kak" sfeer.
Ik ben zelf meer van de koudbloeden dus zou het leuk vinden als ook die er rond lopen.
Omdat ik zelf eigenlijk enorm allergisch ben voor paarden, zou het fijn zijn dat het wel een stal is waar ze ook de stallen netjes op orde hebben (geen stoffige oude schuren oid en veel rondslingerende haren van het poetsen).
Snap dat dit niet te voorkomen is in de paardenwereld natuurlijk maar met veel stof om mij heen zal ik snel last krijgen.
Ook zal ik weleens met mondkapje rondlopen (ook na coronatijd) wanneer er periodes zijn dat ik meer last heb en zou dus fijn zijn dat er mensen lopen die niet te veel oordelen daar over.
En uiteraard, goede verzorging voor de paarden!

Wat ik zelf al gevonden heb

De Nieuwe Heuvel, Lunteren
Zo wat ik op de website zie is dit een hele nette stal en zou ik daar veel kunnen leren.
Alleen krijg ik de indruk dat deze misschien wat groot is voor mij en de sfeer misschien wat "kakker" is.
Misschien lijkt dit maar zo en is het totaal anders, en ben dus wel benieuwd of mensen hier deze stal kennen.

Quadenoord, Renkum
Fijne locatie zo bij de bossen.
Komt bij mij ook over als een "grote" stal en ben dus ook benieuwd naar de sfeer die er daar is.

Foliohoeve, Bennekom
Hier hoor ik hele wisselende meningen over.
De één vind de instructie matig en de ander vind dat de paarden er slecht bij staan.
Die berichten die ik zag zijn al wel een aantal jaar oud dus ben eigenlijk wel benieuwd wat de ervaringen nu zijn.

The Mill Ranch, Ede
Lijkt me erg leuke stal, leuke paarden, leuke locatie voor buitenritten.
Ik weet alleen niet of western mijn ding zou zijn.

Stal Eikelboom, Wageningen
Vind dit ogen als een hele prettige stal.
Lijkt een gezellige sfeer, paarden lijken er goed bij te staan, afwisseling met buitenritten.
Voor nu heb ik hier het beste gevoel bij.


Ik ben erg benieuwd wat jullie meningen/ervaringen zijn en of ik misschien nog wat stallen vergeten ben.
Uiteraard ga ik straks ook bij een paar stallen proef rijden om te kijken wat het best bij mij past maar vind vooraf feedback toch fijn. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:18 



 
Profiel   

The Mill Ranch is super voor buitenritten. Kost wat maar je krijgt ook wel wat.

Gewone lessen...tja, zou ik daar niet doen.

Is het geen idee om een bijrijdpaard te zoeken en daarmee te gaan lessen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:33 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
The Mill Ranch is super voor buitenritten. Kost wat maar je krijgt ook wel wat.

Gewone lessen...tja, zou ik daar niet doen.

Is het geen idee om een bijrijdpaard te zoeken en daarmee te gaan lessen?


Omdat ik er al zo lang uit ben vind ik dit geen optie omdat ik weer helemaal in moet komen.
Buiten dat zijn er maar weinig bijrijdpaarden te vinden voor maar 1x in de week en vaker gaat helaas lastig ivm werk.
Plus ze willen vaar dat je een bepaald niveau rijdt en ben bang dat ik weer bij de basis moet beginnen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:39 



 
Profiel   

Tja, dan is een manege misschien beter. Je zou bij een paar gewoon een proefles kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:59 



 
Profiel   

Haha als er een plek is met een kak sfeer is het de nieuwe heuvel wel hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:02 



 
Profiel   

Nieuwe heuvel is zeker kak.
Misschien stal beiten in lunteren? Daar heb ik mijn eerste jaren gesleten en was heel leuk. Lekker informeel en ze hebben net een nieuwe schuur voor de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:06 



 
Profiel   

Absolem schreef
Haha als er een plek is met een kak sfeer is het de nieuwe heuvel wel hahaha.


Muiz schreef
Nieuwe heuvel is zeker kak.
Misschien stal beiten in lunteren? Daar heb ik mijn eerste jaren gesleten en was heel leuk. Lekker informeel en ze hebben net een nieuwe schuur voor de paarden.


Oke Nieuwe Heuvel valt dus sowieso af :')

Stal Beiten ken ik nog niet, ga ik eens naar kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:19 



 
Profiel   

En iets verder van Ede? Manege de Burght bijvoorbeeld? Ik weet niet hoe de lessen zijn, maar de stalling voor de paarden is daar heel mooi, staan in een grote groepsstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:24 



 
Profiel   

Wel in Veenendaal maar nog vrij dicht bij Ede, Paardensportcentrum De Dragonder.
Om de week heb je springles, niet heel grootschalig en geen kaksfeer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:26 



 
Profiel   

Ik heb jaren op stal eikelboom gereden. Heeft alles wat je wil hebben denk ik. Paarden staan nooit op stal maar in groepen in de paddock of op het land. Heb me daar ook heel wat afgeveegd in het verleden dus houden het goed op orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:28 



 
Profiel   

Zhads schreef
Wel in Veenendaal maar nog vrij dicht bij Ede, Paardensportcentrum De Dragonder.
Om de week heb je springles, niet heel grootschalig en geen kaksfeer :)



Nee maar paarden staan daar de hele dag in hele kleine boxen. Mijn ervaring daar is al een jaar of 17 geleden...maar die was niet goed. Paarden waren toen ook veel al mager en chagrijnig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:33 



 
Profiel   

SusanH schreef
En iets verder van Ede? Manege de Burght bijvoorbeeld? Ik weet niet hoe de lessen zijn, maar de stalling voor de paarden is daar heel mooi, staan in een grote groepsstal.


Wauw, ziet er wel uit als een hele fijne stal zeg, voor zowel de pony's als ruiters!
Paarden/pony's lijken ook echt happy te zijn.
Mocht deze zo zijn zoals hij er uit ziet is dit zeker wel de moeite waard om een stukje verder te rijden.

Meer mensen die deze manege kennen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:36 



 
Profiel   

Ik ben niet bekend in die buurt, maar rijd al jaren met veel plezier bij Esther van Horsesolutions. Dat is aan de Lunterseweg.
Zij is gediplomeerd centered leiding instructrice.
https://www.horsesolutions.nl/lessen.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:21 



 
Profiel   

Zhads schreef
Wel in Veenendaal maar nog vrij dicht bij Ede, Paardensportcentrum De Dragonder.
Om de week heb je springles, niet heel grootschalig en geen kaksfeer :)


Ik weet dat dit een oud topic is, maar manege de dragonder is gestopt inmiddels. Afgelopen zaterdag waren de laatste lessen, alleen nog pension tot eind van het jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 20:15 



 
Profiel   

Oh memories... ;(

TS krijgt inmiddels al les bij mij op stal. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 20:23 



 
Profiel   

Oh hahah ok :D Heeft ze iets passends gevonden, dat is fijn.
Hebben jullie lespaarden daar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 20:24 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Zhads schreef
Wel in Veenendaal maar nog vrij dicht bij Ede, Paardensportcentrum De Dragonder.
Om de week heb je springles, niet heel grootschalig en geen kaksfeer :)


Ik weet dat dit een oud topic is, maar manege de dragonder is gestopt inmiddels. Afgelopen zaterdag waren de laatste lessen, alleen nog pension tot eind van het jaar



Oh stopt gerda ermee ja? Die heb ik niet zien aankomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 20:42 



 
Profiel   

Volgens mij is de grond opgekocht voor nieuwbouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 20:43 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Volgens mij is de grond opgekocht voor nieuwbouw.


Dat is zonde...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 20:44 



 
Profiel   

Klopt, ze zijn uitgekocht. Als lesklant mag je een eenmalig bod doen op je favoriete manege pony/paard. Er is een mail uitgegaan en een bekende van mij heeft deze gedeeld op fb.
De manege paarden worden dus verkocht en de pension paarden mogen blijven tot einde van het jaar en dan is het helemaal over. Maar de manege lessen zijn dus al gestopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 20:46 



 
Profiel   

Idd grond is opgekocht, komt nieuwbouw. Dat is iets wat al jaren op de planning stond. Voor de pensionklanten lijkt me dit ook lastig, want alles in de buurt zit vol volgens mij. En voor de lesklanten idd ook zoeken naar een ander plekje.

Fijn dat TS wel een lekker plekje gevonden heeft om te lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 22:02 



 
Profiel   

De andere manege is deze omgeving zal er wel blij mee zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 11:24 



 
Profiel   

Niet dat je daar graag heen wil :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 11:27 



 
Profiel   

Nee haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 11:27 



 
Profiel   

:')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen