Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling omgeving Apeldoorn

 
Profiel   

Prima2Donna schreef
Mijn vader grapte al dat hij bijna de neiging kreeg om zelf maar iets op te starten := Alleen jammer dat zo'n locatie onbetaalbaar is en dat een pensionstal runnen veel werk kost waardoor je niet een (beter betaalde) baan ernaast kan blijven doen haha. Maar idd, de omgeving is hier mooi maar voor de paarden zijn de opties beperkt


Stal went staat (weer) te koop, dus als je nog wat geld over hebt *\%/*
Haha, mooie accommodatie maar duur grapje…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 16:43 



 
Profiel   

Loilse Broek komen de paarden met name in de winter erg weinig buiten.
Even in de paddock zeg maar.
Ik ben er pas nog geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 16:51 



 
Profiel   

Apeldoorn heeft voldoende bos maar die stallingen zitten vaak vol met mega wachtlijsten.
Mogelijk dat je idd particulier via MP wat kan vinden.

Welgelegen is echt super fijn. Heb er eerder gestaan en ik ben ook echt blij dat er nu een plekje vrij kwam. Toen ik in Voorthuizen woonde had ik pensionklanten uit Apeldoorn. Daar zitten meer stallen die voldoen ( op je afstand na )

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:57 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Voor bos moet je toch meer richting rheden arnhem denken. Zoals unlimeted stables, lunteren is dat geloof ik. Ede otterlo, hoenderloo is allemaal wel meer bos. Apeldooen heeft weinig bos


Klopt ik moet 8 km rijden met t paard voor ik een beetje bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 00:36 



 
Profiel   

Pfff.. Iemand een huis in Eerbeek kopen? :')

Ik denk idd dat richting voorthuizen een stuk meer zit, zie ik ook op Google.. Maar dat is vanaf hier allemaal tussen de 30 en 40 minuten enkele reis..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 11:48 



 
Profiel   

Voorthuizen heeft weinig echt bos, :n en is kwa mentaliteit wel heel anders dan Eerbeek. Sommige stallen zijn ook dicht op zondag vanwege de zondagsrust. Ik vrees dat je beter de reistijd nu kunt accepteren dan overstappen met alle mogelijke andere problemen van dien

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 11:55 



 
Profiel   

Het is inderdaad heel lastig in deze omgeving. Ik stond op een hele fijne pensionstal in Lieren, maar die bestaat helaas niet meer.

Inmiddels staat mijn pony op een manege. Op sommige punten echt een verbetering t.o.v. de vorige stal, vooral wat betreft uitrijmogelijkheden. Maar op andere punten moet ik weer concessies doen. Iets vinden dat echt 100% aan je eisen voldoet, blijkt erg lastig te zijn.

Cannenburgh vind ik trouwens wel mooi. Dat is wel een manege, maar het pension-gedeelte zag er mooi uit en leek goed geregeld. Privépaarden staan daar ook apart van de manegepaarden. Helaas vond ik dat toch wel wat te duur worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 11:56 



 
Profiel   

karuna schreef
Voorthuizen heeft weinig echt bos, :n en is kwa mentaliteit wel heel anders dan Eerbeek. Sommige stallen zijn ook dicht op zondag vanwege de zondagsrust. Ik vrees dat je beter de reistijd nu kunt accepteren dan overstappen met alle mogelijke andere problemen van dien

Ohhh ik wil op zondag wel gewoon bij mijn paard kunnen als ik daar behoefte aan heb.. :=

Cannenburgh klinkt wel super! Hoeveel kost dat per maand?

En waar sta jij nu met je pony Westhof?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 11:59 



 
Profiel   

In de streng christelijke woonplaatsen kom je dat best vaak nog tegen. Ik heb zelf een tijdje gestaan op een tussenvorm. Komen mocht, buitenrijden ook. Lang tutten of afspreken met familie, verzorgers en zo mocht ook niet. De bak gebruiken was absoluut verboden. Het is dat die locatie meer voordelen dan nadelen had maar anders :n

Of stallen waar ze zelfs binnen blijven staan die dag. Alleen eten en drinken krijgen maar je niet welkom bent op het terrein. Langzaam aan wordt dat wel minder maar ze zijn er nog steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:02 



 
Profiel   

Is sowieso geen goed plan, een christelijke stal, gezien ik dan niet weet hoe de reactie op mij en mijn vriendin zal zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:12 



 
Profiel   

upendo schreef
karuna schreef
Voorthuizen heeft weinig echt bos, :n en is kwa mentaliteit wel heel anders dan Eerbeek. Sommige stallen zijn ook dicht op zondag vanwege de zondagsrust. Ik vrees dat je beter de reistijd nu kunt accepteren dan overstappen met alle mogelijke andere problemen van dien

Ohhh ik wil op zondag wel gewoon bij mijn paard kunnen als ik daar behoefte aan heb.. :=

Cannenburgh klinkt wel super! Hoeveel kost dat per maand?

En waar sta jij nu met je pony Westhof?

Cannenburg was toen ik er was, ongeveer een jaar geleden, €340 per maand. Geloof dat het voor een kleine pony ietsje minder was. Zie nu wel op hun site dat ze momenteel geen plek hebben.

Mijn pony staat op Ponycentrum Koopman in Oosterhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:13 



 
Profiel   

Dat is voor ons op zich nog wel te overzien. Alleen qua reistijd ook weer een uitdaging.. zucht.. :P wachtlijst is geen probleem voor ons. Liever een jaar wachten op een goede plek dan net de plank misslaan.

Koopman langs het kanaal? Doen die ook pensionstalling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:15 



 
Profiel   

upendo schreef
Dat is voor ons op zich nog wel te overzien. Alleen qua reistijd ook weer een uitdaging.. zucht.. :P

Koopman langs het kanaal? Doen die ook pensionstalling?

Die inderdaad. Eerder deed ze dat nooit, was eerst ook de bedoeling als tijdelijke stalling. Inmiddels staan er nu 8 pensionpaarden. Iedereen heeft wel een connectie met de manege, geen idee hoe dat voor "buitenstaanders" is. Zitten voor- en nadelen aan, die ik in PB eventueel wel wil toelichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:19 



 
Profiel   

Ik wil wel een PB! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:20 



 
Profiel   

Maar daar is ook niet echt bos toch?

Dan zou je nog kunnen kijken naar Stal te bokkel maar dan moet je sowieso zelf mesten, en heb je maar een paar momenten dat je de binnenbak kan gebruiken. Maar wel int bos

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:13 



 
Profiel   

Wij hebben in Lunteren gestaan. Ik vond op zondag niks kunnen wel echt een heel groot nadeel daar. We moesten rijden bij de rijvereniging en daar is alles dicht op zondag. Als je in die hoek gaat kijken moet je wel goed uitzoeken of je op zondag terecht kunt. Je bent wel zo in het bos daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:23 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Maar daar is ook niet echt bos toch?

Dan zou je nog kunnen kijken naar Stal te bokkel maar dan moet je sowieso zelf mesten, en heb je maar een paar momenten dat je de binnenbak kan gebruiken. Maar wel int bos

Nee, maar als er bos in de buurt is kun je ze nog wel de trailer op gooien. Volgens mij is dat vanaf Koopman wel te doen.

Te Bokkel vond ik qua stallen zo donker en klein ogen. En inderdaad heel weinig mogelijkheid om gebruik te maken van de (binnen)bak, ik wil het liefst niet op de klok hoeven te kijken hoe laat ik naar stal moet.

Goed om te weten dat ik dus richting westen moet opletten wat de openingstijden zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:27 



 
Profiel   

Maar als je niet erg vind met trailer te gaan is er veel meer mogelijk. Als je bij koopman staat moet je toch al richting loenen hoenderloo beekbergen om naar het bos te gaan


Dan kan je hem ook in lieren of spabkeren ofzo neerzetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:29 



 
Profiel   

Als je nog stallen weet.. :P Gooi ze er allemaal maar voor hoor, ik heb ze liever allemaal op de lijst en een keer gezien.

Al is de stal die mij bekend is in Spankeren al een afvaller door de slechte bodem van de buitenbak..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:37 



 
Profiel   

karuna schreef
Voorthuizen heeft weinig echt bos, :n en is kwa mentaliteit wel heel anders dan Eerbeek. Sommige stallen zijn ook dicht op zondag vanwege de zondagsrust. Ik vrees dat je beter de reistijd nu kunt accepteren dan overstappen met alle mogelijke andere problemen van dien


Euh weinig bos?
Ik weet niet hoor heb er maar 3 jaar gewoond, maar je hebt een aansluitend netwerk van een kleine 600 km aan ruiterroutes. Er zijn losse routes tussen de 7 en 25 km die met aparte bordjes zijn aangegeven. Of ze moeten tussen afgelopen week en nu alles gekapt hebben. :D
Ik heb zelf een pensionstalling in voorthuizen aan het bos gehad en daarna bij mijn oude buren in pension gestaan. Ik kan je 6 stallen opnoemen die gewoon open zijn op zondag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:45 



 
Profiel   

Ah het enige bos dat ik ken is een minibosje achter zeumeren. De rest ligt best een eind van voorthuizen af meer richting de andere plaatsen dan echt voorthuizen. En nee niet alle stallen zijn zo kwa sluiting maar je moet wel goed doorvragen wat het beleid is. Er standaard van uit gaan dat je zondags welkom bent kan verkeerd uitpakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:49 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Maar als je niet erg vind met trailer te gaan is er veel meer mogelijk. Als je bij koopman staat moet je toch al richting loenen hoenderloo beekbergen om naar het bos te gaan


Dan kan je hem ook in lieren of spabkeren ofzo neerzetten

De ingang naar het bos zit bij Koopman in dezelfde straat, dat is het bos waar ook de golfbaan Scherpenbergh ligt. Vanaf daar kun je ook makkelijk naar de Loenense waterval rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:59 



 
Profiel   

Ik zit nog eens te denken ik geef op 4 stallen les in Voorthuizen maar geen enkele die gesloten is op zondag. Ik ben zelf niet gelovig en heb nooit echt ondervonden dat het hier zo erg is. In Harskamp is het veel erger daar woonde ik tot vorige maand.

Vriendinnetje staat bij van Laar in Eerbeek en is er zelf wel enthousiast over.

Vanwege de uitrijdmogelijkheden heb ik een 10 jaar in Wenum Wiesel gestaan bij de kroondomeinen. Daarna jaren in voorthuizen. Daarna een tijdje in Kootwijk en dat beviel goed. Nu dus Otterlo. Ik reed die afstand wel vanuit Apeldoorn maar vanuit Zuid is het deze kant op net zo ver als naar Vaassen bijvoorbeeld.

Karuna
Ik heb altijd aan de Hunnenweg gewoond in Voorthuizen midden in het bos dat is zelfs dichter bij Voorthuizen dan zeumeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:02 



 
Profiel   

Van Laar in Eerbeek, is dat iets privé? Want daar heb ik nog niet eerder van gehoord. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:03 



 
Profiel   

Nimber schreef
Vanwege de uitrijdmogelijkheden heb ik een 10 jaar in Wenum Wiesel gestaan bij de kroondomeinen.

Op welke stal stond je in deze buurt dan, als ik vragen mag? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen