Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling omgeving Apeldoorn

 
Profiel   

Stal Loenen? Ziet er goed uit voor de paarden en qua faciliteiten ook. Aan de overkant zit een binnenbak van de rijvereniging.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:00 



 
Profiel   

Daar zou ik maar niet uitgaan van genoeg ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:26 



 
Profiel   

N0a schreef
Stal Loenen? Ziet er goed uit voor de paarden en qua faciliteiten ook. Aan de overkant zit een binnenbak van de rijvereniging.

Die rijvereniging is enorm duur en heeft nogal eigenaardige ideeen over vrijwilligerswerk. Of stal Loenen voldoende ruwvoer geeft? Toen wij er nog stonden wel, maar dat is 5 jaar geleden. Ze hebben wel ruim voldoende weiden en de paarden kunnen het hele jaar op de wei. De uitrijmogelijkheden zijn fantastisch. Zaterdag moet je zelf uitmesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:41 



 
Profiel   

Mwa ik heb er andere ervaringen. Hoeveelheid ruwvoer hing toen af van waar je paard of pony stond. Die van mij moest het regelmatig doen met een miezerige pluk van nog geen 5 kilo voor 650 kilo dier. Wat soms ook nog al eens niet de beste kwaliteit was. Omdat de kruiwagen leeg was of ze dan maar van een andere plek restjes pakten. Ik heb er mijn pony hals over kop moeten weghalen met veel narigheid erover omdat hij heel rap afviel en continue diarree had daardoor.

Dit is wel al heel wat jaren geleden, geen idee hoe het er nu is

En de stalprijs is niet echt goedkoop. De locatie is wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:13 



 
Profiel   

Te weinig ruwvoer is al járen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:41 



 
Profiel   

Oh, dat is fijn dat er dan persoonlijke ervaringen zijn. Het is sowieso altijd goed om zelf te gaan kijken.
Deze stal kwam ik ook nog tegen;

http://www.stalhooghelbergen.nl/welkompagina.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:49 



 
Profiel   

Stal Loenen hebben we gestaan. Ze staan het hele jaar door op dezelfde wei (in de winter zonder bijvoeren) en ze krijgen één portie ruwvoer per dag, als ze binnenkomen. In de ochtend krijgen ze alleen brok en komen ze weer op de wei.
Ik wil minimaal 3 ruwvoer beurten, één keer maagzweren was al één keer teveel. :)

Hoog Helbergen heb ik contact mee gehad. Daar komen ze maar 4u buiten per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:52 



 
Profiel   

Ik stel mijn vraag ook nog maar een keertje haha. Mijn vader zag in Google Maps de stal Hollander Horses / Siebe te Bokkel in Lieren. Website ziet er goed uit, maar voordat we langsgaan ben ik benieuwd of er iemand is met ervaring met deze pensionstalling

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:19 



 
Profiel   

Wij zijn er wezen kijken. Als je het niet erg vindt dat je naast de snelweg zit en altijd met de trailer op pad moet als je naar buiten zou willen dan is het denk ik een prima optie.

Viel wel op dat je de locatie wel moet delen met professionele dressuurruiters en een zadelmak/correctieruiter/menner.
Soms kan dat elkaar wel in de weg zitten en ja.. Wie gaat er dan voor..

En dan vind ik 400 euro plus trailerstallingskosten wel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:31 



 
Profiel   

Hm, okay. Klinkt dus ook niet ideaal. Waar we nu staan kan je ook niet echt fijn buitenrijden dus dat is niet het grootste probleem. Maar ik zoek wel een stal waar niet altijd alles zo serieus hoeft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:41 



 
Profiel   

Je zoekt een stal met iets meer recreatie erbij? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:51 



 
Profiel   

Jaa, nou ben vooral geen fan van dat het vaak mooi dressuur moet zijn en elkaar achter de rug om afkraken. Ik sta nu op een heel gezellige stal hoor, daar niet van! Maar het zou mooi zijn als ik iets kan vinden waar ze de hele dag buiten komen (+ een binnenbak)

Ohja en ik rijd zelf regelmatig wel serieus dressuur maar dan op een iets 'alternatieve' manier (zo noem ik het maar even). Ben meer van het springen en lol met je knol dingen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:08 



 
Profiel   

Hahaha :)) Dat herken ik wel! Je zou even kunnen kijken bij Hollander Horses, maar ik verwacht wel dat ze daar op een hele serieuze manier met de sport bezig zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:17 



 
Profiel   

N0a schreef
Stal Loenen? Ziet er goed uit voor de paarden en qua faciliteiten ook. Aan de overkant zit een binnenbak van de rijvereniging.


Ik ken mensen die er staan of gestaan hebben. Mooie plek, aan het bos, rijbak goed en de rijvereniging er tegen over. Maar je moet op zaterdag zelf uitmesten, daarnaast krijgen ze alleen s avonds op stal kuil. De hoeveelheid die er lag vond ik weinig. Overdag op het land niks, ook in de winter niet. Je betaalt een aardig bedrag per maand. Er stonden wel leuke en veel verschillende mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 22:45 



 
Profiel   

upendo schreef
Muze schreef
In Eerbeek zit ook een privé plek toch? “ van t land “ meen ik?

Klopt! Die staat zeker op het lijstje. Enige twijfelpunt (naast de wachtlijst) is dat het binnen en buiten zetten in een schema is. Eigenlijk moeten we dat eens navragen want die zijn echt op loopafstand van ons huis. :)


Ik kom op best veel stallen in de regio.

Van het land is een mooie stal, idem als dresspring en gert van de hoorn. Klein gravenmate is ook een mooie stal wel.

Loilse broek in didam/loil? Vind ik ook wel een fijne stal om te komen, geen idee hoe beleid daar is maar 20 minuutjes ofzo vanaf eerbeek

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 22:51 



 
Profiel   

Ik ben heel eerlijk. Ik woon nu twee jaar in deze omgeving. Ik moet eerlijk zeggen dat er bijna geen een stal in deze omgeving aan mijn eisen lijstje zou voldoen. Ik ben hier in de omgeving blijven wonen, omdat de stal waar ik nu sta (Emst) de enige stal is waar ik het idee heb dat mijn paard tevreden is. Bij de pension stallen in mijn omgeving komen ze of weinig buiten of buiten in groepsverband of krijgen ze standaard te weinig ruwvoer of overdag niets.

Mijn paard krijgt hier voldoende ruwvoer, zowel overdag als op stal en als ik het niet voldoende zou vinden, dan mag ik dat pakken. Niet dat ik dat doe, want mijn paard is te dik haha. Ik heb keuze uit bepaald type krachtvoer van een merk. Die van mij krijgt maar 1/4 van de schep, omdat in principe met het kwaliteit ruwvoer dat wij hebben dat niet nodig is en hij simpelweg gewoon te dik wordt (paard van 1,68 cm wordt 5/6 keer in de week gereden/mee gewerkt).

We krijgen ook veel ruimte om zelf keuzes te maken. Mijn paard kan simpelweg niet in groepsverband, heeft te maken met zijn dekhengst verleden. Dat is geprobeerd, maar gaat fout. Hij kan hier op zijn eigen weiden/paddock staan tussen de paarden in. Dat gaat heel goed. De weide is wel eens soppig als het geregend heeft, maar hij heeft nog nooit diep in de drek gestaan.. De paddock is ook na flinke regenbuien goed te doen door het witte zand. Dit geldt hetzelfde voor de buitenbaan. Die is groot, maar ook na een aantal regenbuien goed te rijden.

Het vaste ritme op stal geeft hem veel rust. Als ik een dag niet zou komen zou ik mij geen enkel moment zorgen maken. Er staan wel veel verschillende mensen bij ons op stal. Van dressuur wedstrijd ruiters (Z) tot western/recreanten/buitenrijders/grondwerkers etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 23:07 



 
Profiel   

Prima2Donna schreef
Heeft iemand ervaring met Hollander Horses / Siebe te Bokkel in Lieren mbt pensionstalling? Hoe lang komen ze daar buiten?


Ik heb er bij de vorige eigenaren een aantal jaar gewerkt en bij de huidige eigenaren kort op stal gestaan.
Ze komen weinig ( 4 uur) buiten maar toen was het wel mogelijk om ze zelf de middag weer opnieuw buiten te zetten en weer zelf binnen te halen. Ik had met een vriendin een schema gemaakt zodat ze tussen de middag 30 min op stal stonden voor voer en water ( dat is er niet op de paddocks of weilanden) en dan deed 1 van ons ze buiten en de ander kwam uit werk weer binnen zetten. De hoeveelheid ruwvoer mochten we zelf klaar leggen dus dat was top en kon je zelf bepalen. Ik ben vertrokken vanwege een langdurige blessure. Hoe het nu is weet ik niet.

Ik sta nu bij Welgelegen in Otterlo. En ik ben afgelopen zaterdag verhuisd vanaf Kootwijk nadat ik zelf naar Ede ben verhuisd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 07:39 



 
Profiel   

Jester_ schreef
upendo schreef
Klopt! Die staat zeker op het lijstje. Enige twijfelpunt (naast de wachtlijst) is dat het binnen en buiten zetten in een schema is. Eigenlijk moeten we dat eens navragen want die zijn echt op loopafstand van ons huis. :)


Ik kom op best veel stallen in de regio.

Van het land is een mooie stal, idem als dresspring en gert van de hoorn. Klein gravenmate is ook een mooie stal wel.

Loilse broek in didam/loil? Vind ik ook wel een fijne stal om te komen, geen idee hoe beleid daar is maar 20 minuutjes ofzo vanaf eerbeek

Van het land vind ik alleen verhoudingsgewijs zo duur.. Zelf mesten en zelf binnen en buiten zetten in schema, zelf brok kopen en dan is het alsnog 250 euro per maand..

Loilse broek kan ik nog wel even naar kijken!

Gert van de Hoorn is alweer een half uur reistijd, dan gaan we er niet echt op vooruit.

S gravenmate houden we in ons achterhoofd.

Hier in de directe omgeving is het gewoon onwijs dun bezaaid.. Als je een goede stal wil hebben zit je al snel een half uur in de auto..

Welgelegen klinkt perfect, maarja, 40 minuten enkele reis.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 08:27 



 
Profiel   

En binsbergen laag soeren en dan bij de rijvereniging trainen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:01 



 
Profiel   

Dat zou nog wel kunnen.. Maar ik geloof dat het daar een beetje hetzelfde is als bij van het land, heel veel zelf doen en zelf inkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:04 



 
Profiel   

Ja dat is wel zo. Alleen binnen en buiten zetten niet volgens mij alleen in het weekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:10 



 
Profiel   

Klopt! Bij uiterste nood is dat wel een optie misschien, maar voor ons is het niet optimaal.. Plus dat toen we nog bij Loenen stonden ik soms wel hoorde dat hij op den duur met pensioen zou willen.. Dus dat is ook wel weer een risico..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:14 



 
Profiel   

Nimber schreef
Prima2Donna schreef
Heeft iemand ervaring met Hollander Horses / Siebe te Bokkel in Lieren mbt pensionstalling? Hoe lang komen ze daar buiten?


Ik heb er bij de vorige eigenaren een aantal jaar gewerkt en bij de huidige eigenaren kort op stal gestaan.
Ze komen weinig ( 4 uur) buiten maar toen was het wel mogelijk om ze zelf de middag weer opnieuw buiten te zetten en weer zelf binnen te halen. Ik had met een vriendin een schema gemaakt zodat ze tussen de middag 30 min op stal stonden voor voer en water ( dat is er niet op de paddocks of weilanden) en dan deed 1 van ons ze buiten en de ander kwam uit werk weer binnen zetten. De hoeveelheid ruwvoer mochten we zelf klaar leggen dus dat was top en kon je zelf bepalen. Ik ben vertrokken vanwege een langdurige blessure. Hoe het nu is weet ik niet.

Ik sta nu bij Welgelegen in Otterlo. En ik ben afgelopen zaterdag verhuisd vanaf Kootwijk nadat ik zelf naar Ede ben verhuisd.


Welgelegen hoor ik ook goede verhalen over. Ken mensen vanuit Arnhem die hun paard daar eerder hadden staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 10:10 



 
Profiel   

Mijn vader grapte al dat hij bijna de neiging kreeg om zelf maar iets op te starten := Alleen jammer dat zo'n locatie onbetaalbaar is en dat een pensionstal runnen veel werk kost waardoor je niet een (beter betaalde) baan ernaast kan blijven doen haha. Maar idd, de omgeving is hier mooi maar voor de paarden zijn de opties beperkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 11:04 



 
Profiel   

Voor bos moet je toch meer richting rheden arnhem denken. Zoals unlimeted stables, lunteren is dat geloof ik. Ede otterlo, hoenderloo is allemaal wel meer bos. Apeldooen heeft weinig bos
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 15:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen