Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling omgeving Apeldoorn

 
Profiel   

:wave:

Wij zijn passief aan het kijken naar een stal op iets minder lange reisafstand van ons huis. Wij wonen onder Apeldoorn.

We zoeken:
- Elke dag naar buiten. Bij voorkeur op de wei, maar in de winter op een paddock met ruwvoer is ook een optie. Met daarbij de kanttekening dat ik niet blij word van paarden die een half jaar in de drek staan.
- Minimaal 3 porties ruim voldoende ruwvoer en de mogelijkheid tot het voeren van eigen voer. Bakjes kunnen we zelf klaarzetten. Dit is een van de belangrijkste eisen. Ruwvoer moet op orde zijn en ik wil ook kunnen verwachten dat dat zo blijft. Genoeg verhalen over stallen waarbij een plukje hooi wordt gezien als voldoende.
- Goede buitenbak en bij sterke voorkeur ook een goede binnenbak. Liefst met springmateriaal.
- Uitrijmogelijkheden.
- Bij voorkeur volpension, al is zelf mesten mogelijk als het dicht bij huis is.
- Budget is afhankelijk van wat de stalling biedt.

Als iemand tips heeft.. We hebben geen haast dus een eventuele wachtlijst is geen probleem. Als we niks vinden wat beter is dan de huidige stalling blijven we staan waar we staan. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:55 



 
Profiel   

Probeer equidutch eens in Kootwijkerbroek, ligt direct aan /in het bos, en voldoet volgens mij aan al jullie eisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:03 



 
Profiel   

Die ligt op het randje van onze reistijd, dan gaan we er niet op vooruit ben ik bang. 36 minuten.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:50 



 
Profiel   

Ik volg even, vind het zelf ook erg lastig om rond Apeldoorn goede stalling te vinden. Woon net aan de verkeerde kant :\

Sta nu bij manege & pensionstal Pothoven, maar daar komen de paarden maar een paar uurtjes per dag buiten (en op zondag moet je het zelf regelen). Ik ben aan het kijken naar Stal Bruin en die voldoet wel aan mijn eisen. De uitrijmogelijkheden zijn echter een beetje om te huilen haha. Vorige week ging ik langs bij Stal Arlo en dat zag er heel goed uit. Voor mij wordt dat 'm niet omdat de binnenbak niet volledig afgesloten is, en ik ben een echte koukleum :brr:

Een goede vriendin van mij staat op Dresspring en zij is daar erg enthousiast over. Had daar ook graag heen gewild als de reistijd korter was geweest...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:16 



 
Profiel   

dresspring is idd heel fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:20 



 
Profiel   

Dat is misschien wel een optie idd, daar hoor ik wel positieve dingen over. Volgens mij moest je ze alleen in het weekeind zelf buiten en binnen zetten, voor ons is dat niet helemaal praktisch. Of is dat te regelen in groepjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:31 



 
Profiel   

Potloden zijn we geweest, daar viel de Weidegang me wat tegen.

Stal Arlo hoorde ik dingen over weinig ruwvoer en een eigenaresse waar je geen afspraken mee kan maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:32 



 
Profiel   

Stal bruin of stal klein ‘S-gravenmate

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:35 



 
Profiel   

Stal Bruin heeft geen uitrijmogelijkheden toch? :)

Klein 's gravenmate staan ze in de winter in de drek.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:37 



 
Profiel   

upendo schreef
Stal Bruin heeft geen uitrijmogelijkheden toch? :)
Klopt..

Klein 's gravenmate staan ze in de winter in de drek.. :(

Ohh oke :( veel vrienden zijn heel positief over die stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:40 



 
Profiel   

Gert vd Hoorn in Kootwijk heeft een aantal pensionstallen met weidegang plus aan het bos en nette bakken, daar al langs geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:47 



 
Profiel   

Mijn tip zou zijn Dresspring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:31 



 
Profiel   

Staat een advertentie op marktplaats in wenum

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:55 



 
Profiel   

upendo schreef
Stal Bruin heeft geen uitrijmogelijkheden toch? :)

Klein 's gravenmate staan ze in de winter in de drek.. :(


Als het nat is wel ja, maar dat is serieus ook het enige nadeel wat ik heb ondervonden. Ik heb daar persoonlijk dan weer niet zoveel problemen mee, maar ik weet wel dat er veel te bespreken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 13:21 



 
Profiel   

Ik zou zeggen RSC Wilp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:00 



 
Profiel   

Bij Klein 's Gravenmate kan je Bussloo op maar dat is een rondje van 8 km en meer kan je daar niet.

Vanaf Dresspring rijd je ook niet het bos in, je kan daar wel wat door de weilanden wat zandweggetjes pakken maar daar ben je ook snel uitgekeken hoor.

Ik heb zelf goede ervaringen met manege de Cannenburgh. Manege en pension zijn goed gescheiden, geen pennymeisjes die je paard komen knuffelen en voeren ;) .
Ze komen elke dag buiten in mooie grote weilanden. Bij de ingang/uitgang soms modder maar de weilanden zelf zijn mooi droog. Eigen voer zou je even moeten overleggen.
Vanuit daar rijd je zo richting de bossen en de Gortelse hei. Ze hebben een goede buitenbak en een binnenbak. Er zijn dus wel lessen maar er is altijd 1 baan vrij.
Enige minpunt vond ik dat je niet je eigen instructie mee mocht meenemen. Ik ging daarvoor met de trailer naar de vereniging. Niet heel ideaal maar ik had het ervoor over.
Wat ik ook heel fijn vond, geen arrogant volk, echt een leuke sfeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:23 



 
Profiel   

Niobe schreef
upendo schreef
Stal Bruin heeft geen uitrijmogelijkheden toch? :)

Klein 's gravenmate staan ze in de winter in de drek.. :(


Als het nat is wel ja, maar dat is serieus ook het enige nadeel wat ik heb ondervonden. Ik heb daar persoonlijk dan weer niet zoveel problemen mee, maar ik weet wel dat er veel te bespreken is.

Dan houd ik hem op het lijstje. :)

Zijn er bij RSC Wilp uitrijmogelijkheden?

Cannenburgh heb ik nog nooit naar gekeken, daar zal ik ook eens op de site spieken haha! Instructie zouden we bij verhuizen mogelijk ook opnieuw moeten zoeken dus dat is een zorg voor later. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:20 



 
Profiel   

Ik zou RSC wilp niet aanraden, komen ze ook niet veel buiten en weinig mogelijkheid tot rijden ivm manegelessen. Springen ook haast niet mogelijk door de manegelessen. Verder alleen bussloo qua buitenrijden.

Stal Bruin zou ik ook aanraden, leuke mensen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 22:09 



 
Profiel   

Wij zijn idd ook bij stal Bruin wezen kijken, alleen zijn daar echt geen uitrijmogelijkheden.. Zeker met mijn jonkie vind ik het echt wel een fijn idee om binnen korte tijd in het bos te zijn zodat ze haar koppie leeg kan maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:27 



 
Profiel   

Hier staat een plek op in Loenen: https://m.facebook.com/profile.php?id=1 ... ent_filter
Geen idee wie of wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:33 



 
Profiel   

Dat is stal de Brouwerij.
Niet zo ons ding.. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:41 



 
Profiel   

In Eerbeek zit ook een privé plek toch? “ van t land “ meen ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:43 



 
Profiel   

Muze schreef
In Eerbeek zit ook een privé plek toch? “ van t land “ meen ik?

Klopt! Die staat zeker op het lijstje. Enige twijfelpunt (naast de wachtlijst) is dat het binnen en buiten zetten in een schema is. Eigenlijk moeten we dat eens navragen want die zijn echt op loopafstand van ons huis. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:53 



 
Profiel   

upendo schreef
Dat is stal de Brouwerij.
Niet zo ons ding.. :o

Aah okee, dat wist ik niet. Ken ik ook verder niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:57 



 
Profiel   

upendo schreef
Muze schreef
In Eerbeek zit ook een privé plek toch? “ van t land “ meen ik?

Klopt! Die staat zeker op het lijstje. Enige twijfelpunt (naast de wachtlijst) is dat het binnen en buiten zetten in een schema is. Eigenlijk moeten we dat eens navragen want die zijn echt op loopafstand van ons huis. :)


Ah ja dat is wat onhandig dan. Misschien valt zoiets wel “ af te kopen?” Geen idee hoor
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 08:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen