Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

dry needling / acupunctuur

 
Profiel   

Hallo,
Iemand ervaring met dry needling of acupunctuur bij hond en paard in Friesland? Is het betrouwbaar, betaalbaar en wie moet je wel of juist niet hebben. Ben wel iemand tegen gekomen uit Marum die Osteopaat is en dry needling doet maar zoek wat om reviews dus...
Alvast bedankt voor info!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 18:41 



 
Profiel   

Naalden prikken mag in principe alleen door (para) veterinairen, maar veel fysiotherapeuten gebruiken na cursussen ook dry needling.

Ik kan je Wietske van Allure Equus aanraden; paraveterinair, revalidatie trainer en fascia release therapeut

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:41 



 
Profiel   

Het is idd samen met de bloedzuigers opeens “ hip” om zonder medische opleiding ( arts of evt zelfs fysio) naalden te zetten en dat vind ik zelf nogal…. Bijzonder…
Dus persoonlijk zou ik wel goed kijken wat iemand z’n achtergrond is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 09:18 



 
Profiel   

galopg schreef
Hallo,
Iemand ervaring met dry needling of acupunctuur bij hond en paard in Friesland? Is het betrouwbaar, betaalbaar en wie moet je wel of juist niet hebben. Ben wel iemand tegen gekomen uit Marum die Osteopaat is en dry needling doet maar zoek wat om reviews dus...
Alvast bedankt voor info!


Even ter aanvulling: Qua training en beweging is mijn paard prima dus daar zoek ik niet iemand voor. Heb meer met zowel hond als paard problemen in algehele gezondheid en kom met reguliere dierenarts niet verder; het kan zo wel of maar medicatie geven is dan het enige wat je krijgt. Mijn paard krijgt altijd een dikke en vieze koker en heeft een behoorlijk litteken waar infuusnaalden hebben gezeten. Hij is een paar keer geopereerd daar en heeft veel medicatie gehad. Ben bekend met MLD behandeling en dat werkt ook wel maar wil graag een permanentere oplossing. Mijn hondje blijft maar likken en knauwen aan zichzelf. Ze valt ook 1 á 2 keer per jaar flauw waarbij ze haar plas laat lopen. Helaas gister 2 x op 1 dag. Ze is ook al aardig met antibiotica en prednison behandeld vanwege blaasontsteking en de jeuk en verlies van bloeddruppels. Inmiddels bloeddruppels verholpen met speciaal voer en ze krijgt ook anti allergie voer en ze is al op foto geweest, anaalklier ook al meermaals behandeld. Ik merk idd dat er veel alternatieve aanbieders zijn en ze durven ook aardig geld te vragen. Mijn vraag is dus: wie kan ons eerlijk helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 18:35 



 

Vervelend, zeg. Ik heb geen tips, maar wil alleen (wellicht ten overvloede) aangeven dat dry needling en acupunctuur totaal verschillende behandelingen zijn. Bij acupunctuur worden naalden op specifieke acupunctuurpunten in de huid geplaatst om blokkades in energiestromen op te heffen, dacht ik. Zelf ben ik alleen bekend met dry needling, waarbij naalden in spierknopen worden gezet, waarna die spierknoop (na wat samentrekkingen) zich zou moeten ontspannen. Dat is echt specifiek gericht op klachten die met de spieren te maken hebben. Als ik je verhaal zo lees, lijkt dry needling niet echt wat je zoekt.

Ik ben niet bekend met holistische of alternatieve behandelaars van dieren, maar hoop voor je dat je een fijne oplossing voor ze vindt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 18:53 



 
Profiel   

Ik zou zeker voor je hond, maar ook voor je paard, kijken op www.nvdierosteopathie.nl voor een osteopaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 19:05 



 
Profiel   

Zoek op Femke Postma, Osteopaat. Dacht dat zij nu ook honden deed? In iedergeval dry needling. Werkt in jou regio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 08:31 



 
Profiel   

Ik gebruik voor mijn paard als voor mij zelf dry needeling en ben er echt super tevreden over het helpt ons echt. Ik woon in de achterhoek dus kan je niemand aanraden behalve de behandeling zelf dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 08:56 



 
Profiel   

Niet waar je naar op zoek bent, maar voor je hond zou ik zeker eens contact opnemen met Jannemarie Frowijn. Ik denk dat zij jullie oprecht een heel stuk verder kan helpen. https://hondenosteopaat.nl/

Ik weet niet of zij ook nog steeds paarden behandelt, dat deed ze altijd wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 09:06 



 
Profiel   

Je zou ook eens kunnen kijken of Karin Baas wat voor je zou kunnen betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 09:07 



 
Profiel   

Inmiddels een afspraak met een geregistreerde osteopaat. En ook een site gevonden met dierenartsen die acupunctuur doen mocht dat nog nodig zijn..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen