Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling gezocht Zuid/midden Limburg

 
Profiel   

Door aanstaande sluiting huidige pensionstalling met enige spoed op zoek naar een nieuwe stalling voor onze twee paarden.

Wensenlijsten
Musts
- elke dag buiten (zelf of onderling regelen geen probleem)
- buitenbak
- zadelkast/ruimte
- Wasplaats
- instructie (of van buitenaf welkom)
Wants
- Binnenbak
- Spring materiaal
- Longeercirkel
- buitenrit mogelijkheden

Moeten uiterlijk 15januari een nieuw plekkie hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 08:24 



 
Profiel   

Ik heb een hele tijd op Equine Park Limburg (Hulsberg) gestaan, erg fijne stalling. Ik ben er weggegaan ivm pensioen van mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 08:52 



 
Profiel   

Weet niet of Belgisch Limburg te ver is.
Zo niet heb je in As Maeson Stables
Volpension
-‘S ochtends buiten gezet
Bij donker binnen gezet
-Paarden staan tot aan de knieën in het stro, dagelijks gemest en opgestrooid. Schavelingen zijn ook mogelijk.
-Paarden staan in groepjes, in stabiele kuddes. Word echt gekeken welke paarden bij elkaar passen.
-2x daags onderhouds brok, eigen voer mogelijk
-Gras op de wei, indien ze in de zandweides gezet worden, met ruim voldoende hooi. (6hectare wei, dus altijd gras)
-‘S avonds hooi in het net, in die mate dat mijn vreetzakken ‘s ochtends nog een half net hebben.
-2 buiten pistes (1 dressuur, 1 springen) waarvan 1 piste altijd rijdbaar, andere staat wel eens wat water in
-1 binnen piste, iets kleiner, maar ik kan er perfect met mijn paarden van 1.80 rijden
-Warm water
-Medicatie enz word zonder problemen gegeven.
-Lessen mogelijk, van uitmuntende kwaliteit (op de 3 maanden dat zij hierin zitten en wij hier staan, al veel ruiters en paarden vooruitgang zien boeken die ik anders al jaar op zelfde niveau weet staan). Maar eigen lesgever ook
-ligt midden in het ruiternetwerk. Dus ettelijke km’s buitenrij plezier

Op mijn vorige stal waren mijn paarden levensgevaarlijk naar de staleigenaars (of dat word toch beweert, zelf alleen angst en onrust opgemerkt). Hier op Maeson Stables hinniken zelfs die 2 van mij die 24/24 op de wei staan als ze de staleigenaars zien. Die andere twee die ‘s avonds binnen komen zijn bestempeld als liefste paarden ooit. Zo tot rust zijn mijn paarden hier gekomen.
Ik zeg zelden dat iemand het even goed doet als dat wij het thuis zelf deden, maar dat durf ik van Maeson Stables te zeggen.


Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 15-11-21 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 09:04 



 
Profiel   

Stalling Wiertz in (Harles) Vijlen voldoet an zich wel aan al deze eisen - ligt dan wel echt heel erg in het Zuiden ipv richting Midden dus weet niet waar je ongeveer zit en wat dan handiger is haha.

Je kon echt haast niet mooier zitten qua uitrij mogelijkheden ook, daar midden in het heuvelland vlak bij het Vijlenerbos, vanuit waar je echt mooie ruiterroutes hebt lopen, maar ook genoeg veldweg routes e.d. die je kunt volgen bv. Als je een uitstapje rondje rondom stal doet alleen al, of bij de paarden op de wei bent, heb je een uitzicht waar je U tegen zegt. Echt een prachtige locatie <3

-Binnen-en buitenbak aanwezig
-zadelkasten zijn aanwezig of kun je zelf meenemen en er is nog een aparte zadelkamer
-verschillende poetsplaatsen
-solarium
-ze voeren de paarden in de ochtend en avond voor je (en extra dingen toedienen zoals medicatie enz is ook altijd bespreekbaar of extra hooi netten bovenop wat zij geven.)
-stallen worden heel netjes gedaan en je bent echt heel ruim voorzien in stro en hooi en mag je zelf ook bijvullen
-wasplaatsen
-verschillende boxen met of zonder kleine uitloop erbij
-dagelijks weidegang van 's ochtends vroeg tot vlak voor donker, met hele grote zomer-en aparte winter weides en er wordt goed gekeken naar welke paarden samen gezet worden; dat het matcht. In kleine groepjes. Binnen en buitenzetten wordt grotendeels door eigenaren gedaan en in het weekend regel je het onderling met stalgenootjes. Hooi wordt ook bijgevoerd op de weides wanneer nodig, door eigenaar, heel ruim.
-longeercirckel
-springmaterialen zijn als ik het me goed herinner ook aanwezig
-geen eigen officiële instructrie daar aanwezig (al zijn er wel stalgenoten die instructie geven) maar je bent welkom om te laten komen wie je wilt :)

Ik weet alleen niet hoe het momenteel zit met beschikbare plekken.
Er is normaal wel een wachtlijst omdat ze erg populair zijn, maar niet geschoten is altijd mis dus ik zou altijd eens contact opnemen :) Ik heb er in ieder geval altijd met heel veel plezier gestaan. Fijne sfeer met eigenaren, alles is bespreekbaar, veel mogelijkheden qua (extra)service, leuke stalgenoten overall gezien. Mocht ik ooit nog een paard krijgen ga ik echt racend terug naar Vijlen als er plek vrij is haha.

--

De stalling in Hulsberg is overigens ook echt fantastisch ja. Ook fijne uitrij mogelijkheden en top faciliteiten wat ik zo ervan gezien heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 09:04 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 11:41 



 
Profiel   

Manege het vroendael in Maastricht?
Of er plek is, geen idee.

Voldoet wel aan al jouw eisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 12:31 



 
Profiel   

Thanks voor de reacties allemaal al. Denk dat donderdag en vrijdag in het teken gaan staan van stalbezoeken.
PS komen uit Grevenbicht (Born/Sittard) Vijlen is dan net een tikkie ver.

We gaan eens bellen/mailen/faxen en kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:25 



 
Profiel   

C_arola schreef
Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Thanks dacht dat ik al de goede categorie gezocht had, maar helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:26 



 
Profiel   

Oeh nee dan is Vijlen idd wel uit de buurt haha.
Dan is Hulsberg wel eventueel nog een optie;
Nuth autobaan eraf en dan ben je er wel redelijk snel.
Ook echt een hele toffe omgeving om buiten te rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:24 



 
Profiel   

https://www.1limburg.nl/nedcar-koopt-naastgelegen-manege-katsbek-strategisch?context=topstory
Het nieuwsbericht waarom we mogen gaan verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:27 



 
Profiel   

Hoeve de Ruif in Berkelaar. Super agterberg bodem (buiten) piste 25x60m met hindernissen, grote longeerbaan, stapmolen, dagelijks weidegang jaarrond


Laatst bijgewerkt door Zuidpool29 op 15-11-21 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:30 



 
Profiel   

Vader83 schreef


Off topic: ach gaan ze stoppen, als kind vroeger rond gelopen.
Is de klipper niks voor jou, of hebben ze daar geen pension paarden meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:39 



 
Profiel   

huricane schreef
Vader83 schreef


Off topic: ach gaan ze stoppen, als kind vroeger rond gelopen.
Is de klipper niks voor jou, of hebben ze daar geen pension paarden meer?

Maar 1 plekkie en we hebben 2 paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:40 



 
Profiel   

Ach, jammer :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:41 



 
Profiel   

Even voor diegenen die meegedacht en gelezen hebben! We hebben onderdak. Tevens de meeste anderen van de manege ook! Heel snel en vlot gelopen tot nu toe!

Gelukkig. Hele bos grijze haren er bij op die paar dagen, maar nu wel echt gouden stalletje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 08:25 



 
Profiel   

fijn dat de meeste mensen onderdak hebben. Wel jammer van het Katsbek. Vaak op wedstrijd geweest daar in het verleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 08:58 



 
Profiel   

Fijne update!
Lijkt me idd vreselijk stressvol als je op zo'n kort termijn snel wat nieuws moet gaan zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 09:00 



 
Profiel   

Wat fijn, waar gaan jullie heen?
En heel jammer van Katsbek inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 09:00 



 
Profiel   

Het is een privestalling geworden! Alle wensen afgevinkt. Lijken er eigenlijk juist op vooruit te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 14:59 



 
Profiel   

Wat fijn dat je stalling hebt gevonden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:52 



 

Hi vader83,

Ik ben benieuwd waar je een plekje hebt gevonden. Ben zelf ook op zoek naar een volpensioen en woonachtig in Echt. Manege op den berg staat als eerste op het lijstje omdat dat op fietsafstand is van huis en ik recreatief rij en daar de bossen in kan. Hoor alleen wat wisselende verhalen over ze.

Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 22:43 



 
Profiel   

Jagermeister schreef
Hi vader83,

Ik ben benieuwd waar je een plekje hebt gevonden. Ben zelf ook op zoek naar een volpensioen en woonachtig in Echt. Manege op den berg staat als eerste op het lijstje omdat dat op fietsafstand is van huis en ik recreatief rij en daar de bossen in kan. Hoor alleen wat wisselende verhalen over ze.

Groetjes

In Dieteren in een privé stalling, maar met zo'n uitstroom bij de katsbek zat ie in no time vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:42 



 
Profiel   

Vader83 schreef
Het is een privestalling geworden! Alle wensen afgevinkt. Lijken er eigenlijk juist op vooruit te gaan.


Hey ik zag jouw topic. Ik kom zelf uit echt en ben ook opzoek naar een (prive) stalling. Mag ik vragen waar je uiteindelijk heen bent gegaan en of je nog tevreden bent? Wellicht dat er een plekje is. Mag ook in PB

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 12:53 



 
Profiel   

Ik ben ook wel nieuwsgierig welke plek het is geworden.

Sta zelf ook in Dieteren namelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 20:10 



 
Profiel   

Niekj_Jente schreef
Ik ben ook wel nieuwsgierig welke plek het is geworden.

Sta zelf ook in Dieteren namelijk

Inmiddels zijn we nog verkast. (Vorig jaar augustus) Staan tegenwoordig in Maria Hoop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 20:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen