Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ring van zilver met blond/wit paardenhaar

 
Profiel   

Ik wil heel graag een ring laten maken van de manen van mijn haflinger. Maar ik ben een beetje aan het zoeken naar een model/uitvoering. Sowieso zijn de meeste afbeeldingen via google met bruin of zwart haar. En ik wil dan niet alleen een vlecht rondom, het mag best iets bijzonders zijn.

Wie heeft er een zilveren ring met wit of blond paardenhaar en wil een foto laten zien? Ik ben allergisch voor goud, dus vandaar zilver. Staal is ook een optie.
Verder zoek ik naar een kwalitatief goede ring, niet 1 waar na een paar maanden de haartjes vanaf komen.
Tips voor een goede juwelier/zilversmid of anders zijn dan ook zeer welkom.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:43 



 
Profiel   

[ img ]

Misschien niet de meest duidelijke foto, maar dan heb je wel een beetje een idee! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:49 



 
Profiel   

Ik kan de sierraden van Mart Holtrop aanraden! Ik heb een hanger van zeven jaar oud inmiddels, die er nog super uitziet! Hij werkt met zowel silver als goud. Op zijn site staan verschillende foto’s van verschillende sieraden met wit haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:51 



 
Profiel   

Oh dat is wel heel mooi. Ik was echt een beetje bang dat het haar qua kleur amper te zien zou zijn.

Pukkepaard: ik ga kijken! Een mooie hanger vind ik overigens ook heel tof. Ik draag graag een ketting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:52 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Dit is de ring die ik heb laten maken met het haar van mijn overleden haflinger. Gemaakt door Atelier Marjolein. Zijn naam is er ook in gegraveerd.
(Edit: ik heb ook een hanger voor aan een ketting, met het haar aan de zijkant
[ img ]


Laatst bijgewerkt door FleurSandro op 18-11-21 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:53 



 
Profiel   

Volgens mij heeft bokker Mando ook een ring met blond haflingerhaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:54 



 
Profiel   

Ik heb een zilveren ring met wit paardenhaar. Alhoewel, merrie was niet zo schoon dus het staarthaar was nooit meer écht wit te krijgen haha. Dus is meer blond/ grijs. Als je wilt kan ik foto's sturen hoe die was toen k hem kreeg aantal maanden terug + hoe die nu is. Ik heb ook nog een voorbeeldfoto die zij maar mij stuurde toen ik om werk vaan haar vroeg.

Die van mij komt van Paard en Sieraad en ben er echt super tevreden over! Service ook echt goed, mocht het haar slijten legt ze het er gratis opnieuw in zolang ik er maar voor zorg dat ik nog een plukje heb. En ze denkt ook echt goed mee over het sieraad zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:58 



 
Profiel   

[ img ]

Deze set heb ik, van mijn haflingers staart.. gemaakt door aviiso, en enorm tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 22:36 



 
Profiel   

Ik heb er eentje met wit en zwart:[ img ]

Het wit wordt wel snel grauw, dus ik ben er erg voorzichtig mee. Ik heb hem ook bij Mart holtrop van galope.nl laten maken. Je kunt daar ook de ontwerpen aanpassen als je wilt. Hij heeft pas nog gratis nieuwe vlechtjes erin gezet voor me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 23:02 



 
Profiel   

Margreet van Makedreamz heeft een grote keus aan ringen op haar website staan. Ik ben er nog niet uit welke ik wil. Het liefst zou ik het haar van mijn beide pony's gecombineerd willen (mijn vroegere pony was wit, mijn pony die dit jaar is overleden had zwarte manen en staart), maar ik vind de ringen met een kies ook erg mooi, al heb ik alleen kiezen van mijn tweede pony. Misschien heb ik binnenkort een financiële meevaller en dan worden het er alsnog twee. :o :D

Ook hier staan weinig foto's tussen met wit haar, maar misschien geeft het toch een idee: https://makedreamz.nl/paardenhaar-ringen-sieraden/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 07:23 



 
Profiel   

Petra: dat was precies waarom ik witte ringen wilde zien. Ik vind de donkere echt prachtig, steekt mooi af. Maar wit/blond ziet er echt wel anders uit en inderdaad, ik ben bang dat het snel flets wordt.

Prachtige ringen komen er voorbij. Ik vind de ringen op de site van Mart Holtrop heel mooi, heel persoonlijk. En die van Makedreamz inderdaad, weinig met wit haar, maar de modellen spreken me wel heel erg aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 07:35 



 
Profiel   

pukkepaard schreef
Ik kan de sierraden van Mart Holtrop aanraden! Ik heb een hanger van zeven jaar oud inmiddels, die er nog super uitziet! Hij werkt met zowel silver als goud. Op zijn site staan verschillende foto’s van verschillende sieraden met wit haar.


Hier ook een fan van Mart Holtrop! Ik heb een hanger voor aan een ketting, ik denk inmiddels al bijna 10 jaar. Ik heb de ketting inmiddels 1x moeten vervangen omdat het slotje lam was. Maar de hanger is nog steeds helemaal mooi in tact! En dat terwijl ik hem echt bijna elke dag draag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 07:40 



 
Profiel   

Ik heb geen idee of het gedaan wordt bij (chirurgisch) staal, maar titanium (ook hypoallergeen) kan geanodiseerd worden. Dan krijgt het kleur. Dat zou wel eens heel mooi kunnen zijn in combinatie met wit haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 08:02 



 
Profiel   

Wat een idee! Marjolein van Lubeck werkt ook met titanium, alleen nog niets in combinatie met paardenhaar gezien. Ik ga haar eens een berichtje sturen.
En ik heb Mart Holtrop ook een berichtje gestuurd voor een zilveren ring met amethyst.
Even de keuzes reduceren, want ik heb keuzestress :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 08:12 



 
Profiel   

Helaas, met titanium is niet mogelijk vanwege de bewerkelijkheid ervan (niet te solderen). Heel jammer, want volgens mij is dat echt een toffe combi!
Van Mart Holtrop heb ik ook een berichtje terug, hij gaat informeren naar de mogelijkheden van de amethyst. Met name de vorm.
Het zou dan aan om deze ring, maar dan ipv 2 zirkonia's een rechthoekige amethist ingelegd in de vorm van dat zilver bovenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 11:33 



 
Profiel   

Ik volg ook even. Heb ook een Haflinger waar ik iets met haar haar wil doen. Heb ook nog 2 kiezen liggen waar ik ook nog iets mee wil, misschien wel een combi van beide

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 11:38 



 
Profiel   

Ik heb ook goede ervaringen met Mart Holtrop!
Maar mijn armband is met zwart haar dus geen goed voorbeeld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 11:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen