Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling gezocht omgeving Echt (Limburg) Manege op de Berg?

 

Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een volpension stalling in de omgeving van Echt, Midden Limburg. Ik heb al op wat topics gezocht en wat namen genoteerd van stallen om te bezoeken. Manage op den Berg in echt staat nu op de eerste plaats gezien ik daar met de fiets naartoe kan en recreatief rij en daar de bossen in kan. Nu lees ik echter wisselende verhalen over hen. Iemand hier ervaring met hen? En ervaringen met andere pensionstallen?

Musts zijn, elke dag naar buiten, fijne ruime stallen, bosgebied, buitenbak, liefst ook binnenbak en longeer ruimte. Graag ook les of eigen instructie mee kunnen nemen.

Hoor erg graag van jullie!
Groetjes Jagermeister
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 22:51 



 
Profiel   

Op de Berg is een leuke stal, ook aardige eigenaren.

Kijk eens bij Hoeve de Ruif in Echt, een stuk rustiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 23:24 



 
Profiel   

Ik zou op de Berg echt geen optie vinden. Erg onverzorgd, een grote puinzooi, slecht bijstaande manegepaarden, wisselend wel en niet naar buiten. Tenzij dit in de laatste paar jaar drastisch veranderd is. Wel mooie ligging.

Ik zou ook kijken naar Hoeve de Ruif: dagelijks weidegang, goed ventilerende stallen, ik geloof voldoende hooi, prachtige verlichte rijbak 25x60 m met hindernissen hele jaar berijdbaar, longeerbak, stapmolen. Buitenrit opties zijn wat beperkt. Enige landweggetjes en langs de dijk. Instructie is welkom.
Gimando is ook een hele goede! Die ligt in Maria hoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 06:52 



 
Profiel   

Weet niet of je beschikt over een auto.
En hoever je wilt rijden ?

Maar als een half uurtje met de auto voor een top stalling een optie is:
Maeson Stables
2 buitenpistes
1 binnenpiste
Midden in het bos, langs ruiterroute netwerk, maar ook vlakbij zwemvijver
Komen van licht tot donker buiten op gras (6ha wei), of op zandpaddocks met ruim voldoende hooi. En dit in groepen die bij elkaar passen. Of alleen.
‘S avonds op stal die dagelijks gemest en opgestrooid word met stro tot aan de knieën
Hooi in een net op stal, met een hoeveelheid dat mijn grote hongerlijders ‘s ochtends nog hooi over hebben.

Paradijs voor paard en ruiter. Op een gezellig stal met ervaren, vriendelijke eigenaars met kennis van paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 09:39 



 
Profiel   

Ik kan je Hoeve de Ruif aanbevelen!! Mooie stallen, vriendelijke eigenaren, mooie buitenbak, jaarrond (voldoende) uitloop

Ikzelf sta gestald in Opoeteren, het is een stukje rijden maar echt top daar!!


Laatst bijgewerkt door Chantal_1978 op 20-11-21 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 09:55 



 
Profiel   

Ik stond een jaar of 12 geleden bij een andere stal op fietsafstand van manege op den Berg. Was aan een zandpad en in eigendom van een oude man. Zat een binnenbak bij. Sorry maar ben even de naam kwijt en weet niet of deze nog bestaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 09:55 



 

Ania schreef
Ik stond een jaar of 12 geleden bij een andere stal op fietsafstand van manege op den Berg. Was aan een zandpad en in eigendom van een oude man. Zat een binnenbak bij. Sorry maar ben even de naam kwijt en weet niet of deze nog bestaat
bedoel je Hubertushoeve? Die bestaat helaas al een aantal jaren niet meer. Was een fijne stal.

Op de Berg weet ik niet hoe het nu is met weidegang dat zou je moeten navragen. Hoeve de Ruif en Gimando hoor ik veel goede verhalen over de laatste tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 09:58 



 

Hi allemaal, dank je wel voor jullie reacties!
En Ania, enig idee nog welk adres? Fietsafstand is wel een belangrijke voor me nu in de winter periode. Ik heb een auto, alleen nu de dagen korter worden heb ik hem het liefst zo dichtbij mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 09:59 



 

Ga vandaar bij de Ruif en Gimando kijken! En qua mogelijkheden voor buiten rijden, ik zag bij de Ruif weinig bos gebied? Las al wat terug hier over dat de mogelijkheden wat beperkt zijn. Wat waren jouw ervaringen Laura?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 10:00 



 
Profiel   

_lauraaa_ schreef
Ania schreef
Ik stond een jaar of 12 geleden bij een andere stal op fietsafstand van manege op den Berg. Was aan een zandpad en in eigendom van een oude man. Zat een binnenbak bij. Sorry maar ben even de naam kwijt en weet niet of deze nog bestaat
bedoel je Hubertushoeve? Die bestaat helaas al een aantal jaren niet meer. Was een fijne stal.

Op de Berg weet ik niet hoe het nu is met weidegang dat zou je moeten navragen. Hoeve de Ruif en Gimando hoor ik veel goede verhalen over de laatste tijd.


Ja volgens mij wel. Ik heb net lopen googlen en zie dat het een varkensstal geworden is.
Jammer want het was indd een fijne stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 10:06 



 

Ma_n0n schreef
Ik zou op de Berg echt geen optie vinden. Erg onverzorgd, een grote puinzooi, slecht bijstaande manegepaarden, wisselend wel en niet naar buiten. Tenzij dit in de laatste paar jaar drastisch veranderd is. Wel mooie ligging.

Ik zou ook kijken naar Hoeve de Ruif: dagelijks weidegang, goed ventilerende stallen, ik geloof voldoende hooi, prachtige verlichte rijbak 25x60 m met hindernissen hele jaar berijdbaar, longeerbak, stapmolen. Buitenrit opties zijn wat beperkt. Enige landweggetjes en langs de dijk. Instructie is welkom.
Gimando is ook een hele goede! Die ligt in Maria hoop.


Ga bij beide kijken vandaag. Mogelijkheden voor buitenrijden is wel een belangrijke, maar niet belangrijker dan welzijn van de paarden natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 10:08 



 

Jagermeister schreef
Ga vandaar bij de Ruif en Gimando kijken! En qua mogelijkheden voor buiten rijden, ik zag bij de Ruif weinig bos gebied? Las al wat terug hier over dat de mogelijkheden wat beperkt zijn. Wat waren jouw ervaringen Laura?

Bij beide stallen heb ik zelf niet gestaan maar hoor van Gimando echt al jaren goede verhalen en van Hoeve de Ruif de laatste tijd ook. Ik zelf sta in Schalbruch (net over de grens met Nieuwstadt) maar die stal staat vol.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen