Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen gezocht manege de hoeven en manege de burght

 
Profiel   

wie heeft er ervaringen gewoon en ponykamp bij deze 2 maneges

https://www.deburght.nl/

en de

http://www.dehoeven.com/

Mijn dochter is namelijk aan het rondkijken voor ponykamp 2022 en vindt deze wel gezellig eruit zien. Hoe is de praktijkervaring.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:59 



 
Profiel   

ik ben ooit als 11 jarige in mijn eentje op kamp gegaan bij de hoeven in elst, dat vond ik toen 'wel leuk' maar ik zou niet zo snel weer terug gaan, misschien kwam dat ook omdat ik alleen was, maar ik herriner me vooral nog dat het mij best tegen viel.

Ik ben vanaf mijn 15e naar manege de eekwal in emmen gegaan en dat vond ik echt vele malen leuker! daar ben ik echt een aantal jaren geweest, de laatste 2 jaar zelfs voor 2 weken. geweldige tijd gehad daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:06 



 
Profiel   

dank je voor je info, Emmen te ver weg vanaf ons uit gezien :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:24 



 
Profiel   

Ik ben vroeger 2/3 keer bij de Burght geweest. Heb er een erg leuke tijd gehad, er waren altijd veel activiteiten, ook buiten de paarden om (zoals spelletjes, zwemmen e.d.). Twee keer per dag paardrijden en ook wat variatie als springen en voltige. Voor de buitenritten gingen ze met de vrachtwagen, ook twee of drie keer geloof ik? De manegepaarden staan in een grote groepsstalling en moesten wij altijd zelf pakken. Voor specifieke vragen mag je mij een pb sturen, maar mijn ervaring is dus wel van ~2012. Maar als ik weer terug naar die leeftijd kon, zou ik zo weer gaan, heb er erg leuke herinneringen aan :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 23:39 



 
Profiel   

Hoi,
Ik weet dat ik laat ben, maar toch dat ik even mijn ervaring te delen. Ik ben er geweest in 2019. Was toen 14 jaar oud en had al best veel rijervaring (6 jaar). Ik ging met een vriendinnetje die daar al vaker geweest was. Zij had minder rijervaring dan ik en we verwachtten dan ook in een andere groep terecht te komen. Gelukkig was dit niet zo en ben ik in een ‘lagere’ groep geplaatst. Op de dag van aankomst gingen we 1 uurtje proefrijden om te kijken of je in de juiste groep zat. We gingen toen niet galopperen en alhoewel ik dit begrijp, vond ik het een beetje een saaie les. Voor de rest zijn we zo’n 3x op buitenrit geweest. Dit was echt ontzettend leuk! Je mocht 1 keer een berg op racen en dit deden de paarden en pony’s eigenlijk automatisch, dus het enige wat je moest doen was blijven zitten. Ook het eten was prima! 2x per dag brood en 1x per dag warm. Voor extra activiteiten mocht je steeds kiezen dus de ene avond was er estafette en dan weer voltige of film etc. Verder had je altijd de optie ‘verzorg pony’, dit was een pony of paard die je voor de hele week kreeg. (Je rijdt er niet per se op, je krijgt elke keer een andere behalve voor vrijdag dan mag je keuzes opgeven). Verder spring je 2x, waarvan 1 keer balkjes draven en 1x een mini parcours met lage hindernisjes. Ik moet zeggen dat ik alles wel van laag niveau vond, maar de vraag is of je naar ponykamp gaat om nou veel beter te leren paardrijden. Ik heb alleen ook een paar kritiekpuntjes: Er vielen echt veel mensen af (die gewoon goed kon rijden, maar dit kwam door onoplettendheid van de leiding), ik zat op Igor en ben er 3x afgevallen in een les waarin ik 1 keer heel hard met mijn hoofd tegen de bakrand viel. Na het rijden voelde ik mij duizelig en misselijk, na dit aangegeven te hebben had de leiding hier eigenlijk geen reactie op en hielp mij niet. Toen besloot ik mijn moeder te bellen (telefoons zijn toegestaan er zijn ook stopcontacten), omdat ik mij simpelweg onveilig voelde en dacht dat ik weleens een hersenschudding kon hebben. Verder leer je veel van bijvoorbeeld bandages etc en je hebt elke dag corvee, maar dat hoort erbij. Er is de hele dag drinken en je gaat naar het dorp op woensdag, waar je eigenlijk relatief vrijgelaten wordt. Vond het een leuk kamp, maar vond de leiding niet verantwoordelijk genoeg en voelde mij hierdoor onveilig. (Kan ook natuurlijk aan mij liggen, dit is geheel mijn ervaring)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:57 



 
Profiel   

Ik heb mijn eerste stappen in de paardenwereld gezet bij Manege De Burght, en heb daar uiteindelijk ruim 22 jaar wekelijks les gehad. Ik heb ook jarenlang ponykamp begeleid, en kijk daar nog steeds met veel plezier op terug. Alles wat Maaaauuudje hierboven zegt over de activiteiten, klopt. Dagelijks twee keer rijden, twee keer op buitenrit en een keer naar het dorp, veel leerzame lessen over verzorging, mennen, voltige etc, en het eten is zoooo lekker, jachtschotel :9 !
Ik kan me niet zo heel erg vinden in het commentaar over veel kinderen die eraf vielen, en dat er dan geen aandacht aan zorg gegeven wordt. In alle jaren dat ik daar kampen gedaan heb, zijn er in mijn groepen misschien een handvol van af gevallen. Ja, er valt wel eens iemand, maar als je zorg nodig hebt, of een doktersbezoek zelfs, krijg je dat heus.

Als ik nog in de buurt woonde, en kinderen had de zouden willen rijden, zou ik ze zeker weten naar De Burght sturen. Ik maak nog steeds dagelijks gebruik van de kennis die ik daar opgedaan heb!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen