Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

waar mag ik nog paardrijden?

 
Profiel   

VuurVleugels schreef
MarliesV schreef
Jongens ff van je: Oh de TS vraagt iets wat niet mag kast af.

Sporten buiten zonder QR code is toegestaan.

TS, op zoek naar een manege zonder binnenbaan en dan zou ik eerst even bellen hoe ze dat doen met op en af zadelen enz.
Want rijden in de buitenbak mag, maar dan mag je niet de stallen in (binnen) om te zadelen zonder code.

Prive terrein (dus geen manege/sportvereniging) gelden deze regels niet voor. Dus mocht je op een prive paard les kunnen krijgen, dan geldt alleen de anderhalve meter en die moet toch prive prima te handhaven zijn.


Maar dat het technisch gezien wettelijk mag betekend toch niet dat het een goede zet is? Het is echt niet mijn (onze?) bedoeling om te trollen oid maar het faciliteren van dit soort wensen gaat gewoon écht niet helpen met het terugdringen van de cijfers. En inderdaad kun je er ook nog anderen mee in de problemen brengen bij controles. Het is gewoon egoïstisch om die codes te willen omzeilen. Testen of vaccineren, het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn.

Ik schrijf dit ook namens de duizenden mensen die op een behandeling zitten te wachten (zelfs kankerpatiënten, hallo, alsof die ff kunnen zeggen 'ja nee prima doe maar over een half jaartje ofzo') maar dat niet kunnen krijgen vanwege de overvolle IC's.


Doe jij eens effe rustig… vaccineren is nog steeds een vrije keuze hoor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:09 



 
Profiel   

Waarom niet testen ts? :)
Neem aan dat het om max. 2 keer per week gaat?
Testen is echt een makkie, zo gebeurd en je kunt gewoon naar je vaste manege.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:12 



 
Profiel   

Je mag overal nog rijden, ongevaccineerd laat je je testen en voila, je krijgt 24 uur een groen vinkje.

En dus eens dat het willen omzeilen van regels, die er hopelijk voor zorgen dat de reguliere zorg gauw weer opgepakt kan worden, not done is. Geen chemotherapie en transplantaties meer, je zult het maar nodig hebben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:13 



 
Profiel   

Poekkie schreef
VuurVleugels schreef

Maar dat het technisch gezien wettelijk mag betekend toch niet dat het een goede zet is? Het is echt niet mijn (onze?) bedoeling om te trollen oid maar het faciliteren van dit soort wensen gaat gewoon écht niet helpen met het terugdringen van de cijfers. En inderdaad kun je er ook nog anderen mee in de problemen brengen bij controles. Het is gewoon egoïstisch om die codes te willen omzeilen. Testen of vaccineren, het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn.

Ik schrijf dit ook namens de duizenden mensen die op een behandeling zitten te wachten (zelfs kankerpatiënten, hallo, alsof die ff kunnen zeggen 'ja nee prima doe maar over een half jaartje ofzo') maar dat niet kunnen krijgen vanwege de overvolle IC's.


Doe jij eens effe rustig… vaccineren is nog steeds een vrije keuze hoor.


Wat dacht je ervan om het denigrerende toontje even weg te laten?

Ik doe juist uiterst mijn best in dit topic om op een gebalanceerde manier mijn zienswijze over te brengen. Ik ga niet met je in discussie wanneer je deze toon aanslaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:15 



 
Profiel   

Je hebt helemaal geen gebalanceerde manier, je bent gewoon aan het drammen over perfect legale dingen waarvan jij vindt dat ze niet zouden mogen. Discussie is niet nodig aangezien het gewoon mag. Is ook niet TS haar vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:16 



 
Profiel   

Heb je een manege waar je met plezier gaat rijden? Dan zou ik het voor lief nemen en testen, valt allemaal goed te doen en ben je verantwoord bezig. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:26 



 
Profiel   

wennydam schreef
Omdat er nu op maneges een QR code geld. En ik die niet heb mag ik helaas niet meer paardrijden.. Waar in de buurt van Emmen kan ik (buiten) paardrijden? wie heeft de tip?

Op onze manege hoef je alleen de QR-code te laten zien in de kantine en als je naar het toilet wilt. Niet als je je beperkt tot de zadelkamer, de stal en de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:28 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Zorgen dat je ergens Corona oploopt, dan heb je een QR code voor een jaar. Dat is niet zo moeilijk nu.
Ik snap ook niet dat mensen dit vragen. Je weet toch wat de regels zijn? Dan moet je ergens op een privestal lessen, maar op een manege kan dit niet.

Dit kun je toch niet serieus menen. Het omzeilen is nog 1 ding, dat is in stand houden van het probleem. Dit is erger maken van het probleem. Dan kun je nog meer mensen besmetten ne gelijk even een ziekenhuisbed bezet houden. En hoe zou je je voelen als iemand waar tegen je hebt gezegd "loop even corona op" 2 weken later overlijdt door corona?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:36 



 
Profiel   

Ik denk dat het sarcasme was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:38 



 
Profiel   

Negatieve test = groene QR code, dus je kan met een beetje extra plannen overal gewoon terecht (mits je niks oploopt natuurlijk).
Lijkt mij niet dat een manege voor iemand een uitzondering maakt door paard naar de poort te brengen zodat je vanaf daar al dan niet met begeleiding een buitenrit kan maken ivm geen QR-code.

Virus is een simplistisch organisme wat overal rondn***t waar het de kans krijgt. Geen intelligente entiteit dat gevoelig is voor zielige verhalen en emotionele chantage om jouw (en familie) aub over te slaan.
Onzeker over vaccineren best, maar neem je verantwoordelijkheid, testen (regelmatig en liefst ook bij bezoeken familie) en blijf thuis bij positieve test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:39 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
MarliesV schreef
Jongens ff van je: Oh de TS vraagt iets wat niet mag kast af.

Sporten buiten zonder QR code is toegestaan.

TS, op zoek naar een manege zonder binnenbaan en dan zou ik eerst even bellen hoe ze dat doen met op en af zadelen enz.
Want rijden in de buitenbak mag, maar dan mag je niet de stallen in (binnen) om te zadelen zonder code.

Prive terrein (dus geen manege/sportvereniging) gelden deze regels niet voor. Dus mocht je op een prive paard les kunnen krijgen, dan geldt alleen de anderhalve meter en die moet toch prive prima te handhaven zijn.


Maar dat het technisch gezien wettelijk mag betekend toch niet dat het een goede zet is? Het is echt niet mijn (onze?) bedoeling om te trollen oid maar het faciliteren van dit soort wensen gaat gewoon écht niet helpen met het terugdringen van de cijfers. En inderdaad kun je er ook nog anderen mee in de problemen brengen bij controles. Het is gewoon egoïstisch om die codes te willen omzeilen. Testen of vaccineren, het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn.

Ik schrijf dit ook namens de duizenden mensen die op een behandeling zitten te wachten (zelfs kankerpatiënten, hallo, alsof die ff kunnen zeggen 'ja nee prima doe maar over een half jaartje ofzo') maar dat niet kunnen krijgen vanwege de overvolle IC's.


Ik denk dat je even je moraal en de wet moet splitsen.

Wettelijk gezien vraagt de TS niets wat niet mag.

Moreel gezien, tja dat is voor iedereen anders. Dat jij dat niet vind kunnen, betekend niet dat je daar vol gas de TS van moet proberen te overtuigen.

Ik ben pro vaccinatie, pro corona regels maar ook pro keuze vrijheid voor vaccinatie of testen.
Dus mag het zonder QR code (priveles of buiten sporten) dan hoeft ik niet de moraalridder uit te hangen en ga ik dus zelf ook niet mijn QR code tonen, terwijl daar niet om gevraagd wordt. En verwacht ik dus ook niet van een ander dat ze hier boven de wet uitstijgen.

Want dat is waar jij nu op beroept. Het beter doen dan wettelijk vereist.

Snap jou zeker hoor. Maar ik denk niet dat je de TS helpt of overtuigd met je mening op deze manier verkondigen.
Zelfs ik (pro code/testen) krijg er lichtelijk stekels van en dat werkt averechts, dat zal vast niet je bedoeling zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:41 



 
Profiel   

Ik zag dit topic net en dacht mm.. Ga zelf op vakantie naar Emmen en uit nieuwsgierigheid gekeken, je kunt daar op meerdere plaatsen testen gelukkig.

Maar om nu TS de schuld te geven van uitgestelde chemo behandelingen?? Alsjeblieft zeg. Als je heel eerlijk bent, geef je wat dat betreft als gevaccineerde in een vol restaurant meer risico dan een ongetest iemand in een buitenbak..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:48 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Het is op Ervaringen en diensten niet toegestaan om discussie te voeren over het wel of niet laten testen/omzeilen van regels of vaccineren. Volgens de KNSH en het overheid is het toegestaan om buiten zonder QR code te gaan paardrijden dus de vraag van de topicstarter kan blijven staan. Gelieve alleen te reageren op haar vraag. Eventuele discussies hierover kunnen in een nieuw topic besproken worden. Nieuwe berichten hierover in dit topic zullen verwijderd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:53 



 
Profiel   

Jeetje mina.. Ik wist niet dat ik zoveel zou oprakelen bij mensen. Zoals eerder gezegd heb ik geen moeite met het testen. Ik ben er alleen nog niet over uit over het vaccineren. Dat je mij nu de schuld moet gaan geven dat er door ( alleen ) mij 1000 kanker patienten niet naar de chemo kunnen.. Vind dit niet echt terecht. Vaccineren is nog steeds vrijwillig en niet verplicht..

Ik weet dat er buiten rijden geen QR voor nodig is. Laat ik mijn vraag anders formuleren.. Ik zou graag ergens willen buiten rijden 1 op 1. Wie zou weten waar ik in emmen een buitenrit kan maken waar ik wel zou kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:56 



 
Profiel   

De corona politie is weer los hoor. Damn.
Ik snap je heel goed. Wie gaat voor jou bepalen dat je maar de hele tijd moet gaan testen.
Bij mij is iedereen welkom voor prachtige buitenritten maar helaas voor jou zit ik niet in Emmen (niet eens in de buurt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:34 



 
Profiel   

ik zit net over grens in dl. Volgens mij mag je de grens over korter dan 24 zonder gedoe, staat ook nooit wat trouwens..

20 autominuten van emmen af. Mocht je zin hebben in een ritje ben je welkom. Heb een Fries en kwpn er.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:41 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
De corona politie is weer los hoor. Damn.
Ik snap je heel goed. Wie gaat voor jou bepalen dat je maar de hele tijd moet gaan testen.
Bij mij is iedereen welkom voor prachtige buitenritten maar helaas voor jou zit ik niet in Emmen (niet eens in de buurt)

De overheid :)).

@TS, je zou wat maneges kunnen aanschrijven wat de mogelijkheden zijn? Wie weet kunnen ze een paard klaarzetten voor jou, zodat je niet naar binnen hoeft, of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:12 



 
Profiel   

Zoek je alleen in Emmen of ook in de omgeving?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 15:41 



 
Profiel   

Als je iets verder wilt reizen dan Emmen, dan is er in Hardenberg wel een plek waar dat kan, namelijk bij Ranch Cross Borders. Zij organiseert alleen maar buitenritten en trektochten en heeft geen binnenlocatie, dus geen enkele verplichting tot een QR code.

https://www.facebook.com/Buitenritten/
http://www.ranchcrossborders.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 17:04 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Er zijn net een aantal berichten verwijderd waarmee de moderatoropmerking in dit topic werd genegeerd. Hierbij wederom het verzoek om alleen in dit topic reageren wanneer je de topicstarter kan helpen met haar vraag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen