Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Plek met veel buiten rond Leiden

 
Profiel   

Stal De Braassem in Woubrugge. Gelukkig was er nog stalling vrij voor 2 paarden. Maar inmiddels staat volgens mij nu alles wel vol. Ik sta er net, maar voor wat ik nu zie een goede keuze.
Pensionstal, geen manege. Er wordt goed gevoerd met goede kwaliteit kuil of hooi (van eigen land) Zijn ze ook beslist niet zuinig mee wat heel fijn is. Mooie accomodatie met 20 x 60 overkapte baan; buitenbaan, longeerring, overdekte stapmolen met zandbodem, voldoende paddocks, veel wei in de zomer. Goed verzorgd, goede bodems. Voor zover ik kan zien goede sfeer. Dat komt vaak ook, omdat er voldoende ruimte is. :+
Vrije instructiekeuze, ook erg fijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:58 



 
Profiel   

Ceffyl schreef
Rondom Delft, Schipluiden, Den Hoorn heb je ook nog wel wat stalletjes zitten, of is dat te ver voor je? Helaas is dat wel vaak zelf uitmesten, maar zitten er wel een paar tussen met ook 's winters buiten.

De stallen die ik ken waar ze in de winter daadwerkelijk in een paddock met ruwvoer buiten staan, zijn echt op 1 hand te tellen… veel op de stenen even een uurtje of 2, in de paddock zonder hooi etc.
De stallen die dit wel hebben passen niet bij de voorzieningen die TS wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:32 



 
Profiel   

Ik sta al een tijd niet meer in die regio, maar kan me herinneren dat ze bij de Elza hoeve ook veel buiten stonden. Geen idee of ze verder aan je eisen voldoen, maar wellicht kun je contact opnemen, van hun website word ik niet veel wijzer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:05 



 
Profiel   

Babootje schreef
Stal De Braassem in Woubrugge. Gelukkig was er nog stalling vrij voor 2 paarden. Maar inmiddels staat volgens mij nu alles wel vol. Ik sta er net, maar voor wat ik nu zie een goede keuze.
Pensionstal, geen manege. Er wordt goed gevoerd met goede kwaliteit kuil of hooi (van eigen land) Zijn ze ook beslist niet zuinig mee wat heel fijn is. Mooie accomodatie met 20 x 60 overkapte baan; buitenbaan, longeerring, overdekte stapmolen met zandbodem, voldoende paddocks, veel wei in de zomer. Goed verzorgd, goede bodems. Voor zover ik kan zien goede sfeer. Dat komt vaak ook, omdat er voldoende ruimte is. :+
Vrije instructiekeuze, ook erg fijn.


Klinkt goed! Ik las ergens dat er niet gevoerd wordt in de paddocks, klopt dat? ivm maagzweer gevoeligheid anders niet echt een optie. Hebben ze een website met prijzen ergens, zie alleen de facebookpagina?


Laatst bijgewerkt door sanne83 op 30-11-21 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:23 



 
Profiel   

Eve_16 schreef
Ceffyl schreef
Rondom Delft, Schipluiden, Den Hoorn heb je ook nog wel wat stalletjes zitten, of is dat te ver voor je? Helaas is dat wel vaak zelf uitmesten, maar zitten er wel een paar tussen met ook 's winters buiten.

De stallen die ik ken waar ze in de winter daadwerkelijk in een paddock met ruwvoer buiten staan, zijn echt op 1 hand te tellen… veel op de stenen even een uurtje of 2, in de paddock zonder hooi etc.
De stallen die dit wel hebben passen niet bij de voorzieningen die TS wil.


Ja, het is echt heel een moeilijke combi, hele dagen buiten en volpension -O-


Lieke schreef
Ik sta al een tijd niet meer in die regio, maar kan me herinneren dat ze bij de Elza hoeve ook veel buiten stonden. Geen idee of ze verder aan je eisen voldoen, maar wellicht kun je contact opnemen, van hun website word ik niet veel wijzer.


Ik ga kijken! Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:28 



 
Profiel   

Vooral het volpension maakt het lastiger inderdaad denk ik. De meeste kleinere stallen waar ze veel buiten staan word toch gevraagd om diensten te doen of zelf uit te mesten.
Er is nog een stal in Sassenheim waar je alleen in het weekend zelf hoeft te mesten, ik weet niet of ze plek hebben maar je mag altijd een pb sturen voor de informatie.

Ik heb zelf een privé stal in Sassenheim met 4 pension paarden en 4 eigen paarden maar wij doen dus alles met elkaar qua mesten en onderhoud. Het voeren en buiten met hooi regelen m’n moeder en ik samen. Ik heb ook geen plek op dit moment maar mocht je de eisen qua volpension nog bijstellen weet ik misschien nog wel een andere optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:35 



 
Profiel   

Heel graag, ik stuur je een pb.

Het is niet dat ik helemaal niks kan of wil doen, maar door ziekte zijn vaste dagen heel lastig en ik vind het echt heel vervelend dat mensen dan afhankelijk zijn van mij, vandaar het volpension.
Als het een keer mesten in het weekend is, dan kan ik altijd vragen of m’n vriend helpt op slechte dagen bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 23:13 



 
Profiel   

sanne83 schreef
Babootje schreef
Stal De Braassem in Woubrugge. Gelukkig was er nog stalling vrij voor 2 paarden. Maar inmiddels staat volgens mij nu alles wel vol. Ik sta er net, maar voor wat ik nu zie een goede keuze.
Pensionstal, geen manege. Er wordt goed gevoerd met goede kwaliteit kuil of hooi (van eigen land) Zijn ze ook beslist niet zuinig mee wat heel fijn is. Mooie accomodatie met 20 x 60 overkapte baan; buitenbaan, longeerring, overdekte stapmolen met zandbodem, voldoende paddocks, veel wei in de zomer. Goed verzorgd, goede bodems. Voor zover ik kan zien goede sfeer. Dat komt vaak ook, omdat er voldoende ruimte is. :+
Vrije instructiekeuze, ook erg fijn.


Klinkt goed! Ik las ergens dat er niet gevoerd wordt in de paddocks, klopt dat? ivm maagzweer gevoeligheid anders niet echt een optie. Hebben ze een website met prijzen ergens, zie alleen de facebookpagina?


Nee er wordt niet gevoerd in de paddocks. Dan krijg je toch veel gedoe met de paarden onderling.
Er wordt verder - over de hele dag - wel goed gevoerd. We zijn afgelopen dagen op verschillende tijden op stal geweest en er ligt altijd ruim hooi in. In feite hebben ze onbeperkt hooi of kuil tot hun beschikking. Voor de avondvoerbeurt leg je hooi zelf klaar, zoveel als jij zelf denkt dat nodig is voor de nacht. De avond voerbeurt wordt onderling geregeld. Dus voer voor de avond in bakjes. Je kunt ook voor de hele dag bakjes klaarzetten. En bepaal je dus ook zelf hoeveel je paard krijgt.

Er is een service om de paarden er extra uit te halen als je dat wil.
Als je info wil kun je gewoon een FB berichtje sturen of even bellen. Staat volgens mij wel een telefoonnummer bij. Ze adverteren niet, hebben ze ook niet nodig, begreep ik.
Er zijn wel veel paddocks maar de hele dag buiten zit er niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 23:14 



 
Profiel   

Je hebt in Zoeterwoude nog stal Spronk
Of 3G stables in Woubrugge
Anna's hoeve in Moerkapelle

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 06:31 



 
Profiel   

Babootje schreef
Nee er wordt niet gevoerd in de paddocks. Dan krijg je toch veel gedoe met de paarden onderling.
Er wordt verder - over de hele dag - wel goed gevoerd. We zijn afgelopen dagen op verschillende tijden op stal geweest en er ligt altijd ruim hooi in. In feite hebben ze onbeperkt hooi of kuil tot hun beschikking. Voor de avondvoerbeurt leg je hooi zelf klaar, zoveel als jij zelf denkt dat nodig is voor de nacht. De avond voerbeurt wordt onderling geregeld. Dus voer voor de avond in bakjes. Je kunt ook voor de hele dag bakjes klaarzetten. En bepaal je dus ook zelf hoeveel je paard krijgt.

Er is een service om de paarden er extra uit te halen als je dat wil.
Als je info wil kun je gewoon een FB berichtje sturen of even bellen. Staat volgens mij wel een telefoonnummer bij. Ze adverteren niet, hebben ze ook niet nodig, begreep ik.
Er zijn wel veel paddocks maar de hele dag buiten zit er niet in.


Ik ben echt op zoek naar hele dagen buiten inclusief ruwvoer in de paddocks. Bij geen ruwvoer in de paddock, staan ze voor mij of te kort buiten of te lang zonder ruwvoer :)
Paard komt nu van 24/7 buiten en is daar extreem happy mee.


taverno schreef
Je hebt in Zoeterwoude nog stal Spronk
Of 3G stables in Woubrugge
Anna's hoeve in Moerkapelle


Ik zal Anna's hoeve even verder bekijken, de rest komen ze helaas niet veel buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:07 



 
Profiel   

Anna's hoeve is voor zover ik weet ook slechts een dagdeel buiten in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:10 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Anna's hoeve is voor zover ik weet ook slechts een dagdeel buiten in de winter.


Klopt. Bovendien hebben ze ook voor zover ik weet in de zomer niet heel veel wei om de hele dag buiten te staan. 24/7 buiten vind je in de winter in deze omgeving niet (kleigrond).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:18 



 
Profiel   

sanne83 schreef
Ik ben echt op zoek naar hele dagen buiten inclusief ruwvoer in de paddocks. Bij geen ruwvoer in de paddock, staan ze voor mij of te kort buiten of te lang zonder ruwvoer :)
Paard komt nu van 24/7 buiten en is daar extreem happy mee.


De enige stal in de buurt die dat - voor zover ik weet - biedt is De Groene Meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:21 



 
Profiel   

Babootje schreef
sanne83 schreef
Ik ben echt op zoek naar hele dagen buiten inclusief ruwvoer in de paddocks. Bij geen ruwvoer in de paddock, staan ze voor mij of te kort buiten of te lang zonder ruwvoer :)
Paard komt nu van 24/7 buiten en is daar extreem happy mee.


De enige stal in de buurt die dat - voor zover ik weet - biedt is De Groene Meer.



Nee hoor bij ons op stal ook hele dag buiten (8 tot 17) met hooi maar wel doe het zelf stal met 1 beurt binnen of buiten zetten in de week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:47 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Van Vliet ook niets geworden?

En Hoeve Lentevreugd? https://www.hoevelentevreugd.nl/


Van Vliet ben ik net langsgeweest. Zitten vol met wachtlijst, je moet ook alles zelf doen. Ik ga hoeve lentevreugd nog proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:09 



 
Profiel   

Steppe schreef
Babootje schreef

De enige stal in de buurt die dat - voor zover ik weet - biedt is De Groene Meer.



Nee hoor bij ons op stal ook hele dag buiten (8 tot 17) met hooi maar wel doe het zelf stal met 1 beurt binnen of buiten zetten in de week.


Ze zijn er inderdaad wel, maar met wachtlijsten. Dan moet ik daar maar op wachten.
Welke stal sta jij Steppe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:11 



 
Profiel   

@Steppe: Waar is "bij ons op stal"? En wat zijn de overige faciliteiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:24 



 
Profiel   

Lentevreugd hebben ook buiten geen hooi volgens mij.

Ik sta op een kleine stal in wassenaar waar ze winters +/- 6 uurtjes buiten staan en wij voeren zelf hooi in de paddock. Helaas geen plek ook momenteel, er mogen best wat gezellige mensen bij. :+

Verder is het een drama in de omgeving. Ik sta ook niet 100% naar wens, maar weet ook dat de alternatieven niet veel beter zijn en veelal ook flink duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:25 



 
Profiel   

Lentevreugd rij ik vaak langs en ze hebben geen hooi buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:44 



 
Profiel   

En een hele lange wachtlijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:29 



 
Profiel   

Michelleex schreef
Lentevreugd hebben ook buiten geen hooi volgens mij.

Ik sta op een kleine stal in wassenaar waar ze winters +/- 6 uurtjes buiten staan en wij voeren zelf hooi in de paddock. Helaas geen plek ook momenteel, er mogen best wat gezellige mensen bij. :+

Verder is het een drama in de omgeving. Ik sta ook niet 100% naar wens, maar weet ook dat de alternatieven niet veel beter zijn en veelal ook flink duurder.


Haha, jammer, ik wil best wat gezelligheid meebrengen Y)(^) :9k

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:18 



 
Profiel   

Wij hebben altijd droge paddocks, onverpakt hooi, een 40x20 bak die alleen na extreme regen een paar natte plekken heeft maar ook snel weer droog is en verder altijd goed te rijden is, longeerbak, zomer kan je 24/7 op het land, trailer stallen. Hooi in de paddock dmv slowfeeder in bak. Naar buiten via de fietspaden. In Woubrugge met ook een wachtlijst helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:01 



 
Profiel   

Steppe schreef
Wij hebben altijd droge paddocks, onverpakt hooi, een 40x20 bak die alleen na extreme regen een paar natte plekken heeft maar ook snel weer droog is en verder altijd goed te rijden is, longeerbak, zomer kan je 24/7 op het land, trailer stallen. Hooi in de paddock dmv slowfeeder in bak. Naar buiten via de fietspaden. In Woubrugge met ook een wachtlijst helaas.


Maar ook niet in de winter 24/7 op de wei. Ik neem aan ook niet 24/7 in de paddocks.
Er zijn idd wel meer stallen in Woubrugge heb ik gezien.
ik vind het wel fijn dat er een 20x60 bak is en dat er zowel een overdekte bak is als een gewone buitenbak. Overdekte stapmolen is ook erg prettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:59 



 
Profiel   

sanne83 schreef
Michelleex schreef
Lentevreugd hebben ook buiten geen hooi volgens mij.

Ik sta op een kleine stal in wassenaar waar ze winters +/- 6 uurtjes buiten staan en wij voeren zelf hooi in de paddock. Helaas geen plek ook momenteel, er mogen best wat gezellige mensen bij. :+

Verder is het een drama in de omgeving. Ik sta ook niet 100% naar wens, maar weet ook dat de alternatieven niet veel beter zijn en veelal ook flink duurder.


Haha, jammer, ik wil best wat gezelligheid meebrengen Y)(^) :9k


Sta je bij Country Stables Michelle?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:00 



 
Profiel   

Country stables heeft geen hooi in de paddocks noch zoveel buiten. Dus dat is het zeker niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen