Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Stalprijzen dilemma

 
Profiel   

Pittige stalprijs zeg! Kan me voorstellen dat je wil oriënteren voor iets goedkopers.

Ik sta op een stal die aan alle eisen van je lijstje voldoet, behalve de 30 min.. Het is iets verder, ik denk 35-37 minuten. Helaas hebben wij ook een wachtlijst voor zo ver ik weet.

Zonder binnenbak zou de zoektocht wel makkelijker zijn denk ik, maar ik ben ook verwend dus ik snap t wel :o :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:47 



 
Profiel   

Bereid zijn om tot 500 euro maandelijks aan stalgeld neer te tellen en dan nog afgerekend worden op je wens voor een binnenbak als zijnde 'wat een verwend gedoe'.
It's a crazy horseworld. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:04 



 
Profiel   

Hoezo? Ze wil goedkoper en veel buiten waar vind je dat juist bij stallen met een buitenbak. Alsof je dood gaat als je geen binnenbak hebt _O- dat is toch onzin.

En als je dat perse wil prima maar dan betaal je daar flink voor. Ik ging in elk geval echt geen €500 per maand aftikken omdat de bijrijder een binnenbak wil hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:10 



 
Profiel   

Ik vind de wensen van anderen (nu al 2 keer) onzin noemen echt extreem onbeleefd.
Je hebt je advies gegeven, waarom er op door blijven hameren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:14 



 
Profiel   

Volgens mij heeft TS aangegeven waarom een binnenbak voor haar een harde eis is. Wat wij van de reden vinden is niet relevant.

Wat ik mij wel afvraag is, is of die 500,- euro reeël is.
Is dit bij TS in de buurt echt de norm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:17 



 
Profiel   

Gini schreef
Ik vind de wensen van anderen (nu al 2 keer) onzin noemen echt extreem onbeleefd.
Je hebt je advies gegeven, waarom er op door blijven hameren?

Aangezien jij het blijkbaar nodig vind om een advies van anderen af te doen als extreem onbeleefd.

Het enige dat ik zeg dat als het een harde eis is je in die regio met de andere lijst aan wensen ook wel aan die prijs zit. Dan zal je dat ook accepteren moeten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:21 



 
Profiel   

Ik vroeg mij ook af waarom de binnenbak een harde eis was als je zelf meestal in het bos rijd.

Andere mogelijkheid / oplossing: Je bijrijdster een bijdrage laten betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:33 



 
Profiel   

Spenk schreef
Gini schreef
Ik vind de wensen van anderen (nu al 2 keer) onzin noemen echt extreem onbeleefd.
Je hebt je advies gegeven, waarom er op door blijven hameren?

Aangezien jij het blijkbaar nodig vind om een advies van anderen af te doen als extreem onbeleefd.

Het enige dat ik zeg dat als het een harde eis is je in die regio met de andere lijst aan wensen ook wel aan die prijs zit. Dan zal je dat ook accepteren moeten :)


Dat laatste is perfect normaal advies. :) Maar je begrijpt toch ook wel dat uitspraken zoals 'wat een onzin, wat een verwend gedoe zeg, alsof je doodgaat als je geen binnenbak hebt' niet heel erg vriendelijk en beleefd en behulpzaam overkomen? Of zie je dat niet zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:33 



 
Profiel   

Niks verwend hoor aan de voorkeur voor binnenbak. Ik leg het geld er voor neer en vind het prettig trainen in de winter (voor de keren dat ik niet in het bos rij). De een heeft er geen probleem mee en de ander wel en mijn verzorgster en ik geven de voorkeur aan een binnenbak.

@Spenk Dat heeft helemaal niks te maken met dat je dood gaat als er geen binnenbak is. Wel dat je een bepaald bedrag betaald per maand waarvoor je zulke faciliteiten mag verwachten. Ik wil niet perse goedkoper maar wil mij wel oriënteren naar de mogelijkheden of het goedkoper kan aangezien 500 + euro per maand wel erg duur is terwijl ik in Noord-Holland destijds voor dezelfde faciliteiten iets meer dan de helft er voor betaalde.
Daarom nogmaals de nadruk op oriënteren.

Mijn bijrijdster betaald mij ook een bepaald bedrag per maand dus ik vind het dan ook meer dan redelijk om haar wensen mee te nemen, ondanks dat het geen harde eis voor haar is vinden wij het beide wel prettiger.


Laatst bijgewerkt door paardje87 op 05-12-21 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:49 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Pittige stalprijs zeg! Kan me voorstellen dat je wil oriënteren voor iets goedkopers.

Ik sta op een stal die aan alle eisen van je lijstje voldoet, behalve de 30 min.. Het is iets verder, ik denk 35-37 minuten. Helaas hebben wij ook een wachtlijst voor zo ver ik weet.

Zonder binnenbak zou de zoektocht wel makkelijker zijn denk ik, maar ik ben ook verwend dus ik snap t wel :o :P


Ik ben heel benieuwd naar de stal! Zou je mij een PB kunnen sturen met de naam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:50 



 
Profiel   

Voor dat geld mag je zeker een binnenbak verwachten!

Maar ik heb het dan ook over stallen die helft kosten van wat je nu hebt :) maar dan dus geen binnenbak maar een goede buitenbak die altijd rijdbaar is.

Maar als je gewoon 500 per maand er wel voor neer wil leggen is dat natuurlijk ook helemaal prima :) ik begreep alleen dat je goedkoper wou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:53 



 
Profiel   

Lieke schreef
Tessebes schreef
Als je nu compleet tevreden bent, zou ik toch wel erg voorzichtig zijn om te verhuizen. Overal is namelijk wat.
hier ben ik het helemaal mee eens. Je gaat echt spijt krijgen als je om een paar tientjes gaat verhuizen. Bovendien denk ik dat je inderdaad flinke eisen hebt, waardoor het niet makkelijk zal zijn om iets te vinden.


Ik ook!

Alhoewel ik €500,- echt absurd veel geld vind. Ben blij dat ik geen paarden meer op stalling heb zeg@ :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:54 



 
Profiel   

Spenk schreef
Voor dat geld mag je zeker een binnenbak verwachten!

Maar ik heb het dan ook over stallen die helft kosten van wat je nu hebt :) maar dan dus geen binnenbak maar een goede buitenbak die altijd rijdbaar is.

Maar als je gewoon 500 per maand er wel voor neer wil leggen is dat natuurlijk ook helemaal prima :) ik begreep alleen dat je goedkoper wou.


Mocht het natuurlijk goedkoper kunnen dan wel haha! Maar dat is dus de hele vraag of het goedkoper kan in deze regio voor deze eisen aangezien ik nog niet erg bekend ben in deze regio betreffende pensionstallingen, afgezien van de stal waar ik nu sta.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:05 



 
Profiel   

Bedenk je ook hoeveel benzine tegenwoordig kost. 30 minuten rijden is erg veel benzine per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:19 



 
Profiel   

Hoe lang ben je nu onderweg naar je stal?
Het ontbreken van reistijd zou me ook echt wat waard zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:40 



 
Profiel   

Gini schreef
Ragdollcat schreef
Het binnen en buitenzet service zal wel aantikken, denk ik! Is het niet mogelijk om het onderling te regelen met de stalgnoten? Natuurlijk doe je ook mee op je beurt.


Denk je dat? Het klinkt natuurlijk best chique, binnen- en buitenzetservice, maar in het echt is het een stalhouder die ervoor zorgt dat de paarden buiten komen. In principe basiszorg.


Dat ben ik met je eens!
Toch vragen veel stallen er tegenwoordig geld voor.

Zeker als elk paard of per twee hun eigen paddock of wei hebben. Je loopt heel wat af. Zat voorbeelden ervan op grote stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:44 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Wat ik mij wel afvraag is, is of die 500,- euro reeël is.
Is dit bij TS in de buurt echt de norm?


Tja, ts rekent vanaf Nijkerk. Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt welke kant je op gaat. Ik ken wel stallen waar de tarieven inderdaad echt heel hoog zijn. Ga je richting Utrecht, Amersfoort, Soest ben je denk ik duurder uit dan wanneer je richting Putten, Ermelo of Lunteren gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:44 



 
Profiel   

Vergeet niet dat de kosten voor een stalhouderij ook elk jaar stijgen! Inflatie op dit moment is gemiddeld 5%

Kosten van het ruwvoer, strooisel en krachtvoer zijn gestegen. Brandstof kosten zijn de afgelopen jaren flink gestegen en het loonbedrijf gooit kosten voor uurloon, en de kosten voor het persen en wikkelen van de balen ook elk jaar omhoog. Bouwmaterialen zijn duurder geworden, onderhoud aan machines etc.

Stallen die dit soort kosten niet doorberekenen leveren in op hun marge/winst en verliezen dus inkomen.

paardje87 schreef
Dankjewel allemaal, ten eerste ben ik het er mee eens dat wanneer je tevreden bent je niet verder moet zoeken. Echter, het is nu ook meer een principe kwestie aan het worden omdat het elk jaar gebeurt.

@sjonnieZ Zolang hij medicatie krijgt ben ik al tevreden, personeel of eigenaar doet er niet toe. Binnenbak is wel een eis gezien mijn verzorgster wel veel in de bak traint en ik het belangrijk vind om haar voorkeur ook mee te nemen.

@DemiSisa Klinkt als een hele fijne stal! Zou je mij een pb kunnen sturen met de naam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 19:09 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Volgens mij heeft TS aangegeven waarom een binnenbak voor haar een harde eis is. Wat wij van de reden vinden is niet relevant.

Wat ik mij wel afvraag is, is of die 500,- euro reeël is.
Is dit bij TS in de buurt echt de norm?


Ja helaas is dat redelijk normaal in die buurt met die faciliteiten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 19:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen