Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalprijzen dilemma

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik sta momenteel op een hele fijne stal midden in het bos waar ik erg tevreden ben. Echter gaat per 2022 de prijs van de stalling weer omhoog en zal ik iets meer dan 500 euro per maand gaan betalen.

Ondanks dat geld geen rol speelt in het geluk van mijn paard vind ik het nu wel erg duur worden. Dit is daarom ook de reden waarom ik mij nu een beetje wil oriënteren oriënteren naar de prijzen van andere pensionstallingen. Ik twijfel alleen alleen of er wel iets te vinden is naar mijn wens naast de stal waar ik nu al sta.

- Stalling binnen 30 +- minuten rijden van Nijkerk
- Medicatie moet elke dag gegeven kunnen worden door personeel! Dit is de belangrijkste eis.
- Dichtbij het bos! Dit is ook een belangrijke eis
- Binnen en buitenbak aanwezig
- Binnen en buiten zet service 7 dagen per week
- Paard moet minimaal in de winter 8 uur per dag buiten komen (bij enorm slecht weer een uitzondering)
- Paard moet minimaal in de zomer 10+ uur buiten komen
- Droge paddocks of goede weidegang
- Goeie afgesloten zadelkasten

Prijs maximaal 500 euro per maand maar liever goedkoper gezien dat de reden is waarom ik mij nu verder probeer te oriënteren.

Ik weet niet of ik veel eisend ben en of dit in deze regio haalbaar is, maar mochten mensen wat weten hoor ik het graag!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:07 



 
Profiel   

Het binnen en buitenzet service zal wel aantikken, denk ik! Is het niet mogelijk om het onderling te regelen met de stalgnoten? Natuurlijk doe je ook mee op je beurt.

Moet je ook betalen voor het geven van de medicatie?

Is het geen optie dat je het zelf klaarzet zodat de stal het met een voerbeurt gelijk kan geven?

Scheelt denk ik ook in de kosten.


Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 03-12-21 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:15 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Het binnen en buitenzet service zal wel aantikken, denk ik! Is het niet mogelijk om het onderling te regelen met de stalgnoten? Natuurlijk doe je ook mee op je beurt.


Op mijn huidige stalling kost het mij zeer weinig dat elke dag mijn paard wordt buiten gezet dus dat is te overzien. Daarnaast heb ik zelf niet de mogelijkheid iets onderling met stalgenoten te regelen ivm mijn werk en studie en onregelmatige tijden.


Laatst bijgewerkt door paardje87 op 03-12-21 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:17 



 
Profiel   

Ik weet niet waar je nu staat, dus ook niet of ik dan een stal ga noemen waar je nu staat :o

D-sportstables Nijkerk, binnen budget in ieder geval. Veel mogelijk in overleg. Alleen niet direct aan het bos, wel directe uitrijmogelijkheden over de zandpaden.
Wel een wachtlijst helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:17 



 
Profiel   

Heb je al naar RH equestrian services gekeken in Putten?

Voldoet denk ik aan je eisen en je stapt zo met een paar minuten het bos in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:21 



 
Profiel   

Stal Lozeman Putten?
Geen idee of ze medicatie geven.

D-Sportstables Nijkerk is zeker een goede om even op rondleiding te gaan. Inderdaad een wachtlijst. Maar denk het wachten waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:26 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal,

Stal Lozeman ben ik in het verleden wezen kijken maar sprak mij niet aan ivm de buitenzet tijden en dat het bos toch niet op zeer korte afstand is.

Zelfde geldt voor D-sportstables Nijkerk, het bos is voor mij een belangrijke factor. Dit ivm de leeftijd van mijn paard, we rijden voornamelijk alleen nog recreatief in het bos.

RH equestrian services in Putten heeft wel mijn interesse gewekt dus zal mij daar nog even in verdiepen.

Mochten er nog meer ideeën zijn hoor ik het graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:31 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Het binnen en buitenzet service zal wel aantikken, denk ik! Is het niet mogelijk om het onderling te regelen met de stalgnoten? Natuurlijk doe je ook mee op je beurt.


Denk je dat? Het klinkt natuurlijk best chique, binnen- en buitenzetservice, maar in het echt is het een stalhouder die ervoor zorgt dat de paarden buiten komen. In principe basiszorg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:21 



 
Profiel   

Als je nu compleet tevreden bent, zou ik toch wel erg voorzichtig zijn om te verhuizen. Overal is namelijk wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:05 



 
Profiel   

ik vind 500 euro idd serieus goed. bij ons in de buurt een luxe stal met alles erop en eraan voor 350. maar als je erg tevreden bent en geld geen rol speelt is het je dan waard dat je mss 50 euro minder gaat betalen p mnd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:14 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Als je nu compleet tevreden bent, zou ik toch wel erg voorzichtig zijn om te verhuizen. Overal is namelijk wat.
hier ben ik het helemaal mee eens. Je gaat echt spijt krijgen als je om een paar tientjes gaat verhuizen. Bovendien denk ik dat je inderdaad flinke eisen hebt, waardoor het niet makkelijk zal zijn om iets te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:26 



 
Profiel   

Ik snap je overweging wel omdat het nu echt misschien grenzen over gaat en dan komt er ook een principe om de hoek kijken en moet de verhouding kwaliteit / geld wel echt in verhouding zijn. Al zou ik zeker ook, net wat Tessebes zegt, voorzichtig zijn. Er is overal wat. En ik ga ook mee in wat Invdh zegt. Hoeveel is je die 50,- minder waard. Als je echt 100% tevreden bent en je kan je over het geld heen zetten. Dan zou ik echt wel goed nadenken voor je gaat verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:26 



 
Profiel   

Als je bijna alleen nog in het bos rijdt waarom dan in hemelsnaam en binnenbak? Een goeie buitenbak met verlichting is ook voor de meeste mensen die dagelijks in de bak trainen voldoende. Die eis loslaten zal je een boel geld schelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:36 



 
Profiel   

Als ik naar je eisen kijk zou ik lekker blijven staan als je tevreden bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:11 



 
Profiel   

500,-? Staat ie in een gouden stal?

Als je alleen recreatief buiten rijdt
Zou je de binnenbak al kunnen laten vallen.
Als je het goed vind dat de eigenaar zelf de medicatie tijdens de voer beurt geeft. Kun je de eis laten vervallen dat personeel dit doet en wordt een kleinschaligere stal ook een optie.
En de buiten sta tijden….die zijn erg luxe dat zul je goed moeten navragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:21 



 
Profiel   

Ik sta op een stal op 36 minuten van Nijkerk volgens google maps, die aan bijna al je punten voldoet voor minder dan de helft van wat jij nu betaald. In de regio hier ook wel meerdere van zulke stallen, wel wat duurder nog maar zeker geen 500,-. Het is wel haalbaar denk ik dus! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:31 



 
Profiel   

Wellicht is Paardenpension Buitenkans in Uddel een fijne plek voor jullie. Nette buitenbak, paddock paradise systeem, paarden stonden er zeer verzorgd bij en is aan het bos. Prijzen liggen lager en er is veel mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:34 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard bij ruitersportcentrum M&M in voorthuizen gehad (wegens training)
Als ik er in de buurt woonde had hij daar nog steeds gestaan.

Voldoet aan je eisen (bos zal vast in de buurt zijn weet ik niet)

€355,00

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:05 



 
Profiel   

FjordOtis schreef
Ik heb mijn paard bij ruitersportcentrum M&M in voorthuizen gehad (wegens training)
Als ik er in de buurt woonde had hij daar nog steeds gestaan.

Voldoet aan je eisen (bos zal vast in de buurt zijn weet ik niet)

€355,00

Hier is niet echt bos in de buurt met ruiterpaden, of je moet elke keer met de trailer kunnen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:12 



 
Profiel   

Voor alles wat jij wil , is dit een redelijke prijs, het enige wat ik nog zou vragen is hoevaak en met wat de paarden gevoerd worden. Minimaal 4x per dag ( onbeperkt) hooi waarvan de laatste voerbeurt tussen 21-22 u is blijkt tegenwoordig erg veel gevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:17 



 
Profiel   

Verder weg wat zoeken lijkt wellicht gunstiger in prijs maar als je met de auto gaat kan het goed duurder worden gezien nu de benzineprijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:20 



 
Profiel   

Ik denk dat vooral het 8 uur buiten staan in de winter op veel stallen lastig is.
Stal waar ik sta (15 min van nijkerk) voldoet aan je eisen, maar haalt bij lange na de 8 uur in de winter niet. Ook moeten we in het weekend zelf het buiten en binnenzetten regelen.

Maar ik ben super tevreden en betaal net iets meer dan de helft van wat jij betaalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:17 



 
Profiel   

Stal Hulkesteijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:44 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal, ten eerste ben ik het er mee eens dat wanneer je tevreden bent je niet verder moet zoeken. Echter, het is nu ook meer een principe kwestie aan het worden omdat het elk jaar gebeurt.

@sjonnieZ Zolang hij medicatie krijgt ben ik al tevreden, personeel of eigenaar doet er niet toe. Binnenbak is wel een eis gezien mijn verzorgster wel veel in de bak traint en ik het belangrijk vind om haar voorkeur ook mee te nemen.

@DemiSisa Klinkt als een hele fijne stal! Zou je mij een pb kunnen sturen met de naam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:33 



 
Profiel   

En je bijrijder kan in een buitenbak niet rijden? Wat een verwend gedoe zeg... met een goede bodem is die nooit nat en kan je het hele jaar door rijden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen