Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Onmogelijke zoektocht naar verzorger

 
Profiel   

Het is een drama! :')

Ik heb het gelukkig echt getroffen met mijn verzorgster. Mijn paard mag vanwege blessures alleen stappen op het harde, niet langer dan een aantal minuten en het is ook nog eens een paard met een onwijs karakter.

Gelukkig heb ik een hele fijne meid als verzorgster, via een besloten facebookgroep gevonden, maar als zij ermee zou stoppen ooit, dan los ik het liever onderling met stalgenootjes op. Gelukkig staat mijn paard 24/7 buiten, dus ze komt toch wel aan beweging en contact met andere paarden als ik een keer een dag oversla.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:13 



 
Profiel   

Ik heb zelf toevallig net een vergelijkbare advertentie geplaatst (voor een shetlander weliswaar, maar inderdaad ook alles behalve rijden), maar dan niet op de paarden-kanalen maar in de lokale Facebook-marktplaats. En ik kreeg binnen één avond 20 reacties van geïnteresseerden! Morgen komt er iemand kennismaken.

Wellicht is dit ook iets voor jou, buiten de gebaande paden iemand zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:20 



 
Profiel   

Marigold schreef
Hier nog een volwassene die wel op zo’n advertentie zou reageren als het dicht bij huis was.
Zou het fijn vinden wekelijks een paardenavond te hebben. Lekker weer de oude plunje aan, stro ruiken, vriendjes worden met een pony enz.
Rijden is geen ambitie van mij. Ben sowieso te bang om er af te vallen.
Maar ben wel dol op paarden en alles daar omheen. Net als vroeger, maar als kind kan je aanbellen voor verzorgpony’s, als volwassene zou dat raar zijn. Dus kom er maar eens achter waar je misschien wel welkom zou zijn.


Ik denk toch dat je grote kans maakt als je een pensionstal binnen stapt en wat rondvraagt. Denk dat veel mensen het niet echt zoeken maar ook geen probleem vinden om iemand te hebben die gewoon wat komt tutten en spelen.
Dat is met rijden toch net wat anders. Als je echt opzoek bent naar zo iets zou ik gewoon wat lijntjes uitgooien tussen de paardenmensen die kent of een gesprekje met een paardenmens aanknopen.
Als kind was het inderdaad wel makkelijk om aan te bellen. Maar toch kan je proberen om contacten te zoeken bij mensen die paarden hebben of wellicht vrienden/familie van mensen met paarden ofzo. Ik denk dat zulke dingen vaak via via gaan. Wij hebben ook weleens iemand op stal gehad die ook gewoon wat kwam helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:39 



 
Profiel   

Ik ben zelf 20, was dit in de buurt geweest had ik zeker gereageerd! Door mijn rug is een mestronde + volle bak aan klusjes vaak net teveel (een klein weitje wil ik eens in de week nog wel doen, meer als de problemen opgelost zijn :D ) maar ik mis het bezig zijn met de paarden enorm. Rijden is leuk maar hoeft van mij echt niet, leren mennen lijkt me heeerlijk. Helaas zijn verzorgpaarden hier in de buurt echt heel lastig te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:46 



 
Profiel   

Fijn om te horen dat die mensen nog wel bestaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:53 



 
Profiel   

Misschien kan men beter de regio erbij zetten. Wie weet komen er wel leuke matchen uit. :j

Regio Nederweert Asten paarden knuffelaars zeker welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:54 



 
Profiel   

Ik zou ook niet reageren om eerlijk te zijn.
Mijn ervaring in de paarden is enorm en rijden kan ik ook wel redelijk.
Dan zou ik daar tegenover willen zien dat ik ook mag rijden. Klusjes doe ik altijd met liefde bij mijn verzorgpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:55 



 
Profiel   

Ik vraag niet per se om een hoop ervaring, gewoon gezond verstand en dan mag je zelfs nog geen ervaring hebben met paarden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:20 



 
Profiel   

Ik match ook niet met wat je vraagt, dus geen stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:22 



 
Profiel   

Ik zocht van t voorjaar ook een bijrijdster. Via bokt en marktplaats weinig reacties. Staleigenaresse wees me op horsify.nl en gelijk raak. Ik zou je advertentie ook daar eens plaatsen, hele fijne site!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:31 



 
Profiel   

Ik heb een aantal maanden voor een pony gezorgd 1x in de week. Inderdaad voor alleen grondwerken, longeren, wandelen, poetsen e.d.

Ik hoefde geen klusjes te doen, maar haalde uit mezelf de drollen uit zijn stal als ik er was en vulde zijn hooi bij.
De pony is verhuisd en staat nu veel te ver weg helaas.

Ik maak nu eerst mijn studie af en daarna mag ik de IJslander van mijn vriendin helpen verzorgen <3

O ja ik lees regelmatig advertenties dat er zelfs een bijdrage gevraagd word om te verzorgen zonder het rijden. Dat vind ik echt bizar en nee dat zal ik nooit gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:55 



 
Profiel   

Amado schreef
Kan inderdaad even de volgorde aanpassen, al denk ik niet dat ik iemand zal vinden hihi


Goh op zich denk ik het wel, maar misschien niet op korte termijn. Er is een doelgroep voor wat je aanbiedt, maar die doelgroep is uiteraard wel wat kleiner. Maar uiteindelijk moet het wel lukken hoor. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:09 



 
Profiel   

Kan ze ook niet vinden heb 3 meisjes gehad was echt drama in de basis alleen al.

Nu opzoek naar een ruitertje voor onze grote c kleine d alles maar dan ook echt alles is aanwezig zelfs trailer voor de ponyclub enige wat ik 'eis' is ouders die betrokken zijn 1x per week les bij de ponyclub en rest alles mag je zelf invullen.... Vroeger stonden ze in de rij en nu!!! Geen 1 reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:17 



 
Profiel   

Wat vreemd, Ik heb altijd gedacht dat er genoeg goede verzorgers enz waren! Dacht dat zodra er een paard was om te verzorgen, er zat mensen zouden zijn, maar blijkbaar niet dus :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:36 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
Wat vreemd, Ik heb altijd gedacht dat er genoeg goede verzorgers enz waren! Dacht dat zodra er een paard was om te verzorgen, er zat mensen zouden zijn, maar blijkbaar niet dus :j


Dat is het vaak juist he, de echt goede verzorgers zijn vaak al bezet en hebben anders in no-time wat nieuws door mond tot mond 'reclame' :) Zeker de schaarse verzorgers die niet willen/hoeven rijden. Die bestaan zeker! Maar je moet er wel geduld voor hebben en goed kunnen zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:58 



 
Profiel   

Ik ben zelf bijrijder, en moet zeggen.. vind rijden wel erg leuk om te doen, maar het hoeft van mij niet elke keer als ik kom. Want je kan zoveel meer met paarden doen, maar ik zou wel de mogelijkheid willen hebben om te kunnen rijden.

Maar ik denk dat als je goed zoekt er altijd wel iemand is te vinden, die het leuk vind om alleen te verzorgen en te helpen met het mennen ect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:08 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 11:04 



 
Profiel   

Ze bestaan hoor, zulke verzorgers! Maar zijn inderdaad vaak al bezet of vinden via via wel weer wat. :')
Ik verzorg inmiddels alweer 6 jaar hetzelfde paard en naast lange afstandsritten/trektochten, ben ik de afgelopen jaren vooral bezig geweest met rechtrichten aan de hand, les ik hier fanatiek in en vind ik het leuker dan rijden in de bak. Wegens artrose/blessure was (fanatiek) rijden ook hele periodes niet mogelijk. Inmiddels kan hij wel weer ritten aan, maar doe ik nog steeds even vaak of zelfs vaker grondwerk of wandelen.

Dus ja, een advertentie waarin rijden nog niet mogelijk is maar wat in de toekomst een mogelijkheid is, had ik wel aantrekkelijk gevonden. Ik begin het liefst de eerste maanden ook vanaf de grond.
Wat mij wel zou tegenstaan is het 1x in de week. Ik heb zelf gemerkt dat het eigenlijk wel 1,5 jaar duurt voordat je een paard echt door en door kent en hij jou en er echt een vertrouwensband ontstaat. Met 1x in de week is het lastig om goed aan elkaar te wennen en ergens naar toe te werken samen, omdat er telkens zoveel tijd tussen zit voordat je elkaar weer ziet.
Les kunnen nemen in grondwerk/werken aan de hand (uiteraard betaald de verzorger dat dan zelf) zou ik ook belangrijk vinden. En dat je samen ergens naar toe kan bouwen/groeien waardoor er in de toekomst meer mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 11:27 



 
Profiel   

Naar aanleiding van dit topic toch maar weer een advertentie op de bokt markt gezet, ben benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 11:43 



 
Profiel   

Ook ik heb mijn advertentie weer op Bokt, mp en Horsify gezet. Nu is het hopen!
https://www.bokt.nl/markt/ad/514212/ver ... lieve-ruin

Heb de tekst aangepast met de tips die in dit topic zijn genoemd

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 10:03 



 
Profiel   

leuke advertentie heb je er van gemaakt! hierop zou ik zeker reageren als ik aan het zoeken was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 12:16 



 
Profiel   

Leuke advertentie!
Hetzelfde geld voor mij dat ik zou reageren, maar ik woon helaas niet in de buurt.
Goed gedaan en hoop dat je wat vindt!:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 12:30 



 
Profiel   

Heb je bokt advertentie bekeken. Helaas veel te ver weg :( Anders had ik zeker interesse! Ik hoop dat je snel een leuke, betrouwbare verzorgster vindt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 12:57 



 
Profiel   

om op je vraag in te gaan waar ze te vinden, ik heb mijn team gevonden via facebook. Wij hebben 3 tinkers en ze hebben allemaal een bijrijder. Ze doen de klusjes en betalen een kleine bijdrage. Het aantal dagen in de week is in principe 2 maar als ze er in bijvoorbeeld vakanties de hele week zijn is dat ook prima. Ik ben echt super blij met ze, eentje begin 20 en een moeder met dochter van 11, en een vriendin van mij van 38.
Allemaal super betrouwbaar, en waar nodig ook extra inzetbaar zoals van de week helpen laden voor naar de kliniek en ophalen van de kliniek.

Ze mogen wel vrijwel alles, ook naar buiten en in overleg zijn veel dingen mogelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 13:12 



 
Profiel   

Ah jammer is voor mij te ver weg!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 13:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen