Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling Achterhoek/Regio Zutphen

 
Profiel   

Ivm een verhuizing ben ik aan het rondkijken naar stallen in de Achterhoek, zo'n beetje binnen de lijn Zutphen/Lochem/Ruurlo/Zelhem/Doetinchem/Laag Soeren (flexibel). Er staat geen druk op maar ik ben er niet goed bekend dus weet niet wat het aanbod is.

Wat zoek ik?
- Volpension.
- Overdag jaarrond buiten in een groep, bij voorkeur op de wei. In de avond op stal.
- Af en toe een halve dag buiten bij rotweer is oké, mits dit in praktijk niet van okt-april is.
- Schone stal, goed (elke dag) opgestrooid, liefst stro.
- Staldeur waar pony overheen kan kijken.
- Liefst onverpakt hooi (evt voor eigen rekening), in ruime hoeveelheid.
- Wasplaats met warm water.
- Betrokken eigenaar.
- Maatwerk mogelijk, zoals eigen voer en bereidheid tot een helpende hand (bv slobber willen geven of extra voerbeurt). Mogen extra kosten voor gerekend worden.
- Bij voorkeur een opgeruimd en schoon geheel.
- Openingstijden bij voorkeur ergens tussen 07.00-22.00 uur.

Specifiek ben ik benieuwd naar ervaringen met Stal Seren, Stal het Grote Veld en J&P Horses omdat die mijn positieve aandacht hebben getrokken. Andere stallen hoor ik natuurlijk ook graag. Kosten vind ik ondergeschikt. Een goed gevoel tav de zorg van mijn pony vind ik het belangrijkste.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 12:37 



 
Profiel   

Ik sta met mijn pony bij Het Grote Veld, en ik ben erg tevreden! Mijn pony is gelukkiger en ontspannener dan ooit. Fijne eigenaresse ook, denkt goed mee en je voelt je echt welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 13:04 



 
Profiel   

Ja ik heb er ook een heel fijne indruk van. Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 13:14 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 15:02 



 
Profiel   

- Seren is een fijne accommodatie voor de ruiter, maar niet zozeer voor het paard.
- Grote Veld is een fijne stal, aardige eigenaresse en veel buiten. In de winter wel nauwelijks gras. Bak is wel altijd te rijden. Houdt er rekening mee dat er wel een hondenpension bij zit, dus veel geblaf.

Stal Schependom in Lochem heeft ook mooie faciliteiten, hoe lang ze buiten komen durf ik niet te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 16:22 



 
Profiel   

Ik ken iemand die staat bij pensionstal Hammers in Laren als dat niet te ver is (boven Lochem), echt een fijn klein plekje met een super betrokken staleigenaar. Ik weet zo snel niet of er een stal vrij is/komt, maar volgens mij tikt het (bijna) al je wensen aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 17:20 



 
Profiel   

Dankjewel voor de tips en ervaringen tot nu toe. Ik meen dat Schependom een lange wachtlijst heeft maar dat hoeft misschien geen bezwaar te zijn, aangezien er geen haast achter zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 17:29 



 
Profiel   

Elke keer als ik bij Schependom langsreed zag ik niks buiten staan, dat was op verschillende tijden (als ik een afspraak had bij de Graafschap :+ ). Hoe veel ze in praktijk echt buiten komen weet ik niet.

Grote Veld was ik bang dat de bak niet het hele jaar begaanbaar was omdat er geen eb en vloed bodem in lag maar daar hadden wij ook een fijne indruk van.

Stal Mireille, kan dat wat zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 19:01 



 
Profiel   

Volgens mij staan ze bij stal Mireille in de zomer dag en nacht buiten en is het best wel een bepaalde way of life zeg maar. Niet dat ik daar tegen ben maar het is wel een verandering voor een pony die zijn ritme al bijna 29 jaar zo gewend is. De bodem van de bak maakt voor mij dus niet uit gezien de leeftijd. Als er maar goede zorg is en maatwerk kan worden geboden.

@N0a, waarom is Seren eigenlijk minder voor het paard in jouw ogen? Het ziet er zo riant en comfortabel uit allemaal qua stallen, opstrooien en weidegang? Of valt dat tegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:27 



 
Profiel   

Ik zag op marktplaats ook een advertentie van "Lars en Nina" in Lochem, ziet er ook goed uit. Kent iemand deze stal? Het loopt helaas nog niet echt storm in dit topic met ervaringen tav deze stallen en regio :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 08:59 



 
Profiel   

Jaren gelden heb ik bij de Oude Meulenbrugge in Warnsveld gestaan.

Super nette stal, de paarden gaan elke dag aan de hand naar buiten in nette weides. En s’avonds op stal met een buitenluik. Er is een springweide, buitenbak en longeerbak. Een wasplaats en voor iedereen een ruime eigen zadelkast.

De verzorging was altijd top en ook de accomodatie zag er altijd netjes uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 19:22 



 
Profiel   

Shalimar schreef
Ik zag op marktplaats ook een advertentie van "Lars en Nina" in Lochem, ziet er ook goed uit. Kent iemand deze stal? Het loopt helaas nog niet echt storm in dit topic met ervaringen tav deze stallen en regio :

Dat zijn zo'n beetje onze buren. Aardige mensen. Paarden komen ook veel buiten, ook in de winter. In de winter lopen ze meestal wel in de buitenste ring (om de wei), paddock paradise iets? Ik weet alleen niet of ze plek hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 20:53 



 
Profiel   

sabien schreef
Jaren gelden heb ik bij de Oude Meulenbrugge in Warnsveld gestaan.

Super nette stal, de paarden gaan elke dag aan de hand naar buiten in nette weides. En s’avonds op stal met een buitenluik. Er is een springweide, buitenbak en longeerbak. Een wasplaats en voor iedereen een ruime eigen zadelkast.

De verzorging was altijd top en ook de accomodatie zag er altijd netjes uit.


Maar wel rond de 4 uurtjes maar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 12:29 



 
Profiel   

Ik ken iemand die snel bij Lars en Nina is weggegaan . En na haar zijn er meer vertrokken. Het lijkt een leuke stal maar valt behoorlijk tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 14:04 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/groups/1448813 ... 935873981/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 08:42 



 
Profiel   

upendo schreef


Zij zijn heel kleinschalig en hebben voor mijn gevoel al wel 6x in 2 jaar een stal vrij gehad. Het verhaal en de foto's zijn mooi, maar ben wel nieuwsgierig naar het verloop.

Rondom Doetinchem is momenteel ook lastig.
Afgelopen jaar is een grote stal in deze regio gestopt en die moesten allen een nieuw plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:23 



 
Profiel   

De Lange Wilm staan ze wel wat minder lang buiten dan je wilt, maar de verzorging, faciliteiten en uitrijmogelijkheden zijn goed.

Manege de Liemers in Beek idem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:27 



 
Profiel   

upendo schreef


Ik ben hier toen wezen kijken. Stallen en bak zijn echt heel erg netjes. Maar ze staan overwegend in een erg kleine paddock. Op de foto's lijkt het groot, maar is net wat groter dan een 60×20 bak. Het wei stukje lijkt 20x40 formaat.
Toen ik er was kijken stonden er 2 paardjes de ruimte dan was voldoende, maar voor 5 paarden toch echt erg klein

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:46 



 
Profiel   

Is Westendorp te doen?
Dan heb ik nog wel een adres bij een particulier waar ik jaren onze jonge paarden/fokmerries heb gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:29 



 
Profiel   

upendo schreef


Kleinschalig gaat hier erg letterlijk op. Het stukje waar ze op staan is heel erg klein en de weitjes/paddocks zijn helemaal heel. Met zoveel uur buiten, in de winter, te veel paarden op een klein stukje en de bodem helemaal heel klopt er ergens iets niet als je het mij vraagt. Ze hebben ook erg veel verloop sinds dat ze open zijn valt me op.

Ik sta zelf in westendorp op een 24/7 buiten plekje. Daar is nog plek voor 1 pensionpaard (2 grote warmbloeden staan er nu) erbij. Maar 24/7 moet je wel willen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:10 



 
Profiel   

Ik had geen ervaring met die plek, zag het voorbij komen en moest aan dit topic denken. :) maar veel verloop is idd vaak geen goed teken.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 20:21 



 
Profiel   

Wat misschien ook nog een optie is is Stal de Borgelink.

Weet alleen niet tot in hoeverre ze bereid zijn tot het voeren van medicatie/extra voerbeurt.. En stallen zijn potstallen, maar voldoen verder wel aan dagelijks opstrooien. Hele jaar buiten, hele dagen op de wei, ook in de winter. En de mogelijkheid tot onverpakt hooi. :)

Wij staan er nu, gaan er in het voorjaar weg omdat we dichterbij huis komen met de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 20:24 



 
Profiel   

Ohja, J&P voert kuil in de paddocks, dus onverpakt hooi kan daar niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 10:30 



 
Profiel   

Afgezien hiervan:
- Overdag jaarrond buiten in een groep, bij voorkeur op de wei. In de avond op stal.
- Af en toe een halve dag buiten bij rotweer is oké, mits dit in praktijk niet van okt-april is.
- Staldeur waar pony overheen kan kijken.

Voldoet stal de gompert in Hengelo gld wel aan al je eisen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 12:24 



 
Profiel   

Dank voor alle reacties. Helaas is mijn zoektocht op dit moment voorbij, de pony staat met forse hoefbevangenheid waarbij ik moet afwachten of het nog goedkomt, de kans is klein. Dus ik zit nogal in een emotionele rollercoaster.

P.s. Bij de Gompert komen ze amper buiten en hebben ze geen staldeur waar ze overheen kunnen kijken. Dit ter info voor eventueel andere zoekenden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen