Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

 

Hi allemaal,

Ik heb mijn droompaard gevonden in Soest!
Ik wil hem graag nog klinisch en röntgenologisch laten keuren en de verkopende partij gaf aan goede ervaringen te hebben gehoord over DAP Krommerijnstreek. Ik kom zelf uit Limburg en hoef niet perse een DA van hier te hebben.

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met hen en de kosten ongeveer? Kan het zo snel niet vinden op de website.

Hoor graag van jullie!

Groetjes Jagermeister
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:52 



 
Profiel   

Ik durf je niet te zeggen of krommerijnstreek in Soest komt.

Gemiddeld zit je denk ik op €150 klinisch en afhankelijk van de hoeveelheid fotos op zo’n €300-500 rontgenologisch denk ik ex voorrijkosten (€40-50)

Wellensiek zit ook veelal in deze regio.
Of paardenpraktijk Utrecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:54 



 

Saaams schreef
Ik durf je niet te zeggen of krommerijnstreek in Soest komt.

Gemiddeld zit je denk ik op €150 klinisch en afhankelijk van de hoeveelheid fotos op zo’n €300-500 rontgenologisch denk ik ex voorrijkosten (€40-50)

Wellensiek zit ook veelal in deze regio.
Of paardenpraktijk Utrecht.


Dank je wel voor je reactie! We kunnen het paard ook per trailer naar de dap brengen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:55 



 
Profiel   

Dat scheelt al, dan zeker naar krommerijn toe gaan.
Je hebt daar een mooie accomodatie. Vanaf Soest denk ik een 35-40min reizen met de trailer.

Denk dat je zeker rekening moet houden met zo’n €500 totaal.
Maar wie weet heeft er iemand recente ervaringen.
Ik heb enkel Jan gehad voor de gebitten.

Check wel even of het paard er nog niet bekend is. Welke dierenarts hebben de huidige eigenaren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:57 



 
Profiel   

Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met de parktijk. De kosten vind ik lager dan die bij een hele grote kliniek. Mocht je de kans hebben om te vragen naar een bepaalde dierenarts dan zou ik kiezen voor Justin. Hele fijne DA die verder kijkt dan zn neus lang is.

Kromme Rijnstreek komt in Soest en wordt regelmatig vanuit daar juist gevraagd voor onderzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:58 



 

BOTtraining schreef
Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met de parktijk. De kosten vind ik lager dan die bij een hele grote kliniek. Mocht je de kans hebben om te vragen naar een bepaalde dierenarts dan zou ik kiezen voor Justin. Hele fijne DA die verder kijkt dan zn neus lang is.

Kromme Rijnstreek komt in Soest en wordt regelmatig vanuit daar juist gevraagd voor onderzoeken.


Ja Justin was een ook bekende van de verkopende partij, hem raadde ze ook aan. Fijn te lezen dat jullie goede ervaringen hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:59 



 
Profiel   

even offtopic, onwijs leuk dat je waarschijnlijk een paard hebt gevonden! wat is het er voor een?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 23:02 



 
Profiel   

Eerlijk gezegd zou ik zelf niet zo snel gaan voor een DA ( praktijk) die door de verkopende partij wordt aangeraden.

Als ze toch bereid zijn om te reizen met het paard, zijn er vast wel andere dierenartspraktijken ( waar ze zelf geen connecties mee hebben) die ook prima geschikt zijn voor een aankoopkeuring van een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 23:12 



 

BOTtraining schreef
even offtopic, onwijs leuk dat je waarschijnlijk een paard hebt gevonden! wat is het er voor een?


Leuk dat je dat vraagt!
Een super lieve mooie Irish draught, echt een uniek exemplaar en ben compleet verliefd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 23:22 



 
Profiel   

Jagermeister schreef
BOTtraining schreef
even offtopic, onwijs leuk dat je waarschijnlijk een paard hebt gevonden! wat is het er voor een?


Leuk dat je dat vraagt!
Een super lieve mooie Irish draught, echt een uniek exemplaar en ben compleet verliefd!!


Toevallig een 5 jarige ruin?
Langs zien komen op sporthorses. Pracht exemplaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 23:23 



 
Profiel   

Jagermeister schreef
BOTtraining schreef
even offtopic, onwijs leuk dat je waarschijnlijk een paard hebt gevonden! wat is het er voor een?


Leuk dat je dat vraagt!
Een super lieve mooie Irish draught, echt een uniek exemplaar en ben compleet verliefd!!



Leuk, wat een fantastisch ras he! :)
Wij hebben toevallig ook 2 Ieren uit Soest. Een Iris Draught en een Irish Sporthorse.
Ik heb de laatste overigens ook laten keuren bij Justin van DAP Krommerijnstreek, ik was 460 euro kwijt klinisch + röntgen (hals, rug, en deels de benen opnieuw (daar had ik al vrij recente foto's van)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 23:33 



 

Jet schreef
Eerlijk gezegd zou ik zelf niet zo snel gaan voor een DA ( praktijk) die door de verkopende partij wordt aangeraden.

Als ze toch bereid zijn om te reizen met het paard, zijn er vast wel andere dierenartspraktijken ( waar ze zelf geen connecties mee hebben) die ook prima geschikt zijn voor een aankoopkeuring van een paard.


Ik heb daar ook over gelezen maar vraag me echt af tot in hoeverre een gerenommeerde dap daarin zou ‘sjoemelen’? Er worden foto’s gemaakt, ze hebben een naam hoog te houden.. Geneurd het echt dat er foutieve adviezen worden gegeven omdat de eigenaar ze kent of heeft omgekocht oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 08:25 



 

puma schreef
Leuk, wat een fantastisch ras he! :)
Wij hebben toevallig ook 2 Ieren uit Soest. Een Iris Draught en een Irish Sporthorse.
Ik heb de laatste overigens ook laten keuren bij Justin van DAP Krommerijnstreek, ik was 460 euro kwijt klinisch + röntgen (hals, rug, en deels de benen opnieuw (daar had ik al vrij recente foto's van)).



Oh te gek!! Hoe bevallen ze?
Ja ik hoef niet alles gekeurd te hebben, maar wel de benen graag. Qua prijs is goed te doen lees ik! Had het hoger verwacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 08:26 



 
Profiel   

Voor keuring daar zou ik kiezen voor Hans Peeters.

en anders bij Wellensiek voor Johan.

Als ik denk waar paard vandaan komt, maakt het niet uit bij wie je gaat keuren en hebben ze vast ervaring met meerdere klinieken in de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 09:12 



 
Profiel   

Jagermeister schreef
puma schreef
Leuk, wat een fantastisch ras he! :)
Wij hebben toevallig ook 2 Ieren uit Soest. Een Iris Draught en een Irish Sporthorse.
Ik heb de laatste overigens ook laten keuren bij Justin van DAP Krommerijnstreek, ik was 460 euro kwijt klinisch + röntgen (hals, rug, en deels de benen opnieuw (daar had ik al vrij recente foto's van)).



Oh te gek!! Hoe bevallen ze?
Ja ik hoef niet alles gekeurd te hebben, maar wel de benen graag. Qua prijs is goed te doen lees ik! Had het hoger verwacht


Supergoed, we zijn helemaal gek van ze. Nooit meer wat anders dan Ieren.
Dat fijne nuchtere karakter, nergens bang voor, en die mooie stevige bouw.
Wat ga je ermee doen, jagen?
Heb je een foto? *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 11:07 



 
Profiel   

Jagermeister schreef
BOTtraining schreef
even offtopic, onwijs leuk dat je waarschijnlijk een paard hebt gevonden! wat is het er voor een?


Leuk dat je dat vraagt!
Een super lieve mooie Irish draught, echt een uniek exemplaar en ben compleet verliefd!!

Die is prachtig inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 12:03 



 
Profiel   

Jagermeister schreef
Jet schreef
Eerlijk gezegd zou ik zelf niet zo snel gaan voor een DA ( praktijk) die door de verkopende partij wordt aangeraden.

Als ze toch bereid zijn om te reizen met het paard, zijn er vast wel andere dierenartspraktijken ( waar ze zelf geen connecties mee hebben) die ook prima geschikt zijn voor een aankoopkeuring van een paard.


Ik heb daar ook over gelezen maar vraag me echt af tot in hoeverre een gerenommeerde dap daarin zou ‘sjoemelen’? Er worden foto’s gemaakt, ze hebben een naam hoog te houden.. Geneurd het echt dat er foutieve adviezen worden gegeven omdat de eigenaar ze kent of heeft omgekocht oid?


Het gebeurt echt. Ook bij betere klinieken, soms verliezen ze anders een hele grote klant door steeds een negatief aankoopadvies te geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 18:34 



 
Profiel   

Dat is balen!

Ik vind een 5 jarige dan wel een heel groot risico, als hij 15 is weet je dat hij het al die tijd prima heeft gedaan, maar nu nog amper aan het werk.

Persoonlijk zou ik hem laten staan, hoe erg ook, problemen krijg je vanzelf, je hoeft ze niet te kopen.

Laat hem los, neem even tijd en ga weer op zoek, er komt vast wel een ander, gezond, paard op je weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:00 



 

ingvdh schreef
Dat is balen!

Ik vind een 5 jarige dan wel een heel groot risico, als hij 15 is weet je dat hij het al die tijd prima heeft gedaan, maar nu nog amper aan het werk.

Persoonlijk zou ik hem laten staan, hoe erg ook, problemen krijg je vanzelf, je hoeft ze niet te kopen.

Laat hem los, neem even tijd en ga weer op zoek, er komt vast wel een ander, gezond, paard op je weg.



Ja rationeel gezien is dat de beste keuze. Ik was instant verliefd op de paard en de gedachten van: naar wie gaat hij anders en gaat diegene hier rekening mee houden / hem een goed huis bieden dat speelt ook. Het is zo’n geweldig lief paard en verdiend een goed huis. Ik huil al zo’n beetje af en aan sinds vanochtend

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:02 



 
Profiel   

Maar jij bent niet verantwoordelijk voor het geven van een goed huis, dat is de eigenaar en die moet daarvoor zorgen. Jij hoeft niet de ellende van een ander op je te nemen.
Je verdriet wordt alleen maar groter als hij wat gaat mankeren en je moet dan een beslissing nemen terwijl je al helemaal gehecht aan hem bent en een fijne band heb opgebouwd. Nu afscheid nemen is veel makkelijker dan over een paar maanden of een jaar.


Maak jezelf niet gek, hij zal vast wel een goed huisje vinden bij mensen die weten dat hij dit heeft en zich daar op in gesteld hebben. Jouw doel was niet een weidemaatje maar een leuk paard waar je mee kon rijden. Verlies dat doel niet uit het oog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:15 



 
Profiel   

Dat is heftig! Ik ben wel benieuwd of je het paard hebt laten keuren door de door hun aangeraden DA of dat je toch zelf voor een ander hebt gekozen.

Ik ga trouwens verder helemaal mee met ingvdh, niet kopen, je weet dat de kans groot is dat je je enorme problemen op je hals haalt daarmee en dan is het afscheid nog 1000x zo moeilijk.

Rustig verder gaan zoeken, er komen er vast wel meer die je ook aanspreken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:20 



 
Profiel   

Zijn ze bereid te zakken in prijs?

Zodat je eventueel de gok kan nenen en hem laat opereren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:30 



 

Jet schreef
Dat is heftig! Ik ben wel benieuwd of je het paard hebt laten keuren door de door hun aangeraden DA of dat je toch zelf voor een ander hebt gekozen.

Ik ga trouwens verder helemaal mee met ingvdh, niet kopen, je weet dat de kans groot is dat je je enorme problemen op je hals haalt daarmee en dan is het afscheid nog 1000x zo moeilijk.

Rustig verder gaan zoeken, er komen er vast wel meer die je ook aanspreken!


Nee wel bij Krommerijnstreek gekeurd, dus dat was ook degene die de verkopende partij aanraadde. Het was voor haar ook best een klap om te horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:31 



 

Saaams schreef
Zijn ze bereid te zakken in prijs?

Zodat je eventueel de gok kan nenen en hem laat opereren?


Er is helaas niets aan te doen.. als het verder gaat woekeren is er geen operatie mogelijk :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:32 



 
Profiel   

Jagermeister schreef
Saaams schreef
Zijn ze bereid te zakken in prijs?

Zodat je eventueel de gok kan nenen en hem laat opereren?


Er is helaas niets aan te doen.. als het verder gaat woekeren is er geen operatie mogelijk :(


Oh op die manier. Ik dacht dat er nu nog iets gedaan kon worden. Maar in de toekomst niet meer.

Dan is je risico te groot. Tenzij je echt onder de €5000 uit komt. Dan kan het met goed management wellicht nog te redden zijn. Maar of je daar aan wil beginnen ligt aan je doel.

Ik zou met de regio vd bemerking er geen wedstrijd spring/crosspaard van willen maken. Maar recreatief kan het misschien wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen