Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:36

Saaams schreef:
[quote="Jagermeister

Er is helaas niets aan te doen.. als het verder gaat woekeren is er geen operatie mogelijk :(


Oh op die manier. Ik dacht dat er nu nog iets gedaan kon worden. Maar in de toekomst niet meer.

Dan is je risico te groot. Tenzij je echt onder de €5000 uit komt. Dan kan het met goed management wellicht nog te redden zijn. Maar of je daar aan wil beginnen ligt aan je doel.

Ik zou met de regio vd bemerking er geen wedstrijd spring/crosspaard van willen maken. Maar recreatief kan het misschien wel.[/quote]

Ook gevraagd of het beter zou zijn omdat ik hem echt recreatief ga rijden maar dit gaf geen verschil ga de DA aan. Het geld vind ik nog eens niet zo belangrijk. Ik heb het er nu al zwaar mee, laat staan dat ik straks jaren verder ben en hem moeten laten gaan, dat lijkt me echt helemaal heftig.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:37

Dan laten staan. Geef jezelf dat verdriet niet.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:40

Ik heb ook de 2 Ieren in Soest te koop zien staan. Wat ontzettend jammer joh! Het was de iets forsere van de 2 denk ik? Weet je, problemen koop je niet, die krijg je vanzelf wel ;-) Even de teleurstelling verwerken en weer door! Goed dat je hebt laten keuren dus, dit is precies de reden waar je het voor doet ;-)

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:44

Is het minder erg voor de recreatieruiter als het paard het niet meer doet? Ik snap nooit waarom een kapot paard wel geschikt is voor recreatie maar niet voor de sport, de meeste recreatie paarden worden net zo zwaar belast zo niet zwaarder door bosritjes op ongelijke bodem dan de dressuurpaarden die op een biljardlaken rijden en de dierenarts rekent echt niet minder omdat het een recreatiepaard is.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:50

Wees maar blij dat je hem hebt laten keuren. Goed gedaan! Bespaart je heel wat zorgen en verdriet en kosten later.

BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:54

Ach wat ontzettend jammer TS! Voor alle partijen zuur. Zo zie je dat een goed aangeschreven DA wel echt verder kijkt en een eerlijk oordeel geeft over de situatie. Het is alleen een nogal bittere pil voor de huidige eigenaar. Het paard is een tikkende 'tijdbom', woekering is heel lastig. Hij hoeft maar een mini trauma op te lopen in omgeving van de woekering en het raakt getriggerd waardoor het ineens heel hard kan gaan.

Fijn dat je wel helder weet wat het beeld is en je zo een goede conclusie kunt trekken. En zoals de meesten hier ook wel gezegd hebben.
Ga je eigen behoeften aub niet opzij zetten omdat je het zo'n zielige situatie vindt. Stel dat jij echt een spring/cross/eventing ambitie hebt dan gaat het je op een gegeven moment opbreken dat je niet al die leuke dingen zou willen doen die je zou willen. En dat weet je dan al op voorhand.

Hoop dat je gauw een fijn ander paard treft die wel helemaal goedgekeurd wordt!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:59

Wel goed dat je hem hebt laten keuren en dat het er met de keuring uitkwam. Niet koen dus, hoe lief en leuk hij ook is, dit geeft je nog meer verdriet als hij eenmaal van jou is en als het daarna echt mis gaat!
Bedenk je dat dit de reden is van keuren, niet goed is niet goed! Triest voor het paard, maar echt niet aan beginnen hoor!!!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 01:11

Ik heb er eentje gehad (helaas niet op de foto gezet toen ik haar kocht) die dus spat met botwoekering had. Ze is hier 3 jaar af en aan echt heel kreupel aan geweest. Heb haar daarom dit jaar in moeten laten slapen.

Doe jezelf de pijn niet aan dat je enorm veel van hem/haar houdt, een berg geld kwijt bent en als nog je paard moet afgeven. Hoe moeilijk het nu ook is.

Anoniem

Re: Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 08:26

Dank je wel allemaal voor jullie lieve en eerlijke reacties. Doet me heel erg goed. Het zal misschien raar klinken maar ik had zo’n intenste klik met de paard dat het me echt heel zwaar is gevallen allemaal.

Ik laat haar een dezer dagen weten dat ik het niet ga doen. En dan moet ik het los gaan laten. Zal nog wel een traantje hier en daar gaan kosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 08:27

Veraaaaah schreef:
Ik heb er eentje gehad (helaas niet op de foto gezet toen ik haar kocht) die dus spat met botwoekering had. Ze is hier 3 jaar af en aan echt heel kreupel aan geweest. Heb haar daarom dit jaar in moeten laten slapen.

Doe jezelf de pijn niet aan dat je enorm veel van hem/haar houdt, een berg geld kwijt bent en als nog je paard moet afgeven. Hoe moeilijk het nu ook is.


Oh wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest voor je! Hele dikke knuffelen voor je ❤️

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 08:42

Wat ontzettend jammer voor je ts. Maar zo'n jong paard al met dit vooral laten staan. Bespaar jezelf de ellende en verdriet. Maar wel heel goed dat je hebt laten keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 08:53

Toushie schreef:
Wat ontzettend jammer voor je ts. Maar zo'n jong paard al met dit vooral laten staan. Bespaar jezelf de ellende en verdriet. Maar wel heel goed dat je hebt laten keuren.


Ja de keuring kostten in totaal trouwens 585 euro, voor de mensen die het nog wilde weten. En ik keur omdat ik waarde hecht aan de uitkomst. Dit is helaas een no go , beter de (nog geringe) klap nu dan de hele heftige later.

Lieser
Berichten: 1493
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:12

Oh, wat balen Jagermeister. Het is inderdaad zo'n gaaf paard (in de advertentie tenminste). Hij stond bij mij ook in de favorieten.

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:57

Jagermeister schreef:
Toushie schreef:
Wat ontzettend jammer voor je ts. Maar zo'n jong paard al met dit vooral laten staan. Bespaar jezelf de ellende en verdriet. Maar wel heel goed dat je hebt laten keuren.


Ja de keuring kostten in totaal trouwens 585 euro, voor de mensen die het nog wilde weten. En ik keur omdat ik waarde hecht aan de uitkomst. Dit is helaas een no go , beter de (nog geringe) klap nu dan de hele heftige later.


Wat ontzettend balen TS, dit is voor niemand leuk. Maar wat je hier zelf zegt vind ik heel treffend: waarom laat je anders keuren?
Er zit een wezenlijk verschil tussen voorkomen dat je iets ongezonds koopt, of weten wat je koopt.
In dit geval zou je weten wat je koopt
en als dat niet jouw intentie van de keuring was, dan 'weet je genoeg', hoe bitter die pil ook is.
Sterkte.

Interesse: heeft de verkoper de keuring bij afkeur betaalt of was het volledig kosten koper?

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 17:08

Wat balen TS, maar alsjeblieft koop geen dier met botwoekering.. ik ben mijn merrie er ook aan verloren. Bij mij is het na 3 maanden actief geworden ondanks inspuiten meerdere malen terwijl ze op rust stond...
Heel erg vervelend,maar het alombekende “problemen koop je niet, die krijg je vanzelf” is wel o zo waar...

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:04

Wat balen tp starter! Ik vond B. Ook super cool en heb de verkoper gemaild dat ik heel graag wilde kijken. Zij vertelde toen dat hij onder voorbehoud verkocht was ( aan jou) ik vind het zo leuk te lezen hoe blij je met hem was!! Super super zuur dit!

Ik ben mij overigens nadat ik mis greep bij B. Aan het verdiepen in Irish Draughts. Ik weet niet of je bij dit ras wil blijven, maar er zijn best wat stallen die importeren! ( als deze teleurstelling wat gezakt is)

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 03:11

Het is niet meer zo belangrijk, maar ik ken alle genoemde namen van krommerijnstreek.
Zeker Justin is top en heel goed hierin, en kritisch, als Justin gekeurd heeft was het beest bij keuren rad dat weet je dan zeker.
Tenminste dat is altijd mijn indruk.
Hij heeft ook het paard van mijn beste vriendin gekeurd, en hij zei gelijk zijn vader heb ik gereden, dat was geen makkelijke.
En dan als opa Jazz, dit is een paard waar je mee overweg moet kunnen denk ik.
Maar dat is aan jou wel besteed.
Ofwel hij was heel eerlijk dat dit geen makkelijk paard was gezien de reden van verkoop en bloedlijn.
Maar hij is gewoon heel eerlijk, en sommige mensen vinden te eerlijk.
Maar voor keuren vraag ik absoluut hem.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:48

moonfish13 schreef:
Het is niet meer zo belangrijk, maar ik ken alle genoemde namen van krommerijnstreek.
Zeker Justin is top en heel goed hierin, en kritisch, als Justin gekeurd heeft was het beest bij keuren rad dat weet je dan zeker.
Tenminste dat is altijd mijn indruk.
Hij heeft ook het paard van mijn beste vriendin gekeurd, en hij zei gelijk zijn vader heb ik gereden, dat was geen makkelijke.
En dan als opa Jazz, dit is een paard waar je mee overweg moet kunnen denk ik.
Maar dat is aan jou wel besteed.
Ofwel hij was heel eerlijk dat dit geen makkelijk paard was gezien de reden van verkoop en bloedlijn.
Maar hij is gewoon heel eerlijk, en sommige mensen vinden te eerlijk.
Maar voor keuren vraag ik absoluut hem.

Fijn dat er nog zulke dierenartsen zijn die hun nek uit durven steken en durven kiezen tussen goed en niet goed.Echt adviseren,op basis van eigen kunde en ervaringg. Daar weet je wat je aan hebten je hebt er wat aan Toppers zijn het!

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:49

Ik ben nog wel benieuwd ts of er iets van de woekering aan de buitenkant van het been te zien of te voelen was of helemaal niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:51

moonfish13 schreef:
Het is niet meer zo belangrijk, maar ik ken alle genoemde namen van krommerijnstreek.
Zeker Justin is top en heel goed hierin, en kritisch, als Justin gekeurd heeft was het beest bij keuren rad dat weet je dan zeker.
Tenminste dat is altijd mijn indruk.
Hij heeft ook het paard van mijn beste vriendin gekeurd, en hij zei gelijk zijn vader heb ik gereden, dat was geen makkelijke.
En dan als opa Jazz, dit is een paard waar je mee overweg moet kunnen denk ik.
Maar dat is aan jou wel besteed.
Ofwel hij was heel eerlijk dat dit geen makkelijk paard was gezien de reden van verkoop en bloedlijn.
Maar hij is gewoon heel eerlijk, en sommige mensen vinden te eerlijk.
Maar voor keuren vraag ik absoluut hem.


Ja ontzettend kundige en eerlijke man!
Hij laat precies weten hoe het ervoor staat, de voors en tegens. Paard was overigens niet volledig afgekeurd maar een verhoogd risico op de linker achter sprong. Hij gaf naderhand, nadat ik bekomen was van de grootste schrik, nog de toelichting dat hij denkt dat het een oud trauma is wat er al even zit. Hij gaat het of doen of niet. En zei ook: je moet er ook rekening mee houden dat als je het nu niet doet, je hem over 5 jaar vrolijk in de wei ziet rennen.. beide kanten van het verhaal werden eerlijk en goed belicht door hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:54

Rizette schreef:
Ik ben nog wel benieuwd ts of er iets van de woekering aan de buitenkant van het been te zien of te voelen was of helemaal niet?


Ja was te zien, daarom heb ik hem ook röntgenologisch laten keuren, anders had ik dat niet gedaan. Ik wilde graag weten wat er zat.
Het ‘voordeel’ was dat het aan de buitenkant is en niet op of naar het gewricht en dat het oud was. Het kan dus goed zijn dat het hierbij blijft.

Al met al, ondanks dat hij hier een 3 op scoort, zijn enige btw, want de rest was allemaal goed. Heb ik nog steeds niet de volledige keuze voor een Nee gemaakt. Ik heb zo’n bijzondere klik met dit paard dat de kans er is dat ik alsnog voor hem kies met het risico wat hij heeft. Absoluut geen verstandig besluit, alleen geloof ik wel in ‘hoe het leven loopt’ en als dit is wat het is dan omarm ik dat.

Ik ga deze week nog een keer erheen om nogmaals te voelen hoe het gaat, en dan maak ik de keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:59

happy2014 schreef:
Wat balen tp starter! Ik vond B. Ook super cool en heb de verkoper gemaild dat ik heel graag wilde kijken. Zij vertelde toen dat hij onder voorbehoud verkocht was ( aan jou) ik vind het zo leuk te lezen hoe blij je met hem was!! Super super zuur dit!

Ik ben mij overigens nadat ik mis greep bij B. Aan het verdiepen in Irish Draughts. Ik weet niet of je bij dit ras wil blijven, maar er zijn best wat stallen die importeren! ( als deze teleurstelling wat gezakt is)


Oh ik weet dat er iemand is wezen kijken op de maandag en ik kwam de dag erna, was jij dat toevallig? Of was hij al weg voordat je wilde kijken?

Ik had zo’n bijzondere klik met hem, ik voelde echt dat dit hem was. Zijn karakter, hij is ontzettend lief en braaf buiten en een prachtig dier om te zien.
Toevallig liep ik tegen dit ras aan, ik weet niet of dit raseigen is, dat hij zo’n fantastisch karakter heeft? Ben een dag erna naar een Hongaar gaan kijken, om vooral ook even te toetsen of ik daar ook een klik mee zou hebben maar dit was absoluut niet mijn paard. Schrikkerig, wilde steeds weg, brak ook los omdat hij niet de binnen bak in wilde..

Justin van Krommerijnstreek gaf aan, hij wordt er 25 mee of hij krijgt er eerder last van, het is een ja hij gaat het doen of niet. En ik ben serieus aan het overwegen om de gok, met alle risico’s van die , toch te gaan wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:00

Autumnn schreef:
Wat balen TS, maar alsjeblieft koop geen dier met botwoekering.. ik ben mijn merrie er ook aan verloren. Bij mij is het na 3 maanden actief geworden ondanks inspuiten meerdere malen terwijl ze op rust stond...
Heel erg vervelend,maar het alombekende “problemen koop je niet, die krijg je vanzelf” is wel o zo waar...


Verschrikkelijk! Waar zat de botwoekering als ik vragen mag? Justin de DA gaf aan dat het ‘voordelig en nadelig’ kan zitten, dit is aan de buitenkant en niet aan het gewricht.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:08

Jagermeister schreef:
Rizette schreef:
Ik ben nog wel benieuwd ts of er iets van de woekering aan de buitenkant van het been te zien of te voelen was of helemaal niet?


Ja was te zien, daarom heb ik hem ook röntgenologisch laten keuren, anders had ik dat niet gedaan. Ik wilde graag weten wat er zat.
Het ‘voordeel’ was dat het aan de buitenkant is en niet op of naar het gewricht en dat het oud was. Het kan dus goed zijn dat het hierbij blijft.

Al met al, ondanks dat hij hier een 3 op scoort, zijn enige btw, want de rest was allemaal goed. Heb ik nog steeds niet de volledige keuze voor een Nee gemaakt. Ik heb zo’n bijzondere klik met dit paard dat de kans er is dat ik alsnog voor hem kies met het risico wat hij heeft. Absoluut geen verstandig besluit, alleen geloof ik wel in ‘hoe het leven loopt’ en als dit is wat het is dan omarm ik dat.
De handelaar wist dus ook van dit gebrek. Ga er maar even vanuit dat het paard goedkoop aangeschaft is. Handelaren zijn niet gek. Zorg dat je geen vis bent die alsnog in het net zwemt. Paard is erg weinig waard. Tenzij het via de achterdeur de louche handel in gemanouvreerd wordt. Ws bied je altijd te veel. De dierenarts kent de verkoper dus heeft het zo handig opgelost door het niet geheel af te keuren. Dit even als advocaat van de duivel maar misschien zit er helemaal niet zo ver vanaf. Had je nog gevraagd of het paard al eerder gekeurd was?

Ik ga deze week nog een keer erheen om nogmaals te voelen hoe het gaat, en dan maak ik de keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:25

Ja was te zien, daarom heb ik hem ook röntgenologisch laten keuren, anders had ik dat niet gedaan. Ik wilde graag weten wat er zat.
Het ‘voordeel’ was dat het aan de buitenkant is en niet op of naar het gewricht en dat het oud was. Het kan dus goed zijn dat het hierbij blijft.

Al met al, ondanks dat hij hier een 3 op scoort, zijn enige btw, want de rest was allemaal goed. Heb ik nog steeds niet de volledige keuze voor een Nee gemaakt. Ik heb zo’n bijzondere klik met dit paard dat de kans er is dat ik alsnog voor hem kies met het risico wat hij heeft. Absoluut geen verstandig besluit, alleen geloof ik wel in ‘hoe het leven loopt’ en als dit is wat het is dan omarm ik dat.
De handelaar wist dus ook van dit gebrek. Ga er maar even vanuit dat het paard goedkoop aangeschaft is. Handelaren zijn niet gek. Zorg dat je geen vis bent die alsnog in het net zwemt. Paard is erg weinig waard. Tenzij het via de achterdeur de louche handel in gemanouvreerd wordt. Ws bied je altijd te veel. De dierenarts kent de verkoper dus heeft het zo handig opgelost door het niet geheel af te keuren. Dit even als advocaat van de duivel maar misschien zit er helemaal niet zo ver vanaf. Had je nog gevraagd of het paard al eerder gekeurd was?

Ik ga deze week nog een keer erheen om nogmaals te voelen hoe het gaat, en dan maak ik de keuze.[/quote][/quote]

Hi Rizette, ik zie je berichtje niet!