Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Klinische en röntgenologisch onderzoek bij Krommerijnstreek

 
Profiel   

Jagermeister, hoe oud is dit paard? en hoe was hij klinisch?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:28 



 

Benzz schreef
Jagermeister, hoe oud is dit paard? en hoe was hij klinisch?


5 jaar, klinisch goed!
Het komt erop neer dat het een verder gezond paard is met oud trauma. Dat is het eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 12:14 



 

Rizette schreef
Jagermeister schreef
[quote=

Ja was te zien, daarom heb ik hem ook röntgenologisch laten keuren, anders had ik dat niet gedaan. Ik wilde graag weten wat er zat.
Het ‘voordeel’ was dat het aan de buitenkant is en niet op of naar het gewricht en dat het oud was. Het kan dus goed zijn dat het hierbij blijft.

Al met al, ondanks dat hij hier een 3 op scoort, zijn enige btw, want de rest was allemaal goed. Heb ik nog steeds niet de volledige keuze voor een Nee gemaakt. Ik heb zo’n bijzondere klik met dit paard dat de kans er is dat ik alsnog voor hem kies met het risico wat hij heeft. Absoluut geen verstandig besluit, alleen geloof ik wel in ‘hoe het leven loopt’ en als dit is wat het is dan omarm ik dat.
De handelaar wist dus ook van dit gebrek. Ga er maar even vanuit dat het paard goedkoop aangeschaft is. Handelaren zijn niet gek. Zorg dat je geen vis bent die alsnog in het net zwemt. Paard is erg weinig waard. Tenzij het via de achterdeur de louche handel in gemanouvreerd wordt. Ws bied je altijd te veel. De dierenarts kent de verkoper dus heeft het zo handig opgelost door het niet geheel af te keuren. Dit even als advocaat van de duivel maar misschien zit er helemaal niet zo ver vanaf. Had je nog gevraagd of het paard al eerder gekeurd was?

Ik ga deze week nog een keer erheen om nogmaals te voelen hoe het gaat, en dan maak ik de keuze.


Hi Rizette,

Zag je berichtje tussen de rest staan. Ze is geen handelaar maar heeft dit paard een aantal maanden geleden uit Ierland gekocht voor de jacht. Het is niet haar ding en hij gaat weg. Hij had die dikke hak toen al, dat beaamd de DA ook. Ik heb niet het idee dat de DA zich op zo’n manier zou laten beïnvloeden eerlijk gezegd. Het is echt een zeer kundige man en kliniek waar veel paarden gekeurd worden. Zijn advies was eerlijk en oprecht.

Hij is een verder gezond paard, heb hem verder laten keuren, met een oud trauma. Ik denk niet dat dit echt met vooropgezet spel is gegaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 12:23 



 
Profiel   

Jagermeister: ik heb haar dinsdag ge appt of ik kon komen kijken en toen zei ze dat hij onder voorbehoud verkocht was.

De ervaring die ik heb met dierenartsen is dat zij nooit goedkeuren of afkeuren, maar een bemerking geven en daar een advies bij geven of dat consequenties kan hebben.

Ik vind het lastig: verstandigerwijs zou ik zeggen, niet doen! Aan de andere kant zou ik zeggen, als je zo n klik hebt… kan je de gok nemen, als je maar goed in gedachten houdt dat de ons er inzit dat hij al vrij jong een weidemaatje kan worden. Aan de andere kant, het hoeft niet…

Wel wil ik je nog meegeven dat het brave nuchtere karakter wel Irish Draught eigen is. Uitzondering daargelaten natuurlijk!! Je hebt er altijd die wel wat sensibeler zijn.

Als je er niet voor gaat, weet ik ook nog een goed adres van iemand die Irish Draughts inkoopt, ook hele lieve aansprekende! ( daar ben ik nu aan het kijken)

En als je er wel voor gaat, moet er wel echt iets van de prijs af is mijn mening

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 12:25 



 
Profiel   

Hoi TS, was wel benieuwd wat je nu beslist hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:15 



 
Profiel   

Ik eigenlijk ook wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 12:42 



 

Hi allemaal!

Bij deze de update :)
Uiteindelijk heb ik vorige week donderdag besloten om het niet te doen. Het was een heel proces, waarin ik wel besloten heb om ondanks zijn bemerking hem een goede kans te geven. Ben nogmaals gaan rijden om te kijken of deze klik werd bevestigd of niet.

Ik ging uit van een formaliteit, even een ritje voor de extra bevestiging en dat we dan om tafel zouden gaan om verder alles te bespreken. Maar ik was zelf erg gespannen, wellicht ook vanwege de beslissing. Dus het ritje was helemaal niet zoals de eerste rit waar ik die super connectie voelde. Heb mezelf beloofd dat ik echt op mijn gevoel af zou gaan nu. Was het een echte Ja dan zou ik die bemerking erbij nemen.

Heb dus toch besloten dat [naam]het niet voor me is nu. Hoop dat hij een heel fijn en mooi huisje krijgt. Dank jullie voor jullie interesse en medeleven in dit hele proces!!



Laatst bijgewerkt door Sica op 18-01-22 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd op verzoek TS


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 13:28 



 
Profiel   

Spijtig dat de echte klik er toch niet was, maar ik denk dat je jouw droompaard wel vind zonder een bemerking!
Veel succes nog in je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:34 



 
Profiel   

Soms moet je je gevoel echt uitschakelen hoor. Het zou een groot risico geweest zijn.
Ik wens je veel succes in je verdere zoektocht! Hou je ons op de hoogte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:59 



 

Lukasje schreef
Soms moet je je gevoel echt uitschakelen hoor. Het zou een groot risico geweest zijn.
Ik wens je veel succes in je verdere zoektocht! Hou je ons op de hoogte?


Ja poeh ik vind dat een lastige! En, als ik echt echt echt verliefd ben op een paard dan blijk ik dus bereid te zijn om het risico te nemen, dat heb ik iig geleerd van dit hele verhaal.

Ik hou jullie zeker op de hoogte! Mijn droompaardje loopt ergens rond :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:01 



 
Profiel   

Wat een verhaal Jagermeister! Ik was degene die de maandag voor jou is wezen kijken. Nu ik dit lees ben ik blij dat ik hem toch al losgelaten heb... Het is echt een fantastisch fijn paard maar had mijn twijfels over hoe hij zou zijn met springen, ik vond de verhalen daarom heen een beetje apart. Ik zou dan ook nog een keer komen om te kijken hoe hij dat zou doen maar toen had jij hem al 'gekocht'.

Ik hoop dat je snel jouw droompaard gaat vinden!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 16:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen